חפש עורך דין לפי תחום משפטי
| |

פורום עורכי דין

פורום דיני עבודה
מנהלי הפורום:
אביבה בורנובסקי, עו"ד נוטריון ומגשרת

כולנו – עובדים ומעסיקים כאחד – נתקלים מפעם לפעם בשאלות הנוגעות למשפט העבודה, הכולל בחובו תחומים שונים ומגוונים כגון פיצויי פיטורין, הלנת שכר, שעות נוספות והסכמי עבודה. אנחנו באתר "פסקדין" מזמינים אתכם להיכנס לפורום דיני עבודה ולקבל תשובה על כל שאלה. המענה בפורום נועד למתן מידע כללי וראשוני בלבד ולא נועד בשום מקרה לשמש כיעוץ משפטי ו/או כתחליף ליעוץ משפטי. אין להסתמך על האמור מבלי להיוועץ עם עורך דין בטרם נקיטת כל פעולה או קבלת החלטה
חיפוש בפורום:
חבר הודעה חדשה
תאריך
  16.03.2025
מחבר: אוזן המן תאריך: 16.03.2025 שעה: 6:20
הי, אני עובד במשרה מלאה (6 ימים בשבוע) באבטחה כשיום החופש שלי הוא יום ראשון (מבחירה) האם אני יכול לבקש עבורו יום חופש בתשלום או כיוון שאני עובד 6 ימים אז זה לא אפשרי?
  20.03.2025
מחבר: אביבה בורנובסקי, עו"ד נוטריון ומגשרת תאריך: 20.03.2025 שעה: 15:30
שלום רב, לדעתי הדבר אינו אפשרי יום המנוחה שלך הוא יום ראשון לדוגמא אם יום המנוחה שלך היה שבת איך יכולת לבקש לפדות יום חופש על חשבון זה. זה אותו דבר . בכל מקרה אתה יכול לנסות לבקש פידיון ימי חופשה מהמעסיק. בהצלחה אביבה בורנובסקי, עו"ד ונוטריון מנהלת פורום דיני ננבעודה
  13.03.2025
מחבר: נמרוד מ תאריך: 13.03.2025 שעה: 17:53
שלום רב אנסה לפרט פה כמו שאוכל ותדה רבה על המענה. אני עובד במקום עבודה מ07:30 עד 16:30 שזה 9 שעות ביום והמעסיק נותן לי שעה הפסקה והוא גם מנקה לי שעה הפסקה ואז יוצא מצב שהמעסיק מחייב אותי לעבוד יום שישי אחד ל3 שבועות בגלל שיש לי חוסר שעות בסוף החודש אבל מה התברר לי גם ממנהל הישיר שלי שאמרתי לו תדברים שאנחנו בעבודה מוגדרים ל6 ימי עבודה בשישי ולא ל5 ימי עבודה, אני יודע לפי החוק שאם אתה מוגדר ל5 ימים אז זה 9 שעות יומיות ושאם אתה מוגדר ל6 ימי עבודה אז זה 8 שעות ביום ואני יודע שלפי החוק מותר לו להוריד לי רק 45 דקות ולא שעה כמו שהוא נותן לי. ואני עובד כעובד אחזקה שזה נקרא עבודת כפיים לא? אז הייתי שמח לדעת מה עושים והאם הדברים בסדר לפי החוק
  13.03.2025
מחבר: נמרוד מ תאריך: 13.03.2025 שעה: 17:13
שלום רב אנסה לפרט פה כמו שאוכל ותדה רבה על המענה. אני עובד במקום עבודה מ07:30 עד 16:30 שזה 9 שעות ביום והמעסיק נותן לי שעה הפסקה והוא גם מנקה לי שעה הפסקה ואז יוצא מצב שהמעסיק מחייב אותי לעבוד יום שישי אחד ל3 שבועות בגלל שיש לי חוסר שעות בסוף החודש אבל מה התברר לי גם ממנהל הישיר שלי שאמרתי לו תדברים שאנחנו בעבודה מוגדרים ל6 ימי עבודה בשישי ולא ל5 ימי עבודה, אני יודע לפי החוק שאם אתה מוגדר ל5 ימים אז זה 9 שעות יומיות ושאם אתה מוגדר ל6 ימי עבודה אז זה 8 שעות ביום ואני יודע שלפי החוק מותר לו להוריד לי רק 45 דקות ולא שעה כמו שהוא נותן לי. אז הייתי שמח לדעת מה עושים והאם הדברים בסדר לפי החוק
