| תאריך |
מחבר: אביבה בורנובסקי, עו"ד נוטריון ומגשרת
תאריך: 28.12.2023
שעה: 12:38
שלום רב,
המעסיק שלך לא יכול להחזיק אותך בכוח בעבודה, החוק קובע כמה ימי הודעה מוקדמת יש לתת למעסיק.
לדעתי המעסיק שלך טועה ומטעה אותך אתה יכול למסור לו את מכתב הפיטורין ולעבוד את ימי ההודעה המוקדמת גם אם הוא לא מצא עובד אחר לסיים את תקופת העסקה שלך בשירותו של המעסיק.
בהצלחה
אביבה בורנובסקי, עו"ד ונוטריון מנהלת פורום דיני עבודה
|
מחבר: שקמה
תאריך: 20.12.2023
שעה: 12:30
שלום יש לי בעיה אם המעסיק אני עובדת ברשת שיווק גדולה בפריסה ארצית,המנהל של הסניף מוריד לי שעות וימים כמעט שלא נותן לי להגיע לשכר מינומם והוא מתחת למינמום ,אני בחורה צעירה עובדת ותיקה עברתי כמה סניפים ובסניף הזה יש בעיה, בנוסף הוציאו אותי לחופשה ללא תשלום במשך שבוע.רציתי לדעת מה לעשות ואם אפשר ליפטר אני לא יוכלה למשיך לעבוד בשכר מתתחת למינמוםולקבל את כול התנאים שמגיעים לי לפי החוק.
|
מחבר: אביבה בורנובסקי, עו"ד נוטריון ומגשרת
תאריך: 24.12.2023
שעה: 14:30
שלום רב,
אם את נמצאת בעבודה והמעסיק מוריד לך משעות עבודה אף שעבדת ויש לך הוכחה לכך למשל דוח נוכחות או רישום שלך לכניסות ויציאות שאינן דומות לדוח הנוכחות אזי אני ממליצה לך לפנות ליעוץ משפטי פרטני.
בהצלחה
אביבה בורנובסקי, עו"ד ונוטריון מנהלת פורום דיני עבודה
|
מחבר: נעמה
תאריך: 19.12.2023
שעה: 4:05
שלום
כבר חודשיים אני מגישה מועמדות למשרות שאני עונה על הדרישות שלהן בכל אתרי הדרושים באינטרנט ולא חזרו אליי כל הזמן הזה
האם אני זכאית לקצבת אבטלה? אם עכשיו אני עוד לא זכאית, האם לאחר תקופה ארוכה יותר מחודשיים כן?
איך זה עובד?
תודה רבה
|
מחבר: אביבה בורנובסקי, עו"ד נוטריון ומגשרת
תאריך: 24.12.2023
שעה: 14:27
שלום רב,
אנא הסתכלי באתר הביטוח הלאומי מה הם התנאים לקבלת דמי אבטלה.
בהצלחה
אביבה בורנובסקי, עו"ד ונוטריון מנהלת פורום דיני עבודה
|
מחבר: יונה ליבוביץ
תאריך: 18.12.2023
שעה: 23:24
שלום
לאחרונה התקינו לנו בעבודה שעון נוכחות עם gps
המנכל מסר לנו שהמיקום חייב להיות פתוח בזמן הדלדת הכניסה והיציאה. כי יש אפשרות לא לאשרהאם צוקי העניין?
תודה רבה
השעון בנייד האישי שלנו
|
מחבר: יונה ליבוביץ
תאריך: 18.12.2023
שעה: 23:22
שלום
לאחרונה התקינו לנו בעבודה שעון נוכחות עם gps
המנכל מסר לנו שהמיקום חייב להיות פתוח בזמן הדלדת הכניסה והיציאה. כי יש אפשרות לא לאשרהאם צוקי העניין?
