| תאריך |
מחבר: אורן וינשטיין
תאריך: 20.05.2025
שעה: 20:50
שלום רב אני שכיר שחתום בחוזה עם המעסיק להודעה מראש של חודשיים, האם אני מחויב לזה או שאפשר אחרי חודש? אני יודע שיש חוק "חופש האדם או התעסוקה" שלא מחיייב אותי לחודשיים, אני טועה?
האם אני כן מחוייב לחודשיים?
|
מחבר: אביבה בורנובסקי, עו"ד נוטריון ומגשרת
תאריך: 03.06.2025
שעה: 15:30
שלום רב,
חוק הודעה מוקדמת הוא חוק הדדי כלומר אם אתה מחויב להודעה של חודשים גם המעסיק שלך מחויב להודעה כזה.
בכל מקרה יש פסיקה בבית הדין בירושלים שאינה הלכה הקובעת כי בית הדין יעדיף את ההודעה המוקדמת החוקית כלומר מה שכתוב בחוק על פני מה שכתוב בהסכם.
שוב יש לשים לב זו אינה הלכה.
אני ממליצה לך לפנות ליעוץ משפטי פרטני בעניין זה.
בהצלחה
אביבה בורנובסקי, עו"ד ונוטריון מנהלת פורום דיני עבודה
|
מחבר: סתם אחד
תאריך: 19.05.2025
שעה: 15:32
שלום,
מעסיק פרסם משרת דרושים, התמודדתי על המשרה ולאחר הליך של ריאיונות, סיור באתרים וכו'.. המעסיק ואני חתמנו על חוזה עבודה.
המעסיק קבע תאריך תחילת עבודה והודעתי במקום העבודה שלי שאני מסיים את תפקידי.
לאחר מספר ימים המעסיק החליט שההסכם לא יכול להיות מיושם עקב דרישה שלא הייתה חלק מפרסום המשרה.
הוכחתי לו שגם בזה אני עומד ואין כל בעיה, ניתן להמשיך בהתקשרות.
המעסיק ניתק מגע וכנראה לא יכבד את ההסכם.
מה אני אמור לעשות? נשארתי ניזוק משני הצדדים.
תודה,
|
מחבר: אביבה בורנובסקי, עו"ד נוטריון ומגשרת
תאריך: 03.06.2025
שעה: 15:26
שלום רב,
כבר נאמר כי הסכמים יש לכבד, ולדעתי עליך לפנות ליעוץ משפטי פרטני כדי לבדוק בדיוק מה כתוב בהסכם ואיך עליך לפעול כדי למצות את הזכויות שלך.
בהצלחה
אביבה בורנובסקי, עו"ד ונוטריון מנהלת פורום דיני עבודה
|
מחבר: אני
תאריך: 16.05.2025
שעה: 16:23
שלום,
התפטרתי לאחר 20 שנה ממקום העבודה,
בטופס 161 מופיעים 2 סכומים:
האחד 120000
והשני 13,970
אינני מצליחה להבין מדוע מופיעים 2 סכומים נפרדים?
והאם אוכל למשוך את הסכום הנמוך ללא תשלום מס וללא פגיעה בזכויות בעתיד.
תודה רבה
|
מחבר: אביבה בורנובסקי, עו"ד נוטריון ומגשרת
תאריך: 03.06.2025
שעה: 15:24
שלום רב,
טופס 161 מיצג את הסכומים שנמצאים בקרנות הפנסיה ברכיב פצויים וגם אם המעסיק שילם איזה סכום בכסף לעובד, ולכן צריך לקרוא את הטופס ולראות האם הרכיב הקטן הוא כסף ששולם על ידי המעסיק או שיש לך שני קרנות והסכום הקטן הינו פיצויים שנמצאים בקרן.
אני ממליצה לך לגשת למשאבי אנוש שיסברו לך את המשמעות של הסכומים שנרשמו בטופס.
בהצלחה
אביבה בורנובסקי, עו"ד ונוטריון מנהלת פורום דיני עבודה
|
מחבר: אור
תאריך: 15.05.2025
שעה: 4:42
האם מעסיק חייב לשלם בתלוש המשכורת דמי ביטוח לאומי ובריאות?
