| תאריך |
מחבר: מאיה
תאריך: 05.02.2024
שעה: 20:38
היי, עבדתי במקום עבודה משך שנתיים, התפטרתי והתחלתי עבודה חדשה אולם לאחר חודש פוטרתי. האם אני זכאית לדמי אבטלה באופן מיידי או שבגלל שהתפטרתי מהעבודה הראשונה תהיה לי תקופת המתנה של 3 חודשים?
|
מחבר: אביבה בורנובסקי, עו"ד נוטריון ומגשרת
תאריך: 13.03.2024
שעה: 11:32
שלום רב,
את מחזיקה בידך מכתב פיטורין מהעבודה שבה עבדת רק חודש תגישי את המסמך הנ"ל לביטוח הלאומי.
בהצלחה
אביבה בורנובסקי, עו"ד ונוטריון מנהלת פורום דיני עבודה
|
מחבר: דוד
תאריך: 04.02.2024
שעה: 18:26
ערב טוב, יש לי וותק של מעל 7 שנים במקום העבודה,רציתי לדעת לפי החוק כמה ימי חופשה מגיעים לי, והאם ניתן לתת לי חופש בתשלום ביום שישי שאני לא עובד בו, כי קרה כמה פעמים שעשו לי את זה
|
מחבר: אביבה בורנובסקי, עו"ד נוטריון ומגשרת
תאריך: 13.03.2024
שעה: 11:30
שלום רב,
ימי החופשה השנתית קבועים בחוק חופשה שנתית , כאשר עובד 6 ימים בחודש מגיע לו 21 ימי חופשה ברוטו כלומר יום שבת מחושב במספר ימי החופשה כך יוצא שנטו הזכאות היא ל-18 ימים ואילו עובד שעובד 5 ימים בשבוע ייוצא נטו רק 15 ימים כי יום שישי ושבת נלקחים בחשבון הברוטו.
מהשאלה נראה כי אתה עובד 6 ימים בשבוע ואם אתה יוצא לחופש ביום שישי אז מורדים לך יום חופש כחוק.
בהצלחה
אביבה בורנובסקי, עו"ד ונוטריון מנהלת פורום דיני עבודה
|
מחבר: אנונימית
תאריך: 01.02.2024
שעה: 19:24
שלום רב, חזרתי החודש מחל"ת.
עבדתי 4 ימים.
המעסיק חישב לי שכר לפי יום עבודה של 31 יום.
האם יום עבודה אמור להיות מחושב כך?
או מחושב לפי ימי עבודה בפועל של 23 יום?
|
מחבר: אביבה בורנובסקי, עו"ד נוטריון ומגשרת
תאריך: 13.03.2024
שעה: 11:22
שלום רב,
אין הכרעה משפטית איך מחשבים את שווי יום העבודה ישנם המחשבים כמו שחישב המעסיק שלך וישנם המחשבים את השכר חלקי מספר ימי העבודה באותו חודש.
שני הדרכים נכונות.
בהצלחה
אביבה בורנובסקי, עו"ד ונוטריון מנהלת פורום דיני עבודה
|
מחבר: אנונימי
תאריך: 29.01.2024
שעה: 13:40
שלום, לפי חוק למתן הודעה מוקדמת היה עליי לתת למעסיק 18.5 ימי התראה, לאחר בקשה שלו ומרצון טוב תאריך ההודעה המוקדמת התארך ב32 ימים
בעקבות התנהגות לא ראויה שלו ברצוני לשנות את התאריך לתאריך שנקבע בחוק, האם זה אפשרי?
תודה
|
מחבר: אביבה בורנובסקי, עו"ד נוטריון ומגשרת
תאריך: 29.01.2024
שעה: 14:13
שלום רב,
לא ברור לי מהו הרצון הטוב.
החוק קובע כמה ימי הודעה מוקדמת יש לתת למעסיק. אם יש בינכם הסכם אחר הרי יש לבדוק אותו .
אני ממליצה לך לפנות ליעוץ משפטי פרטני.
