חפש עורך דין לפי תחום משפטי
| |

פורום עורכי דין

פורום דיני עבודה
מנהלי הפורום:
אביבה בורנובסקי, עו"ד נוטריון ומגשרת

כולנו – עובדים ומעסיקים כאחד – נתקלים מפעם לפעם בשאלות הנוגעות למשפט העבודה, הכולל בחובו תחומים שונים ומגוונים כגון פיצויי פיטורין, הלנת שכר, שעות נוספות והסכמי עבודה. אנחנו באתר "פסקדין" מזמינים אתכם להיכנס לפורום דיני עבודה ולקבל תשובה על כל שאלה. המענה בפורום נועד למתן מידע כללי וראשוני בלבד ולא נועד בשום מקרה לשמש כיעוץ משפטי ו/או כתחליף ליעוץ משפטי. אין להסתמך על האמור מבלי להיוועץ עם עורך דין בטרם נקיטת כל פעולה או קבלת החלטה
חיפוש בפורום:
חבר הודעה חדשה
תאריך
  12.09.2023
מחבר: אביבה בורנובסקי, עו"ד נוטריון ומגשרת תאריך: 12.09.2023 שעה: 14:02
שלום רב, לא העובדת אינה יכולה לוותר על זכות קוגנטית שלה. בהצלחה אביבה בורנובסקי, עו"ד ונוטריון מנהלת פורום דיני עבודה
  06.09.2023
מחבר: אלי קו תאריך: 06.09.2023 שעה: 11:08
האם עובד קיים שעובד על בסיס חודשי (לא שעתי), מותר לחייב אותו בדרישה חדשה לאחר מספר חודשים של עבודה להחתים שעון נוכחות?
  12.09.2023
מחבר: אביבה בורנובסקי, עו"ד נוטריון ומגשרת תאריך: 12.09.2023 שעה: 14:01
שלום רב, אין שום קשר בין צורת תשלום השכר שכתי יומי או בשכר לבין כך שיש להעביר כרטיס נוכחות. בהצלחה אביבה בורנובסקי, עו"ד ונוטריון מנהלת פורום דיני עבודה
  05.09.2023
מחבר: איתן חיים תאריך: 05.09.2023 שעה: 17:25
שלום, האם ניתן להחתים עוזרת בית שמסכימה לכך, על מסמך בו כתוב שהיא עצמאית ולא מועסקת על ידי? כלומר פרילנסרית? במסמך יצוין כי היא מחויבת לשלם את כל הנדרש (ביטוחים וכו') על ידה בדיוק כמו עושק מורשה רגיל.
  12.09.2023
מחבר: אביבה בורנובסקי, עו"ד נוטריון ומגשרת תאריך: 12.09.2023 שעה: 13:58
שלום רב, גם עוזרת בית כמו כל אדם בארץ הזו יכול להחליט שהוא עצמאי ולעשות הסכם בו היא נותנת שרותי ניקיון . אני ממליצה לערוך הסכם ממצא כך שלא תהיה אפשרות לאף צד לשנות את דעתו. בהצלחה אביבה בורנובסקי, עו"ד ונוטריון מנהלת פורום דיני עבודה
  05.09.2023
מחבר: חסוי תאריך: 05.09.2023 שעה: 17:16
שלום, אני חליתי בסרטן בשנת 2021 ומאז באובדן כושר. מקבלת קיצבה מביטוח לאומי ואובדן כושר מקרן הפנסיה. האם המעסיק יכול לפטר אותי?
  12.09.2023
מחבר: אביבה בורנובסקי, עו"ד נוטריון ומגשרת תאריך: 12.09.2023 שעה: 13:56
שלום רב, החוק קבע שאין אפשרות לפטר עובד בזמן מחלה כל עוד יש לו ימי מחלה צבורים. אם נותרו לזכותך ימי מחלה צבורים אין אפשרות לפטר אותך. בהצלחה אביבה בורנובסקי, עו"ד ונוטריון מנהלת פורום דיני עבודה
  05.09.2023
מחבר: לי בי תאריך: 05.09.2023 שעה: 12:19
שלום, אני מעוניינת לעבוד בעבודה מהבית שהוצעה לי. כששאלתי אם זו עבודה עם תלושי שכר זו ההודעה שקיבלתי: ניתן לעבוד כשכירה כנגד תלוש שכר או כפרילנסר כנגד חשבונית. כשכירה את מוציאה את התלוש שכר באמצעות מערכת עצמאי שכיר המעסיק יכוון אותך במדוייק במועד קבלת השכר. מעוניינת לעבוד בתור שכירה, מה שרשום בהודעה תקין?