  13.03.2025
מחבר: נמרוד מ תאריך: 13.03.2025 שעה: 17:09
שלום רב אנסה לפרט פה כמו שאוכל ותדה רבה על המענה. אני עובד במקום עבודה מ07:30 עד 16:30 שזה 9 שעות ביום והמעסיק נותן לי שעה הפסקה והוא גם מנקה לי שעה הפסקה ואז יוצא מצב שהמעסיק מחייב אותי לעבוד יום שישי אחד ל3 שבועות בגלל שיש לי חוסר שעות בסוף החודש אבל מה התברר לי גם ממנהל הישיר שלי שאמרתי לו תדברים שאנחנו בעבודה מוגדרים ל6 ימי עבודה בשישי ולא ל5 ימי עבודה, אני יודע לפי החוק שאם אתה מוגדר ל5 ימים אז זה 9 שעות יומיות ושאם אתה מוגדר ל6 ימי עבודה אז זה 8 שעות ביום ואני יודע שלפי החוק מותר לו להוריד לי רק 45 דקות ולא שעה כמו שהוא נותן לי. אז הייתי שמח לדעת מה עושים והאם הדברים בסדר לפי החוק
  20.03.2025
מחבר: אביבה בורנובסקי, עו"ד נוטריון ומגשרת תאריך: 20.03.2025 שעה: 15:26
שלום רב, עובד שעובד חמישה ימים בשבוע יהיה מספר השעות העבודה היומיות שלו 8 שעות ו-36 דקות במשך 4 ימים, וביום אחד מקוצר שאורכו 7 שעות ו-36 דקות וזה לא כולל הפסקה, עובד שעובד שישה ימים יום עבודה מלא לא יעלה על 8 שעות עבודה ביום רגיל. נזכיר כי שבוע עבודה בכל מקרה גם לעובד שישה ימים וגם לעובד חמישה ימים הוא 42 שעות שבועיות וכל דקה מעבר לכך היא שעה נוספת. בהצלחה אביבה בורנובסקי, עו"ד ונוטריון מנהלת פורום דיני עבודה
  11.03.2025
מחבר: אנונימי תאריך: 11.03.2025 שעה: 7:51
היי, האם משולמים ימי מחלה ברצף גם אם התחלתי אותם חודש שעבר וממשיכים לחודש אחרי,כלומר לא מתחילים את הספירה שוב בחודש אחרי? תודה מראש
  20.03.2025
מחבר: אביבה בורנובסקי, עו"ד נוטריון ומגשרת תאריך: 20.03.2025 שעה: 15:21
שלום רב, אם מדובר במחלה אחת ואישור רציף אז לא מתחילים לספור מחדש אפילו שעבר חודש קלנדרי. בהצלחה אביבה בורנובסקי, עו"ד ונוטריון מנהלת פורום דיני עבודה
  07.03.2025
מחבר: לי תאריך: 07.03.2025 שעה: 16:49
עברו כבר חודשיים מאז שעזבתי עבודה אחרי חצי שנה ולא קיבלתי שום מסמך חוץ מטופס 161, אילו עוד טפסים אני אמורה לקבל והאם מוקצב בזמן?
  20.03.2025
מחבר: אביבה בורנובסקי, עו"ד נוטריון ומגשרת תאריך: 20.03.2025 שעה: 15:19
שלום רב, בנוסף לטופס 161 צריך לקבל מסמך שמעביר את קרן הפנסיה לזכותך. בהצלחה אביבה בורנובסקי, עו"ד ונוטריון מנהלת פורום דיני עבודה
  05.03.2025
מחבר: אורחת תאריך: 05.03.2025 שעה: 18:17
אני שכירה שלאחרונה עזבתי את מקום העבודה שלי שעבדתי בו כחודשיים-שלושה כי הפסיק לתפקד ולא נכנסה מספיק עבודה. הוא הפסיק להמשיך ולהעסיק עובדים (לא פיטר אותם) ולא שילם משכורות אחרונות לכולם ועבר למקום אחר לכתובת אחרת בעיר אחרת במחוז אחר,עבר מהמרכז לדרום, ונפתח בשם עסק אחר אך לא העבירו את העובדים לשם. האם מגיעים לי פיצויים? מה עושים במצב כזה?
