| תאריך |
מחבר: רוני
תאריך: 04.04.2024
שעה: 7:43
שלום רב,
אני עובד משרה שנים רבות.
לאחרונה ביקש ממני המעביד להגיע ליום עיון בענייני עבודה שנערך במקום העבודה. יום העיון התקיים מחוץ למסגרת שעות המשרה שלי, בזמן בו אני עובד אצל מעביד אחר, כך שנאלצתי לקחת חופש באותן שעות. בהזמנה כתב המעביד כי יום העיון יימשך שש שעות. בפועל נמשך יום העיון פחות מחמש שעות. האם לאור זאת אני יכול לדרוש מהמעביד לשלם לי עבור שש השעות?
|
מחבר: אביבה בורנובסקי, עו"ד נוטריון ומגשרת
תאריך: 09.04.2024
שעה: 14:57
שלום רב,
אפשר לדרוש רק מה שבוצע בפועל.
וכך אם יום העיון היה 5 שעות תוכל לדרוש תשלום רק על 5 השעות בהם היית ביום העיון.
בהצלחה
אביבה בורנובסקי, עו"ד ונוטריון מנהלת פורום דיני עבודה
|
מחבר: צחי גבאי
תאריך: 03.04.2024
שעה: 5:53
שלום רב,
אנחנו מעוניינים להעסיק בייביסטר לכמה שעות בודדות בשבוע בצורה חוקית. כלומר להפריש את כל התנאים וכל התשלומים הנדרשים בחוק.
העניין שנראה שרוב הבייבסטרים מעדיפים לעבוד שחור ולא מעוניינים להתחיל להצהיר על דברים ולפתוח לעצמם תיקים.
רציתי לשאול - יש דרך לשלם לבייביסטר בצורה חוקית ונוחה מבלי שזה ידרוש ממנו ללכת ולפתוח תיקים ולהצהיר הצהרות?
אנחנו בסה"כ רוצים לעשות דברים בצורה חוקית ומסודרת מצד אחד ומצד שני לא רוצים "לטרטר" את הבייביסטר עם הרצון שלנו שדברים יהיו חוקיים כי אז אף אחד לא רוצה לבוא לעבוד אצלינו... ומעדיפים לעבוד בשחור פשוט
|
מחבר: אביבה בורנובסקי, עו"ד נוטריון ומגשרת
תאריך: 09.04.2024
שעה: 14:55
שלום רב,
קודם כל אפשר לשלם לעובד במזומן עבור עבודתו זה לא נקרא שחור.
אם אתם רוצים להיות "בסדר" אז תחתימו את העובדת על כל תשלום שאתם נותנים לה עם תאריך ומספר השעות שהיא עבדה וכמה כסף קיבלה. וככה תוכלו בסופו של ההליך גם לערוך חישוב של שווי הזכויות הסוציאליות שלה.
להזכירכם אם מדובר האישה מעל גיל 20 יש להפקיד לה לקרן פנסיה.ואת זה אפשר לעשות גם אם העובדת לא רוצה על ידי פתיחת קרן בררת מחדל.
בהצלחה
אביבה בורנובסקי, עו"ד ונוטריון מנהלת פורום דיני עבודה
|
מחבר: מור
תאריך: 02.04.2024
שעה: 11:15
סיימתי את עבודתי בחודש פברואר. משכורת חודשית שולמה בסוף פברואר כדין. בחודש מרץ בוצע גמר חשבון עובד מעביד הכלל בעיקרו את תשלום דמי ההבראה. סהכ ברוטו בתלוש 3,000 ש״ח. חישוב ניכויי חובה (מס הכנסה וביטוח לאומי) בוצע בהתאם לשכר היסוד 8k ולא בהתאם לסכום ששולם בפועל בתלוש של מרץ. כך שיצר מצב שנוכה מתשלום של 3,000 ש״ח ברוטו מס הכנסה במדרגה 14%. האם עשו כדין? הרי שמסכום כזה לא אמור לרדת בכלל מס הכנסה. תודה רבה מראש.
|
מחבר: אביבה בורנובסקי, עו"ד נוטריון ומגשרת
תאריך: 09.04.2024
שעה: 14:46
שלון רב,
לא הבנתי את הקשר בין תשלום דמי ההבראה ששלומו לך לחיוב מס הכנסה.
