| תאריך |
מחבר: אביבה בורנובסקי, עו"ד נוטריון ומגשרת
תאריך: 02.12.2024
שעה: 14:15
שלום רב
לדעתי עובד שמתפטר לצורך התגייסות לצבא קבע זכאי לפיצויי פיטוירין.
בהצלחה
אביבה בורנובסקי, עו"ד ונוטריון מנהלת פורום דיני עבודה
|
מחבר: אפריים
תאריך: 27.11.2024
שעה: 18:57
האם על המעביד להפריש לקרן פנסיה מקיפה על השכר שנקרא פרמיות? בתודה
|
מחבר: אביבה בורנובסקי, עו"ד נוטריון ומגשרת
תאריך: 02.12.2024
שעה: 14:08
שלום רב,
פרמיה משולמת עבור תפוקה העולה על הנורמה אם מדובר ברכיב מדיד, הנמדד מידי חודש בחודשו, הרי שלא ישולם עליו תשלומים לקרן הפנסיה אם מדובר ברכיב קבוע שאינו מדיד יש להפריש עבורו לקרן הפנסיה.
אני ממליצה לפנות ליעוץ משפטי כדי לבדוק את מהות התשלום.
בהצלחה
אביבה בורנובסקי, עו"ד ונוטריון מנהלת פורום דיני עבודה
|
מחבר: אמיר נתן
תאריך: 26.11.2024
שעה: 14:27
מעסיק עובדת סיעודית זרה שלאחר 3 שנות עבודה, החליטה לעזוב את הארץ ונתנה מכתב פיטורין בהודעה של חודש מראש. השאלה:
האם לגבי חלק הפיצויים צריך לשלם 6% או 8.33%. האם משכר של 5880 שקל שהוא שכר הבסיס או מהשכר הכולל ששולם לה שכולל גם 4/5 שבתות שהיא עבדה בכל חודש?
|
מחבר: אביבה בורנובסקי, עו"ד נוטריון ומגשרת
תאריך: 26.11.2024
שעה: 15:13
שלום רב,
אם העובדת הגיעה אליך דרך חברה שגם משלמת חלק מהשכר שלה אנא פנה אליהם כדי לערוך חישוב עם התקזזויות בגין ההפקדות שהם עשו לה.
אם אתה משלם את כל שכרה הרי ישי לשלם לה לפי שכר המינימום.
אני ממליצה לך להתייעץ עם עורך דין בעניין זה כדי למנוע חלוקי דעות
בהצלחה
אביבה בורנבוסקי, עו"ד ונוטריון מנהלת פורום דיני עבודה
|
מחבר: מוטי
תאריך: 24.11.2024
שעה: 12:40
האם מעסיק שמתלונן עלי שנתבע עי בביטוח לאומי לקבלת נפגע עבודה בשל שיחה עימו שיצרה היתקף ומבקש הגנה מהמנכל להגן עליו ולזמן אותי לשימוע וכל זה רושם במיל שהופץ למספר אנשים שגם אני ראיתי ומפרט את האירוע במיל שאכן קרה ואומר שאני כבר מזמן חרדתי מטופל בפסיכאטר ועושה זאת לרווח ומכפיש את שמו וכל זה שקר לא נכון הוא ממציא עלי ומוציא דיבה מעולם לא טופלתי ועוד זה שכולם רואים וזומנתי בעקבות זאת לראיון שקבע שאני לא כשיר ולשלוח אותי לוועדה רפואית ומה כן שמודה במיל שאכן היה שיחה ויצאתי עצבני בדיוק מה שטענתי ויש עדות שחטפתי חרדה פונתי למיון ובכל זאת העלים ראיות ולא חתם וכתב שהכל לדברי בלבד זה הפרת זכויות ופגיעה בכבוד שלי ובפרנסה? רק לא הבנתי למה מבקש הגנה?
|
מחבר: אביבה בורנובסקי, עו"ד נוטריון ומגשרת
תאריך: 26.11.2024
שעה: 15:10
שלום רב,
אני ממליצה לך לפנות ליעוץ משפטי פרטני כאן לא המקום לפרוט האפשרויות העומדות לרשותך בגין החדירה לפרטיותך.
