| תאריך |
מחבר: מוטי
תאריך: 18.08.2024
שעה: 9:59
האם למעסיק מותר לגלם את ימי החופשה במסגרת השכר השעתי? ובכך הוא פוטר את עצמו מימי חופשה בתשלום לעובד
|
מחבר: אביבה בורנובסקי, עו"ד נוטריון ומגשרת
תאריך: 18.08.2024
שעה: 12:24
שלום רב,
זה מאוד מקובל אצל עובדים בשכר שעתי שלא עובדים כל החודש ישנם הרבה מאוד תפקידים בהם העובד לא עובד במשרה מלאה ולכן המעסיק משלם לו את ימי החופש מידי חודש.
בהצלחה
אביבה בורנובסקי, עו"ד ונוטריון מנהלת פורום דיני עבודה
|
מחבר: מוטי בן חיים
תאריך: 18.08.2024
שעה: 13:12
פשוט ראיתי את נוסח החוק-
מצויין שם שכל עובד המועסק מעל 75 יום ברצף באותו מקום עבודה זכאי לימי חופשה כמו כל עובד אחר ואין בעצם הבדל(ללא קשר להיקף המשרה)
|
מחבר: עינת
תאריך: 14.08.2024
שעה: 16:12
|
מחבר: אביבה בורנובסקי, עו"ד נוטריון ומגשרת
תאריך: 18.08.2024
שעה: 12:21
שלום רב,
בדיני עבודה ישנם מספר התישנויות ולכן עליך לפרט איזה רכיב את רוצה לתבוע. אבל ככל ההתיישנות היא 7 שנים מיום שנתגלה העילה
בהצלחה
אביבה בורנובסקי, עו"ד ונוטריון מנהלת פורום דיני עבודה
|
מחבר: אורית קפושצבסקי
תאריך: 13.08.2024
שעה: 20:53
שלום רב,
האם לאחר ניצול 300 ימי אבטלה לאשה בגיל 61 שצריכה לנצל אותם עד 31.7.25 , תהייה זכאות נוספת ל 300 ימי אבטלה לאחר פרק זמן מסויים .
תודה
אורית
|
מחבר: אביבה בורנובסקי, עו"ד נוטריון ומגשרת
תאריך: 18.08.2024
שעה: 12:18
שלום רב,
לא ברורה לי השאלה.
מדובר בהטבה שהמדינה נותנת לנשים מעל גיל 60 כי ישנה הבנה שיהיה ממש קשה למצוא עבודה בגיל זה.
ולכן ברגע שיסתיימו ימי האבטלה הביטוח הלאומי יפסיק לשלם לך.
בהצלחה
אביבה בורנובסקי, עו"ד ונוטריון מנהלת פורום דיני עבודה
|
מחבר: לי ד
תאריך: 13.08.2024
שעה: 10:24
בעלי פוטר מעבודתו. לכל אורך תקופת העבודה הופרש עבורו לקרן הפנסיה 6% עבור פיצויי פיטורים. מבקשת לוודא- האם בסיום תקופת עבודתו היה על המעביד להשלים את פיצויי הפיטורים? לפי התחשיב הבא: 2.33% * השכר החודשי * חודשי העבודה
ככל שלא שולם הפרש פיצויי הפיטורים, האם זה מהווה בסיס איתן לתביעה?
תודה מראש!
|
מחבר: אביבה בורנובסקי, עו"ד נוטריון ומגשרת
תאריך: 18.08.2024
שעה: 12:16
שלום רב
חוק פיצויי פיטורין לא השתנה אם הופרש לעובד רק 6% הרי שעל המעסיק המפטר לערוך לעובד השלמה של רכיב פיצויי הפיטורין.
בהצלחה
אביבה בורנובסקי, עו"ד ונוטירון מנהלת פורום דיני עבודה
|
מחבר: זהר
תאריך: 12.08.2024
שעה: 8:51
שלום, עבדתי במקום עבודה 4 חודשים.
לבסוף התפטרתי והגשתי למעסיק מכתב התפטרות עם 5 ימי הודעה מוקדמת.