מה ההבדל בין זה למס בריאות כי בטופס שחתמתי רשום החברה לא תישא בתשלומי מיסים / או תשלומי חובה לרבות מס הכנסה ביטוח לאומי מס בריאות ממלכתי החלים או יחולו על העובד מכוח הוראות כל דין? האם אין קשר כי שאלתי אותם והם אמרו שכן יורד בתלוש דמי ביטוח לאומי ובריאות אשמח להסבר?
|
מחבר: אביבה בורנובסקי, עו"ד נוטריון ומגשרת
תאריך: 03.06.2025
שעה: 15:21
שלום רב,
המעסיק אינו משלם את מיסי החובה הוא בצינור אשר דרכו העובד משלם את מיסי החובה , המעסיק מוריד את הסכומים הנדרשים ומעביר אותם אל הרשות המוסמכת כמו רשות המיסים ביטוח לאומי.
בהצלחה
אביבה בורנובסקי, עו"ד ונוטריון מנהלת פורום דיני עבודה
|
מחבר: צליל
תאריך: 15.05.2025
שעה: 0:31
היי.
אני עובדת שכירה בחברה כבר 5 וחצי שנים.
מפרישים לי לפנסיה %6 ו %6.5 על פי חוק.
לפי מה שהבנתי, אם אני מפוטרת או עוזבת בדין מפוטרת מאחת הסיבות הידועות- אז המעסיק צריך לשלם לי פיצויי פיטורין חודש על כל שנת עבודה, מאחר ולא הפריש 8.33% אלא רק 6% (תקנו אותי אם אני טועה).
אני פועלת להוצאת אובדן כושר עבודה כדי לעזןב בדין מפוטרת והמעסיק שמע על כך. (ויודע שאני למעשה כן כשירה לעבוד)
האם המעסיק יכול, עוד טרם שאוציא אישור כזה, להעביר לחב' הביטוח את ההפרש של 2.33% עבור רכיב הפיצויים?
תודה על תשובתכם.
|
מחבר: אביבה בורנובסקי, עו"ד נוטריון ומגשרת
תאריך: 03.06.2025
שעה: 15:19
שלום רב,
קרן הפנסיה לא מקבלת הפרשות שנים רטרואקטיבית,
המעסיק הפריש לך 6% ואם יפטר אותך או שתתפטרי בדין מפוטרת וימצא כי מגיע לך פיצויים מלאים המעסיק ישלים את 2.33% הנותרים בכסף.
בהצלחה
אביבה בורנובסקי, עו"ד ונוטריון מנהלת פורום דיני עבודה
|
מחבר: משה
תאריך: 11.05.2025
שעה: 15:03
שלום רב.
המקרה בקצרה, אימי עבדה במקווה מטעם העירייה, הגיעה לגיל 68 והודיעו לה (ללא שימוע) על פיטורין. זה היה לפני 4 שנים.
לאחר הפיטורים החזירוה לעבודה והפעם דרך חברה חיצונית. אבל, אע"פ שהתלוש אכן היה מחברה חיצונית, בפועל הועסקה ע"י אותם הגורמים הקודמים, קרי העירייה.
ועדיין, היה הפרש משמעותי בגובה השכר בין עבודה זו לעבודה הראשונה. כלומר אותו מעביד, חשבונית פיקטיבית ושכר לא כנהוג בעבודה זו הן אצלה קודם והן אצל חברותיה לעבודה כיום.
עבדה בשנית בקביעות כ 4 שנים פעם בשבוע ובכל חג ללא קריאה, בנוסף עבודה לפי קריאות מזדמנות.
לפני מס' ימים הודיעו לה טלפונית -שוב ללא שימוע- לא לבוא לעבודה מעוד 8 יום. (כלומר, יום לפני העבודה הקבועה הודיעו שזה הפעם האחרונה ובשבוע שאחריו לא להופיע).
שאלותי:
1. האם נצרך במקרה האחרון זמן התראה מראש של 30 ימים קודם פיטורין.