לידיעתך תשלום דמי הבראה מחויב במס הכנסה כמו בביטוח לאומי ומס בריאות.
בכל מקרה מס הכנסה נערך בחישוב שנתי ולא חודשי אם את חושבת ששילמת יותר מידי מס הכנסה את יכולה לפנות למשרדי מס הכנסה עם 12 תלושים אחרונים בבקשה להחזר מס.
בהצלחה
אביבה בורנובסקי, עו"ד ונוטריון מנהלת פורום דיני עבודה
|
מחבר: רוני רון
תאריך: 01.04.2024
שעה: 6:06
האם יש אחוז מינימום שקבוע בחוק לגבי הפרשות מעביד בבית דיור מוגן,ואם כן מה המינימום והאם חתימה עובד בחוזה על הפקדת מעסיק על פחות מהקבוע בחוק מקובלת,ואינה בבחינת עובד לא יכול לותר על זכויותיו
|
מחבר: אביבה בורנובסקי, עו"ד נוטריון ומגשרת
תאריך: 09.04.2024
שעה: 14:42
שלום רב,
קרן השתלמות אינה קבועה בחוק, והיא תלויה בהסכמות בין עובד למעביד.
אין חובה להפריש אחוז מסויים אלא מה שהצדדים מסכימים לו.
בהצלחה
אביבה בורנובסקי, עו"ד ונוטריון מנהלת פורום דיני עבודה
|
מחבר: אבי אוסטפלד
תאריך: 31.03.2024
שעה: 18:10
שלום רב - אני מעסיק עוזרת בית על בסיס שבועי (יום בשבוע למשך ארבע שעות) מאז אוגוסט 2023. אני נוסע לארה״ב במאי לשלושה שבועות. העוזרת טוענת שמגיע לה שיפוי כספי על כך כי זו חופשה כפויה. האם אני חייב לשלם לה?
תודה, אבי אוסטפלד
|
מחבר: אביבה בורנובסקי, עו"ד נוטריון ומגשרת
תאריך: 31.03.2024
שעה: 19:06
שלום רב,
המעסיק הוא זה שקובע מתי העובד יצא לחופשה ולכן אם יש לעוזרת הבית שלך ימי חופשה צבורים הרי שהיא תצא לחופשה כאשר אתה בחו"ל ואתה תשלם לה את ימי החופשה כחוק.
בהצלחה
אביבה בורנובסקי, עו"ד ונוטריון מנהלת פורום דיני עבודה
|
מחבר: ירדן אנונימי
תאריך: 29.03.2024
שעה: 18:51
עובד שעתי כשומר באיזור המרכז. בחוזה נכתב מפורשות שכר בסיס X. כמו כן רשום שאני זכאי לגמול על שעות נוספות על פי חוק. כעת, לאחר שעבדתי המון בחודש האחרון וביררתי שוב, נאמר לי שהשכר בסיס הוא בכלל 3 שקלים פחות פלוס השלמה גלובלית לX ועל כן לא זכאי לגמול שעות נוספות. דבר זה לא שוקף באף מקום, לא נאמר בשום מקום עד ששאלתי, ולא נרשם בחוזה. האם המעסיק פועל כשורה? מה ניתן לעשות? החברה דרכה אני מועסק מאשימה אותי על כך שהייתי צריך לשאול אם אני מקבל שעות נוספות ולא להסכים למנהל המשמרת ששיבץ אותי יותר מ42 שעות (לא היה רשום שאסור לי לבצע שעות נוספות בחוזה העבודה). בקצרה, מגלגלים את האשמה אלי. מה ניתן לעשות? אודה לתשובה
|
מחבר: אביבה בורנובסקי, עו"ד נוטריון ומגשרת
תאריך: 31.03.2024
שעה: 19:04
שלום רב,
מתיאור האירוע עולה כי אתה יכול לתבוע הן את החברה שעבדת בה והן את המקום בו עבדת . בכל מקרה אם עשית שעות נוספות הרי על המעסיק לשלם לך אותם.