תודה רבה
השעון בנייד האישי שלנו
|
מחבר: אביבה בורנובסקי, עו"ד נוטריון ומגשרת
תאריך: 24.12.2023
שעה: 14:26
שלום רב,
לא הצלחתי להבין את השאלה מותר למעסיק לקבוע כי עובדים יחתימו שעון נוכחות גם אם מדובר באפליקציה בטלפון, לצערי לא הבנתי את הבעיה.
אשמח להבהרה.
בהצלחה
אביבה בורנובסקי, עו"ד ונוטריון מנהלת פורום דיני עבודה
|
מחבר: נסים בן זמרה
תאריך: 30.07.2024
שעה: 14:13
באותו תחום שעון נוכחות האם מעסיק יכול לחייב עובד לחתום אפליקציה שעון נוכחות האפליקציה פועל על פי מיקום יש בזה אלמנט של פגיע בפרטיות של עובד,ואם המעסיק לא מספק לו שעון נוכחות חלופי האם זה נחשב פיטורים?
|
מחבר: נסים בן זמרה
תאריך: 30.07.2024
שעה: 14:09
באותו תחום שעון נוכחות האם מעסיק יכול לחייב עובד לחתום אפליקציה שעון נוכחות האפליקציה פועל על פי מיקום יש בזה אלמנט של פגיע בפרטיות של עובד,ואם המעסיק לא מספק לו שעון נוכחות חלופי האם זה נחשב פיטורים?
|
מחבר: יונה ליבוביץ
תאריך: 25.12.2023
שעה: 10:42
הי , התכוונתי אם חייבים באפליקציה לפתוח את ה gps
|
מחבר: אלין
תאריך: 14.12.2023
שעה: 11:47
אני כרגע בפרויקט שאפשר להתחבר מהבית , לפני המלחמה ידעתי שאעבור לפרויקט בו לא ניתן לעבוד מהבית והסכמתי , כרגע אמורה לעבור לפרויקט זה , אני אמא לילד בן 11 וחוששת שיהיה לבד בזמן אזעקות , ביקשתי שיתחשבו בי ולא מוכנים . אמרו לי שלא מעניין אותם ושאמצא סידור , מאד קשה למצוא סידור כזה , מה החוק אומר ? האם מגן עלי באיזושהי צורה ? תודה מראש
|
מחבר: אביבה בורנובסקי, עו"ד נוטריון ומגשרת
תאריך: 24.12.2023
שעה: 14:24
שלום רב,
לצערי אין לי עצה טובה את ידעת כי הפרויקט הנ"ל מצריך עבודה מהמשרד, וכנראה שפיקוד העורף מתיר עבודה סדירה באזור מגוריך, אף אחד לא צפה את מלחמת חרבות ברזל, ולכן לדעתי עליך לנהוג כמו שהיית נוהגת אם לא היתה מלחמה היית מוצאת סידור לילד נהגי כך גם עתה.
בהצלחה
אביבה בורנובסקי, עו"ד ונוטריון מנהלת פורום דיני עבודה
|
מחבר: אולה אוגבך
תאריך: 12.12.2023
שעה: 12:15
שלומות,
עקב המלחמה, הוצע לי במקום עבודה יציאה לחל"ת או פחטורין. בחרתי בשני. בשימוע נאמר לא לצאת לעבודה ויתנו לי חודש הודעה מוקדמת. להפתעתי, בגמר חשבון ירד לי 5000 שח מס הכנסה. מבירור, במקום 9ץ25 נקודות זיכוי שתמיד היו לי (גרושה עם 3 ילדים) נתנו לי רק 1.48.
מה עלי לעשות ולמי לפנות לתיקון? האם המצב מצריך עזרתו של עו"ד לענייני עבודה?
|
מחבר: אביבה בורנובסקי, עו"ד נוטריון ומגשרת
תאריך: 24.12.2023
שעה: 14:19
שלום רב,
אנא פני באופן עצמאי למס הכנסה עם 12 תלושים אחרונים והם יבדקו וישיבו לך את הכסף.
