| תאריך |
מחבר: נאב
תאריך: 28.06.2024
שעה: 21:45
שלום
עזבתי מקום עבודה לאחר שנתיים וחודש של עבודה בצורה יפה ונתתי כחודש וחצי זמן לחפיפה. עזבתי בסוף פברואר 2024.התחלתי שם בתחילת פברואר 2022
בחוזה כתוב לי שעל כל שנה מלאה של עבודה אקבל מענק התמדה ,שנה קודמת קיבלתי 12,000 אלף ברוטו. כתוב בחוזה שהמענק ינתן לאחר סגירת הדוחות באפריל וינתן בשכר אחרי סגירת הדוחות.הם עשו סגירת חשבון בשכר של חודש פבואר 2024 ואמרו לי שיבדקו את נושא המענק ואם מגיע יתנו בשכר של מאי.
התכתבתי עם מקום העבודה הקודם כחודשים אמרו שבודקים לאחר מכן אמרו שהחליטו לא לתת לי כי עזבתי. בפועל כן השלמתי שנה נוספת סה"כ עד לעזיבה 2.1 שנים.
האם מגיע לי המענק התמדה על פי החוק ? זה כתוב בחוזה (לא כתוב סכום דובר בעל פה כשנקלטתי לעבודה על שכר מלא 15 אלף ברוטו) בפועל פעם אחת קיבלתי 12 אלף ברוטו.האם יש טעם לתבוע ?
|
מחבר: אביבה בורנובסקי, עו"ד נוטריון ומגשרת
תאריך: 08.07.2024
שעה: 12:33
שלום רב,
מיכון שלא ראיתי את החוזה עליו אתה חתום עם החברה אני לא יכולה לענות לך במדויק, אך בדרך כלל מענק משולם למי שעדין עובד ולא למי שעזב גם אם עבד שנה שלמה.
בהצלחה
אביבה בורנובסקי, עו"ד ונוטריון מנהלת פורום דיני עבודה
|
מחבר: יוסי
תאריך: 27.06.2024
שעה: 11:11
להבנתי בהוצאה לחלת כפוי אין צורך בשימוע ובהודעה מוקדמת.
מנגד, בפיטורים של עובד בחל"ת, כלומר הפסקת החל"ת ללא חזרתו לעבודה, יש צורך בשימוע ובהודעה מוקדמת בתשלום.
|
מחבר: יוסי
תאריך: 27.06.2024
שעה: 11:17
|
מחבר: ישראל לוי
תאריך: 27.06.2024
שעה: 9:21
היי אני עובד במקום עבודה שנתיים ורוצה להתפטר ויש לי 16 ימי חופשה וצריך לתת חודש התראה כמה ימים צריך לתת אחרי קיזוז הימי חופשה שיש לי לפי החוק ?
|
מחבר: יוסי
תאריך: 27.06.2024
שעה: 11:10
|
מחבר: שם בדוי
תאריך: 25.06.2024
שעה: 22:21
בקרוב אתפטר מהעבודה בגלל מצב בריאותי, האם אפשרי קודם לממש את ימי המחלה שצברתי (חודש בערך) ורק אז להתפטר ולבקש את הפיצויים?
|
מחבר: אביבה בורנובסקי, עו"ד נוטריון ומגשרת
תאריך: 26.06.2024
שעה: 16:00
שלום רב,
כל עוד רופא אומר שאיבדת את כושר עבודתך הזמני כלומר נותן לך אישור מחלה אתה יכול לנצל את הימים המגיעים לך. לאחר סיום ימי המחלה אם תרצה להתפטר עליך לתת מכתב התפטרות למעסיק. בעניין הפיצויים אלה נמצאים בקרן הפנסיה שלך.
בהצלחה
אביבה בורנובסקי, עו"ד ונוטריון מנהלת פורום דיני עבודה
|
מחבר: אבי
תאריך: 23.06.2024
שעה: 19:32
שלום,
אנחנו רוצים להעסיק מטפלת שתשמור בבית על הבת שלנו.
