| תאריך |
מחבר: אביבה בורנובסקי, עו"ד נוטריון ומגשרת
תאריך: 11.08.2024
שעה: 16:00
שלום רב,
אין שינוי בהנחיות פיקוד העורף ולכן אנני רואה כל סיבה שלא תמשיכי ללכת לעבודה סדירה.
בהצלחה
אביבה בורנובסקי, עו"ד ונוטריון מנהלת פורום דיני עבודה
|
מחבר: יואב
תאריך: 02.08.2024
שעה: 9:34
שלום רב,
אני עובד כבר 3 שנים באקדמיה ללא תקן. צורת ההעסקה היא חוזה לשנה. במידה והמעסיק מעונין, יש חידוש חוזה עד שנה נוספת וחוזר חלילה (צורת העסקה נפוצה מאוד באקדמיה לא לפני קבלת תקן אלא צורה קבועה).
החוזה מסתיים בעוד כחודשיים ולא קיבלתי שום אינדיקציה האם החוזה מסתיים או מתחדש. שאלתי לגבי הודעה מראש:
1. האם במסגרת העסקה בחוזה מתחדש, אני זכאי להודעה מוקדמת של 30 ימים מהמעסיק ?.
2. אם המעסיק יודיע לי למשל שבועיים מראש שהחוזה לא מתחדש, האם אני רשאי לדרוש הודעה של 30 ימים מראש לפחות ?.
3. על פי תנאי החוזה, ימי חופשה אינם ניתנים לצבירה ואני חייב לנצל את כל ימי החופשה שלי עד לסיום החוזה. יש לי כ 20 ימי חופשה שהם כמעט חודש עבודה. לא רוצה לנצל אותם סתם עכשיו כי כאמור אני לא יודע האם החוזה מתחדש. היה והמעסיק יודיע לי כשבועיים לפני סיום החוזה שאינו מתחדש, הלכה למעשה איבדתי את ימי החופשה שצברתי ? (אין פדיון חופשה כי אסור לפי החוזה לצבור חופשה כאמור מעבר לסיום החוזה).
האם בחוזה מסוג זה מותר להודיע לי מתי שהמעסיק רוצה ופשוט לומר שפקיעת החוזה ידועה מראש ?.
תודה, יואב
|
מחבר: אביבה בורנובסקי, עו"ד נוטריון ומגשרת
תאריך: 11.08.2024
שעה: 15:55
שלום רב,
כמו שאמרת צורת העסקה הנ"ל מאוד מקובלת באקדמיה בדרך כלל במכללות.
כדי לענות על השאלות שלך צריך לקרוא את הסכם העסקה שלך. יש בו את התשובות לשאלות שלך.
בהצלחה
אביבה בורנבוסקי, עו"ד ונוטריון מנהלת פורום דיני עבודה
|
מחבר: שגית
תאריך: 01.08.2024
שעה: 21:48
עובד שהשכר שלו מורכב משכר בסיס, ושעות נוספות גלובליות. השכר להפרשות סוציאליות הוא על כל השכר.
בתשלום חלף הודעה מוקדמת, האם תשלום שווי ימי החלף הוא על 2 הרכיבים, שכר בסיס ושנ גלובליות, או רק על שכר הבסיס?
והאם יש אסמכתא שניתן להציג לחשב השכר?
|
מחבר: אביבה בורנובסקי, עו"ד נוטריון ומגשרת
תאריך: 11.08.2024
שעה: 15:52
שלום רב,
צריך לראות מה כתוב בהסכם העבודה כי בדרך כלל יש תשובה בהסכם לגבי מהי ההגדרה של שכר ולפי זה מבינים האם השכר הוא עם השעות הנוספות או בלי.