המעסיק מעכב לי את השכר האחרון עבור 7 ימי עבודה וטוען שכל עוד לא אחתום לו על מסמך, שאין לי כל טענות או תביעות עתידיות, הוא לא ישלם לי את השכר.
האם זה חוקי לחייב עובד לחתום על מסמך כזה ?
האם זה חוקי לעכב שכר ולהתנות אותו בחתימה על מסמך כזה ?
האם מבחינת החוק אני מחוייב רק בהגשת מכתב התפטרות ?
אנילא חתום על שום ציוד/ביגוד/הלוואה/מפרעה.
אין לי שום התחייבות כלפיו.
מה עליי לעשות, כדי להוכיח שעשיתי את כל ההשתדלות לפני פניה לבית משפט ?
|
מחבר: זהר
תאריך: 12.08.2024
שעה: 8:51
שלום, עבדתי במקום עבודה 4 חודשים.
לבסוף התפטרתי והגשתי למעסיק מכתב התפטרות עם 5 ימי הודעה מוקדמת.
המעסיק מעכב לי את השכר האחרון עבור 7 ימי עבודה וטוען שכל עוד לא אחתום לו על מסמך, שאין לי כל טענות או תביעות עתידיות, הוא לא ישלם לי את השכר.
האם זה חוקי לחייב עובד לחתום על מסמך כזה ?
האם זה חוקי לעכב שכר ולהתנות אותו בחתימה על מסמך כזה ?
האם מבחינת החוק אני מחוייב רק בהגשת מכתב התפטרות ?
אנילא חתום על שום ציוד/ביגוד/הלוואה/מפרעה.
אין לי שום התחייבות כלפיו.
מה עליי לעשות, כדי להוכיח שעשיתי את כל ההשתדלות לפני פניה לבית משפט ?
|
מחבר: אביבה בורנובסקי, עו"ד נוטריון ומגשרת
תאריך: 18.08.2024
שעה: 12:14
שלום רב,
אין משמעות חוקית לכל מסמך שעובד חותם עליו באין לו תביעות עתידיות, ישמה פסיקה ארוכה שאומרת שאם מעסיק מתנה את הכספים שהוא חייב לעובד בחתימה על טופס העדר תביעות בית הדין לא יקח את הטופס בחשבון בבואו לפסוק על חובות של המעסיק כלפי העובד.
בהצלחה
אביבה בורנובסקי, עו"ד ונוטריון מנהלת פורום דיני עבודה
|
מחבר: שרית .ט.
תאריך: 11.08.2024
שעה: 18:22
ערב טוב
רציתי לדעת אם אני מקבלת תוספת תפקיד לשכר כל חודש, האם למעסיק יש אפשרות לקזז לי בתשלום בגלל שהייתי בחופש מחלה?
בחוזה לא מצויין דבר כזה!
אשמח לתשובה.
|
מחבר: אביבה בורנובסקי, עו"ד נוטריון ומגשרת
תאריך: 18.08.2024
שעה: 12:12
שלום רב,
אני לא מבינה מהי התוספת שאת מקבלת ועל איזה תפקיד היא משולמת בכל מקרה אם התוספת ניתנת לך כחלק מהשכר על העבודה שלך הרי שיש לעשות את חישוב ערך יום מחלה עם התוספת.
בהצלחה
אביבה בורנובסקי, עו"ד ונוטירון מנהלת פורום דיני עבודה
|
מחבר: אורה
תאריך: 11.08.2024
שעה: 15:40
שבוע טוב
התחלתי לעבוד בתאריך 4.7.2023 ולאחר שנה קיבלתי דמי הבראה לפי סכום של 378 ולא לפי 418 , האם זה תקין?? כי בעבודה אומרים שכן ולא נשמע הגיוני כי אני יודעת וראיתי ש
אנשים קיבלו לפי התשלום העדכני.
אשמח למענה תודה
|
מחבר: אביבה בורנובסקי, עו"ד נוטריון ומגשרת
תאריך: 11.08.2024
שעה: 16:19
שלום רב,
נראה לי שנפלה טעות אצל חשבת השכר שלך. שווי יום הבראה הוא 418 בכל שנת 2023 ולכן אם התחלת לעבוד בשנת 2023 את אמורה לקבל לפי 418 ש"ח לכל יום הבראה.
