פורום עורכי דין

פורום דיני עבודה
מנהלי הפורום:
אביבה בורנובסקי, עו"ד נוטריון ומגשרת

כולנו – עובדים ומעסיקים כאחד – נתקלים מפעם לפעם בשאלות הנוגעות למשפט העבודה, הכולל בחובו תחומים שונים ומגוונים כגון פיצויי פיטורין, הלנת שכר, שעות נוספות והסכמי עבודה. אנחנו באתר "פסקדין" מזמינים אתכם להיכנס לפורום דיני עבודה ולקבל תשובה על כל שאלה. המענה בפורום נועד למתן מידע כללי וראשוני בלבד ולא נועד בשום מקרה לשמש כיעוץ משפטי ו/או כתחליף ליעוץ משפטי. אין להסתמך על האמור מבלי להיוועץ עם עורך דין בטרם נקיטת כל פעולה או קבלת החלטה
חיפוש בפורום:
חבר הודעה חדשה
תאריך
  17.07.2024
מחבר: דורית גל תאריך: 17.07.2024 שעה: 18:00
שלום, אני עובדת שעתית עבדתי בחודש עקב מחלה 8 ימים. הבאתי אישורי מחלה על 6 ימים וביתרה היו לי רק 2.85 ימי מחלה שצברתי. קיבלתי תשלום עבור ימי המחלה על סך 60 ש"ח בטענה שלא עבדתי הרבה ולכן קיבלתי תשלום לפי 30%. האם זה תקין או שיש לשלם לי 2.85 ימי מחלה שצברתי לפי תשלום שכר ליום כלומר שכר שעתי כפול 8 שעות ליום?
  21.07.2024
מחבר: אביבה בורנובסקי, עו"ד נוטריון ומגשרת תאריך: 21.07.2024 שעה: 13:46
שלום רב, ימי המחלה משולמים לפי ממוצע השעות שהעובד עשה בשלושה החודשים שלפני המחלה. לא ברור לי איך ערכו את החישוב יש לשים לב כי עבור היום הראשון המעסיק לא משלם וביום השני והשלישי הוא משלם רק 50% ורק מהיום הרביעי יש לשלם מלא. בהצלחה אביבה בורנובסקי, עו"ד ונוטריון מנהלת פורום דיני עבודה
  17.07.2024
מחבר: יוני כהן תאריך: 17.07.2024 שעה: 15:46
היי, אני הורה מיועד יחידני, מוגן פיטורים על פי החוק. הלידה צפויה בנובמבר. מרגע שהודעתי לעבודה היחס השתנה פלאים ויותר מזה, ראיתי שהם פרסמו את המשרה שלי בלי הבהרה שזה לחל"ד ובלי שהם מציינים שזה לחלד למועמדים (בדקתי), ואפילו רושמים שזה מידי. האם חוקי לפרסם את המשרה שלי?
  21.07.2024
מחבר: אביבה בורנובסקי, עו"ד נוטריון ומגשרת תאריך: 21.07.2024 שעה: 13:44
שלום רב, אתה בעצמך אומר שאתה מוגן מפיטורין ולכן אני לא מבינה את הבעיה לא פיטרו אותך. אולי קשה לחברה לגיס לך מחליף ולכן הם לא מפרסמים את התקופה או שאולי הם צריכים עוד אדם למשרה מקבילה, אני לא מוצאת שום בעיה בכך שהחברה מחפשת עובד. בהצלחה אביבה בורנובסקי, עו"ד ונוטריון מנהלת פורום דיני עבודה
  17.07.2024
מחבר: גלית תאריך: 17.07.2024 שעה: 13:25
שלום וברכה אם לא קיבלתי פרוטוקול של שיחת השימוע לאחר שיחת הפיטורים (חלפה כבר שנה), וכמו כן גיליתי שהייתה הלנת שכר, האם יש על כך התיישנות/השהייה?