אנא פנה ליעוץ משפטי פרטני למיצוי זכויותך
בהצלחה
אביבה בורנובסקי, עו"ד ונוטריון מנהלת פורום דיני עבודה
|
מחבר: מאיה
תאריך: 28.03.2024
שעה: 18:38
שלום רב,
התחלתי לעבוד אצל המעסיק באפריל 2023 ובאמצע חודש אוקטובר האחרון המעסיק הוציא אותי לחל"ת ועכשיו בעצם נגמרים ימי האבטלה.
לאחר בדיקה שעשיתי המעסיק לא הפריש לפניסה בכל תקופת העבודה שלי אצלו(אפריל עד אוקטובר) ובנוסף הפר התחייבות שלו בהסכם עבודה להפריש לקרן השתלמות החל החודש הרביעי. בנוסף במהלך החל"ת המנהל הישיר שלי לא הפסיק להתקשר אליי ולבקש ממני לעזור לו בעבדה ואכן עזרתי לו מהמחשב בבית והיו גם מספר פעמים שהגעתי פיזית למשרד לבקשתו וזאת ללא תשלום לצערי חשבתי שזה יקנה לי "כרטיס" חזרה לעבודה בסיום תקופת החל"ת ולצערי גיליתי שיש לבעלים תכנית שונה ונשארתי בלי עבודה.
השאלה שלי מה אפשר לעשות נגד חוסר הפרשה לקרן הפנסיה ואי עמידה בהסכם בסעיף של הפרשה לקרן השתלמות בנוסף האם ניתן לעשות משהו נגד המעסיק שבמשך 6 חודשים בזמן החל"ת ביקש ממני לעבוד ולעזור לו כהוא בעצם מנצל אותי ללא תשלום.
|
מחבר: מאיה
תאריך: 28.03.2024
שעה: 18:38
שלום רב,
התחלתי לעבוד אצל המעסיק באפריל 2023 ובאמצע חודש אוקטובר האחרון המעסיק הוציא אותי לחל"ת ועכשיו בעצם נגמרים ימי האבטלה.
לאחר בדיקה שעשיתי המעסיק לא הפריש לפניסה בכל תקופת העבודה שלי אצלו(אפריל עד אוקטובר) ובנוסף הפר התחייבות שלו בהסכם עבודה להפריש לקרן השתלמות החל החודש הרביעי. בנוסף במהלך החל"ת המנהל הישיר שלי לא הפסיק להתקשר אליי ולבקש ממני לעזור לו בעבדה ואכן עזרתי לו מהמחשב בבית והיו גם מספר פעמים שהגעתי פיזית למשרד לבקשתו וזאת ללא תשלום לצערי חשבתי שזה יקנה לי "כרטיס" חזרה לעבודה בסיום תקופת החל"ת ולצערי גיליתי שיש לבעלים תכנית שונה ונשארתי בלי עבודה.
השאלה שלי מה אפשר לעשות נגד חוסר הפרשה לקרן הפנסיה ואי עמידה בהסכם בסעיף של הפרשה לקרן השתלמות בנוסף האם ניתן לעשות משהו נגד המעסיק שבמשך 6 חודשים בזמן החל"ת ביקש ממני לעבוד ולעזור לו כהוא בעצם מנצל אותי ללא תשלום.
