חפש עורך דין לפי תחום משפטי
| |

פורום עורכי דין

פורום דיני עבודה
מנהלי הפורום:
אביבה בורנובסקי, עו"ד נוטריון ומגשרת

כולנו – עובדים ומעסיקים כאחד – נתקלים מפעם לפעם בשאלות הנוגעות למשפט העבודה, הכולל בחובו תחומים שונים ומגוונים כגון פיצויי פיטורין, הלנת שכר, שעות נוספות והסכמי עבודה. אנחנו באתר "פסקדין" מזמינים אתכם להיכנס לפורום דיני עבודה ולקבל תשובה על כל שאלה. המענה בפורום נועד למתן מידע כללי וראשוני בלבד ולא נועד בשום מקרה לשמש כיעוץ משפטי ו/או כתחליף ליעוץ משפטי. אין להסתמך על האמור מבלי להיוועץ עם עורך דין בטרם נקיטת כל פעולה או קבלת החלטה
חיפוש בפורום:
חבר הודעה חדשה
תאריך
  04.06.2024
מחבר: אורית שטרית תאריך: 04.06.2024 שעה: 16:27
שלום התקבלתי לעבודה והתחילה מלחמה יום אחרי. עבדתי בסך הכל יומיים ואז בגלל המלחמה והפחד לטילים באיזור הצפון בגלל חיזבאללה ובנוסף לא היה מקום בטוח בעבודה משפחתי הלכה לישוב בטוח יותר. הודעתי למעסיקה והיא קיבלה בהבנה.אמרתי גם שאיני יודעת כמה זמן זה ייקח אבל שאני רוצה לראות שהמצב עם החיזבאללה לא מסלים כי זה לא היה ברור בתחילת המלחמה. כעבור שבועיים וחצי המעסיקה התקשרה לבדוק אם אני חוזרת. אמרתי לה שאני עדיין לא יודעת מה קורה אבל שאני מתכוונת לחזור. כשחזרתי כעבור שבוע לעיר גיליתי ששלחו לי מכתב שמסומן כאילו אני פרשתי. רציתי לדעת אם זה חוקי? אם לא היו חייבים לעשות שימוע אפילו אם עבדתי רק יומיים? אם היו צריכים לתת התראה?
  05.06.2024
מחבר: אביבה בורנובסקי, עו"ד נוטריון ומגשרת תאריך: 05.06.2024 שעה: 14:37
שלום רב, מתיאור האירוע את בעצמך אומרת שלא שבת לעבודה כאשר המעסיק התקשר אליך וביקשת לראות מה יבוא העתיד במלחמה בצפון. כך שעל פניו נראה כאילו את נטשת את העבודה . בכל מקרה אני ממליצה לך לפנות ליעוץ פרטני כדי לבדוק את האירוע לאשורו. בהצלחה אביבה בורנובסקי, עו"ד ונוטריון מנהלת פורום דיני עבודה
  02.06.2024
מחבר: שמואל דבלינגר תאריך: 02.06.2024 שעה: 13:13
בעל עסק שלא היה יכול להירשם במעמ. רשם את העסק במעמ על שם אחותו. העובד התייחס בעבודתו לבעלים האמיתי ולא לאחות. העובד תובע בפרשיתו גם את הבעלים וגם את האחות. האם האחות יכולה להיקרא מעסיק?
  05.06.2024
מחבר: אביבה בורנובסקי, עו"ד נוטריון ומגשרת תאריך: 05.06.2024 שעה: 14:34
שלום רב, לעניין השאלה שלך אתה צריך לתבוע את מי שהוציא לך תלושי שכר. בהצלחה אביבה בורנובסקי, עו"ד ונוטריון מנהלת פורום דיני עבודה
  30.05.2024
מחבר: שרה תאריך: 30.05.2024 שעה: 21:50
שלום רב ,במידה וזוג נשוי והבעל מקבל גמלת סיעוד והאשה הפסיקה לעבוד והגישה תביעה אובדן כושר עבודה לביטוח פרטי .הביטוח החליט לקבל את התביעה ולשלם לה עבור תקופה יחסית ומוגבלת .האם זה נחשב הכנסה ועליה לדווח לביטוח לאומי ?