  06.03.2025
מחבר: אביבה בורנובסקי, עו"ד נוטריון ומגשרת תאריך: 06.03.2025 שעה: 11:07
שלום רב, יש לעובדים זכויות אך עליהם לפועל בצורה משפטית מול המעסיק שלא שילם משכורת. אני ממליצה לכם להתאגד ולפנות ליעוץ משפטי כדי למצוא את הזכויות המגיעות לכם. בהצלחה אביבה בורנובסקי, עו"ד ונוטריון מנהלת פורום דיני בעודה
  04.03.2025
מחבר: מאי תאריך: 04.03.2025 שעה: 9:41
היי, אני עובדת פרילנסרית בעבודה כנגד חשבונית, ואני בתחילת ההריון. השאלה האם אני מחוייבת גם במקרה הזה להודיע על הריון בחודש חמישי למעסיק, או שאין חובה כזאת כשאין באמת יחסי עובד מעביד .. ואני לא שכירה אצלם בעצם ?
  06.03.2025
מחבר: אביבה בורנובסקי, עו"ד נוטריון ומגשרת תאריך: 06.03.2025 שעה: 11:05
שלום רב, את בעצמך אומרת אין יחסי עובד מעביד בינך לבין מקבל השרות ולכן החוק אינו חל עליך שימי לב אם מקבל השרות מסתמך על עבודתך עדיף שתגידי מתי שהו ולא חייב דוקא בחודש החמישי על היותך בהריון. בהצלחה אביבה בורנובסקי, עו"ד ונוטריון מנהלת פורום דיני עבודה
  27.02.2025
מחבר: נתנאל בן שלום תאריך: 27.02.2025 שעה: 17:24
היי, התחלתי עבודה חדשה, המנהל החתים אותי על חוזה דיגיטלי בטלפון ולא ממש נתן לי לקרוא ,אמר שישלחו לי עותק....חבר אחר שלי עובד שם אז המשכתי...האם זה תקין, חוקי?? בחוזה להבנתי לא רשום שכר לשעה רק מס שעות למשמרת...ששאלתי את הבחור שהחתים לגבי זה, רשם לי בוואצפ שזה כמו במודעה שפרסם, יש לי גם צילום של המודעה אבל בחוזה לא מצויין...
  06.03.2025
מחבר: אביבה בורנובסקי, עו"ד נוטריון ומגשרת תאריך: 06.03.2025 שעה: 11:01
שלום רב, כדי להבין בדיוק על מה אתה חתום הרי שיש לקרוא את ההסכם גם אם הוא דיגטלי. אם יש בו חוסרים והוא אינו עונה על דרישות ההודעה לעובד עליך לבקש השלמות. אני ממליצה לך לפנות ליעוץ פרטני בעניין זה. בהצלחה אביבה בורנובסקי, עו"ד ונוטריון מנהלת פורום דיני עבודה
  26.02.2025
מחבר: רון תאריך: 26.02.2025 שעה: 16:08
עובדת זרה מקבלת שכר משני מקורות, האחד מחברעת הסיעוד מכיוון שמגיע למטופל שעות סיעוד ומצד שני השלמה של המטופל. באת עזיבה של העובדת, איך אמור להתבצע גמר חשבון כולל סכויות סוציאליות (כולל פנסיה ופיצויים)? לפי הבנתי, חברת הסיעוד מבצעת גמר חשבון והמטופל מפחית את הסכום הזה מהסח"כ, האם זו הדרך הנכונה ? תודה.
  26.02.2025
מחבר: רון תאריך: 26.02.2025 שעה: 15:54
עובדת זרה מקבלת שכר מ-2 מקורות, אחד מחברעת הסיעוד מכיוון שמגיע למטופל שעות סיעוד ומצד שני השלמה של המטופל. באת עזיבה של העובדת, איך אמור להתבצע גמר חשבון כולל סכויות סוציאליות (פנסיה ופיצויים)? האם חברת הסיעוד מבצעת גמר חשבון והמטופל מפחית את הסכום הזה מהסח"כ, האם זו הדרך הנכונה ?
