פורום עורכי דין

פורום דיני עבודה
מנהלי הפורום:
אביבה בורנובסקי, עו"ד נוטריון ומגשרת

כולנו – עובדים ומעסיקים כאחד – נתקלים מפעם לפעם בשאלות הנוגעות למשפט העבודה, הכולל בחובו תחומים שונים ומגוונים כגון פיצויי פיטורין, הלנת שכר, שעות נוספות והסכמי עבודה. אנחנו באתר "פסקדין" מזמינים אתכם להיכנס לפורום דיני עבודה ולקבל תשובה על כל שאלה. המענה בפורום נועד למתן מידע כללי וראשוני בלבד ולא נועד בשום מקרה לשמש כיעוץ משפטי ו/או כתחליף ליעוץ משפטי. אין להסתמך על האמור מבלי להיוועץ עם עורך דין בטרם נקיטת כל פעולה או קבלת החלטה
חיפוש בפורום:
חבר הודעה חדשה
תאריך
  23.02.2025
מחבר: אביבה בורנובסקי, עו"ד נוטריון ומגשרת תאריך: 23.02.2025 שעה: 13:31
שלום רב, יש לבחון כל אחת מהשאלות מול קרן הפנסיה ומול הביטוח הלאומי. בכלליות. אין קשר בין חופשה ללא תשלום שהיא החל"ת אשר מנתקת את יחסי העובד מעביד זמנית בין הצדדים לבין ימי המחלה הצבורים לעובד, ואפשר לצאת לחל"ת גם אם יש ימי מחלה צבורים. שוב לא ברור לי למה על המעסיק לרשום משהו בקשר לאישור הרופא התעסוקתי אם את יוצאת לחל"ת. בקשר לדמי אבטלה יש לבחון את הדברים מול הביטוח הלאומי. ובקשר לאובדן כושר העבודה הדבר תלוי שוב בתקנון קרן הפנסיה. בהצלחה אביבה בורנובסקי, עו"ד ונוטריון מנהלת פורום דיני בעודה
  11.02.2025
מחבר: שלי לאון תאריך: 11.02.2025 שעה: 9:10
היי. מספר שאלות... 1. האם כשהרופא תעסוקתי שולח מכתב של אובדן כושר עבודה זמני למעסיק, אז העובד חייב קודם לסיים את הימי מחלה שלו לפני היציאה לחלת ? 2. האם בכתב החל״ת של המעסיק לעובד, המעסיק חייב לציין שזה חלת עקב בעיה רפואית ? (או בהתאם לאישור של רופא תעסוקתי) 3. הבנתי שקצבת אובדן כושר עבודה משולמת רק אחרי 3 חודשים. האם בשלושת החודשים הראשונים של החלת אפשר לקבל/לתבוע דמי אבטלה ? 4. ⁠האם במצב של אובדן כושר עבודה זמני,כשהביטוח הפרטי משלם קצבה, הרצף הביטוחי הפנסיוני לא נפגע?
  10.02.2025
מחבר: יעקב ורדי תאריך: 10.02.2025 שעה: 14:59
האם פדיון חופשה בעת סיום עבודה מהווה מרכיב כבסיס לפיצויים
  23.02.2025
מחבר: אביבה בורנובסקי, עו"ד נוטריון ומגשרת תאריך: 23.02.2025 שעה: 13:22
שלום רב, פידיון חופשה כשמו הוא פידיון בכסף את ימי החופשה שלא נוצלו בזמן העבודה. לא הבנתי את השאלה מה הקשר בין פידיון ימי החופשה לחישוב הפיצויים המגיעים לך. בהצלחה אביבה בורנובסקי, עו"ד ונוטריון מנהלת פורום דיני עבודה
  09.02.2025
מחבר: אנונימי תאריך: 09.02.2025 שעה: 14:14
היי, אני עובד בחברה פרטית ועובד לסירוגין בשישי(שישי כן,שישי לא) 4 שעות והייתי בשישי שאני עובד בחופשת מחלה.האם אני אמור לקבל תשלום על יום שישי על 4 שעות? תודה מראש
  23.02.2025
מחבר: אביבה בורנובסקי, עו"ד נוטריון ומגשרת תאריך: 23.02.2025 שעה: 13:20
שלום רב, בהתאם לחוק דמי מחלה. עובד זכאי לתשלום עבור ימי המחלה לו כך: ביום הראשון לא זכאי וביום השני והשלישי 50% ורק מהיום הרביעי זכאי לתשלום מלא. ולשאלתך תלוי איזה יום בספירה היה יום שישי בו שהייתה בחופשת מחלה. בהצלחה אביבה בורנובסקי, עו"ד ונוטירון מנהלת פורום דיני עבודה