בהצלחה
אביבה בורנובסקי, עו"ד ונוטריון מנהלת פורום דיני עבודה
|
מחבר: דליה
תאריך: 23.11.2024
שעה: 19:32
ערב טוב ותודה מראש,
אני בהריון בסיכון ומטופלת אצל רופא המומחה להריון בסיכון. בחודש האחרון החלו כאבי גב תחתון אשר מקרינים לרגל וגורמים לי לצליעה. עקב כך ביקשתי מהממונים עלי בעבודה שיעבירו אותי מקום כי לא אצליח להגיע בזמן של 90 שניות למרחב המוגן שאינו נמצא בקומה בה אני עובדת.
יש לציין שהם הסכימו בטענה שהם לא רוצים לקחת סיכון בשל מצבי והושיבו אותי בקומת הקרקע שמשם הדרך קצרה יותר. לפני יומיים החליטו להחזיר אותי למקומי בקומה השנייה בשל ויכוח שלי עם עובדת במשרד בקומה התחתונה. כאשר שאלתי מה קורה לגבי מצבי שלא אוכל להגיע למרחב מוגן בזמן, דרשו ממני להביא מסמך רפואי שמוכיח שאני סובלת מכאבים ושקשה לי לעלות ולרדת במדרגות.
הבאתי מכתב מהרופא המטפל בהריון בסיכון שבו מצוין שאני סובלת מכאבים וזה לא הספיק להם ולכן הצטרכתי להגיע לאורתופד שרשם בבירור שאני סובלת מכאבים שמקרינים לרגל ושקיים קושי בירידה ועלייה במדרגות ושהוא ממליץ להושיב אותי במקום קרוב למרחב מוגן.
יש לציין שההגעה למרחב המוגן מהקומה השנייה דורשת ממני לצאת דרך מדרגות חירום מברזל שנמצאות מחוץ לבניין (בחורף מאוד מחליקות) ולעשות עיקוף כדי להגיע למרחב המוגן.
שאלתי היא, האם הם יכולים לחייב אותי להמשיך לעבוד מהמשרד שממנו אין סיכוי שאגיע למרחב המוגן בזמן של 90 שניות על אחת כמה וכמה בשל כאבי הגב שמגבילים אותי יותר ושיחס וחלילה לגרום לנפילה או משהו דומה?
תוגה מראש,
|
מחבר: אביבה בורנובסקי, עו"ד נוטריון ומגשרת
תאריך: 26.11.2024
שעה: 15:08
שלום רב,
לדעתי עליך לתת למעסיק מסמך מרופא המאשר את המגבלה בזמנית שלך כדי שהוא יוכל לדאוג לך לעבודה במרחב מוגן.
בהצלחה
אביבה בורנובסקי, עו"ד ונוטריון מנהלת פורום דיני עבודה
|
מחבר: ירון גרציאני
תאריך: 21.11.2024
שעה: 7:50
לאבא הפנסיונר יש עסק קטן שהוא עובד בו לבדו. הוא מעסיק פנסיונר פעם בשבוע לשעה אחת לנקיון העסק.
עשינו ביטוח פרטי לעסק הכולל צד ג' וחבות מעבידים לעובד אחד.
האם זה מספיק כדי לתת כיסוי במקרה תאונת עבודה של העובד?
האם חובה להוציא תלוש לעובד או לשלם לו ביטוח לאומי?
|
מחבר: אביבה בורנובסקי, עו"ד נוטריון ומגשרת
תאריך: 26.11.2024
שעה: 15:06
שלום רב,
מכוון שמדובר בעסק אני ממליצה על הוצאת תלוש שכר מסודר גם על השעה האחת בשבוע שבה עובד הניקיון עובד.
בהצלחה
אביבה בורנובסקי, עו"ד ונוטריון מנהלת פורום דיני עבודה
|
מחבר: לימור
תאריך: 19.11.2024
שעה: 16:15
שלום , אושרה לי קצבת נכה נזקק עד סוף פברואר 2025. פוטרתי מעבודתי ב5.8.24. מאחר ואין אפשרות לקבל כם אבטלה וגם נכה נזקק רציתי לדעת מתי אני צריך להתחיל לחתום אבטלה. האם בסוף פברואר ניתן להתחיל לחתום. האם אין פרק זמן מוגבל מיום הפיטורין ???
|
מחבר: אביבה בורנובסקי, עו"ד נוטריון ומגשרת
תאריך: 26.11.2024
שעה: 15:04
שלום רב,
את השאלה הנ"ל הייתי מפנה אל פורום הביטוח הלאומי
בהצלחה
אביבה בורנובסקי, עו"ד ונוטריון מנהלת פורום דיני עבודה
|
מחבר: מאיה דניאל
תאריך: 19.11.2024
שעה: 9:11
שלום רב,
מנהלת ביה"ס יסודי בעיר, רוצה שאבוא לעבוד בספריית בית הספר תמורת שכר סמלי.