  26.02.2025
מחבר: רון תאריך: 26.02.2025 שעה: 15:51
עובדת זרה מקבלת שכר משני מקורות, האחד מחברעת הסיעוד מכיוון שמגיע למטופל שעות סיעוד ומצד שני השלמה של המטופל. באת עזיבה של העובדת, איך אמור להתבצע גמר חשבון כולל סכויות סוציאליות (כולל פנסיה ופיצויים)? לפי הבנתי, חברת הסיעוד מבצעת גמר חשבון והמטופל מפחית את הסכום הזה מהסח"כ, האם זו הדרך הנכונה ? תודה.
  06.03.2025
מחבר: אביבה בורנובסקי, עו"ד נוטריון ומגשרת תאריך: 06.03.2025 שעה: 10:59
שלום רב, כן זו הדרך הנכונה חברת הסיעוד עורכת את החישוב הכולל ממנו היא מורידה את מה ששולם ו/או הופרש לעובד והמעסיק משלים את היתרה. בהצלחה אביבה בורנובסקי, עו"ד ונוטריון מנהלת פורום דיני עבודה
  25.02.2025
מחבר: הייטקיסט תאריך: 25.02.2025 שעה: 20:15
אני עובד כמהנדס תוכנה. ישנן חברות שכחלק מתהליך הקבלה מבקשות שאעשה תרגיל בבית. בד"כ התרגילים הללו לוקחים שעות רבות ואני מוצא את עצמי עובד ימים שלמים רק על תרגיל כזה או אחר. האם מגיע לי תשלום על הזמן הזה? במיוחד במידה ולא התקבלתי.אין לי שום דרך לדעת האם נעשה שימוש במה שכתבתי.
  06.03.2025
מחבר: אביבה בורנובסקי, עו"ד נוטריון ומגשרת תאריך: 06.03.2025 שעה: 10:57
שלום רב, לא מצאתי פסיקה המורה למעסיק לשלם למועמד על הזמן שהשקיע בהליך הקבלה לעבודה. לדעתי לא מגיע תשלום שכן מדובר כנראה בתרגיל אותו מקבלים כל המועמדים למשרה. בהצלחה אביבה בורנובסקי, עו"ד ונוטריון מנהלת פורום דיני עבודה
  25.02.2025
מחבר: דבורה תאריך: 25.02.2025 שעה: 19:42
אני עובדת בחברה גדולה 3 וחצי שנים בתפקיד מסויים והודיעו לי שעקב שינויים והחלטות מלמעלה מצמצמים את התקן שלי ומציעים לי תפקידים אחרים בחברה.אני לא מתנגדת לעבור תפקיד אבל נאמר לי שחלק מהמשרות הם בשכר נמוך יותר מהשכר שאני מקבלת היום.אני רואה את זה כהרעת תנאים.למה להסכים לרדת בשכר בגלל שעוברת תפקיד גם אם זה לא קידום.האם זה חוקי להוריד שכר כך?מדובר בחברה מבוססת ועם הרבה עובדים.מרוצים ממני וטוענים שרוצים לשמר אותי אשמח להכוונה בנושא
  25.02.2025
מחבר: דבורה תאריך: 25.02.2025 שעה: 19:39
אני עובדת בחברה גדולה 3 וחצי שנים בתפקיד מסויים והודיעו לי שעקב שינויים והחלטות מלמעלה מצמצמים את התקן שלי ומציעים לי תפקידים אחרים בחברה.אני לא מתנגדת לעבור תפקיד אבל נאמר לי שחלק מהמשרות הם בשכר נמוך יותר מהשכר שאני מקבלת היום.אני רואה את זה כהרעת תנאים.למה להסכים לרדת בשכר בגלל שעוברת תפקיד גם אם זה לא קידום.האם זה חוקי להוריד שכר כך?מדובר בחברה מבוססת ועם הרבה עובדים.מרוצים ממני וטוענים שרוצים לשמר אותי אשמח להכוונה בנושא
  06.03.2025
מחבר: אביבה בורנובסקי, עו"ד נוטריון ומגשרת תאריך: 06.03.2025 שעה: 10:54