  05.09.2023
מחבר: אביבה בורנובסקי, עו"ד נוטריון ומגשרת תאריך: 05.09.2023 שעה: 15:05
שלום ארב, אני לא מבינה את ההודעה אם את שכירה הרי שאת מקבלת תלוש שכר מהמעסיק אני לא מבינה מהי המערכת ומה המשמעויות של ההוצאה העצמית של תלוש השכר. בהצלחה אביבה בורנובסקי, עו"ד ונוטריון מנהלת פורום דיני עבודה
  03.09.2023
מחבר: איתי תאריך: 03.09.2023 שעה: 18:44
שלום רב. במסגרת תפקידי אני זכאי לטלפון נייד מטעם החברה בה אני עובד. שאלתי במדור שכר כמה מס ירד לי וזו התשובה: זה תלוי בשימוש שלי. הסכום המקסימלי הוא בערך 40 שח. יוצא בערך 10-15 נטו פחות. כמה ירד לי נטו לא הבנתי
  05.09.2023
מחבר: אביבה בורנובסקי, עו"ד נוטריון ומגשרת תאריך: 05.09.2023 שעה: 15:03
שלום אנא פנה לחשבת שכר כדי לדעת מהו שווי השימוש במס הכנסה הנהוג על רכיב הטלפון. בהצלחה אביבה בורנובסקי, עו"ד ונטטירון מנהלת פורום דיני עבודה
  03.09.2023
מחבר: אור תאריך: 03.09.2023 שעה: 7:28
שלום. עבדתי בחברה פרטית בתפקיד משרדי במשך יומיים. לאחר מכן המעסיק הודיע לי על פיטורין עי הודעת וואטסאפ. האם חוקי הדבר? כך ללא שימוע בהודעה וואסטטפ? ואם לא, כיצד עליי לפעול כדי לאכוף אותו? מילאתי 101 ביום השני לעבודתי,כאשר אני מנסה להשיג אותו לגבי התשלןם הוא לא עונה ומתעלם מהודעות.
  05.09.2023
מחבר: אביבה בורנובסקי, עו"ד נוטריון ומגשרת תאריך: 05.09.2023 שעה: 15:02
שלום רב, אפשר לפנות לבית הדין כדי לקבל סעד בגין פיטורין בלא שימוע. בהצלחה אביבה בורנובסקי, עו"ד ונוטטירון מנהלת פורום דיני עבודה
  30.08.2023
מחבר: יעל הררי תאריך: 30.08.2023 שעה: 18:01
בתור עובדת ותיקה כסייעת צמודה לילדה נפגעתי מרפורמת הסייעות שנחתמה לאחרונה עם ועד העובדים ברמה הארצית. כעת התנאים שלי והמשכורת שלי פחות טובים. בעיריה המעסיקה טוענים שמה ששולם עד כה היה לא חוקי ואין מה לעשות כרגע הם כפופים להסכם שנחתם. האם הם יכולים לשנות כך בלי חוזה חתום את תנאי ההעסקה.? האם מותר להם לעשות שינויים לרעתי בזמן שאני בהריון ובכלל?
  03.09.2023
מחבר: יעל הררי תאריך: 03.09.2023 שעה: 19:27
האם העיריה המעסיקה אותי יכולה לחייב אותי לעבוד כסייעת לילדה נכה במצב קשה מאד(מונשמת , מואכלת בפג, ) כאשר אני מרגישה שזה מעל לכוחותי ועד כה עבדתי עם ילדות קלות הרבה יותר אלרגיות וכדו', האם יש לי זכות לסרב. בהריון ובכלל?