  21.07.2024
מחבר: אביבה בורנובסקי, עו"ד נוטריון ומגשרת תאריך: 21.07.2024 שעה: 13:40
שלום רב, לדעתי חלה התיישנות על הלנת השכר שלך, ועל פרוטוקול שיחת השימוע אני בטוחה שאם תבקש אותה היום תוכל לקבל זה דבר שניתן לרפא בקלות ולכן אין כאן משהו שמעלה עילת תביעה. בהצלחה אביבה בורנובסקי, עו"ד ונוטריון מנהלת פורום דיני עבודה
  15.07.2024
מחבר: איילת תאריך: 15.07.2024 שעה: 11:41
אני עובדת כסייעת , יש לי דלקת בכתף שממונעת ממני עבודה פיזית כמו נקיונות. בדרך כלל הקיטנה מסתיימת ב21.7 ומשלמים לנו עד סוף יולי וכן את חודש אוגוסט, שבחודש אוגוסט אנחנו צריכים להגיע לנקות ולסדר את הגן. הגשתי הודעת פיטורין כי נבצר ממני לעבוד בעבודות פיזיות למשך חצי שנה, אבל בעבודות קלות אני יכולה. עתה ההנהלה טוענת מאחר והיא תצטרך להביא עוד מישהו בנוסף היא לא מוכנה לשלם לי על חודש אוגוסט כי אני לא אוכל להתאמץ. למרות שאין ימי צבירה של חופשה, עדיין בשנים קודמות זה היה הסידור והסייעות לא הוצאו לחלת. אמרתי שאני מוכנה להגיע ולסדר מה שצריך אבל מה שזקוק לפיזי והתאמצות יתר על המידה כמו חלונות את זה לא אעשה, לכן, מה עושים במקרה כזה.
  15.07.2024
מחבר: איילת תאריך: 15.07.2024 שעה: 11:41
אני עובדת כסייעת , יש לי דלקת בכתף שממונעת ממני עבודה פיזית כמו נקיונות. בדרך כלל הקיטנה מסתיימת ב21.7 ומשלמים לנו עד סוף יולי וכן את חודש אוגוסט, שבחודש אוגוסט אנחנו צריכים להגיע לנקות ולסדר את הגן. הגשתי הודעת פיטורין כי נבצר ממני לעבוד בעבודות פיזיות למשך חצי שנה, אבל בעבודות קלות אני יכולה. עתה ההנהלה טוענת מאחר והיא תצטרך להביא עוד מישהו בנוסף היא לא מוכנה לשלם לי על חודש אוגוסט כי אני לא אוכל להתאמץ. למרות שאין ימי צבירה של חופשה, עדיין בשנים קודמות זה היה הסידור והסייעות לא הוצאו לחלת. אמרתי שאני מוכנה להגיע ולסדר מה שצריך אבל מה שזקוק לפיזי והתאמצות יתר על המידה כמו חלונות את זה לא אעשה, לכן, מה עושים במקרה כזה.