2. עקב ששתי הפיטורין היו ללא שימוע כלל, האם זה חוקי ונכון. (על הפעם האחרונה הם מסבירים העדר שימוע והתראה מחמת שעשו לה טובה בגיל מבוגר וממילא אין חובה וניתן להפסיק מיידית).
3. כיוון שבפועל עבדה דרך העירייה, האם ניתן לדרוש רטרואקטיבית גובה שכר כנהוג בעירייה - שהוא גבוה הרבה מהגובה שקיבלה דרך החברה החיצונית.
על איזה משאלותי קיימת גם עילה לתביעה.
תודה רבה.
|
מחבר: אביבה בורנובסקי, עו"ד נוטריון ומגשרת
תאריך: 12.05.2025
שעה: 11:32
שלום רב,
תיאור האירוע מצריך יעוץ אישי ולכן אני ממליצה לפנות ליעוץ משפטי פרטני.
בהצלחה
אביבה בורנובסקי, עו"ד ונוטריון מנהלת פורום דיני בעודה
|
מחבר: דניאל
תאריך: 11.05.2025
שעה: 4:50
שלום,
אני עובד באבטחה.
כשהייתי בעבודה נפלתי מאיזה אבן בולטת שהייתה באדמה. בלמתי את הנפילה הפתאומית עם הידיים ורגל שמאל ונוצרו לי כאבים מאד חזקים. הלכתי למיון ועשו צילומים ואמרו שאין שברים אבל שיש חבלה ושמו לי תחבושת בד. כתבו לי על טופס השחרור 5 ימי מנוחה.
אשמח להבין איך זה עובד בדיוק - האם זה ימי מחלה או ימי פגיעה או שילוב בין שניהם או משהו אחר? מה אני אומר למקום העבודה כי אני לא סומך עליהם שהם יודעים בדיוק מה לעשות. תודה רבה
|
מחבר: אביבה בורנובסקי, עו"ד נוטריון ומגשרת
תאריך: 12.05.2025
שעה: 11:30
שלום רב,
אם המקרה קרה בעבודה על המעסיק לנפק לך טופס ב ל 250 ועליך להגיש תביעה לביטוח הלאומי.
בהצלחה
אביבה בורנובסקי, עו"ד ונוטריון מנהלת פורום דיני עבודה
|
מחבר: דניאל
תאריך: 12.05.2025
שעה: 14:28
תודה על המענה,
הבנתי שביטוח לאומי משלם רק מהיום הרביעי (כך כתוב באתר שלהם: ישלם לך הביטוח הלאומי דמי פגיעה עבור ימי ההיעדרות מהיום השלישי שלמחרת יום הפגיעה).
אז אני אקבל רק על ימים 4 ו-5?
האם יש אפשרות שהמעסיק יתן לי דמי מחלה על ימים 1, 2, 3?
איך זה עובד?
תודה רבה
|
מחבר: לירי
תאריך: 10.05.2025
שעה: 17:35
היי
אני עובדת במשק בית שישה ימים בשבוע 4 ש'כל יום באוקובר אסיים ארבע שנים.
העבודה כוללת ניקיון כביסות גיהוץ הזמנות והתנהלות מול אנשי מקצוע שמגיעים.
אני משתכרת גלובלית וכל הזכויות על פי חוק.
שאלתי:אחרי 4שנים אני יכולה לבקש תוספת לשכר?ואם כן,האם אני חייבת להמתין לסוף שנת בעבודה הנוכחית?
תודה רבה על המענה
|
מחבר: אביבה בורנובסקי, עו"ד נוטריון ומגשרת
תאריך: 12.05.2025
שעה: 11:29
שלום רב,
החוק אינו עונה על השאלה שלך מדובר במשא ומתן בין עובד למעסיק.
בהצלחה
אביבה בורנובסקי, עו"ד ונוטריון מנהלת פורום דיני עבודה
|
מחבר: רון
תאריך: 08.05.2025
שעה: 12:48
לעו"ד מנהלת הפורום - שלום רב
תודה על הפורום ואפשרות לפניה.