  06.02.2025
מחבר: אלי תאריך: 06.02.2025 שעה: 9:54
שלום למומחים, אני עובד מדינה במסגרת מקום העבודה שלי הוחלט לתת מענק כל חצי שנה למשך תקופה מוגדרת מראש אך מי שאמור לקבל את המענק הם קבוצה מוגדרת מראש של נושאי משרות ללא קשר להשכלה שלהם או להגדרת התפקיד עצמה אלא לעצם שם התפקיד כפי שנגזר על ידי משא"ן. במשרד שלנו יש 7 לשכות בכל לשכה יש ממונה עם אותו הגדרת תפקיד שמקבל את המענק כלומר 6 לשכות מקבלים בעלי אותו תפקיד כמו שלי חוץ ממני שלא מקבל. לציין שמס' העיסוק שלי שונה לעומת 6 הלשכות השונות משהו טכני אך מדובר באותו תפקיד אותו דבר רק מס' עיסוק שונה. ניסיתי להבין למה אני לא מקבל ומדובר למעשה באפלייה במסגרת חוק שכר שווה וואני לא מקבל מענה אלא התחמקות (לציין שניסיתי לבקש שיחה עם המשא"ן והסמנכ"ל למשא"ן אני מקבל התחמקויות) הממונים מעליי מרוצים ממנני וממליצים עליי ואף מתוסכלים מכך שנעשה לי עוול אבל לא מצליחים לתת מענה והם מנסים! למעשה אם מסתכלים על זה מדובר בטעות סופר אותו תפקיד אותו הגדרת תפקיד אך מס' עיסוק שונה שניתן ללשכה שאני עובד בה. לציין שיש איתי עוד שני מנהלים כל אחד עם תפקיד שונה אך גם להם אותו דבר בדומה לשאר הלשכות אותו תפקיד אך סמל עיסוק שונה ולהם כן אישרו את המענק! זה מכעיס זה מרגיז זה מתסכל לא מבין מה רוצים ממני לא מוכנים לתת לי תשובות וביקשו לפנות לבקשה חריגה ואם תאושר בסדר ואם לא אז לא.. האם יש לי עילה לתביעה בנושא הזה?
  23.02.2025
מחבר: אביבה בורנובסקי, עו"ד נוטריון ומגשרת תאריך: 23.02.2025 שעה: 13:17
שלום רב, אתה בעצמך אומר כי קבלת המענק מותנה בהגדרת התפקיד בהתאם למספר שהוגדר מראש, ולכן אם ההגדרה שלך אינה תואמת את הגדרת מקבל המענק אינך זכאי לו. אני מבינה את התיסכול אך אנני חושבת שבית הדין הוא המקום לדון בהגדרת תפקיד שלך ושל אלא שכן מקבלים את המענק. בהצלחה אביבה בורנובסקי, עו"ד ונוטריון מנהלת פורום דיני עבודה
  05.02.2025
מחבר: דוד שלום תאריך: 05.02.2025 שעה: 13:20
שלום, עובדת ניקיון שעבדה אצלי (ללא קבלות) הייתה עובדת פעמיים בחודש במשך שנתיים. היא התפטרה ומבקשת לקבל סכום גבוה על הפרשות לקרן השתלמות. ממה שאני מכיר, אין חובת הפרשת קרן השתלמות. כן קראתי שיש צו הרחבה שאומר שבמידה והיא מועסקת דרך חברת ניקיון אז אולי היה עלי לשלם. אשמח להבין
  23.02.2025
מחבר: אביבה בורנובסקי, עו"ד נוטריון ומגשרת תאריך: 23.02.2025 שעה: 13:13
שלום רב, יש הבדל בין עובדת ניקיון בבית לבין עובדת ניקיון שמועסקת דרך חברת ניקיון. כאשר העובדת היא עובדת ניקיון בבית אין חובה להפריש לקרן השתלמות. אך חלה חובה להפריש לקרן פנסיה. בהצלחה אביבה בורנבוסקי, עו"ד ונוטריון מנהלת פורום דיני עבודה
  05.02.2025
מחבר: אורית תאריך: 05.02.2025 שעה: 2:17
אני עובדת שטח באזור המרכז החברה פעילה ומגייסת עובדי שטח בכל הארץ אני מתכוונת לעבור דירה לאזור אחר בארץ מה קורה אם החברה תחליט שלא לשלב אותי באותו אזור על אף יכולתה לעשות זאת ? האם הדבר ייחשב כהתפטרות בדין פיטורים ? תודה לכם.