לבת שלנו יש הרבה עניינים רפואיים והוא צפויה להתאשפז מספר פעמים במהלך השנה. אנחנו גרים בירושלים ומטופלים בשניידר בפתח תקווה.
1. האם אני יכול לחייב את המטפלת להגיע לשמור עליה בבית חולים ע״ח שעות העבודה? (כמובן שנשלם על זמן הנסיעות וכו׳)
2. אם היא לא רוצה להגיע לבית החולים, האם את ימי אשפוז של הבת שלי אני יכול לחייב אותם על חשבון ימי החופש שלה?
תודה!
|
מחבר: אביבה בורנובסקי, עו"ד נוטריון ומגשרת
תאריך: 26.06.2024
שעה: 15:57
שלום רב,
נראה לי שאלה שאלות שאתם צריכים ללבן עוד טרם תחילת העבודה של המטפלת.
לדעתי יהיה קשה מאוד לכפות על מטפלת שמקום העבודה שלה הינו ירושלים לסוע לבית חולים שנמצא בפתח תקוה שכן יש הסמכות של המטפלת לעבוד בירושלים ולא בפתח תקוה.
כמו שאמרתי נראה לי הגיוני יותר לנהל משא ומתן על העניין לפני תחילת העבודה של המטפלת
בהצלחה ובריאות איתנה
אביבה בורנובסקי, עו"ד ונוטריון מנהלת פורום דיני עבודה
|
מחבר: מיכל
תאריך: 23.06.2024
שעה: 17:29
שלום רב,
אני עובדת שעתית רציתי לברר ערב חג יום העצמאות לא עבדתי ,והמעסיק לא שילם לי הוא שילם לי רק עבור החג עצמו ,רציתי לברר המעסיק מחויב לשלם רק על החג עצמו?
כן לא קיבלתי תשלום נסיעות עבור יום החג? במקרים של תשלום ימי חג האם לא נהוג לשלם גם תשלום נסיעות ?
|
מחבר: אביבה בורנובסקי, עו"ד נוטריון ומגשרת
תאריך: 26.06.2024
שעה: 15:49
שלום רב,
ערב חג הינו יום עבודה לכל דבר ועניין ואם לא עבדת באותו יום אינך זכאית לתשלום עוד, נסיעות הינם החזר כלומר אם ביצעת את הנסיעה את זכאית להחזר אם לא בצעת אין החזר.
בהצלחה
אביבה בורנובסקי, עו"ד ונוטירון מנהלת פורום דיני בעודה
|
מחבר: אלי
תאריך: 20.06.2024
שעה: 8:42
היי כשנתיים לפני גיל הפרישה שלי 62 לערך קיבלתי מכתב שאקבל X משכורות בפרישה בתנאי שלא אתפטר אלא אפוטר.
חציתי לפני כשנה את גיל הפרישה וממשיכה לעבוד ולדעתי וידיעתי אני זכאית למענק גם אתפטר עכשיו. אחרת כך יכריחו אותי לעבוד בכל תנאי עד 120... (סותר תקנת ציבור)
מה דעתך?
|
מחבר: אביבה בורנובסקי, עו"ד נוטריון ומגשרת
תאריך: 26.06.2024
שעה: 15:47
שלום רב,
לא הבנתי את השאלה. בכל מקרה אם עברת את גיל פרישה ואת מתכוונת לפרוש רק אז יוענק לך מענק הפרישה. כלומר רק עם הפרישה יוענק לך המענק.