בהצלחה
אביבה בורנובסקי, עו"ד ונוטריון מנהלת פורום דיני עבודה
|
מחבר: דוד
תאריך: 27.01.2024
שעה: 15:36
הרשמת קבעה שרכיבי התביעה לא בסמכותה אך המשיכה לתת בו החלטות. מותר לה? אפשר לטעון שלהחלטותיה אין תוקף?
|
מחבר: אביבה בורנובסקי, עו"ד נוטריון ומגשרת
תאריך: 29.01.2024
שעה: 14:10
שלום רב,
לא ההחלטות שלה תקפות. רכיבי התביעה אינם בסמכותה והיא לא תדון בהם בהוכחות אך החלטות שלה בנוגע לפרוצדורה של המשך הדיונים תקפות.
בהצלחה
אביבה בורנובסקי עו"ד ונוטריון מנהלת פורום דיני עבודה
|
מחבר: מורה
תאריך: 25.01.2024
שעה: 0:31
אני מתפטרת מתפקידי כמורה בבי"ס, ההנהלה כותבים לי כך:
"על מנת שתוכלי לקבל את משכורתך על החלק היחסי של עבודתך בחודש זה,
עלייך להשלים את חובותייך כמחנכת הכיתה, ובכללם הכנת תעודות מחצית לתלמידי כיתתך.
את גיליונות הציונים והתעודות יש להגיש עד לתאריך..."
ובסוף כותבים:
"אינך מורשית לעדכן את תלמידי/ הורי כיתתך על עזיבתך עד לעוד כשבועיים לאחר שאנו נעדכן .
נבקשך לעמוד בדרישות על מנת להימנע מאי נעימות ומתביעות משפטיות."
1. האם מותר להם להתנות את קבלת שכר השעות שעבדתי?
2. האם יכולים למנוע ממני לעדכן את תלמידי? (כרגע הם לא נותנים לי אפילו להיפרד מהם!)
3. והאם ישנה עילה לתביעה במקרה שכזה?
יצוין שאני מתפטרת משום שהפרו הסכמים (במייל, לא חתומים) ושיקרו לי בעניין שעות ותנאי העסקתי.
|
מחבר: מורה
תאריך: 25.01.2024
שעה: 0:31
אני מתפטרת מתפקידי כמורה בבי"ס, ההנהלה כותבים לי כך:
"על מנת שתוכלי לקבל את משכורתך על החלק היחסי של עבודתך בחודש זה,
עלייך להשלים את חובותייך כמחנכת הכיתה, ובכללם הכנת תעודות מחצית לתלמידי כיתתך.
את גיליונות הציונים והתעודות יש להגיש עד לתאריך..."
ובסוף כותבים:
"אינך מורשית לעדכן את תלמידי/ הורי כיתתך על עזיבתך עד לעוד כשבועיים לאחר שאנו נעדכן .
נבקשך לעמוד בדרישות על מנת להימנע מאי נעימות ומתביעות משפטיות."
1. האם מותר להם להתנות את קבלת שכר השעות שעבדתי?
2. האם יכולים למנוע ממני לעדכן את תלמידי? (כרגע הם לא נותנים לי אפילו להיפרד מהם!)
3. והאם ישנה עילה לתביעה במקרה שכזה?
יצוין שאני מתפטרת משום שהפרו הסכמים (במייל, לא חתומים) ושיקרו לי בעניין שעות ותנאי העסקתי.
|
מחבר: אביבה בורנובסקי, עו"ד נוטריון ומגשרת
תאריך: 29.01.2024
שעה: 14:09
שלום רב,
המעסיק בעצם בקש ממך לעבוד את ימי ההודעה המוקדמת ולהגיש לו את כל המטלות שיש למורה עד ליום העבודה האחרון.
לעניין הפרת הסכמים אני ממליצה לך לפנות ליעוץ לארגון המייצג אותך הסתדרות המורים או אירגון המורים ליעוץ בהצלחה
אביבה בורנובסקי, עו"ד ונוטריון מנהלת פורום דיני עבודה
|
מחבר: אביחי
תאריך: 24.01.2024
שעה: 18:04
שלום.עובד שיצא לחלת לאחר 7.10 האם יש חובה לשלם עליו ביטוח לאומי?והאם מותר לפטר עובד בחלת?