את העבודה צריך לאשר ארגון חינוכי בעיר. כאשר את המשכורת נותנת לי מנהלת ביה"ס.
הגשתי את הבקשה לארגון, אך הם טענו שמכיוון שיש לי תואר ראשון אז השכר הבסיסי שהמנהלת צריכה לתת לי הוא 110 ש"ח לשעה. ואין לה את האפשרות הכלכלית הזאת.
השאלה היא אם יש איזשהו מכתב שאני יכולה לכתוב לאותו ארגון, שבו אני מוותרת על השכר של 110 ש"ח. ומוכנה לעבוד עבור כל שכר שמנהלת ביה"ס תיתן לי?
תודה מראש על העזרה,
מאיה
|
מחבר: אביבה בורנובסקי, עו"ד נוטריון ומגשרת
תאריך: 26.11.2024
שעה: 15:00
שלום רב,
לצערי אני לא מכירה טופס כזה.
אך תוכלי להתייעץ עם הארגון החינוכי אולי להם יש איזה טופס שעליו תוכלי לחתום שיכסה מבחינה משפטית את בית הספר.
בהצלחה
אביבה בורנבוסקי, עו"ד ונוטריון מנהלת פורום דיני עבודה
|
מחבר: אנה
תאריך: 17.11.2024
שעה: 15:56
גיליתי שאני בהריון,שבוע 8
במקביל בחברה שאני עובדת לאחרונה יש הרגשה שמתכננים לעשות קיצוצים.
אני עובדת טובה ובשנים קודמות זה גם היה ניכר בחוות הדעת אך תמיד קיים החשש, בייחוד בטיימינג לא נוח כמו מלחמה והריון
שבוע שעבר התחילו תהליכים לא נעימים בעבודה של כל מיני שיחות אישיות עם כל העובדים ללא קשר להערכה השנתית והתחושות מאתגרות
באיזה שלב אני מוגנת מהליכי פיטורין?אם יקרה מצב שיעשו לי שימוע אוכל להודיע כי אני בהריון ולא יוכלו לפטר?
|
מחבר: אביבה בורנובסקי, עו"ד נוטריון ומגשרת
תאריך: 26.11.2024
שעה: 14:58
שלום רב,
אם את חוששת שיפטרו אותך אני ממליצה לך להוועץ בעורך דין שכן ישנם אפשרויות למנוע את הפיטורין אם יהיו בגלל ההריון.
בהצלחה
אביבה בורנובסקי, עו"ד ונוטריון מנהלת פורום דיני בעודה
|
מחבר: יובל
תאריך: 16.11.2024
שעה: 9:56
שלום,
בעקבות שאלה מטה שלא הבנתי את התשובה, ממשיך ושואל.
עובד שמצבו הנפשי הורע בעקבות המלחמה והתפטר לא זכאי לפיצויים מהמעסיק עקב הרעת מצב בריאות ?
כתבת שיקבל רק את הפיצויים ברכיב הפנסיוני
תודה
|
מחבר: אביבה בורנובסקי, עו"ד נוטריון ומגשרת
תאריך: 26.11.2024
שעה: 14:57
שלום רב,
תשובתי נשארה כמו שהיתה
עובד שהתפטר זכאי לרכיב הפיצויים שיש בקרן הפנסיה .
בהצלחה
אביבה בורנובסקי, עו"ד ונוטריון מנהלת פורום דיני עבודה
|
מחבר: שלו
תאריך: 15.11.2024
שעה: 16:05
שלום
מצבי הבריאותי השתנה אך יחזור צפוי לחזור לתקין בעוד כחודשיים.
ביקשתי מהמעסיק חופשה ללא תשלום למשך חודשיים.
הוא לא אשר.
בעצם מכריח אותי להתפטר להבנתי.
האם יש דרך אחרת ?
אם אתפטר האם אקבל את רכיב הפיצויים מהביטוח הפנסיוני ?
תודה
|
מחבר: אביבה בורנובסקי, עו"ד נוטריון ומגשרת
תאריך: 26.11.2024
שעה: 14:55
שלום רב,
אם יש לך ימי מחלה צבורים הרי שתוכלי לנצל אותם עד שמצבך הבריאותי ישתפר.
