פורום עורכי דין

פורום דיני עבודה
מנהלי הפורום:
אביבה בורנובסקי, עו"ד נוטריון ומגשרת

כולנו – עובדים ומעסיקים כאחד – נתקלים מפעם לפעם בשאלות הנוגעות למשפט העבודה, הכולל בחובו תחומים שונים ומגוונים כגון פיצויי פיטורין, הלנת שכר, שעות נוספות והסכמי עבודה. אנחנו באתר "פסקדין" מזמינים אתכם להיכנס לפורום דיני עבודה ולקבל תשובה על כל שאלה. המענה בפורום נועד למתן מידע כללי וראשוני בלבד ולא נועד בשום מקרה לשמש כיעוץ משפטי ו/או כתחליף ליעוץ משפטי. אין להסתמך על האמור מבלי להיוועץ עם עורך דין בטרם נקיטת כל פעולה או קבלת החלטה
חיפוש בפורום:
חבר הודעה חדשה
תאריך
  13.11.2024
מחבר: ליהי תאריך: 13.11.2024 שעה: 14:42
שלום, בשל מצוקה נפשית שהתפתחה במלחמה ושלא היתה קודם, נאלצה גיסתי אחותי לעזוב מקום עבודה. עבדה שם כשנתיים. האם תקבל פיצויים ? האם קושי נפשי שהתפתח בגלל המלחמה כלול תחת שינוי בריאותי ? תודה
  13.11.2024
מחבר: אביבה בורנובסקי, עו"ד נוטריון ומגשרת תאריך: 13.11.2024 שעה: 15:51
שלום רב, העובדת תוכל לקבל רק את מה שהופרש לקרן הפנסיה ברכיב הפיצויים. בהצלחה אביבה בורנובסקי, עו"ד ונוטריון מנהלת פורום דיני בעודה
  12.11.2024
מחבר: יוסי שבו תאריך: 12.11.2024 שעה: 19:33
שלום. פיטרו אותי אחרי שנתיים וחצי. לצורך קבלת גימלה מביטוח לאומי הייתי צריך להרוויח סכום נמוך מהשכר שלי. לצורך זה הפחתתי חמישה ימי עבודה כל חודש. קיבלתי שכר יסוד בניכוי 5 ימי עבודה בשכר. המעסיק חישב פיצויים לפי ממוצע שכר יסוד בניכוי הימים שהחסרתי. האם הוא צודק או שאני זכאי לקבל לפי שכר יסוד? יש לי שכר יסוד 10000 שח ובניכוי כ5 ימים קיבלתי פיציים לפי 8200. אם אני צודק ומגיע לי לפי 10 אלפים אודה אם אפשר להוכיח כדי שאראה למעסיק. תודה רבה
  13.11.2024
מחבר: אביבה בורנובסקי, עו"ד נוטריון ומגשרת תאריך: 13.11.2024 שעה: 15:49
שלום רב, הפיצויים משלומים לפי השכר האמיתי שלך כלומר השכר בניכוי חמישה ימי החוסר שלך. בהצלחה אביבה בורנובסקי, עו"ד ונוטריון מנהלת פורום דיני עבודה
  10.11.2024
מחבר: שרון לוי תאריך: 10.11.2024 שעה: 18:49
אני עובדת בנק פחות משנה. לפני שחושה חודשים יצאתי לימי מחלה בשל בעיה רפואית מתמשכת ומתגלגלת. לאחר שהסתיימו לי ימי המחלה החל המעסיק להוציא לי משכורת בתלוש 0 ללא הפרשות סוציאליות ואף קיבלתי הודעה מהפנסיה על הםסקת הפקדות. האם המהלך חוקי ותקין? מסרתי טפסי ימי מחלה למעסיק. האם הימים יוכרו לי בבוא היום אם ארצה לסיים את החוזה שנה מהעסקה? האם יחשבו לדמי אבטלה? התלוש מאופס לגמרי.
  13.11.2024
מחבר: אביבה בורנובסקי, עו"ד נוטריון ומגשרת תאריך: 13.11.2024 שעה: 15:47
שלום רב, על המעסיק לשלם לך דמי מחלה אך ורק על ימי המחלה הצבורים לך, אם אין לך ימי מחלה צבורים הרי שהוא לא צריך לשלם לך ולכן התלוש שלך הוא 0. בהצלחה אביבה בורנובסקי, עו"ד ונוטריון מנהלת פורום דיני עבודה
  10.11.2024
מחבר: דני תאריך: 10.11.2024 שעה: 9:29
שלום, יש לי חוזה העסקה גלובלי ללא שום ציון של שעות עבודה. בתלוש שקיבלתי ראיתי שהורידו לי בשכר על שעות חוסר, האם זה חוקי? מותר לאור סוג החוזה?