  15.07.2024
מחבר: אביבה בורנובסקי, עו"ד נוטריון ומגשרת תאריך: 15.07.2024 שעה: 13:51
שלום רב, ידוע לי שישנו הסדר כי מטפלות בגנים עובדות רק עד 10 לחודש אוגוסט ומקבלות שכר על כל החודש שכולל פידיון ימי החופש של העובדת נפדים בתקופה זו. לדעתי אין קשר בין היכולת שלך להתאמץ לבין פידיון ימי החופשה המגיעים לך בחודש אוגוסט אני ממליצה לך לפנות ליעוץ משפטי בעניין זה. בהצלחה אביבה בורנובסקי, עו"ד ונוטריון מנהלת פורום דיני עבודה
  14.07.2024
מחבר: סיגל תאריך: 14.07.2024 שעה: 21:30
ערב טוב הבן שלי עבד חודש כמלצר במסעדת ועזב אחרי פחות מחודש בתלוש היה לו ניכוי רשות של 105 ש"ח בגין ביגוד...מדובר בחולצה של המסעדה שקבל לצורך העבודה עם המותג של החברה ( למעשה הוצאה מוכרת של המסעדה). אציין שהוא חתם בחוזה שבמידה ולא יחזיר את החולצה עד שבועיים מקליטה הם רשאים לנכות לו את החולצה בתלוש שכר..לא מצליחה להבין איך אפשר להחזיר חולצה תוך שבועיים כאשר עובדים יותר משבועיים. אשמח לדעת אם למרות שחתם על ההסכם זה חוקי ובתוקף לגבות מהעובד עבור חולצה של המסעדה מה גם שהסכום שנוכה מהשכר הוא 105 ש"ח בזמן שחולצה כזאת לא יכולה לעלות סכום של 105 ש"ח, כי זאת חולצה פשוטה מאוד. תודה
  15.07.2024
מחבר: אביבה בורנובסקי, עו"ד נוטריון ומגשרת תאריך: 15.07.2024 שעה: 13:46
שלום רב, אני לי את המידע בדבר עלות החולצה שניתנה לעובד, אך כדי לקבל בחזרה את התשלום יש להחזיר את החולצה. מיכוון שלא קראתי את ההסכם עליו העובד חתם נראה לי הגיוני יותר שמדובר על שבועיים מתום העבודה שעד אז יש להחזיר את החולצה כדי לא להיות מחויב בעלותה. בהצלחה אביבה בורנובסקי, עו"ד ונוטריון מנהלת פורום דיני עבודה
  15.07.2024
מחבר: סיגל תאריך: 15.07.2024 שעה: 14:51
תודה אביבה...קראתי בזכותי וזה מראש שהיה כתוב: "למרות חובתו של העובד להשיב לפחות סט אחד של ביגוד וציוד, צו ההרחבה משנת 2014 (המחליף את צו ההרחבה משנת 2009), אינו מכיל הוראה המקנה למעסיק זכות לגבות מהעובד תשלום על אי החזרת הביגוד או הציוד." האם יש אפשרות לדרוש את התשלום שקיזזו לאור זאת?
  11.07.2024
מחבר: עומר תאריך: 11.07.2024 שעה: 18:21
שלום שתי שאלות על דיני עבודה: 1. אני יודע שיש חוק שמעבר דירה מעל 60 קמ ממקום העבודה מאפשר לקבל דמי אבטלה כאילו פוטרתי. מה אם למקום העבודה יש סניפים ארציים? זה אומר שנשללת ממני הזכות הזאת כי יש סניף נוסף בקרבת מקום לאן שאני עובר? 2. אם אני עובד בשני מקומות עבודה יומיים בשבוע מקום אחד ושלושה ימים מקום אחר. זה עדיין מאפשר לי לחתום אבטלה ושהקצבה תתחשב בשני התלושים או יחשבו את הקצבה רק לפי תלוש אחד? תודה מראש על כל עזרה
  15.07.2024
מחבר: אביבה בורנובסקי, עו"ד נוטריון ומגשרת תאריך: 15.07.2024 שעה: 13:43
שלום רב, אם עובד מתפטר ביוזמתו לאור מעבר לעיר מרוחקת יש בתקנות אילו מקומות תוכר ההתפטרות כפיטורין עוד, אם העובד מתפטר משני מקומות העבודה והוא יהיה זכאי לדמי אבטלה אזי קיצבת דמי האבטלה תחושב משני התלושים ביחד. בהצלחה אביבה בורנובסקי, עו"ד ונוטריון מנהלת פורום דיני עבודה
  11.07.2024
מחבר: שואלת תאריך: 11.07.2024 שעה: 14:11
שלום אני עובדת ב 75% משרה ומגיעה לי חצי שעה הפסקה ביום. אני נדרשת להחתים כרטיס בכניסה ויציאה. נניח ששעות העבודה 10 עד 18, האם זה חוקי שאעבוד ברצף מ 10 עד 17:30 ואז אלך? כלומר החצי שעה הפסקה היא בסוף היום ואני מנצלת אותה לענייני ויוצאת? אם זה בסדר, האם המעביד יכול לשלול את זה כי אני לא מעבירה כרטיס ביציאה לאחר ההפסקה? האם זה בסדר שמשהוא יעביר בשמי? תודה
  15.07.2024
מחבר: אביבה בורנובסקי, עו"ד נוטריון ומגשרת תאריך: 15.07.2024 שעה: 13:40
שלום רב, קודם כל זה לא חוקי שמשהו אחר יעביר את כרטיס הנוכחות במקומך. דבר שני רק אם עובדים יותר מ-8 שעות 6 ימים בשבוע, או עובדים יותר מ-9 שעות 5 ימים בשבוע מגיעה חצי שעת ההפסקה. לא נראה לי שאת עובדת מספיק שעות ביום כדי שיגיע לך חצי שעת הפסקה. בהצלחה אביבה בורנובסקי, עו"ד ונוטריון מנהלת פורום דיני עבודה
  09.07.2024
מחבר: אביגדור תאריך: 09.07.2024 שעה: 7:23
המעסיק אומר שמי שלא ינצל עד סוף שנה את כל ימי החופש שלו (למעט 10 ימים), כל ימי חופשה שצבר ימחקו! המעסיק פועל על פי חוק?