  05.02.2025
מחבר: אורית תאריך: 05.02.2025 שעה: 2:17
אני עובדת שטח באזור המרכז החברה פעילה ומגייסת עובדי שטח בכל הארץ אני מתכוונת לעבור דירה לאזור אחר בארץ מה קורה אם החברה תחליט שלא לשלב אותי באותו אזור על אף יכולתה לעשות זאת ? האם הדבר ייחשב כהתפטרות בדין פיטורים ? תודה לכם.
  05.02.2025
מחבר: אורית תאריך: 05.02.2025 שעה: 2:02
אני עובדת שטח באזור המרכז החברה מגייסת עובדים בכל הארץ בכוונתי לעבור דירה מה קורה אם יוחלט שלא לשלב אותי להמשך עבודה במקום המגורים החדש ? האם זה ייחשב כהתפטרות בדין פיטורים ? תודה לכם.
  23.02.2025
מחבר: אביבה בורנובסקי, עו"ד נוטריון ומגשרת תאריך: 23.02.2025 שעה: 13:10
שלום רב, עובדת שטח את נוסעת ממקום למקום ולכן את יכולה להמשיך ולסוע גם ממקום מגוריך החדש. בכל מקרה אם החברה לא תרצה את המשך העסקתך הרי עליה לפטר אותך על כל המשתמע מכך. בהצלחה אביבה בורנובסקי, עו"ד ונוטריון מנהלת פורום דיני עבודה
  03.02.2025
מחבר: גיל תאריך: 03.02.2025 שעה: 22:15
שלום רב, היום הודיע לי המעסיק שעקב צמצומים בחברה אני נדרש לרדת לחצי משרה או שאפוטר. אין לי חוזה העסקה חתום מול המעסיק. שאלתי היא האם אני זכאי לפיצויי פיטורים בנוסף לפיצוי שנצבר עבורי בקרן הפנסיה מאחר ואיני חתום על הסכמה לסעיף 14 שפוטר את המעסיק מפיצוי במקרה פיטורים מאחר והוא משלם לקרן פיצויים? איך צריך להתנהל מולו במקרה כזה?
  23.02.2025
מחבר: אביבה בורנובסקי, עו"ד נוטריון ומגשרת תאריך: 23.02.2025 שעה: 13:07
שלום רב, אין קשר בין חוזה העסקה שלך לבין פיצויי הפיטורין המגיעים לך במקרה של פיטורין. בכל מקרה חלק נכבד או כל פיצויי הפיטורין שלך נמצאים בקרן הפנסיה ברכיב הפיצויים. אם המעסיק מפריש לך רק 6% עליו לעשות השלמה של 2.33% ואם הוא מפריש לך את כל 8.33% מה שיש בקרן שייך לך. בהצלחה אביבה בורנבוסקי, עו"ד ונוטריון מנהלת פורום דיני עבודה
  02.02.2025
מחבר: טליה כהן תאריך: 02.02.2025 שעה: 21:11
שלום רב! אני עובדת עירייה ויש לי תקן של 30 ש"ש. בתחילת שנת הלימודים העבירו אותי לבית ספר אחר, והתחייבו לי ל 30 ש"ש. בפועל לא הצליחו למצוא לי את השעות, אבל שלמו לי את מלוא השכר מס' חודשים כמו 30 ש"ש. (אציין שכבר היה לי מקרה כזה בעירייה מספר פעמים, ותמיד שלמו לי על כל השעות). בחודש הקודם לפתע הורידו לי סכום ניכר וכששאלתי על מה אמרו לי שאין לי מספיק שעות עבודה בפועל. רציתי לדעת אם זה חוקי או שזה נקרא פגיעה בשכר בהריון תודה רבה!