  05.06.2024
מחבר: אביבה בורנובסקי, עו"ד נוטריון ומגשרת תאריך: 05.06.2024 שעה: 14:33
שלום רב, קרן הפנסיה שנכנסה בנעלי המעסיק ומשלמת לך עבור אובדן כושר העבודה שלך צרכה להגיד לך אם היא מורידה מס הכנסה במקור או שעליך לפנות לרשויות המס בעצמך ולהסדיר איתם את עינייניך בהצלחה אביבה בורנובסקי, עו"ד ונוטריון מנהלת פורום דיני עבודה
  29.05.2024
מחבר: פרידה תאריך: 29.05.2024 שעה: 10:58
עבדתי בחברה מישרה מלאה עם כל הזכויות ולאחר כ 10 שנים עברתי למישרה חלקית כשאני מתחילה מהתחלה עם הזכויות של חופשה והבראה. התברר לי לאחרונה שבעצם זכויותי היו צריכות להמשיך לפי הוותק כלומר כיום אני עובדת במצטבר 22 שנה . האם אני יכולה לדרוש מהמעביד 10 שנים אחורה לקבל את מה שמגיע לי?כלומר את הפרש ההבראה והחופשה שמסתכם בסכום רב למדי..
  05.06.2024
מחבר: אביבה בורנובסקי, עו"ד נוטריון ומגשרת תאריך: 05.06.2024 שעה: 14:31
שלום רב, סליחה אך לא הבנתי מדוע אופס הוותק שלך בעבודה במעבר מעבודה במשרה מלאה לחלקית. יש לבחון את הסכם השכר שלך ואת התנאים למעבר לעבודה חלקית. 77בכל מקרה ולאור תקופת ההתיישנות ניתן לתבוע רק 7 שנים אחורנית. בהצלחה אביבה בורנובסקי, עו"ד ונוטריון מנהלת פורום דיני עבודה
  28.05.2024
מחבר: שרית תאריך: 28.05.2024 שעה: 19:07
שלום רב, רציתי לשאול אם המחשב בעבודה אינו תקין ולא מאפשר לעבוד.המעסיק מתמהמה בתיקון המתאים והעובד לא יכול לעבוד.מי צריך לשאת בתשלום אם מדובר בכמה ימים של תקלה .
  05.06.2024
מחבר: אביבה בורנובסקי, עו"ד נוטריון ומגשרת תאריך: 05.06.2024 שעה: 14:27
שלום רב, אם את מגיעה באופן סדיר לעבודה גם אם אין מחשב על המעסיק לשלם לך עבור ימי העבודה, יתרה מכך כל עוד את זמינה לעבודה על המעסיק לשאת בעלות שכרך. בהצלחה אביבה בורנובסקי, עו"ד ונוטריון מנהלת פורום דיני עבודה
  28.05.2024
מחבר: אילה תאריך: 28.05.2024 שעה: 19:03
ום לפני שנתיים לערך הגישו אתי לועדה רפואית לגבי ענין עבודה לילה אחד בחודש לבחינה רפואית כדי שיפתרו אותי מזה הועדה למרות כל מה שהצגתי לא פתרה אותי והגשתי ערער על זה שאנני יכולה לבצע תורנות ומבקשת לפתור אותי מכך הערער התקבל וקבע שלפתור אותי מהתורנות . כעבור שנתיים קיבלתי הודעה מהמעסיק שהפתור התסתיים ואני אמורה לבצע תורנות והגישו אותי שוב לוועדה רפואית בסיבה שלא צויין לצמיתות בערער למרות שטענתי שגם לא צויין זמן בכלל או איזשהי הגבלה או הערכה משמעו שזה לצמיתות, האם זה חוקי הרי פתור יש לי אז מדוע צריכה לעבור שוב וועדה?עכשיו מבצעת תורנויות ומחכה לזימןן מהוועדה המצב שלי מחמיר מאז ופשוט אין אם מי לדבר.