  10.07.2024
מחבר: אביבה בורנובסקי, עו"ד נוטריון ומגשרת תאריך: 10.07.2024 שעה: 15:54
שלום רב, חוק חופשה שנתית אינו מאפשר צבירה של ימי חופשה יותר משנתיים וגם זה באישור ובהסכמת המעסיק ולכן מומלץ מאוד לנצל את ימי החופשה בכל שנה. בהצלחה אביבה בורנובסקי, עו"ד ונוטריון מנהלת פורום דיני עבודה
  08.07.2024
מחבר: אנונימית תאריך: 08.07.2024 שעה: 12:28
היי! אני עובדת במקום עבודה יותר מ 10 שנים, לאחרונה יצאתי לחופשת מחלה ארוכה. בזמן חופשת המחלה הודיעו לי שאני עוברת לתפקיד אחר...האם זה חוקי? שאלה נוספת באותו ההקשר - המעבר לתפקיד חדש מונע ממני להגיע למקום העבודה. בתפקיד הקודם, לפני המעבר, הייתה לי הסעה מסודרת וכעת, בתפקיד החדש, אין לי הסעה ואני נאלצת להגיע עצמאית עם רכב (אין תחבורה ציבורית מסודרת). מה הזכויות שלי במצב כזה?
  08.07.2024
מחבר: אביבה בורנובסקי, עו"ד נוטריון ומגשרת תאריך: 08.07.2024 שעה: 12:44
שלום רב, אני ממליצה לך לפנות ליעוץ משפטי בקשר עם התפקיד החדש, בכל מקרה בקשר לנסיעות על המעסיק לשלם לך דמי נסיעות כחוק ןזאת בלי קשר לכך שאת מגיעה ברכב שלך רק אם הוא דואג להסעה אזי הוא פטור מתשלום דמי נסיעה. בהצלחה אביבה בורנובסקי, עו"ד ונוטריון מנהלת פורום דיני בעודה
  07.07.2024
מחבר: ניס פרס תאריך: 07.07.2024 שעה: 16:44
האם מבחינת החוק מותר לחנות בגדי נשים צנועות באזור חרדי, להימנע מקבלת גבר לעבודה בטענה שזה ירחיק ממנו לקוחות?