בהצלחה
אביבה בורנובסקי, עו"ד ונוטריון מנהלת פורום דיני עבודה
|
מחבר: דליה בסון
תאריך: 11.12.2023
שעה: 18:35
רופא תעסוקתי קבע שאני יכולה לעבוד 50% משרה. האם המעסיק יכול לפטר אותי מסיבות שלא תלויות באישור מרופא תעסוקתי .
|
מחבר: אביבה בורנובסקי, עו"ד נוטריון ומגשרת
תאריך: 24.12.2023
שעה: 14:17
שלום רב,
אישור הרופא התעסוקתי אומר שאת יכולה לעבוד 50% משרה לא דווקא בעבודה הקיימת עכשו, ולכן ישנה אפשרות שיפטרו אותך אם הסיבה אינה רפואית.
בהצלחה
אביבה בורנובסקי, עו"ד ונוטריון מנהלת פורום דיני עבודה
|
מחבר: גורן לב
תאריך: 07.12.2023
שעה: 10:53
בוקר טוב, אני עובד מדינה (מוערך) מזה 27 שנים שמתמודד עם דיכאון וחרדות ובדר"כ אין בעיות אבל בשבוע שעבר הייתה לי שבירה נפשית והתפרצתי על עובדים בצורה חריפה. זה הגיע לעבירת משמעת ויכול להגיע לבית הדין לעבודה.
חוץ מלהתנצל ולהסביר את המצב הנפשי שהייתי בו, אין לי מה לעשות.
אני חושש מפיטורים.האם לדעתכם בית הדין יקבל את המצב הנפשי שהייתי בו ולא ימצא איתי את הדין?
|
מחבר: אביבה בורנובסקי, עו"ד נוטריון ומגשרת
תאריך: 24.12.2023
שעה: 14:15
שלום רב,
לצערי אני לא יכולה לענות על השאלה אני מאוד ממליצה לפנות ליעוץ משפטי פרטני לצורך הבהרת הבעיה בפני בית הדין המשמעתי.
בהצלחה
אביבה בורנובסקי, עו"ד ונוטריון מנהלת פורום דיני עבודה
|
מחבר: זיוה אודי
תאריך: 05.12.2023
שעה: 19:10
המעסיק מאשים אותי בגניבת שעות טוען שעבדתי עד ליום 7.11 יום בו החליט ללכת שנתיים אחורה ולהוריד לי ימים שעבדתי מהבית בטענה שלא עבדתי אותם.
אני בפועל עבדתי עד 8.7 ואחרי היה לי חופש מחלה עד 20.11
במכתב שימוע ששלח לי ביקש לא להגיע לעבודה עד השימוע והשימוע נעשה 23.11.
תשובתו לשימוע היתה 29.11 שהוא מפסיק את עבודתי שלא הוכחתי שעבדתי באישור ולכן סיימתי את עבודתי 7.11 ושעזבתי את העבודה אז לא מגיע לי הודעה מראש ועד יום לא נתן מכתב פיטורים.
השאלה האים חייב לתת לי מכתב
פיטורין והודעה
|
מחבר: אביבה בורנובסקי, עו"ד נוטריון ומגשרת
תאריך: 24.12.2023
שעה: 14:13
שלום רב,
כן המעסיק חייב לתת לך מכתב פיטורין ולדעתי חייב גם לשלם לך את ימי המחלה והימים בהם הוא קבע שלא תגיעי לעבודה.
אני ממליצה לך לפנות ליעוץ משפטי פרטני בעניין זה.
בהצלחה
אביבה בורנובסקי, עו"ד ונוטריון מנהלת פורום דיני עבודה
|
מחבר: אסנת
תאריך: 03.12.2023
שעה: 23:27
אני מועמדת לפיטורין. לצערי המעסיק מנסה בכל מיני דרכים לתפוס אותי בכדי שתהיה עילה לפיטורין ומניעת פיצויים. הרקע לכך אכזרי מאוד (מצד גורם אחר שהרס את החיים שלי) מסובך דיו ולא אפרט.