שלום רב, אין דבר כזה הורדה בשכר בלי הסכמת העובד, אם את לא מסכימה תודיעי שאת מוכנה לעבור לכל תפקיד אחר שיוצא לך אך את דורשת לשמור על שכרך. בהצלחה אביבה בורנובסקי, עו"ד ונוטריון מנהלת פורום דיני עבודה
  25.02.2025
מחבר: מרקוס תאריך: 25.02.2025 שעה: 0:06
שלום אני רוצה לשאול מה בערך ההפרש של סכום הפיצויים בין עובד שפוטר מעבודתו לבין עובד שהתפטר מרצונו? אם נניח אני עובד בחברה מסוימת 10 שנים ואני מרוויח בחודש 10 אלף שקל. הבנתי שאם מפטרים אותי אני מקבל פיצויים של 100 אלף שקל בערך. אבל כמה פיצויים אני אקבל אם אני מחליט להתפטר מרצוני? זה נכון שאני אקבל 70% מהסכום שהייתי אמור לקבל אם היו מפטרים אותי או שלא הייתי מקבל כלום? אני שואל כי יש אנשים שאמרו לי שאם אני מתפטר אני לא מקבל פיצויים בכלל וחלק אמרו לי שגם אם אני מתפטר אני מקבל 70% או חלק מסוים מהפיצויים במידה והמנהל מחליט לפטר אותי, והייתי רוצה לדעת מה נכון לפי החוק. תודה רבה
  06.03.2025
מחבר: אביבה בורנובסקי, עו"ד נוטריון ומגשרת תאריך: 06.03.2025 שעה: 10:51
שלום רב, הפורום אינו המקום לעריכת חישובים אך אוסיף כי באם עובד פוטר הרי שהחישוב פיצויי הפיטורים הינו השכר האחרון ברוטו שקיבל העובד במכפלת מספר שנות עבודתו של העובד. יתרה מכך אם העובד חתום על סעיף 14 בקרן הפנסיה והמעסיק מפריש 8.33% משכרו מידי חודש הרי שאין השלמות ומה שיש בקופה שייך לעובד במקרה של פיטורין. במקרה של התפטרות כל מה שיש בקופת הפנסיה שייך לעובד וגם אם המעסיק הפריש רק 6% משכרו של העובד אין השלמות. אני ממליצה לך לפנות ליעוץ משפטי פרטני בעניין זה. בהצלחה אביבה בורנובסקי, עו"ד ונוטריון מנהלת פורום דיני עבודה
  11.02.2025
מחבר: יעקב ורדי תאריך: 11.02.2025 שעה: 13:43
האם פדיון חופשה בעת סיום עבודה מהווה מרכיב כבסיס לפיצויים
  23.02.2025
מחבר: אביבה בורנובסקי, עו"ד נוטריון ומגשרת תאריך: 23.02.2025 שעה: 13:24
שלום רב, כבר עניתי על השאלה הנ"ל אנא ראה תשובתי. בהצלחה אביבה בורנובסקי, עו"ד ונוטריון מנהלת פורום דיני בעודה
  11.02.2025
מחבר: שלי לאון תאריך: 11.02.2025 שעה: 9:11
היי. מספר שאלות... 1. האם כשהרופא תעסוקתי שולח מכתב של אובדן כושר עבודה זמני למעסיק, אז העובד חייב קודם לסיים את הימי מחלה שלו לפני היציאה לחלת ? 2. האם בכתב החל״ת של המעסיק לעובד, המעסיק חייב לציין שזה חלת עקב בעיה רפואית ? (או בהתאם לאישור של רופא תעסוקתי) 3. הבנתי שקצבת אובדן כושר עבודה משולמת רק אחרי 3 חודשים. האם בשלושת החודשים הראשונים של החלת אפשר לקבל/לתבוע דמי אבטלה ? 4. ⁠האם במצב של אובדן כושר עבודה זמני,כשהביטוח הפרטי משלם קצבה, הרצף הביטוחי הפנסיוני לא נפגע?
  1. «
  2. 5
  3. 6
  4. 7
  5. 8
  6. 9
  7. 10
  8. 11
  9. 12
  10. 13
  11. 14
  12. 15
  13. »