שאלה נוספת-העובד יצא לחלת לאחר 10 חודשי עבודה.האם חודשי החלת נחשבים לו לוותק לעניין הפיצויים?
|
מחבר: אביחי
תאריך: 24.01.2024
שעה: 18:04
שלום.עובד שיצא לחלת לאחר 7.10 האם יש חובה לשלם עליו ביטוח לאומי?והאם מותר לפטר עובד בחלת?
שאלה נוספת-העובד יצא לחלת לאחר 10 חודשי עבודה.האם חודשי החלת נחשבים לו לוותק לעניין הפיצויים?
|
מחבר: אביבה בורנובסקי, עו"ד נוטריון ומגשרת
תאריך: 29.01.2024
שעה: 14:06
שלום רב,
חל"ת משמעו חופשה ללא תשלום חופשה בה מתנתקים זמנית יחסי עובד מעביד.
לשאלתך בעקבות מלחמת חרבות ברזל מרגע שהעובד יצא לחל"ת המעסיק מפסיק להפריש לו לביטוח לאומי וזה חל על העובד.
ולא חל"ת אינו נצבר לוותק לשם פיצויים.
בהצלחה
אביבה בורנובסקי, עו"ד ונוטריון מנהלת פורום דיני עבודה
|
מחבר: שלמה שלמה
תאריך: 24.01.2024
שעה: 11:46
זוגתי החלה לעבוד לפני יותר משבועיים כטבחית ראשית שלשום חשה ברע המנהלת ביקשה שתלך הבית לנוח אפילו התנדבה להסיע את זוגתי לביתה כי לא היתה מסוגלת לעמוד על הרגליים .. למחרת בצהריים המנהלת שלחה הודעת פיטורין בווטסאפ למרות שזוגתי בחופשת מחלה .. אם היתה מחכה שזוגתי תחלים תחזור לעבודה ואז תפטר אז זה בסדר הגיוני אבל לפטר עובד בידיעה שהוא חולה זאת חוצפה .. מה ניתן לעשות למי לפנות ????
|
מחבר: אביבה בורנובסקי, עו"ד נוטריון ומגשרת
תאריך: 29.01.2024
שעה: 14:04
שלום רב,
המעסיקה היתה צרכה לנהוג כחוק ולהזמין את העובדת לשימוע ורק אחר כך להחליט בכל מקרה זוגתך לא צברה ימי מחלה כך שהמעסיקה לא אמורה לשלם לה דמי מחלה.
בכל מקר אני ממליצה לך לפנות ליעוץ משפטי פרטני בעניין זה
בהצלחה
אביבה בורנובסקי, עו"ד ונוטריון מנהלת פורום דיני עבודה
|
מחבר: מישל
תאריך: 24.01.2024
שעה: 10:47
שלום, אודה לעזרתכם, אני ובעלי עובדים מזה כשנתיים וחצי במקום עבודה פרטי, לפני כשבוע בערך הודענו למעסיק על רצוננו להפסיק את עבודתנו, ההודעה נשלחה כהודעה קולית בוואטספ. נציין כי אין בינינו הסכם עבודה חתום והיחסים בינינו תקינים.
המשכורת משולמת בכל 10 לחודש.
בשיחה עמו הבהיר לנו המעסיק כי עלינו להגיש מכתב התפטרות והודעה מוקדמת של 30 יום מראש.
האם נכון הדבר ? האם במצב זה אנחנו זכאים לקבלת דמי פיצויין בגין שנתיים וחצי של עבודה.
והאם ואנו מחליטים לעזוב מיידית האם למעסיק יש עילה לתביעה כנגדנו?
|
מחבר: אביבה בורנובסקי, עו"ד נוטריון ומגשרת
תאריך: 29.01.2024
שעה: 14:01
שלום רב,
המעסיק צודק בכך שהוא דורש מכתב התפטרות מסודר ולא הודעת וואצאפ.
כמו כן אם אתם עובדים במשכורת ומעל שנה אחת הרי מגיע למעסיק 30 ימי הודעה מוקדמת לפני שאתם עוזבים את מקום העבודה.