הוציאו אותי לשבוע השהייה (הטענה שזה חופש שאני חייבת לקחת) וכעת בחזרתי אני מגלה שהטלפון שקיבלתי מהעבודה במעקב. לא רק קריאת הודעות שכבר עליתי על כך קודם אלא גם האזנה לסביבה ומצלמה.
מניסיון מר כקורבן במעקב מסוג זה על רקע זוגי אני יודעת לזהות את הסימנים. האם למעסיק מותר לעשות זאת? ומה אם לא הייתי מבינה זאת והמעסיק היה מקבל תמונות אינטימיות? אנא עזרתך. תודה.
|
מחבר: אביבה בורנובסקי, עו"ד נוטריון ומגשרת
תאריך: 24.12.2023
שעה: 14:11
שלום רב,
לא אסור למעסיק לעקוב אחריך בטח לא כאשר אינך נמצאת העבודה.
אני ממליצה לך לפנות ליעוץ משפטי פרטני בעניין זה.
בהצלחה
אביבה בורנובסקי , עו"ד ונוטריון מנהלת פורום דיני עבודה
|
מחבר: יקי גליק
תאריך: 03.12.2023
שעה: 14:27
יש לי נשק ברשיון כבר שנים רבות.
המעסיק שלי אוסר עלי להגיע למקום העבודה עם הנשק, ומציע שאעבוד מהבית.
האם דבר זה מותר?
|
מחבר: אביבה בורנובסקי, עו"ד נוטריון ומגשרת
תאריך: 03.12.2023
שעה: 15:12
שלום רב
לא ברור לי מהי העבודה שבגינה חל איסור נשיאת נשק.
בכל מקרה אם יש לך רישיון אני לא מוצאת את ההיגיון לאסור על עובד ללכת לעבודה עם הנשק.
הפתרון של המעסיק יכול להיות טוב אם אתה מסכים לעבודה מהבית.
בהצלחה
אביבה בורנובסקי, עו"ד ונוטריון מנהלת פורום דיני עבודה
|
מחבר: יקי גליק
תאריך: 03.12.2023
שעה: 18:29
אני מעוניין לבוא למשרד והמעסיק לא מוכן. האם החוק אומר משהו בעניין?
|
מחבר: זיו
תאריך: 03.12.2023
שעה: 11:41
המעסיק מאשים בגניבה עשב לי שימוע ב 23.11 שלח ווצאפ שבוא מפסיק את עבודתי ללא הודעה מוקדמת. האים יכול לא לתת לי מכתב פיטורין?
|
מחבר: אביבה בורנובסקי, עו"ד נוטריון ומגשרת
תאריך: 03.12.2023
שעה: 15:10
שלום רב,
המעסיק חייב לתת לך מכתב פיטורין. אם הוא החליט לסיים את העסקתך לאלתר או לאחר חודש ההודעה המוקדמת.
בכל מקרה אני ממליצה לך לפנות ליעוץ משפטי פרטני
בהצלחה
אביבה בורנובסקי, עו"ד ונוטריון מנהלת פורום דיני עבודה
|
מחבר: מיכל
תאריך: 30.11.2023
שעה: 16:35
שלום ,
רציתי לברר אני עובדת שעתית ,הועסקתי חלק מהשנה ,לפי צרכי החברה ולפי שעות משתנות נאמר לי שקיבלתי את התשלום ימי חג, שאני לא אמורה לקבל ימי חג מלאים
מאחר והתשלום נגזר לפי אחוז משרה ממוצע האם תשלום ימי חג מחושב לפי אחוז משרה ממוצע?
|
מחבר: מיכל
תאריך: 30.11.2023
שעה: 16:34
שלום ,
רציתי לברר אני עובדת שעתית ,הועסקתי חלק מהשנה ,לפי צרכי החברה ולפי שעות משתנות נאמר לי שקיבלתי את התשלום ימי חג, שאני לא אמורה לקבל ימי חג מלאים
מאחר והתשלום נגזר לפי אחוז משרה ממוצע האם תשלום ימי חג מחושב לפי אחוז משרה ממוצע?
|