בהצלחה
אביבה בורנבוסקי, עו"ד ונוטריון מנהלת פורום דיני בעודה
|
מחבר: לירן
תאריך: 01.08.2024
שעה: 13:16
היי, הייתי בראיון עבודה לפני כשבועיים ולא החזירו לי תשובה (שלילית או חיובית). גם אחרי שפניתי אליהם היום הם מתעלמים ממני. הראיון היה בעיר אחרת בצפון ונסעתי שעה לכל כיוון וגם לקחתי חצי יום חופש מהעבודה. ראיתי שאפשר להגיש תביעה כנגד המעסיק. האם זה אפשרי או שאני צריך נתונים נוספים?
תודה לתשובה מקצועית, תודה מראש
|
מחבר: אביבה בורנובסקי, עו"ד נוטריון ומגשרת
תאריך: 11.08.2024
שעה: 15:50
שלום רב,
החוק קובע שמועמד צריך לקבל תשובה תוך 14 ימים מיום שאדם אחר התקבל לעבודה שאליה התמיין המועמד.
אני לא יודעת על איזה עבודה מדובר וכמה מועמדים היו ואם בכלל משהו אחר התקבל לעבודה הנ"ל.
אולי עדיף שתנסה שוב טלפונית לבדוק אם התקבלת או לא לעבודה הנ"ל.
בהצלחה
אביבה בורנבוסקי, עו"ד ונוטריון מנהלת פורום דיני עבודה
|
מחבר: משה
תאריך: 31.07.2024
שעה: 21:28
שלום
אני עובד וותיק בחברה הסתדרותית בהסכם קיבוצי
הובטח לי על ידי משאבי אנוש בהקלטה ( שיש אצלי ) שבפרישה אקבל התייעלות במידה ואעזוב. לאחר שיש קיצוץ בשכר. האם אני יכול לדרוש ללא מניעה מצידם?
|
מחבר: אביבה בורנובסקי, עו"ד נוטריון ומגשרת
תאריך: 11.08.2024
שעה: 15:47
שלום רב,
לצערי אני לא מבינה את השאלה בדרך כלל כאשר ישנה הבטחה של חברה אומרים שיש הסתמכות של העובד על ההבטחה,
אך אני לא מבינה מה ההבטחה שקיבלת וממי.
ולכן אני ממליצה לך לפנות ליעוץ משפטי פרטני בעניין זה.
בהצלחה
אביבה בורנובסקי, עו"ד ונוטריון מנהלת פורום דיני עבודה
|
מחבר: סיון כהן
תאריך: 30.07.2024
שעה: 12:37
צהריים טובים
יש לי שאלה אני עובדת במקום עבודה כבר שנתיים ובעלי במילואים מ 7/10 יש לציין שבחודשים האחרונים צורת העבודה והיחס לעובדים שונה מאוד מי מה שהיה בהתחלה יש לציין שאני עוסקת במכירות ויש לנו 2 צוותים ו-2 ראשי צוותים בחודש האחרון העבירו אותי לעבוד לבד מחוץ ל- 2 הצוותים ורק מול מנהל המוקד ( יש מנהל מוקד ויש 2 ראשות צוותים ) צורת הגישה והיחס הוא מאוד מזלזל
רציתי לדעת כי אני ממש מרגישה שאני לא יכולה להמשיך לעבוד בצורה כזאת והשאלה היא במידה ואני יעזוב ניתנת לי הזכות לקבל פיצויים ואפשרות ללכת לחתום בלשכה
|
מחבר: אביבה בורנובסקי, עו"ד נוטריון ומגשרת
תאריך: 31.07.2024
שעה: 15:05
שלום רב,
אם את מתפטרת את מקבלת רק את פיצויי הפיטוירן שנמצאים בקרן הפנסיה שלך מה שיש שם הוא שלך .
בקשר לחתימה בלשכת אבטלה התפטרות גורמת לכך שיש להמתין שלושה חודשי אכשרה לפני שתוכלי לחתום בלשכת אבטלה ולקבל דמי אבטלה.
אני ממליצה לך לפנות ליעוץ משפטי פרטני כדי להבין את הסיטואציה בה הועברת לעבוד מול מנהל המוקד ולא בצוות כמו שהיה עד להעברה.