  13.11.2024
מחבר: אביבה בורנובסקי, עו"ד נוטריון ומגשרת תאריך: 13.11.2024 שעה: 15:45
שלום רב, משמעות שעות חוסר הינה שעבדת פחות מ-182 השעות אותם צריך לעבוד ולכן זה חוקי להוריד את שעות החסר בדיוק כמו שאם תעבוד שעות מעבר למשרה מלאה על המעסיק לשלם לך גמול עבודה בשעות נוספות. בהצלחה אביבה בורנובסקי, עו"ד ונוטריון מנהלת פורום דיני עבודה
  09.11.2024
מחבר: שמואל תאריך: 09.11.2024 שעה: 18:48
האם מותר להחתים עובד על חוזה העסקה שאומר שאפשר לפטר ללא שימוע?
  13.11.2024
מחבר: אביבה בורנובסקי, עו"ד נוטריון ומגשרת תאריך: 13.11.2024 שעה: 15:43
שלום רב, לא לא ניתן להחתים עבד על הסכם שמונע שימוע. בהצלחה אביבה בורנובסקי, עו"ד ונוטריון מנהלת פורום דיני עבודה
  06.11.2024
מחבר: עזריאל תאריך: 06.11.2024 שעה: 21:17
שלום, עסקתי 6 שנים כמטפל סיעודי 24 שעות ביממה לאבא שלי ז"ל (כמובן ללא קבלת שכר) ולא נרשמתי כעובד אצל הרשויות. כרגע אני תובע בתביעת נזיקין בנושא אחר והעו"ד של הצד הנתבע רוצה לתמחר את התעסוקה שלי בשנים האלה. שאלתי היא: האם אני יכול באמצעות עו"ד להגיש תצהיר עם עדים שעבדתי בשנים האלה בצורה לא רשמית ולתמחר את העבודה הזו? או שיש דרך אחרת? תודה
  13.11.2024
מחבר: אביבה בורנובסקי, עו"ד נוטריון ומגשרת תאריך: 13.11.2024 שעה: 15:42
שלום רב, את השאלה הנ"ל יש להפנות אל עורך הדין שלך שכן עצם העבודה והתמחור שלה שייך לתביעת הנזקין שלך. בהצלחה אבסיבה בורנובסקי, עו"ד ונוטריון מנהלת פורום דיני עבודה
  05.11.2024
מחבר: חיים פלטה תאריך: 05.11.2024 שעה: 9:07
שלום רב, עובדת משק הבית בביתנו ננשכה על ידי כלב של אחד ממכריה. כתוצאה מכך קבלה חופשת מחלה. האם אני אמור לשלם עבור יום עבודה שבו היתה בחופשת מחלה עקב כך? תודה - חיים
  13.11.2024
מחבר: אביבה בורנובסקי, עו"ד נוטריון ומגשרת תאריך: 13.11.2024 שעה: 15:41
שלום רב, עובדת משק בית זכאית לדמי מחלה כמו כל עובד אחר במשק. בהצלחה אביבה בורנובסקי, עו"ד ונוטריון מנהלת פורום דיני עבודה
  04.11.2024
מחבר: יפית תאריך: 04.11.2024 שעה: 11:48
שלום רב נאלצתי להעדר מהעבודה יום שלם עקב היפוך עובר . אציין כי ההיפוך עצמו היה אחרי צהרים ולקח כמה דקות אבל נאלצתי להגיע כבר בבוקר לבית חולים ולעבור בדיקות לקראת ההיפוך. האם אני זכאית לתשלום עבור שעות בדיקת הריון ? (אני מתכוונת ל40 שעות שהחוק מאפשר לעובדת להעדר בשביל בדיקות הריון והמעסיק משלם )
  04.11.2024
מחבר: אביבה בורנובסקי, עו"ד נוטריון ומגשרת תאריך: 04.11.2024 שעה: 11:57