בהצלחה
אביבה בורנובסקי, עו"ד ונוטריון מנהלת פורום דיני עבודה
|
מחבר: יעל
תאריך: 15.11.2024
שעה: 15:37
שלום
בעקבות מחלה, ניצלתי את כל ימי המחלה שהיו לי במקום עבודה.
עדיין אני חולה.
האם עלי לפנות לרופא תעסוקתי שיקבע המשך אי כשירות ואז לביטוח לאומי ?
מהו ההליך בבקשה ?
|
מחבר: אביבה בורנובסקי, עו"ד נוטריון ומגשרת
תאריך: 26.11.2024
שעה: 14:54
שלום רב,
אם אין לך ימי מחלה צבורים הרי שעליך לפנות אל קרן הפנסיה שלך ולדווח על אובדן זמני של כושר עבודתך.
בהצלחה
אביבה בורנובסקי, עו"ד ונוטריון מנהלת פורום דיני עבודה
|
מחבר: רומי
תאריך: 15.11.2024
שעה: 7:33
שלום,
אני נמצאת בחודש 4 להריון.
הייתי בהמון ראיונות עבודה, לכולם התקבלתי (לא סיפרתי על ההריון)
נשאר לי להתלבט בין 2 משרות
החלטתי כן לספר על ההריון כדי להיות שלמה עם עצמי, אולם לאחר שסיפרתי- ביטלו לי את החוזה ואמרו לח שזה לא רלוונטי כי הם רצו שאשאר לטווח ארוך אז החלטתי גם "לשחק מלוכלך" ולדאוג רק לעצמי ולכן בעבודה השנייה אני לא אגלה שאני בהריון
שאלתי היא כזו-
כמה קל לפטר עובדת בהריון? כמו שקל פשוט לא לקבל אותה בגלל זה?
אני צריכה כסף וחוששת שבשנייה שאספר על ההריון, אפוטר
אשמח לייעוץ
תודה!
|
מחבר: אביבה בורנובסקי, עו"ד נוטריון ומגשרת
תאריך: 26.11.2024
שעה: 14:53
שלום רב,
לצערי אני לא מסכימה איתך ולדעתי עליך להיות "ישרה" עם המעסיק בכל מקרה החוק להודיע למעסיק על הריון בחודש החמישי.
לעניין הפיטורין החוק קובע כי אין לפטר אישה בהריון אם הסיבה לפיטורין הינה ההריון.
בהצלחה
אביבה בורנובסקי, עו"ד ונוטריון מנהלת פורום דיני עבודה
|
מחבר: רומי
תאריך: 26.11.2024
שעה: 15:20
תודה על התשובה
|
מחבר: מיכל
תאריך: 14.11.2024
שעה: 17:16
שלום
האם מעסיק מחויב בתשלום לעובד שהוא שעתי אם יום כיפור נופל על שבת?
|
מחבר: אביבה בורנובסקי, עו"ד נוטריון ומגשרת
תאריך: 26.11.2024
שעה: 14:49
שלום רב,
לא המעסיק ממש לא צריך לשלם לעובד שעתי עבור יום כיפור שנפל ביום שבת.
בהצלחה
אביבה בורנובסקי, עו"ד ונוטריון מנהלת פורום דיני עבודה
|
מחבר: נועה
תאריך: 14.11.2024
שעה: 6:36
אני פיזיותרפיסטית עם קליניקה פרטית (עוסק פטור). רציתי לדעת אם זה חוקי לגבות תעריפים שונים ממטופלים שונים, כלומר – ישנם מטופלים שאני גובה מהם סכום מסוים עבור הטיפול, בעוד שמטופלים אחרים משלמים תעריף גבוה יותר, כחלק מניסוי וטעייה להערכת הביקוש לשירותיי או תלוי אם זה מטופל שהטיפול בו ימשך תקופה ארוכה אז אני נותן הנחה קבועה. כמו גם משך וזמן הטיפול מעט שונה בין מטופלים גם כחלק מניסוי וטעייה להערכת הביקוש שלי. כמובן שכל התנאים נאמרים מראש למטופלים.
|
מחבר: אביבה בורנובסקי, עו"ד נוטריון ומגשרת
תאריך: 26.11.2024
שעה: 14:48
שלום רב,
זוהי שאלה מדיני החוזים אנא הפנה אליהם את השאלה.
בהצלחה
אביבה בורנובסקי, עו"ד ונוטריון מנהלת פורום דיני עבודה
|