בהצלחה
אביבה בורנובסקי, עו"ד ונוטריון מנהלת פורום דיני בעודה
|
מחבר: עובד
תאריך: 28.07.2024
שעה: 17:46
שלום מה ההבדל מבחינת זכויות, אם עובד מתפטר מעבודתו מסיבה של הרעה בתנאי עבודה אם המעביד במילא הפריש לו פיצויים של 8.3333333 משכרו? האם יש הבדילים? אם כן מהם?
תודה
|
מחבר: אביבה בורנובסקי, עו"ד נוטריון ומגשרת
תאריך: 29.07.2024
שעה: 11:27
שלום רב,
אם העובד חתום על סעיף 14 והמעסיק הפריש לו לאורך תקופת עבודתו לפיצויים 8.33% אין הבדל בין התפטרות לפיטורים בכל מקרה העובד לוקח את מה שיש בקופה.
בהצלחה
אביבה בורנובסקי, עו"ד ונוטריון מנהלת פורום דיני עבודה
|
מחבר: אליעזר פך
תאריך: 27.07.2024
שעה: 18:11
בוקר טוב.
צו הרחבה בדבר קיצור שעות עבודה במשק קובע את היקף השעות ל42 שעות שבועיות.
כיצד להביא לידי ביטוי ימי חופשה ,מחלה שבגינם מתוגמל העובד הן בהיבט שעות נוספות והן בהיבט עבודה בימי שישי(למי שעובד6 ימים)?
תודה.
|
מחבר: אביבה בורנובסקי, עו"ד נוטריון ומגשרת
תאריך: 29.07.2024
שעה: 11:25
שלום רב,
לא הבנתי את השאלה, בכל מקרה אם אתה שואל מה שווי יום חופש או יום מחלה לעובד שעתי שעובד שישה ימים הרי שעושים ממוצע שעות של שלושה חודשים שקדמו ליום נחופש ולפי זה מחשבים את שווי היום.
לגבי שעות נוספות כל דקה מעבר ל-42 שעות השבועיות הינה דקה שהתשלום עליה הינו לפני שעות נוספת.
בהצלחה
אביבה בורנובסקי, עו"ד ונוטריון מנהלת פורום דיני עבודה
|
מחבר: אלמונית
תאריך: 25.07.2024
שעה: 6:25
הנני מטפלת באישה מבוגרת 7 שעות כל יום 35 שעות שבועיות.
הבת שלה ובעלה גרים איתה בבית החתן פוטר מעבודתו הוא היה עובד 3 שעות והבת התקשרה אלי וביקשה שאני יעבוד 4 שעות ושלוש שעות בעלה האם זה חוקי לקחת ממני את הפרנסה מה החוק אומר אודה לך מאד.
|
מחבר: חיים
תאריך: 24.07.2024
שעה: 19:24
התפרתי מעבודה בזמן מחלה האם ימי ההודעה מוקדמת נספרים או שאני אצטרך להשלים אותם?
|
מחבר: אביבה בורנובסקי, עו"ד נוטריון ומגשרת
תאריך: 29.07.2024
שעה: 11:18
שלום רב,
ימי ההודעה המוקדמת נספרים מהיום שהודעת על התפטרותך גם אם בתוכם יש ימי מחלה.
בהצלחה
אביבה בורנובסקי, עו"ד ונוטריון מנהלת פורום דיני עבודה
|
מחבר: אור שמש
תאריך: 24.07.2024
שעה: 19:06
אני בן 66 והוצבתי לעבודה בבנק כעובד חברת כ"א (מיקור חוץ). מדובר על תבנית העסקה משולשת.
לאחר כחצי שנה בוצע לי שימוע לסיום הצבה אשר נערך בבנק ביחד עם נציגי המעסיק, בעקבותיו נפסקה הצבתי בבנק ומיד בהמשך פוטרתי לאחר שימוע אצל המעסיק בהמשך ישיר לסיום ההצבה בבנק.