בהצלחה
אביבה בורנובסקי, עו"ד ונוטריון מנהלת פורום דיני עבודה
|
מחבר: אלי
תאריך: 30.06.2024
שעה: 11:30
אבל האם יוכלו לטעון שחציית גיל פרישה אינה פיטורין, אלא יותר התפטרות ולכן לפי ההסכם לא מגיע מענק?
|
מחבר: יואב משעלי
תאריך: 19.06.2024
שעה: 12:47
|
מחבר: שירה ברק
תאריך: 17.06.2024
שעה: 20:53
האם זה חוקי להוריד חצי שעה הפסקה לעובד של חמש וחצי שעות?
|
מחבר: אביבה בורנובסקי, עו"ד נוטריון ומגשרת
תאריך: 26.06.2024
שעה: 15:44
שלום רב,
עובד של 5.5 שעות אינו זכאי כלל להפסקה, בהנחה כי העובד יוצא להפסקה של חצי שעה הרי שהיא על חשבונו.
בהצלחה
אביבה בורנובסקי, עו"ד ונוטריון מנהלת פורום דיני עבודה
|
מחבר: אזו שוני
תאריך: 16.06.2024
שעה: 19:18
אני עובדת במערכת הבריאות 17 שנה עובדת מדינה. הועד אינו עוזר . לאחרונה ללא סיבה מיוחדת התחילו בהנהלה לחפש אותי בדברים קטנים כדי להתעמר בי. לדוגמה: לא להיעלם, להודיע על כל דבר אישי שאני עושה כמו עליי להודיע להנהלה כאשר אני הולכת לעשות פיפי. הם זימנו אותי לשיחה והטיחו בי דברים הזוים שכבר עניתי על זה . ולמרות שהם הודו שאני עובדת מצוינת עם החולים הם מאיימים שעוד חצי שנה יזמנו אותי לשימוע. הייתי בהלם לא אמרתי כלום בפגישה. עכשיו רשמתי מכתב תשובה על כל טענותיהם תקיף אך מאוד מנומס .
שאלתי: אני מרגישה שאני חייבת לענות על כל הטענות ההזויות שלהם כי הם שאלו אם יש לי מה להגיד ואמרתי לא( הייתי המומה)..האם אני יכולה להפגע אם אני שולחת מכתב תשובה על טענותיהם?
מה אסור לי לרשום במכתב? .
|
מחבר: אביבה בורנובסקי, עו"ד נוטריון ומגשרת
תאריך: 17.06.2024
שעה: 11:35
שלום רב,
אני ממליצה לך לפנות ליעוץ משפטי פרטני בעניין המכתב אותו את רוצה לשלוח.
אין לי את היכולת לתת לך עצות מה לכתוב ומה לא לכתוב כאשר אין בפני את כל החומרים עליהם את מבססת את טענותיך
בהצלחה
אביבה בורנובסקי, עו"ד ונוטריון מנהלת פורום דיני עבודה
|
מחבר: רביד
תאריך: 13.06.2024
שעה: 7:30
התחלתי לעבוד בקייטרינג ללא הסכם קיבוצי, אלא הסכם רגיל
ב10. לינואר 2024
אני מעוניין להתפטר מהעבודה.
ורוצה לעבוד עד יום ראשון 30.06.2024 כולל.
כמה ימים עלי להודיע למעסיק שאני מתפטר? והאם הם כוללים את ימי שישי שבת ?
אני רוצה לעבוד עד סוף החודש יוני.
תודה
|
מחבר: אביבה בורנובסקי, עו"ד נוטריון ומגשרת
תאריך: 15.06.2024
שעה: 16:57
שלום רב,
עליך להודיע ששיה ימים מראש על התפטרותך.
שים לב מדובר בימים קלנדרים הכוללים את שיש שבת.
בהצלחה
אביבה בורנובסקי, עו"ד ונוטריון מנהלת פורום דיני עבודה
|
מחבר: אתי כהן כהן
תאריך: 10.06.2024
שעה: 9:17
שלום רב,
קיבלתי דמי הבראה על שנת 2023 בחודש ינואר 24.
ב-18/3 כי מדמי הבראה לשנת 2024 ירד לעובד יום הבראה אחד.