|
מחבר: אביבה בורנובסקי, עו"ד נוטריון ומגשרת
תאריך: 31.03.2024
שעה: 19:02
שלום רב,
מעביד שלא מפריש לקרן פנסיה חשוף לתביעות ואם ניכה משכרך ולא העביר לקרן הפנסיה התביעה הינה אישית כנגד בעלי החברה,
אני ממליצה לך לפנות ליעוץ משפטי פרטני
בהצלחה
אביבה בורנובסקי, עו"ד ונוטריון מנהלת פורום דיני עבודה
|
מחבר: שרי
תאריך: 27.03.2024
שעה: 18:11
שלום רב, אני מעוניינת להעסיק אישה שתבקר קשישה השוהה בבית אבות פעם-פעמיים בשבוע, כשעה עד 3 שעות בשבוע, תטייל איתה, תשוחח איתה וכד'. האם יש לשלם עבורה ביטוח לאומי והאם יש לה זכויות נוספות, ואם כן - מהן? תודה
|
מחבר: אביבה בורנובסקי, עו"ד נוטריון ומגשרת
תאריך: 31.03.2024
שעה: 18:59
שלום רב,
כמו כל עובד במשק גם לגב' שתבוא לארח חברה לקשישה בבית האבות יש זכויות לדמי נסיעה לחופש הבראה מחלה קרן ופנסיה וכו'.
בהצלחה
אביבה בורנובסקי, עו"ד ונוטריון מנהלת פורום דיני עבודה
|
מחבר: איתי
תאריך: 27.03.2024
שעה: 10:22
האם ניתן לסיים עבודה לאחר הודעה מראש של חודש
בעת חופשת מחלה אוו שיש צורך לעבוד מספר ימים לפני?
|
מחבר: אביבה בורנובסקי, עו"ד נוטריון ומגשרת
תאריך: 31.03.2024
שעה: 18:57
שלום רב,
ימי ההודעה המוקדמת הם ימים קלנדרים כך שאם אדם חלה בימי ההודעה המוקדמת הוא אינו מוסיף ימים מעבר ל-30 ימי ההודעה המוקדמת.
בהצלחה
אביבה בורנטבסקי, עו"ד ונוטריון מנהלת פורום דיני עבודה
|
מחבר: שרון
תאריך: 26.03.2024
שעה: 1:54
שלום רב, רציתי לשאול לגבי זוג נשוי, שהבעל מקבל גמלת סיעוד והאישה פוטרה על רקע רפואי וכרגע תובעת אובדן כושר עבודה.במידה והתביעה תאושר ,האם הדבר יחשב כהכנסה ויחושב במבחן הכנסות ויפגע בזכאות גמלת הסיעוד ? מה עלי לעשות במידה וכן ? האם יש דרך לפעול כדי שלא תפגע הזכאות?
|
מחבר: אביבה בורנובסקי, עו"ד נוטריון ומגשרת
תאריך: 31.03.2024
שעה: 18:56
שלום רב,
כדי לענות על השאלה הנ"ל אנא פנה לביטוח הלאומי שכן ידוע שיש מבחן הכנסות בביטוח הלאומי, אך אנני יודעת אך הוא משםיע על גמלת הסיעוד.
בהצלחה
אביבה בורנובסקי, עו"ד ונוטריון מנהלת פורום דיני עבודה
|
מחבר: שנית קינן
תאריך: 21.03.2024
שעה: 11:22
בחוזה העבודה שלי שעות העבודה שלי הם 8:30-17:00
בעקבות המלחמה נאלצתי להוסיף תפקיד של אחד העובדים שהיה במילואים והשעות השתנו 7:00-15:30. העובד חזר ואני ממשיכה להגיע ב-7. התחלתי לימודים מ-16:00 ולכן חשוב לי השעות הגעה משבע עד שלוש וחצי שעשיתי בחצי שנה האחרונה. האם הבוס שלי יכול לחייב אותי לחזור לשעות בחוזה?