בוא נניח שהשימוע לא היה תקין (הועלו בו רק טענות כלליות ללא שום פירוט, חובת תום הלב הופרה כאשר 4 ימים לפני השימוע התווספו טענות כלליות שמעולם לא הועלו, ועוד).
מה סיכויי תביעה להשבה לעבודה או לפיצוי משמעותי בגין שימוע שלא כדין?
האם זו תביעה בבית דין לעבודה לתשלום פיצויי פיטורין או תביעה מסוג אחר?
האם באפשרותי לתבוע את הבנק למרות שלא היה המעסיק הישיר? ובאיזה עילה?
האם גילי ועצם העובדה שהוצבתי בפרויקט בנקאי המסתיים בעוד פחות משנה יכול לתרום להשבתי לעבודה?
(אפשר להתייחס ל ע"ע (ארצי) 47271-06-18 התאמה השמה ומידע (1995) בע"מ נ' סמי הפוטה)
|
מחבר: אביבה בורנובסקי, עו"ד נוטריון ומגשרת
תאריך: 29.07.2024
שעה: 11:17
שלום רב,
אין לי אפשרות להתייחס לחובות תום הלב שלדעתך הופרה בזמן עריכת השימוע לא עומדים לפני החומרים כמו ההזמנה לשימוע והפרוטוקול של השימוע.
אני ממליצה לך לפנות ליעוץ משפטי פרטני.
בהצלחה
אביבה בורנובסקי, עו"ד ונוטריון מנהלת פורום דיני עבודה
|
מחבר: שמואל לוין
תאריך: 22.07.2024
שעה: 23:55
היי,
אני עוסק פטור ונתתי שירות כמרצה למשרד החינוך.
אני רוצה לתבוע על הלנת שכר.
1. כיוון שרשמית אין יחסי עובד-מעביד - עליי לתבוע בתביעות קטנות או בכל זאת בבית הדין לעבודה?
2. משרד החינוך משלם דרך חברת טלדור. האם עליי לתבוע רק את משרד החינוך או גם את הזרוע הביצועית שלו?
תודה
|
מחבר: אביבה בורנובסקי, עו"ד נוטריון ומגשרת
תאריך: 29.07.2024
שעה: 11:14
שלום רב,
לא מדובר ביחסי עובד מעביד ולכן אני ממליצה לפנות לפורום האזרחי עם השאלה הנ"ל.
בהצלחה
אביבה בורנובסקי, עו"ד ונוטריון מנהלת פורום דיני עבודה
|
מחבר: חגי
תאריך: 22.07.2024
שעה: 17:09
שלום בת 66 רוצה לפרוש לגמלאות אחרי 25 שנות עבודה יש לי 45 ימי חופש שצברתי רוצה לנצל את החופש ואחרי זה לפרוש המעביד לא רוצה האם זה חוקי המעביד רוצה לשלם את ימי החופש
האם ימי מחלה שנשארו לי 70 יום אפשר לקבל תשלום
האם פנסיה נמוכה אפשר לקבל מהמעסיק מענק .פצוי .בונוס האם יש לזה תקדים משפטי תודה
|
מחבר: אביבה בורנובסקי, עו"ד נוטריון ומגשרת
תאריך: 29.07.2024
שעה: 11:12
שלום רב,
החוק קובע שהמעסיק הוא זה שקובע מתי העובד יצא לחופש.
ולכן נראה לי שאת צרכה לנהל איזה שיחה עם המעסיק בקשר עם יצאתך לחופש טרם יצאתך לפנסיה.
ימי מחלה אינם ניתנים לפדיון אלא אם זה ממש כתוב בהסכם העבודה שלך.
ואין שום קשר בין הפנסיה לבין מענק שיוענק או לא על ידי המעסיק בזמן יצאתך לפנסיה.
בהצלחה
אביבה בורנובסקי, עו"ד ונוטריון מנהלת פורום דיני עבודה
|
מחבר: שי24
תאריך: 22.07.2024
שעה: 13:27
שלום, אני עובד במקום עבודה כמה שנים ולאחרונה גמלה בי ההחלטה לעזוב היות ומדובר במקום שלא מעלה שכר ורק דוחף לך עבודה עד כמה שניתן.