כעת - במשכורת חודש מאי - הורידו לי רטרואקטיבית יום הבראה - על דמי הבראה של שנת 2023 ששולמו לי ב-10/1.
למיטב הבנתי - תקנה/ חוק - תקפים החל מהיום בו הם מתקיימים וכל מה שקדם לא תופס.
מה גם שהבראה ששולמה לי היא על שנת 23 ולא על שנת 2024
אשמח לשמוע - מה אומר החוק
|
מחבר: אביבה בורנובסקי, עו"ד נוטריון ומגשרת
תאריך: 15.06.2024
שעה: 16:54
שלום רב,
לצערי עניין הורדת יום ההבראה אינו סגור ועדין יש הרבה דברים שאינם ברורים בהוראה זו.
אך נקבע כי מתשלום דמי ההבראה שמשולם לעובדים בשנת 2024 על המעסיקים להפחית סכום השווה לשווי יום הבראה.
כך שכל תשלום שיבוצע ברכיב ההבראה בשנת 2024 גם אם הוא על שנת 2023 יש להפחית יום הבראה אחד
בהצלחה
אביבה בורנובסקי, עו"ד ונוטריון מנהלת פורום דיני עבודה
|
מחבר: אבי
תאריך: 06.06.2024
שעה: 18:48
שלום האם תאגיד סטטורי יכול להאריך שירות לעובד מעל גיל 72 ?
כמובן שהעובד מעוניין בכך
|
מחבר: אביבה בורנובסקי, עו"ד נוטריון ומגשרת
תאריך: 15.06.2024
שעה: 16:47
שלום רב,
לדעתי תאגיד סטטורי אינו יכול להאריך את שירות מעבר לגיל 72 גם אם העובד מעוניין בכך.
בהצלחה
אביבה בורנובסקי, עו"ד ונוטריון מנהלת פורום דיני עבודה
|
מחבר: רעות
תאריך: 05.06.2024
שעה: 19:13
שלום רב, חזרתי לעבודה אחרי 7 חודשים (כ 30 שבועות), מנהלת כח אדם טוענת שלא מגיעות לי שעות הנקה,ולפי מה שאני מבינה מגיע לי 3 חודשים.
האם אני צודקת??
|
מחבר: אביבה בורנובסקי, עו"ד נוטריון ומגשרת
תאריך: 15.06.2024
שעה: 16:45
שלום רב,
מתיאור האירוע עולה כי לקחת חופשה ללא תשלום לאחר חופשת הלידה שלך בהתאם לפסיקה תקופת החופשה חופפת את תקופת הזכאות לשעת הורות. כלומר, 4 החודשים שבהם את זכאית לשעת הורות נספרים מתום חופשת הלידה ולא מתום תקופת החל"ת כך שאם תקופת החופשה שאחרי חופשת הלידה אורכת יותר מ-4 חודשים, לאחר חזרתך לעבודה לא תהיה זכאית כלל לשעת הורות .
בהצלחה
אביבה בורנובסקי, עו"ד ונוטריון מנהלת פורום דיני עבודה
|
מחבר: שמעון
תאריך: 05.06.2024
שעה: 0:30
החברה שאני עובד בה תימכר בקרוב, והתבקשתי לחתום על חוזה חדש מול הבעלים העתידיים של החברה.
במידה ואינני מעוניין (תנאי ההעסקה אינם לרוחי) - האם אני נחשב מפוטר או מתפטר לעניין דמי אבטלה?
תודה
|
מחבר: אביבה בורנובסקי, עו"ד נוטריון ומגשרת
תאריך: 05.06.2024
שעה: 14:38
שלום רב,
כדי לענות על שאלתך יש לקרוא את הסכם העסקה הישן עם החברה הנמכרת את הסכם העבודה החדש.
אני ממליצה לך לפנות ליעוץ משפטי פרטני בעניין זה.
בהצלחה
אביבה בורנבוסקי, עו"ד ונוטריון מנהלת פורום דיני עבודה
|