בהצלחה
אביבה בורנובסקי, עו"ד ונוטריון מנהלת פורום דיני עבודה
|
מחבר: ששונה
תאריך: 08.08.2024
שעה: 14:59
שלום, חזרתי לעבודה אחרי תקופת מחלה ממושכת עקב ניתוח ביד. המנהלת אמרה שאני יכולה לחזור רק עם "אישור חזרה לעבודה מרופא תעסוקתי" (???) עד כמה שאני יודעת אין כזה דבר ומספיק שלא הוארכה לי תקופת המחלה כדי להוכיח את כשירותי לחזרה לעבודה. האם נכון?
תודה רבה.
|
מחבר: ששונה
תאריך: 08.08.2024
שעה: 14:59
שלום, חזרתי לעבודה אחרי תקופת מחלה ממושכת עקב ניתוח ביד. המנהלת אמרה שאני יכולה לחזור רק עם "אישור חזרה לעבודה מרופא תעסוקתי" (???) עד כמה שאני יודעת אין כזה דבר ומספיק שלא הוארכה לי תקופת המחלה כדי להוכיח את כשירותי לחזרה לעבודה. האם נכון?
תודה רבה.
|
מחבר: אביבה בורנובסקי, עו"ד נוטריון ומגשרת
תאריך: 11.08.2024
שעה: 16:13
שלום רב,
לא ברור לי מה מבקשת המעסיקה, רופא תעסוקתי נותן אישורי כשירות לעבודה חלקית ו/או הקלות בעבודה.
אני ממליצה לך לפנות למנהלת כדי להבין מה בדיוק היא מבקשת
בהצלחה
אביבה בורנובסקי, עו"ד ונוטריון מנהלת פורום דיני עבודה
|
מחבר: ששונה
תאריך: 13.08.2024
שעה: 19:18
אני מבינה טוב מאוד איזה אישור היא רוצה, זה מאוד ברור. היא רוצה שאשב בבית בלי לקבל שכר עד שאקבל אישור מרופא תעסוקתי שאני כשירה לחזור לעבודה. ככל שאני מבינה זה לא חוקי ואם היא רוצה אישור מרופא תעסוקתי היא חייבת להפנות אותי ולשלם לי את התקופה שאני יושבת בבית החל מסוף חופשת המחלה. האם נכון?
|
מחבר: TaliK
תאריך: 06.08.2024
שעה: 17:31
ביוני 24 בעלי קיבל הודעה שהחברה נקלעה לקשיים מול חברת האם בחו"ל והיא נאלצת להפסיק את הפעילות באופן מיידי. כפועל יוצא כמעט כל העובדים פוטרו באופן מיידי וללא הודעה מוקדמת. החברה טענה שביולי ישולם שכר יוני אך שכעת אין באפשרותה לשלם את ימי ההודעה המוקדמת, וגם לא את יתרת ימי
החופשה, דמי הבאה, פיצויים וכד'. בשבוע האחרון נשלח מכתב שהחברה תנסה לשלם את היתרה בטווח של 60-90 ימים במידה ויתאפשר. מה ניתן לעשות כדי לחייב את החברה לשלם בטווח המיידי?
|
מחבר: אביבה בורנובסקי, עו"ד נוטריון ומגשרת
תאריך: 11.08.2024
שעה: 16:10
שלום רב,
אם החברה סגרה את שעריה ואינה מסוגלת לשלם לעובדים את השכר והזכויות הסוציאליות שלהם. הרי היא חדלת פירעון ויש לפנות לבית המשפט המחוזי ולפאנירק את החברה ואז הביטוח הלאומי יכנס בנעלי החברה וישלם לעובדים את כל הזכויות שלהם.
אני ממליצה לכל העובדים ביחד לפנות ליעוץ משפטי בעניין פירוק החברה.