עצם התפטרותכם אינה מזכה אותם בפיצויי פיטורין אלא רק לכספים שנמצאים בקרן הפנסיה שלכם ברכיב הפיצויים.
בהצלחה
אביבה בורנובסקי, עו"ד ונוטריון מנהלת פורום דיני עבודה
|
מחבר: אלכסנדר
תאריך: 23.01.2024
שעה: 16:59
עברתי תאונת עבודה ב16.10 ב18.1 הגשתי מכתב פיטורים עם מכתב מרופא תעסוקה לאובדן כושר עבודה
וכאשר קיבלתי מכתב סיום העסקה התאריך שהיה רשום שסיימתי לעבוד הוא 30.11 בלי שום הודעה מצדם בכל תקופה האם זה מהלך חוקי מבחינתם או יש עילה לתביעה? תודה לעונים/ות
|
מחבר: אביבה בורנובסקי, עו"ד נוטריון ומגשרת
תאריך: 29.01.2024
שעה: 13:57
שלום רב,
סליחה אני לא מבינה את השאלה, אם אתה שואל על התאריכים אזי זה תלוי בכמה ימי מחלה צבורים היו לך.
בכל מקרה אני ממליצה לך לפנות ליעוץ פרטני בעניין זה.
בהצלחה
אביבה בורנובסקי, עו"ד ונוטריון מנהלת פורום דיני עבודה
|
מחבר: גיא
תאריך: 23.01.2024
שעה: 15:39
הודיעו לי על פיטורים אחרי שימוע אך לא נתנו לי מכתב האם סיום העבודה יהיה לפי מועד ההודעה או רק לאחר קבלת מכתב רשמי?
|
מחבר: אביבה בורנובסקי, עו"ד נוטריון ומגשרת
תאריך: 29.01.2024
שעה: 13:54
שלום רב,
הסדר הנכון הוא הזמנה לשימוע עריכת השימוע ואז החלטה אם מפטרים נותנים מכתב פיטורים עם תאריך שבו יכנסו הפיטורין לתוקפם.
בהצלחה
אביבה בורנובסקי, עו"ד ונוטריון מנהלת פורום דיני עבודה
|
מחבר: אביגיל
תאריך: 22.01.2024
שעה: 10:21
שלום וברכה!
בחוזה שלי מול המעסיק סוכם על 8 וחצי שעות עבודה ליום שמתוכן חצי שעה הפסקה ובאותה חצי שעה אין חובה מצד המעסיק להישאר במקום העבודה (מעון) והבחירה בידי מדי יום אם לצאת או להישאר אך במידה ואבחר להישאר מרצוני, אקבל על זה תשלום (כל יום לגופו). בפועל נישארתי מדי יום ביומו.
לאחרונה טוען המעסיק שמכיון שאינו מחייב להישאר אזי גם אם בחרתי בכך, התשלום על זה לא אמור להיות כשכר אלא כבונוס ללא גמל, כי על פי החוק הוא לא מחוייב לשלם על זמן זה רק מכוח ההסכם בחוזה, וכעת (לאחר 3 וחצי שנים בעבודה) טוען הוא שמגיע לו החזר על מה שהפריש לגמל עד היום.
עוד טוען הוא שעל חגים וימי חופשות ומחלה ובחירות הוא לא צריך לשלם לפי 8 וחצי שעות כי זה כולל את ההפסקה, ושלכן מגיע לו החזר של התשלום על ההפסקה על כל הימי חגים וחופשות ומחלה ובחירות שהוא כבר שילם עליהם לפי 8 וחצי שעות.
כמו כן, אף שבחוזה סוכם על חצי שעה הפסקה ליום, מאז שהוא העלה את הטענות הנ"ל הוא מחשב את ההפסקה בימי חגים וחופשות לפי 45 דקות כי לדבריו זה זמן ההפסקה שהחוק מחייב ולכן הוא משלם באותם ימים רק עבור 7.75 שעות, וגם ההחזר שהוא טוען שמגיע לו על הימים שהוא כבר שילם לפי 8.5 שעות הוא מחשב לפי אותו חישוב אף שביום עבודה רגיל גם אם אבחר לצאת בהפסקה ולוותר על התשלום, השכר יחושב לפי 8 שעות ולא פחות.