  08.07.2024
מחבר: אביבה בורנובסקי, עו"ד נוטריון ומגשרת תאריך: 08.07.2024 שעה: 12:42
שלום רב, לא מצאתי פסיקה שמתאימה לשאלה שלך, אך לדעתי אין כאן אפליה החנות היא חנות בגדים לנשים צנועות נראה לי שהן מגיעות לחנות כזו כי הן רוצות שישרתו אותן נשים. בהצלחה אביבה בורנובסקי, עו"ד ונוטריון מנהלת פורום דיני עבודה
  04.07.2024
מחבר: שרון תאריך: 04.07.2024 שעה: 15:11
התחלתי שנה שעברה לעבוד כסייעת בגן של רשת מסויימת, חתמתי חוזה עד 31.8.23. בתחילת השנה הנוכחית המשכתי לעבוד בלי חוזה. אין לי כוונה להמשיך שנה הבאה, האם אני מחוייבת במתן הודעה של חודש מראש ? למרות שאין חוזה חתום (משכורת חודשית)
  08.07.2024
מחבר: אביבה בורנובסקי, עו"ד נוטריון ומגשרת תאריך: 08.07.2024 שעה: 12:39
שלום רב, את חייבת לתת למעסיק הודעה מוקדמת לפני ההתפטרות שלך , אם המשכורת שלך היא חודשית אז כן עברה שנה ואת חייבת לתת חודש הודעה מראש. בהצלחה אביבה בורנבוסקי, עו"ד ונוטריון מנהלת פורום דיני בעודה
  04.07.2024
מחבר: סיון כהן תאריך: 04.07.2024 שעה: 14:00
אני אשמח לעזרה אני עובדת במקום עבודה כבר קרוב ל-9 חודשים וחושבת לעזוב. אבל לא יודעת מה מגיע לי כעובדת ואולי אפילו יכולה לחתום גם בלשכת התעסוקה אשמח לעזרה טיפים המלצות
  08.07.2024
מחבר: אביבה בורנובסקי, עו"ד נוטריון ומגשרת תאריך: 08.07.2024 שעה: 12:38
שלום רב, לשאלתך מגיע לך מה שמגיע לכל עובד בישראל שיערכו לך גמר חשבון. שיכלול את פידיון ימי החופש הצבורים לך אם נותרו. וישחררו את קרן הפנסיה לזכותך. בהצלחה אביבה בורנובסקי, עו"ד ונוטריון מנהלת פורום דיני עבודה
  10.07.2024
מחבר: סיון כהן תאריך: 10.07.2024 שעה: 9:49
ואם מפטרים האם אני זכאית למשהו?
  14.07.2024
מחבר: סיון כהן תאריך: 14.07.2024 שעה: 22:08
?
  02.07.2024
מחבר: דוד תאריך: 02.07.2024 שעה: 18:52
שלום רב,אני מועסק אצל מעסיק קרוב ל 9 שנים. עברתי לגור באיזור מרוחק יותר לפני מספר שנים וסוכם שאני אעבוד מהבית בעיקר ויגיע למשרד רק פעם אחת בשבוע בעקבות המרחק הרב וכתנאי להמשך העבודה אצלו.הסיכום היה בעל פה . נכון לעכשיו המעסיק רוצה שאגיע יותר פעמים למשרד(דבר שפוגע בשכר כי אני לא מקבל תשלום על הזמן שאני בדרכים,שזה כמה שעות עד הגעה למקום עבודה)הסיבה שהוא רוצה שאגיע היא על מנת שאקח חלק עם שאר הצוות בסבב עבודה מהבית וסבב אנשים שיעבדו פיזית במשרד. האם יש עילה להרעת תנאים?
  08.07.2024
מחבר: אביבה בורנובסקי, עו"ד נוטריון ומגשרת תאריך: 08.07.2024 שעה: 12:36
שלום רב, כדי לענות על השאלה יש לבדוק את התקופה שבה אתה עובד מהבית את מרחק העבודה מהבית ואת הסיכומים בינך לבין המעסיק גם אם נערכו בעלפה. בכל מקרה שינוי כזה של הגעה למשרד יותר פעמים יכול להחשב להרעה מוחשית בתנאי העבודה. אני ממליצה לך לפנות ליעוץ משפטי פרטני. בהצלחה אביבה בורנבוסקי, עו"ד ונוטריון מנהלת פורום דיני עבודה
  1. «
  2. 17
  3. 18
  4. 19
  5. 20
  6. 21
  7. 22
  8. 23
  9. 24
  10. 25
  11. 26
  12. 27
  13. »