  02.02.2025
מחבר: טליה כהן תאריך: 02.02.2025 שעה: 21:09
שלום רב! אני עובדת עירייה ויש לי תקן של 30 ש"ש. בתחילת שנת הלימודים העבירו אותי לבית ספר אחר, והתחייבו לי ל 30 ש"ש. בפועל לא הצליחו למצוא לי את השעות, אבל שלמו לי את מלוא השכר מס' חודשים כמו 30 ש"ש. (אציין שכבר היה לי מקרה כזה בעירייה מספר פעמים, ותמיד שלמו לי על כל השעות). בחודש הקודם לפתע הורידו לי סכון ניכר וכששאלתי על מה אמרו לי שאין לי מספיק שעות עבודה. רציתי לדעת אם זה חוקי או שזה נקרא פגיעה בשכר בהריון תודה רבה!
  23.02.2025
מחבר: אביבה בורנובסקי, עו"ד נוטריון ומגשרת תאריך: 23.02.2025 שעה: 13:04
שלום רב, כבר עניתי על השאלה הנ"ל אנא ראי תשובתי שם. בהצלחה אביבה בורנובסקי, עו"ד ונוטריון מנהלת פורום דיני עבודה
  02.02.2025
מחבר: ליאת תאריך: 02.02.2025 שעה: 12:28
שלום רב אשמח לדעת האם זה חוקי להכריח אותי לעסוק בהנהלת חשבונות במקום עבודתי כאשר אין לי שום ידע וניסיון וכלל לא למדתי ניהול חשבונות. יש לציין כי בתחילת עבודתי נאמר לי שבמשרד בו אעבוד ישנה מנהלת חשבונות וכלל לא אעסוק בכך וכעת בעקבות שינויים מערכתיים נאמר לי כי כל נושא הנהלת החשבונות עובר אליי. אשמח לתשובה בנושא. תודה
  23.02.2025
מחבר: אביבה בורנובסקי, עו"ד נוטריון ומגשרת תאריך: 23.02.2025 שעה: 13:03
שלום רב. אנני מבינה את השאלה אין לך ידע בהנהלת חשבונות אך המעסיק לוקח סיכון ומציב אותך בעמדה בה אין לך ידע אך לעבוד. לדעתי יש לקורא את ההסכם ולהבין מה את עושה היום ואיך זה מתקשר אל הנהלת החשבונות בה אין לך לטענתך ידע. אנא פני לקבלת יעוץ פרטני בעניין זה. בהצלחה אביבה בורנובסקי, עו"ד ונוטריון מנהלת פורום דיני עבודה
  30.01.2025
מחבר: שירה כהן תאריך: 30.01.2025 שעה: 23:49
שלום רב יש לי בהסכם שכר 30 ש"ש. בתחילת שנת הלימודים שיבצו אותי למקום ואמרו לי שידאגו לי לשעות הללו. בפועל לא הצליחו למצוא לי את כל השעות, ולמרות זאת המעסיק שילם לי על 30 ש"ש למרות שעבדתי רק 26 ש"ש. לפתע בחודשיים האחרונים הוא החליט להוריד לי את השעות האלו בטענה שאינני עובדת בהן. האם זה חוקי להוריד בשכר כשאני בהריון? תודה רבה!
  30.01.2025
מחבר: שירה כהן תאריך: 30.01.2025 שעה: 23:48
שלום רב יש לי בהסכם שכר 30 ש"ש. בתחילת שנת הלימודים שיבצו אותי למקום ואמרו לי שידאגו לי לשעות הללו. בפועל לא הצליחו למצוא לי את כל השעות, ולמרות זאת המעסיק שילם לי על 30 ש"ש למרות שעבדתי רק 26 ש"ש. לפתע בחודשיים האחרונים הוא החליט להוריד לי את השעות האלו בטענה שאינני עובדת בהן. האם זה חוקי להוריד בשכר כשאני בהריון? תודה רבה!