האם טענותיו צודקות?
בתודה מראש!
|
מחבר: אביבה בורנובסקי, עו"ד נוטריון ומגשרת
תאריך: 22.01.2024
שעה: 10:34
שלום רב,
החוק קובע כי ההפסקות הן על חשבון העובד.
אך במשך שנים עבדת כאשר המעסיק משלם לך את זמן ההפסקות ולכן נראה לי שיש כאן איזה הסתמכות על התשלום הנ"ל.
אני ממליצה לך לפנות ליעוץ משפטי פרטני בעניין זה.
בהצלחה
אביבה בורנובסקי, עו"ד ונוטריון מנהלת פורום דיני עבודה
|
מחבר: יהושע
תאריך: 21.01.2024
שעה: 18:53
במסגרת הסכמי אופק חדש שינו את הגדרת משרת אם, מתוספת 10% בשכר בעולם הישן, להפחתת 2 שעות שבועיות.
לדוג'
בעולם הישן היקף משרה הינו 30 שעות, כך שמורה עבדה 24 שעות שהן 80% אחוז משרה, ובתלוש היקף המשרה שלה הוא 90%, כתוצאה מהיותה מורה אם.
בעולם החדש, היקף משרה הינו 36 שעות, ונתנו למורה לעבוד 29 שעות במקום 31 כתוצאה מהיותה מורה אם, והיקף המשרה שלה, הינו 86%.
האם זה מוגדר כהרעת תנאים?
יש לציין כי כחלק מהסכם אופק חדש, בוצעה המרת שכר, ובה שוקלל היותה מורה אם, והמורה שופתה ע"כ בתוספת של 7% לשכרה, שנכנס מעתה לבסיס השכר.
תודה רבה
|
מחבר: יהושע
תאריך: 21.01.2024
שעה: 18:53
במסגרת הסכמי אופק חדש שינו את הגדרת משרת אם, מתוספת 10% בשכר בעולם הישן, להפחתת 2 שעות שבועיות.
לדוג'
בעולם הישן היקף משרה הינו 30 שעות, כך שמורה עבדה 24 שעות שהן 80% אחוז משרה, ובתלוש היקף המשרה שלה הוא 90%, כתוצאה מהיותה מורה אם.
בעולם החדש, היקף משרה הינו 36 שעות, ונתנו למורה לעבוד 29 שעות במקום 31 כתוצאה מהיותה מורה אם, והיקף המשרה שלה, הינו 86%.
האם זה מוגדר כהרעת תנאים?
יש לציין כי כחלק מהסכם אופק חדש, בוצעה המרת שכר, ובה שוקלל היותה מורה אם, והמורה שופתה ע"כ בתוספת של 7% לשכרה, שנכנס מעתה לבסיס השכר.
תודה רבה
|
מחבר: אביבה בורנובסקי, עו"ד נוטריון ומגשרת
תאריך: 22.01.2024
שעה: 10:32
שלום רב,
לדעתי אין כאן הרעה שכן מדובר בהסכם שנחתם בין האירגון היציג של המורים לבין משרד החינוך.
שים לב שחשבו על כך שיכול להיות שינוי באחוזי המשרה של המורים ולכן הן פוצו בעניין זה כחלק מההסכם.
בהצלחה
אביבה בורנובסקי, עו"ד ונוטריון מנהלת פורום דיני עבודה
|
מחבר: דואגת לחינוך
תאריך: 23.01.2024
שעה: 22:42
איפה בהסכמי אופק יש התייחסות להורדת היקף משרה- בשל משרת אם או מסיבה אחרת?
ואגב, הסתדרות המורים שחתמה על ההסכם טוענת שזה לא חוקי. לגופו של ענין
בפסיקות ישנות בנושא משרת אם מובאת התיחסות שלאחר שמורה אם מפסיקה להיות זכאית למשרת אם- ילדה נעשה בן 14, צריך להשלים לה את אחוזי המשרה האלו. אם כך משתמע שיש קביעות על אחוזי תוספת אם ויש להתייחס להיקף המשרה הסופי כולל אם כמחייב.(רק מעל 100% משרה נטען שאין על כך קביעות)
|