שלום רב, מתיאור האירוע עולה כי נעדרת יום עבודה שלם ולא מספר שעות ולכן לדעתי מדובר ביום מחלה ולא שעות היעדרות . בהצלחה אביבה בורנבוסקי, עו"ד ונוטריון מנהלת פורום דיני עבודה
  03.11.2024
מחבר: ליבונטי מיארה מאיה תאריך: 03.11.2024 שעה: 21:35
שלום רב ותק 3 שנים במקום עבודה שאינו פועל החל מתחילת המלחמה, בהתחלה ניתן לנו אישור לקבלת חל״ת אך לאחר חצי שנה המעסיק דרש ממני לתת מכתב הצהרה באם הנני עובדת במקום אחר, סירבתי , אודה לתשובתכם אם הנני זכאית לדרוש את פיצויי הפיטורין שלי וכלל הזכויות שנצברו לזכותי על פי חוק , תודה מראש לעונים
  03.11.2024
מחבר: ליבונטי מיארה מאיה תאריך: 03.11.2024 שעה: 21:35
שלום רב ותק 3 שנים במקום עבודה שאינו פועל החל מתחילת המלחמה, בהתחלה ניתן לנו אישור לקבלת חל״ת אך לאחר חצי שנה המעסיק דרש ממני לתת מכתב הצהרה באם הנני עובדת במקום אחר, סירבתי , אודה לתשובתכם אם הנני זכאית לדרוש את פיצויי הפיטורין שלי וכלל הזכויות שנצברו לזכותי על פי חוק , תודה מראש לעונים
  04.11.2024
מחבר: אביבה בורנובסקי, עו"ד נוטריון ומגשרת תאריך: 04.11.2024 שעה: 11:10
שלום רב, לא ברור לי למה המעסיק דרש ממך אישור כל שהוא. את נמצאת בחל"ת (חופשה ללא תשלום) כלומר ניתוק יחסי עבודה זמני ואת יכולה לעבוד בכל מקום אחר אם את רוצה. לדעתי אם העסק נסגר על המעסיק להוציא לך מכתב יעל פיטורין על כל המשתמע מכך. בשולי הדברים אמליץ לך לבדוק את קרן הפנסיה שלך ולראות אם יש את כל ההפקדות ובסכומים הנכונים. בהצלחה אביבה בורנבוסקי, עו"ד ונוטריון מנהלת פורום דיני בעודה
  04.11.2024
מחבר: אביבה בורנובסקי, עו"ד נוטריון ומגשרת תאריך: 04.11.2024 שעה: 11:10
שלום רב, לא ברור לי למה המעסיק דרש ממך אישור כל שהוא. את נמצאת בחל"ת (חופשה ללא תשלום) כלומר ניתוק יחסי עבודה זמני ואת יכולה לעבוד בכל מקום אחר אם את רוצה. לדעתי אם העסק נסגר על המעסיק להוציא לך מכתב יעל פיטורין על כל המשתמע מכך. בשולי הדברים אמליץ לך לבדוק את קרן הפנסיה שלך ולראות אם יש את כל ההפקדות ובסכומים הנכונים. בהצלחה אביבה בורנבוסקי, עו"ד ונוטריון מנהלת פורום דיני בעודה
  03.11.2024
מחבר: רונן לוי תאריך: 03.11.2024 שעה: 20:51
שלום, להבנתי, על פי החוק על עובד לצאת לחופשה שנתית שבה לפחות 7 ימים רצופים. תפקידי הוא רפואי במקום עבודה המוגדר כ"חיוני". עקב מצב המלחמה וגיוס צבאי של חלק מהצוות, לא התאפשר לי השנה לקחת חופשה רציפה, אלא 3 ימים ו-4 בנפרד,וכן ימים בודדים, דבר המתאים גם לצורך שלי.חופשה ארוכה יותר תפגע בהתנהלות המקום וכן היא מיותרת מבחינתי עקב הנסיבות. שאלתי, האם ניתן השנה עקב המצב לוותר על חופשה רצופה של שבוע מבחינה חוקית,בהנחה שהדבר מקובל עלי ועל המעסיק. תודה.