אני עובד קרוב לשנה בשרות לקוחות בצפון ובעוד חודש עובר לגור בדרום מסיבות אישיות. כרגע אני במילואים (בסבב שני) בצו 8 כבר 130 יום.
לעו"ד. מבקש לשאול להכוונתך:
1.האם אני זכאי לקבל פיצויי פיטורים בגין המעבר ?
2.מה ההליך הנדרש ממני כדי לממש את קבלת הפיצויים?
3.אני במילואים (בסבב שני) הפעם כבר 130 יום
*האם חישוב תשלום הפיצוים יהיה לפי גובה תשלום ימי המילואים- ועל מה חשוב לשים לב בחישוב תשלום הפיצויים ?
לכל מידע נוסף אודה
בכבוד רב
|
מחבר: רון
תאריך: 08.05.2025
שעה: 12:45
לעו"ד מנהלת הפורום - שלום רב
תודה על הפורום ואפשרות לפניה.
אני עובד קרוב לשנה בשרות לקוחות בצפון ובעוד חודש עובר לגור בדרום מסיבות אישיות. כרגע אני במילואים (בסבב שני) בצו 8 כבר 130 יום.
לעו"ד. מבקש לשאול להכוונתך:
1.האם אני זכאי לקבל פיצויי פיטורים בגין המעבר ?
2.מה ההליך הנדרש ממני כדי לממש את קבלת הפיצויים?
3.אני במילואים (בסבב שני) הפעם כבר 130 יום
*האם חישוב תשלום הפיצוים יהיה לפי גובה תשלום ימי המילואים- ועל מה חשוב לשים לב בחישוב תשלום הפיצויים ?
לכל מידע נוסף אודה
בכבוד רב
|
מחבר: אביבה בורנובסקי, עו"ד נוטריון ומגשרת
תאריך: 12.05.2025
שעה: 11:27
שלום רב,
בהתאם לחוק אסור למעסיק לפטר עובד 60 ימים מחזרתו ממילואים לעבודה סדירה.
ולכן אם אתה מבקש להתפטר אתה זכאי רק לכספים שנצברו לך בקרן הפנסיה.
בכל מקרה מעבר דירה לא מזכה באופן אוטומטי בפיצוי בפיטורין יש לעמוד בעוד קריטריונים חוץ ממעבר הדירה
אני ממליצה לך לפנות ליעוץ משפטי פרטני.
בהצלחה
אביבה בורנובסקי, עו"ד ונוטריון מנהלת פורום דיני עבודה
|
מחבר: משה
תאריך: 07.05.2025
שעה: 17:04
עובדת ותיקה מעל גיל 70 בחברה, עובדת 50 שנה כבר.
קשה לה "לשחרר" מידע ואנו וגם היא רוצים שהיא תישאר לעבוד כמה שהיא תרצה
לאחר בדיקה עם עמיתים לעבודה היא תהיה מוכנה לשחרר מידע ולקבל עזרה ולתת חפיפה רק אם תקבל מאיתנו מכתב שאנו לא נפטר אותה ב-5 שנים קרובות
לנו אין בעייה לתת זאת גי אנו צריכים אותה ואין לנו מניעה שתישאר ככל שהיא תרצה
לה יש הוצאות והיא רוצה להיות בטוחה שלא נפטר אותה
לנו אין בעייה לתת לה מכתב שכזה
האם ניתן ?
האם יש מניעה חוקית שלא לתת?
תודה
|
מחבר: אביבה בורנובסקי, עו"ד נוטריון ומגשרת
תאריך: 12.05.2025
שעה: 11:23
שלום רב,
לצערי אני לא מבינה את הסיטואציה.
ולמה בכלל מעסיק אמור להוציא מכתבים שבהם הוא מתחייב להעסיק עובד.
אני ממליצה לך לפנות ליעוץ משפטי פרטני בעניין זה.
בהצלחה
אביבה בורנובסקי, עו"ד ונוטריון מנהלת פורום דיני עבודה
|
מחבר: אדהם אדם
תאריך: 06.05.2025
שעה: 13:20
אם אצלנו בחברה עובדים מקבלים 35 לשעה שזה יותר מהמינימום האם החברה חייבים החודש להעלות ל37? או שהם מכוסים כי הם גם ככה יותר?