  05.06.2024
מחבר: אביבה בורנובסקי, עו"ד נוטריון ומגשרת תאריך: 05.06.2024 שעה: 14:25
שלום רב, כדי לענות על שאלתך עלינו לבחון את המסמכים הרופאים וכן את החלטות הועדה ואת החלטות ועדות הערער. אני ממליצה לך לפנות ליעוץ משפטי פרטני בעניין זה. בהצלחה אביבה בורנובסקי, עו"ד ונוטריון מנהלת פורום דיני עבודה
  28.05.2024
מחבר: פרידה תאריך: 28.05.2024 שעה: 16:59
שלום רב אני קוראת את החוקים בקשר לימי חופשה המגיעים לעובד בכל מיני אתרים ולא בדיוק מובן הענין . בדרך כלל מגיע לפי החוק יום בחודש חופש לעובד לפי הוותק.עד השנה הרביעית כולל. מהשנה החמישית משתנה. בטבלאות נאמר כי בשנה 5 צ"ל 14 ימי חופש בשנה ולא 12. העבירו אלי כתבה בקשר לחוק משנת 2016 ואחכ משנת 2017 יום נוסף לכל עובד שכיר בעל ותק של 4 שנים. כמה ימי חופשה מגיע לעובד שכיר במישרה מלאה של 8 שעות בשנה החמישי? האם אפשר לקבל טבלה ברורה ומובנת בלי שישי שבת ,כמה מגיע לפי שנות הותק??
  29.05.2024
מחבר: פרידה תאריך: 29.05.2024 שעה: 10:53
אין צורלך לענות קיבלתי כבר תשובה ממיכפל. תודה וסליחה
  27.05.2024
מחבר: דינה תאריך: 27.05.2024 שעה: 11:22
הי בוקר טוב. אשתי עבדה לפני הלידה בשכר נמוך, לקראת תום החל"ד היא החליטה להתפטר אלא אם יכפיל הבוס את השכר, בלי זה לא משתלם לה לשלוח את הילד למטפלת ומעדיפה לטפל בו בעצמה. הבוס סירב להעלות את שכרה והיא התפטרה, כעת הבוס מסרב לשלם את הפיצויים בטענה שההתפטרות היא לא מחמת הלידה אלא מחמת שהוא לא הסכים להעלות את השכר, רציתי לדעת מה דעת המחוקק בסיטואציה כזאת?
  27.05.2024
מחבר: אביבה בורנובסקי, עו"ד נוטריון ומגשרת תאריך: 27.05.2024 שעה: 12:31
שלום רב, אני ממליצה לכם לפנות ליעוץ משפטי פרטני שכן ישנה אפשרות שהמעסיק ישלם את הפיצויים המגיעים לאישתך גם אם התפטרה בגלל חילוקי דעות בעניין שכר. בהצלחה אביבה בורנובסקי, עו"ד ונוטריון מנהלת פורום דיני עבודה
  26.05.2024
מחבר: גלית תאריך: 26.05.2024 שעה: 15:06
מה עושים כאשר כתובת המעסיק המצוייה על תלוש השכר שגויה ולמעשה לא קיימת וגם הכתובת של העורך דין שמצויינת ברשם החברות אליה נשלחה התביעה הוחזרה מהסיבה "לא נמסר".
  27.05.2024
מחבר: אביבה בורנובסקי, עו"ד נוטריון ומגשרת תאריך: 27.05.2024 שעה: 12:26
שלום רב, אין לי עצה טובה לתת חייבים לעשות מסירה כדין ישנה אפשרות לבקש מבית הדין לעשות המצאה בפירסום אך לדעתי קל יותר לעשות חקירה בקשר עם הכתובת של בעלי החברה ולנסות לעשות המצאה שם. בהצלחה אביבה בורנובסקי, עו"ד ונוטריון מנהלת פורום דיני עבודה
  24.05.2024
מחבר: דניאל תאריך: 24.05.2024 שעה: 14:32
בתחילת החודש נתתי הודעה למנהל שלי שאני מתפטר, הוא קיבל הודעה מסודרת שסוף החודש יסתיימו יחסי עובד מעביד ביננו. אתמול הגעתי לעבודה, המנהל לא היה מרוצה ממני ממשו ואמר לי לסיים את היום ולא להגיע יותר לעבודה. כשבוע לפני סוף החודש. השאלה שלי האם מבחינת החוק מגיע לי לקבל תשלום עבור הימים האלו שאני הייתי אמור לעבוד והוא דרש ממני שלא אגיע?