  04.11.2024
מחבר: אביבה בורנובסקי, עו"ד נוטריון ומגשרת תאריך: 04.11.2024 שעה: 11:07
שלום רב, יש סייג לחוק שאומר שאם המעסיק באישור הוועד מסכים לכך שלא תצא לימי החופשה הרצופה הרי שהמעסיק יצבור לך את הימים האלה לשנה הבאה. נראה לי שבתקופת מלחמה גם המעסיק וגם הוועד יתגמשו ויצברו לך את ימי החופשה שלא ניצלת לשנה הבאה. בהצלחה אביבה בורנובסקי, עו"ד ונוטריון מנהלת פורום דיני עבודה
  01.11.2024
מחבר: שוש דינט תאריך: 01.11.2024 שעה: 9:42
שלום , אני נמצאת על סטטוס של ימי מחלה קרוב לשנה. ללא מכסה של ימי מחלה / העדרות . אומנם שלחתי את ימי המחלה שיש ברשותי אבל אין לי באופן מלא על כל התקופה . ועדיין מקום העבודה נכון לעכשיו לא מפטר אותי טלפונית או משהו כזה למרות שעל פי דין יבש הוא יכל לפטר כי עדיין לא חזרתי לא שלחתי עוד המשך ימי מחלה על 3 חודש אחרונים , השאלה האם יש לו אינטרס חוקתי להשאיר אותי מהצד שלו כל עוד לא חזרתי למקום העבודה האם הזכויות של הפיצויים וכו יכולים להיפגע ? בתודה שוש….
  04.11.2024
מחבר: אביבה בורנובסקי, עו"ד נוטריון ומגשרת תאריך: 04.11.2024 שעה: 11:04
שלום רב, המעסיק שלך אומנם לא משלם לך שכר אך את נמצאת המצבת כוח האדם שלו. לדעתי המעסיק נוהג נכון כאשר אינו מפטר אותך כל עוד את נמצאת בימי מחלה אף שהוא יכול לפטר אותך בהתאם לחוק. בהצלחה אביבה בורנובסקי, עו"ד ונוטריון מנהלת פורום דיני עבודה
  30.10.2024
מחבר: מיקי תאריך: 30.10.2024 שעה: 17:04
שלום, הורידו לי 20% מהמשרה. קראתי שחייבים לתת התראה לסירוב ולתת 30 ימים לתיקון אחרת אתפטר כמפוטר. מסרתי את המכתב לפני שבועיים טרם התקבלה תגובה. אז השאלה היא האם אני עוזב את מקום העבודה לאחר תום ה-30 ימים מאז ההתראה או אחרי תום 30 הימים האלו אני מוסר עוד מכתב של התפטרות עם הודעה מוקדמת 30 יום נוספים? כלומר האפ סה"כ 30 יום או 60 יום כל התהליך? כמובן בהנחה שהמעסיק לא יגיב גם בהמשך. תודה.
  04.11.2024
מחבר: אביבה בורנובסקי, עו"ד נוטריון ומגשרת תאריך: 04.11.2024 שעה: 11:02
שלום רב, הבקשה לתיקון הפרה בדיני עבודה אינה הודעת התפטרות ועליך לתת את ימי ההודעה המוקדמת במכתב ההתפטרות שלך. בהצלחה אביבה בורנובסקי, עו"ד ונוטריון מנהלת פורום דיני עבודה
  30.10.2024
מחבר: רועי פליישמן תאריך: 30.10.2024 שעה: 1:42
המעסיק שלי סיכם איתי שהם משלמים לי 50 ש"ח לשעה, כשבחוזה כתוב "הסכום הנ"ל כולל חבויות עובד מעביד כגון: ביגוד, הבראה, נסיעות וכדו" האם זה חוקי?
  30.10.2024
מחבר: רועי פליישמן תאריך: 30.10.2024 שעה: 1:42
המעסיק שלי סיכם איתי שהם משלמים לי 50 ש"ח לשעה, כשבחוזה כתוב "הסכום הנ"ל כולל חבויות עובד מעביד כגון: ביגוד, הבראה, נסיעות וכדו" האם זה חוקי?
  30.10.2024
מחבר: רועי פליישמן תאריך: 30.10.2024 שעה: 1:42
המעסיק שלי סיכם איתי שהם משלמים לי 50 ש"ח לשעה, כשבחוזה כתוב "הסכום הנ"ל כולל חבויות עובד מעביד כגון: ביגוד, הבראה, נסיעות וכדו" האם זה חוקי?
  04.11.2024
מחבר: אביבה בורנובסקי, עו"ד נוטריון ומגשרת תאריך: 04.11.2024 שעה: 11:00
שלום רב, לדעתי על המעסיק לפרט בדיוק כמה הוא משלם על הבראה מידי חודש וכמה עבור חופש ומה שווי הנסיעות. ככל יש איסור על שכר כולל, ויש לפרט בסכם ובתלוש במדויק עבור מה משלמים וכמה. בהצלחה אביבה בורנובסקי, עו"ד ונוטריון מנהלת פורום דיני עבודה
  1. «
  2. 11
  3. 12
  4. 13
  5. 14
  6. 15
  7. 16
  8. 17
  9. 18
  10. 19
  11. 20
  12. 21
  13. »