בהצלחה
אביבה בורנובסקי,עו"ד ונוטריון מנהלת פורום דיני עבודה
|
מחבר: דנה כהן
תאריך: 06.08.2024
שעה: 16:01
שלום רב,
אני מעסיקה עובדת משק בית בביתי ובתאריך 24.7 היא סגרה חצי שנת עבודה. אני צריכה להתחיל להפריש פנסיה אך היא יצאה לחופשה ארוכה (ללא תשלום). האם עליי להפריש לפנסיה?
|
מחבר: דנה כהן
תאריך: 06.08.2024
שעה: 16:01
שלום רב,
אני מעסיקה עובדת משק בית בביתי ובתאריך 24.7 היא סגרה חצי שנת עבודה. אני צריכה להתחיל להפריש פנסיה אך היא יצאה לחופשה ארוכה (ללא תשלום). האם עליי להפריש לפנסיה?
|
מחבר: אביבה בורנובסקי, עו"ד נוטריון ומגשרת
תאריך: 11.08.2024
שעה: 16:06
שלום רב,
כן , החוק מחייב את המעסיק להפריש לקרן הפנסיה מיד מתום ששה חודשים לעובדת שאין לה קרן פנסיה פעילה . את יכולה לפתוח קרן בררת מחדל, ולמסור לפקידי הקרן שהעובדת יצאה לחל"ת.
בהצלחה
אביבה בורנובסקי, עו"ד ונוטריון מנהלת פורום דיני עבודה
|
מחבר: לוי
תאריך: 06.08.2024
שעה: 14:27
האם זה נפוץ שמעסיקים לא מכבדים את חוקי העבודה ומנצלים עובדים?
2-מדוע אומרים שבתי הדין לעבודה הם בתי דין לעובדים?
|
מחבר: אביבה בורנובסקי, עו"ד נוטריון ומגשרת
תאריך: 11.08.2024
שעה: 16:04
שלום רב,
אין לי נתונים סטטיסטים בקשר עם שאלתך ולכן לא אוכל לענות עליה.
בהצלחה
אביבה בורנובסקי, עו"ד ונוטריון מנהלת פורום דיני עבודה
|
מחבר: חנה
תאריך: 04.08.2024
שעה: 17:33
שלום רב
עובדת שזומנה לשימוע לפני פיטורים הודיעה בשימוע כי היא בחודש 5 להריונה. חשוב לציין כי לא רואים על העובדת שום סימני הריון ואף הסכימה העובדת לפני חודשיים לשנות את תנאים השכר שלה.
האם המעסיק יכול לבקש מסמך המעיד על הריון?
תודה רבה
|
מחבר: אביבה בורנובסקי, עו"ד נוטריון ומגשרת
תאריך: 11.08.2024
שעה: 16:02
שלום רב,
המעסיק יכול לבקש אישו רפואי המאשר כי העובדת נמצאת בהריון.
בהצלחה
אביבה בורנובסקי, עו"ד ונוטריון מנהלת פורום דיני עבודה
|
מחבר: דריה
תאריך: 04.08.2024
שעה: 12:38
היי,
אני עובדת במשרד (במרכז הארץ) שאין בו מרחב מוגן. המשרד נמצא בתוך משק ולא בתוך בניין, ואין גם מקלט.
יש רק ממ"ד של בעל המשק, והגישה אליו תלויה בהימצאותו של בעל המשק בבית באותו הרגע. כלומר, יכול להיווצר מצב שבו יש אזעקות (כעת לאור ההסלמה) ולכ15 עובדים של המשרד לא תהיה גישה למרחב מוגן.
הממ"ד של בעל המשק הוא חדר קטן, שגם תהיה בעיה להכניס אליו 15 אנשים + דיירי הבית, ולכן הוא לא באמת עוזר לנו.
ההנהלה טוענת שבגלל שלא היה שינוי בהנחיות פיקוד העורף, אנחנו צריכים להמשיך להגיע למשרד.
חשוב לי לציין שאפשרי לבצע את העבודה שלנו גם מהבית, דבר שעשינו במשך חודשי המלחמה הראשונים. ההגעה למשרד היא נטו מתוך התעקשות של המנהלת.
מה ניתן לעשות במצב כזה? האם אני יכולה לבקש ממקום העבודה אישור בכתב על כך שלא קיים מרחב מוגן ייעודי למשרד?
והאם ניתן לסרב להגיע לעבודה למרות שכרגע אין שינוי בהנחיות פיקוד העורף?
|