ושאלה שניה אם אני עם הותק מקבל יותר האם יכולים להעלות לחדשים ולא להעלות לי?
|
מחבר: אביבה בורנובסקי, עו"ד נוטריון ומגשרת
תאריך: 08.05.2025
שעה: 13:53
שלום רב,
אם אתה מקבל שכר מעל שכר המינימום העלאת השכר אינה חלה עליך העליה חלה רק על עובדים שמקבלים שכר מינימום וכמו שאמרת אתה מקבל שכר הגבוה משכר המינימום.
בהצלחה
אביבה בורנובסקי, עו"ד ונוטריון מנהלת פורום דיני עבודה
|
מחבר: שרון
תאריך: 29.04.2025
שעה: 7:58
עבודה בערב יום העצמאות
שלום, אני מועסק במשרד פרטי קטן הפועל 5 ימים בשבוע, במשרה מלאה (8.5 שעות). קראתי שבמצב המתואר, יום העבודה בערב יום העצמאות יהיה 8 שעות (בתשלום 9 שעות) או 7 שעות (בתשלום 8 שעות). מה קורה באם אעבוד פחות מ7 שעות?
תודה.
|
מחבר: אביבה בורנובסקי, עו"ד נוטריון ומגשרת
תאריך: 08.05.2025
שעה: 13:51
שלום רב,
אם אתה עובד פחות תקבל את החלק היחסי של היום לפי מספר השעות שכן עבדת.
בהצלחה
אביבה בורנובסקי, עו"ד ונוטריון מנהלת פורום דיני עבודה
|
מחבר: vsr
תאריך: 28.04.2025
שעה: 23:27
שלום,
קראתי את תשובתך לגבי שלושת התנאים בהם המעסיק מחוייב לשלם דמי חגים. כמה דברים לא מובנים:
1- כאמור, אני עובדת ממ במערכת החינוך, ולכן יום לפני החג זה קייטנה. האם אני מחוייבת לעבודה קייטנה או שחוק היום לפני ואחרי החג, הוא ללא קייטנה?
2- ביום שחל החג זה יום שבו אין לימודים.
3- מכירה מעסיקים שעל אך שהעובד לא עומד בשלושת התנאים כולם הוא כן משלם עבור חגים.
|
מחבר: אביבה בורנובסקי, עו"ד נוטריון ומגשרת
תאריך: 08.05.2025
שעה: 13:50
שלום רב,
הקריטריונים שרשמתי בתשובתי הם החוק, אם מעסיק רוצה להטיב עם עובדיו ולשלם להם אף שאינם עומדים בכל הקריטריונים הוא יכול.
בהצלחה
אביבה בורנובסקי, עו"ד ונוטריון מנהלת פורום דיני עבודה
|
מחבר: אבנר אבנרי
תאריך: 27.04.2025
שעה: 16:55
אני מקבל הבטחת הכנסה. נשלחתי לועדה רפואית של לשכת התעסוקה, והועדה קבעה לי מגבלה רפואית כזאת: עבודה בישיבה בלבד, וכן נכתב במגבלה שרירים ועצמות- 9. עכשיו רוצים לשלוח אותי לעבודה כקופאי בסופר.
האם לדעתכם עבודה כקופאי בסופר עומדת במגבלות הועדה הרפואית? הרי מצד אחד אכן מדובר בעבודה בישיבה, אולם מצד שני לא מדובר בעבודה ''קלאסית'' בישיבה כמו במשרד וכו'. הרי הכיסא של הקופאים הוא גבוה ולא נוח, לא תמיד יש משענת, לפעמים עקב אופי העבודה וכו' כשיש לחץ וכו' צריך לעמוד...
דעתכם??
|
מחבר: אביבה בורנובסקי, עו"ד נוטריון ומגשרת
תאריך: 28.04.2025
שעה: 14:45
שלום רב,
עבודתו של קופאי בסופר היא בישיבה.
בהצלחה
אביבה בורנובסקי, עו"ד ונוטריון מנהלת פורום דיני עבודה
|