האם אני יכולה להתנגד?
|
מחבר: אביבה בורנובסקי, עו"ד נוטריון ומגשרת
תאריך: 31.03.2024
שעה: 18:54
שלום רב,
במקום לנחש אם המעסיק יתנגד לשינוי שעות העבודה תגישי בקשה לעבוד את השעות כמו שאת רוצה ותיראי אם המעסיק מסכים או לא.
לדעתי השינוי הזמני בשעות העבודה שלך בגלל המלחמה אינן גורמת לשינוי מתמידי בשעות העבודה.
בהצלחה
אביבה בורנובסקי, עו"ד ונוטריון מנהלת פורום דיני עבודה
|
מחבר: דנה כהן
תאריך: 21.03.2024
שעה: 8:07
בוקר טוב, רציתי לשאול משהו, נכנסתי לבוס שלי לשאול משהו והוא אמר לי תשתי יש לי משהו להגיד לך בעיקרון זה שימוע ללא מכתב וללא כלום ..האם זה תקין? והאם אפשר לתבוע?
|
מחבר: אביבה בורנובסקי, עו"ד נוטריון ומגשרת
תאריך: 31.03.2024
שעה: 18:51
שלום רב,
לא. זה לא חוקי וקיים שימוע ללא זימון לשימוע מסודר המעסיק היה צריך לתת לך מכתב הזמנה לשימוע וגם לתת לך זמן להתכונן לשימוע.
אנא פני ליעוץ משפטי פרטני בעניין זה שכן כל הליך השימוע כמו שתיארת אותו אינו עומד בהוראות הפסיקה.
בהצלחה
אביבה בורנובסקי, עו"ד ונוטריון מנהלת פורום דיני עבודה
|
מחבר: פבלו
תאריך: 20.03.2024
שעה: 18:27
התעניינתי בעבודה מהבית בחודש יוני. חתמתי על חוזה אלקטרוני, לא זכור לי שהיה סעיף שאני אמור לשלם ולא נאמר לי בהתכתבות איתם. הכל היה הוואטסאפ. לא עבדתי איתם בכלל ועכשיו שלחו אלי הודעה שאם אני לא אשלם 2500 יפתחו לי תהליכי בהוצאה לפועל. הם יכולים לפתוח הוצאה לפועל בלי שום תהליך קודם? הם לא היו בקשר איתי בכלל בכל התקופה וגם אני לא, חוץ מה התעניינות באישור אלקטרוני לא היה כלום. מה אפשר לעשות? תודה.
|
מחבר: אביבה בורנובסקי, עו"ד נוטריון ומגשרת
תאריך: 31.03.2024
שעה: 18:49
שלום רב,
לצערי אני לא מבינה על מה חתמת איזה עבודה היית צריך לבצע ומי אמור היה לספק לך את העבודה
אנא פנה ליעוץ פרטני בעניין זה
בהצלחה
אביבה בורנובסקי, עו"ד ונוטריון מנהלת פורום דיני עבודה
|
מחבר: דוד
תאריך: 20.03.2024
שעה: 10:05
שלום,
אני בחופשת מחלה ארוכה וצוין שבאישור רפואי שאיני כשיר לעבוד (לא מחולי, פציעה בכתף וייתכן ואעבור ניתוח בעתיד בכתף)
האם אני יכול לטוס לחול בזמן המחלה?
|
מחבר: אביבה בורנובסקי, עו"ד נוטריון ומגשרת
תאריך: 20.03.2024
שעה: 10:22
שלום רב,
לדעתי דיווח על ימי מחלה בעת נסיעה לחו"ל שאינה לצורך רפואי יכולה להיות דיווח כוזב ויכולה להיות עברת משמעת על כל המשתמע מכך.
בהצלחה
אביבה בורנובסקי, עו"ד ונוטריון מנהלת פורום דיני עבודה
|
מחבר: דוד
תאריך: 20.03.2024
שעה: 10:36
יש לי חופשת מחלה למשך 5 חודשים
עושה טיפולים וכדומה
למה אני לא יכול לטוס לחול? ולמה הדיווח כוזב?
|