אני רוצה לעזוב אבל חבל לי לשבת בבית בלי שכר.
אנחנו עובדים במודל היברידי יומיים מהבית ו- 3 פעמים מהמשרד והחברה דיי מקפידה עליו.
אני רוצה להודיע למעסיק שיותר אני לא מתכוון להגיע למשרד אלא לעבוד מהבית עד הודעה חדשה ומבחינתי שיפטר אותי,האם סיבה זו שכביכול אני עושה "בכוונה" יכולה לגרום לי להיות מפוטר אך לשלול ממני מכתב פיטורין?
תודה!
|
מחבר: אביבה בורנובסקי, עו"ד נוטריון ומגשרת
תאריך: 29.07.2024
שעה: 11:09
שלום רב,
עברת משמעת הינה עברה שהעונש בצידו יכול להיות שלילת פיצוי פיטוירין.
כוונה להודיע חד צדדית על אי הופעה בעבודה יכולה לגרום לכך שיראו אותך כמי שזנח את עבודתו על כל המשתמע מכך.
אני ממליצה לפנות ליעוץ משפטי פרטני כדי למצוא את הדרך החוקית להתפטר בלי לגרום לעברות משמעת.
בהצלחה
אביבה בורנובסקי, עו"ד ונוטריון מנהלת פורום דיני עבודה
|
מחבר: יובל
תאריך: 21.07.2024
שעה: 14:50
שלום, הנני מועסק כאיש מכירות. השכר הכולל מורכב משכר בסיס + עמלות. באופן חד צדדי המעסיק החליט לקצץ משמעותית באחוזי העמלות שלי ודורש לעשות זאת רטרואקטיבית מ 1.6.24, כאשר כבר הכנסתי מספר עסקאות טרם הודעתו על הקיצוץ בעמלות. המעסיק רוצה שאת העמלות לעסקאות שקדמו להודעתו אקבל לפי המפתח החדש. האם זה חוקי?
|
מחבר: אביבה בורנובסקי, עו"ד נוטריון ומגשרת
תאריך: 29.07.2024
שעה: 11:03
שלום רב,
לדעתי אין אפשרות לתקן את רכיב העמלות רטרואקטיבית אלא רק מיום שבו המעסיק הודיע לך על הורדת אחוז העמלה שתקבל בגין כל מכירה.
ישנה הסתמכות שלך על העמלות עד ליום ההודעה.
אני ממליצה לך לפנות ליעוץ משפטי פרטני בעניין זה.
בהצלחה
אביבה בורנובסקי, עו"ד ונוטריון מנהלת פורום דיני עבודה
|
מחבר: שרון
תאריך: 19.07.2024
שעה: 0:15
שאלה לי בבקשה כלתי הגישה קורות חיים למשרה של מעצבת בתעשייה אווירית עברה תראיון תמבחנים הם התרשמו ממנה לטובה הם נתנו לה שאלון למלא לסיווג ביטחוני עדיין אפילו לא הייתה בתחקיר בטחוני התקשרו אליה ואמרו לה שאין כבר תקן למשרה המתבקשת האם זה לא תמוהה?ומה ניצן לעשות כדי לבדוק תעניין הזה תודה
|
מחבר: אביבה בורנובסקי, עו"ד נוטריון ומגשרת
תאריך: 21.07.2024
שעה: 13:48
שלום רב,
אני לא רואה בעיה יכול להיות שהמעסיק חיפש עובד ואז גילה שיש לו בתוך המפעל אדם מוכשר לעשות את העבודה ולכן התקן התמלא.
מבחינה חוקית אין כאן הסתמכות של כלתך על איזה מילה של המעסיק שהוא הולך להעסיק אותה.
בהצלחה
אביבה בורנבוסקי, עו"ד ונוטריון מנהלת פורום דיני בעבודה
|