  27.05.2024
מחבר: אביבה בורנובסקי, עו"ד נוטריון ומגשרת תאריך: 27.05.2024 שעה: 12:24
שלום רב, מעסיק שמוותר על ימי ההודעה המוקדמת צריך לשלם חלף הודעה מוקדמת לימים עליהם וויתר. בהצלחה אביבה בורנובסקי, עו"ד ונוטריון מנהלת פורום דיני עבודה
  23.05.2024
מחבר: יעקב תאריך: 23.05.2024 שעה: 18:02
שלום, אני עובד כמחלק דואר בחברה פרטית אני עובד שעתי משכורתי תלויה בכמות המכתבים, ולכן יכול להיות הבדל גדול בין המשכורות, בזמן האחרון חלה ירידה גדולה בכמות הדואר שאני מחלק, כתוצאה מכך יש ירידה קבועה ומשמעותית במשכורת האם זה נחשב להרעה בתנאי העבודה ? תודה מראש.
  27.05.2024
מחבר: אביבה בורנובסקי, עו"ד נוטריון ומגשרת תאריך: 27.05.2024 שעה: 12:22
שלום רב, הפחתת שכר הוכרה בפסיקה כהרעה מוחשית בתנאי העובדה אך הפסיקה גם קבעה כי יש לבחון את נסיבות העבודה לגופן כלומר אם הירידה בשכר נוסעת ממשהו אובייקטיבי הדבר אינו מהווה הרעה בתנאי העבודה. אני ממליצה לך לפנות ליעוץ משפטי פרטני בעניין זה בהצלחה, אביבה בורנובסקי, עו"ד ונוטריון מנהלת פורום דיני עבודה
  21.05.2024
מחבר: אורי תאריך: 21.05.2024 שעה: 19:38
שלום, שמי אורי. אני עובד כמורה ב-2 בתי ספר השייכים לאותה רשת. בשני בתי הספר יש לי וותק של למעלה מ-30 שנה. השנה אני מגיע לגיל פרישה אך אני מעוניין להמשיך לעבוד. בבית ספר אחד המנהל אמר לי שאין שעות עבורי בשנה הבאה. בביה"ס השני אישרו לי דחיית הפרישה. ביה"ס הראשון דיווח לרשת כי אני פורש. פנו אלי מהרשת וביקשו שאגיש מכתב התפטרות מביה"ס הראשון כי אי אפשר לפרוש רק מבי"ס אחד ובאחר להמשיך לעבוד. עפ"י הידוע לי לפי החוק במדינה עובד המתפטר איננו זכאי לפיצויי פיטורין (או לפחות את חלק המעסיק בפיצויים). לדעתי אם מדברים על פיטורין, ביה"ס הראשון צריך לפטר אותי ולא אני צריך להתפטר. אשמח לדעת האם הדרישה להתטרות הכן מוצדקת ? אם אגי מעתה התפטרות, כפי שמבקשים זגויותי לא תפגענה ? האם אילי להגיש מעתב התפטרות או עלי להתעקש לקבל מכתב פיטורין. אודה לתשובה בהקגם, תודה מראש, אורי.
  22.05.2024
מחבר: אביבה בורנובסקי, עו"ד נוטריון ומגשרת תאריך: 22.05.2024 שעה: 12:14
שלום רב, לא ברור לי מדוע הרשת מבקשת ממך מכתב התפטרות מהשאלה עולה שאתה בגיל פרישה אין צורך במכתב התפטרות. בהצלחה אביבה בורנובסקי, עו"ד ונוטריון מנהלת פורום דיני עבודה
  21.05.2024
מחבר: משה תאריך: 21.05.2024 שעה: 17:15
יש לי חופשת מחלה ל- 90 יום מרופא משפחה האם המעסיק רשאי לזמן אותי לשימוע פיטורין במהלך חופשת המחלה?