  23.02.2025
מחבר: אביבה בורנובסקי, עו"ד נוטריון ומגשרת תאריך: 23.02.2025 שעה: 12:59
שלום רב, כדי לענות על שאלתך יש לקרוא את הסכם העבודה, את כל הסעיפים לא רק אלחו המדברים על הקף המשרה שלך. אנא פני ליעוץ משפטי פרטני בעניין זה. בהצלחה אביבה בורנבוסקי, עו"ד ונוטריון מנהלת פורום דיני עבודה
  30.01.2025
מחבר: טליה תאריך: 30.01.2025 שעה: 18:24
אני עובדת במשרד ונחשפת באופן תדיר לעשן סיגריות בסביבת העבודה שלי, העלתי את הנושא כמה וכמה פעמים בפני אחד המנהלים והוא ציין שמטפל בזה שדיבר עם המעשנים ומעיר לכל מי שמעשן אבל העובדה הקיימת שזה ממשיך ושיש עובדים נוספים שלא קשורים אליו שמגיעים לאיזור ומעשנים וזה לא תלוי בו קשור למחלקה אחרת.. אני נחשפת באופן תדיר לעשן סיגריות וחוזרת מדי פעם עם כאבי ראש חזקים הביתה. כשציינתי שלא ניתן להמשיך ככה בעבודה זה נמשך חודשים רבים ופוגע מאוד בבריאות שלי וגם במצב הרוח שלי אני מוצאת שאני מאוד מתוסכלת וחסרת סבלנות ושלא אוכל להגיע עד שהנושא יטופל כראוי והוא טען שאני מחוייבת להגיע, ושנדבר על זה (אנחנו מדברים על זה כבר חודשים..) מרגישה שהוא אומר ועושה דברים לצאת ידי חובה אך לא באמת פותר את המצב, אני לא יודעת מה ניתן לעשות במצב כזה פניתי למנהל נוסף שאמר לי שאין ביכולתו לעשות דבר. מה אוכל לעשות במצב זה? לא יכולה להמשיך לעבוד ככה ולא יכולה כרגע להתפטר.
  23.02.2025
מחבר: אביבה בורנובסקי, עו"ד נוטריון ומגשרת תאריך: 23.02.2025 שעה: 12:57
שלום רב, אסור לעשן במקום העבודה (כולל במקומות עבודה פרטיים), מלבד בחדר נפרד שמיועד למטרה זו ושהעישון בו אינו גורם למטרד בשאר חלקי הבניין. זהו ציטוט מהתקנות לכן אנני מבינה איך קורה שאת נכספת לעישון בסביבתך. לדעתי עליך לפנות למעסיק כדי שיפסיק את החשיפה שלך לאנשים מעשנים בסביביתך. בהצלחה אביבה בורנובסקי, עו"ד ונוטריון מנהלת פורום דיני עבודה
  29.01.2025
מחבר: אור תאריך: 29.01.2025 שעה: 17:26
עובדת בחברת כוח אדם סיעוד למטפלות במשך כחודשיים אין לי עבודה ולא מוצאים לי עבודה בטיפול בקשישים ,האם זכותי להתפטר ולבקש פיצויים עך כך?
  23.02.2025
מחבר: אביבה בורנובסקי, עו"ד נוטריון ומגשרת תאריך: 23.02.2025 שעה: 12:53
שלום רב, זכותך לבקש שימצאו לך עבודה דרישה זו חייבת להגיע לחברה בכתב. אם החברה לא מוצאת לך עבודה את תוכלי להתפטר בדין מפטרת אבל רק לאחר שתתני התראה לחברה שוב הכל חייב להיות בכתב. אני ממליצה לך לפנות ליעוץ משפטי פרטני בעניין זה. בהצלחה אביבה בורנובסקי, עו"ד ונוטריון מנהלת פורום דיני עבודה
  26.01.2025
מחבר: נ.ש. תאריך: 26.01.2025 שעה: 11:32
שלום וברכה, חל שימוע כללי לגבי המשך ההעסקה, ללא החלטה סופית או תאריך סיום העסקה. לאחר כשבוע, המעסיק הודיע על פיטורים מיידיים, בתשלום מלא של 30 הימים הבאים. אלא, שבעוד פחות מ-30 יום אני אמור לצאת למילואים לתקופה של חודשיים וחצי. האם מותר להם לבצע פיטורים מיידיים? בחוק כתוב שאם תקופת ההודעה המוקדמת נופלת על מילואים, הספירה של 30 הימים נעצרת וממשיכה רק 30 יום אחרי סיום המילואים. אם אכן מותר להם לבצע פיטורים מיידיים, מה הועילו חכמים בתקנתם לעיל, הרי המעסיק תמיד יעדיף במקרה כזה לפטר באופן מיידי?
  27.01.2025
מחבר: אביבה בורנובסקי, עו"ד נוטריון ומגשרת תאריך: 27.01.2025 שעה: 16:04
שלום רב, עומדת למעסיק הזכות לפטר את העובד לאלתר ולשלם לו חלף הודעה מוקדמת. בהצלחה אביבה בורנובסקי, עו"ד ונוטריון מנהלת פורום דיני עבודה
  1. «
  2. 6
  3. 7
  4. 8
  5. 9
  6. 10
  7. 11
  8. 12
  9. 13
  10. 14
  11. 15
  12. 16
  13. »