  22.05.2024
מחבר: אביבה בורנובסקי, עו"ד נוטריון ומגשרת תאריך: 22.05.2024 שעה: 12:12
שלום רב, לדעתי רופא משפחה אינו מוסמך לתת חופשת מחלה של 90 ימים רק רופא ממוחה בבעיה הרפואית שלך יכול לתת לך את מספר הימים שנקוב בשאלה. בכל אופן אם יש לך ימי מחלה צבורים וכל עוד אתה נמצא בתוך ימי המחלה הצבורים לך הרי שהמעסיק לא יכול לזמן אותך לשימוע. בהצלחה אביבה בורנובסקי, עו"ד ונוטריון מנהלת פורום דיני עבודה
  16.05.2024
מחבר: יסמין תאריך: 16.05.2024 שעה: 16:50
שלום רב , קיבלתי מכתב מביטוח לאומי שמעדכן כי הוחלט להפסיק לי את הקצבה כאם חד הורית מכיוון שיש להם מידע כי יש לי בן זוג . בהודעתם ציינו כי על מכתב זה עליי להגיב תוך 45 יום או שחוסר תגובה מצידי תהווה אישור לכך שיש לי בן זוג . שאלתי היא , אם אני בוחרת שלא להגיב למכתב , האם זה חושף אותי לתביעה מצד ביטוח לאומי להשיב להם כספים בעבור חודש שבו היה לי בן זוג ? מודה על המענה
  22.05.2024
מחבר: אביבה בורנובסקי, עו"ד נוטריון ומגשרת תאריך: 22.05.2024 שעה: 12:10
שלום רב, אם השאלה הנ"ל אנא פיני לפורום הביטוח הלאומי. בהצלחה אביבה בורנובסקי, עו"ד ונוטריון מנהלת פורום דיני עבודה
  11.05.2024
מחבר: גורדי תאריך: 11.05.2024 שעה: 0:44
עובד דרך חברת קבלן כעובד שמירה 24/7. אני ביום יום לא עובד דרך המעסיק קבלן אלא דרך החברה הישירה המספקת שירותי אבטחה לבניין מגורים. את כל שעותיי דיווחתי למעסיק הישיר ולא למעסיק הקבלן. המעסיק הישיר בסיום כל חודש מעביר דיווח למעסיק הקבלן כמה שעות ביצעתי במדויק ומעביר זאת לידי הקבלן על מנת שישלם לי (מניח שהמעסיק הישיר מעביר תשלום לקבלן על שעותיי) כעת המעסיק קבלן מתעקש שהוא לא מוכן לשלם לי שעות כי לא דיווחתי לו ישירות (למרות שבמערכת של המעסיק הישיר רשום במדויק כמה עבדתי ומה הועבר למעסיק קבלן). המעסיק קבלן לא מוכן לשלם לי את השכר המגיע לי בגלל זה. האם הוא צודק? האם כדאי לתבוע אם הוא לא משלם לי את שכרי? מששלחתי מכתב התראה הוא הסכים לשלם לי אך לא את כל הסכום המגיע לי, והתנה את הקבלה של הצ'קים בחתימה על גמר חשבון. בנוסף הוא לא משלם על שעות נוספות וגורר רגליים.
  22.05.2024
מחבר: אביבה בורנובסקי, עו"ד נוטריון ומגשרת תאריך: 22.05.2024 שעה: 12:09
שלום רב, אם נפגעו הזכויות הסוציאליות שלך ולא שולם לך שכר. הסעד שעומד לפניך הינה פניה לבית הדין בבקשה שהמעסיק ישלם לך את המגיע לך אני ממליצה לך לפנות ליעוץ משפטי פרטני כדי לוודא שאומנם זכויותיך נפגעו. בהצלחה אביבה בורנובסקי, עו"ד ונוטריון מנהלת פורום דיני עבודה
  1. «
  2. 19
  3. 20
  4. 21
  5. 22
  6. 23
  7. 24
  8. 25
  9. 26
  10. 27
  11. 28
  12. 29
  13. »