  28.08.2023
מחבר: Lia תאריך: 28.08.2023 שעה: 8:30
שלום. פוטרתי על ידי המעסיק לפני מספר ימים וניתנה לי הודעה על פיטורין ואני בתקופת ההודעה המוקדמת כבר שלושה שבועות. במהלך תקופת ההודעה המוקדמת, לפני מספר ימים, חליתי 4 ימים והצגתי אישורי מחלה. לפי חוזה ההעסקה שלי אני זכאית לדמי מחלה מהיום הראשון. האם בגלל שימי המחלה נוצלו כעת בתקופת ההודעה המוקדמת הם יכולים לא לתת לי תשלום עליהם או להוריד לי חופש בגינם? בנוסף אני אצטרך להשלים את הימים האלה בסוף וזה בעתם יאריך לי את סיום ההעסקה? אשמח אם תוכלו להפנות אותי גם לאסמכתאות בדין
  05.09.2023
מחבר: אביבה בורנובסקי, עו"ד נוטריון ומגשרת תאריך: 05.09.2023 שעה: 15:00
שלום אין קשר בין ימי החלה לימי החופש שלך. כך שעל המעסיק לשלם לך עבור ימי המחלה שלך ולא להוריד לך ימי חופשה עוד ימי ההודעה המוקדמת הם ימים קלנדרים אין דחיה של הימים בגלל מחלה . בהצלחה אביבה בורנובסקי, עו"ד ונוטירון מנהלת במשותף של פםורום דיני בעודה
  28.08.2023
מחבר: יוסף תאריך: 28.08.2023 שעה: 8:24
שלום, פיטרו אותי ללא שימוע ובנוסף לא קיבלתי הודעה מוקדמת. בהינתן ואלו ההפרות היחידות של המעסיק האם כדאי לתבוע? עו"ד אמר לי שלא מקבלים הרבה כסף על פיטורים שלא כדין. סהכ עובד שנה וחצי
  05.09.2023
מחבר: אביבה בורנובסקי, עו"ד נוטריון ומגשרת תאריך: 05.09.2023 שעה: 14:57
שלום אפשר לפנות לבעית הדין ללא עורך דין ולהגיש תביעה לבד. בהצלחה אביבה בורנובסקי, עו"ד ונטטירון מנהלת פורום דיני עבודה
  28.08.2023
מחבר: ליה תאריך: 28.08.2023 שעה: 7:20
שלום. לפני מספר שבועות פוטרתי ואני כרגע בתקופת ההודעה המוקדמת (הוסכם שאעבוד כעשרים ימים ובעשרה ימים חודשים של התקופה לא אעבוד - מיוזמת המעסיק). נותרו לי כ4 ימי חופש. אני מעוניינת לפדות אותם בסוף ההעסקה. האם מותר למעסיק לחייב אותי לנצל את הימים? אשמח לדעת גם מה האסמכתא החוקית לכך
  05.09.2023
מחבר: אביבה בורנובסקי, עו"ד נוטריון ומגשרת תאריך: 05.09.2023 שעה: 14:56
שלום רב, כן, למעסיק מותר לדרוש כי תנצלי את ימי החופשה שלך (עד 14 ימי חופשה ) תוך כדי ימי ההודעה המוקדמת. בהצלחה אביבה בורנובסקי, עו"ד ונוטריון מנהלת פורום דיני עבודה
  28.08.2023
מחבר: יעל תאריך: 28.08.2023 שעה: 3:45
הי, לקחתי על עצמי לטפל באימי. מקבלת קצבת סיעוד מביטוח לאומי. תכלס טיפלתי בה קודם פשוט כעת היא ביקשה זכאות לגמלה לא ידעה שמגיע לה. אני עובדת במשרה מלאה ומוכנה לטפל זה ואת הכסף שאקבל אתן לה. אני לא ארחיב את הדיבור בין התשלום העלוב שמשלמים וברור לי שזה מהכסף של הגמלה המביטוח לאומי שהוולך לחברות כ"א שמזה משלם לי/למטפל. כאמור אנחנו עובדים שעתיים. נאמר לי כך: 1. אם אני חולה אני יכולה להשלים שעות ביום אחר. משמע לא ישלמו מחלה אם אני מבינה נכון? 2. חגים- נכון צריך לחכות 3 חודשי וותק בשביל לקבל דמי חגים. אז כעת לא ישלמו לי ימי חג, אם החג נופל על יום עבודתי. אבל מה בהמשך?- שוב נאמר לי לעשות יום אחר. אני מנסה להבין: אם אני/ מטפל צריך לתת 11 שעות שבועיות לקשיש. האם כשיש חג עובדים פחות?כלומר לא מגיע לקשיש11 שעות שבועיות שלו?- נראה לי שצריך לתת שעות ביום אחר, הגיוני. אבל יחד עם זאת מה עם דמי חגים? שאלה שנייה: הם סתם בנו מערכת שעות פקטיבית על כל ימות השבוע וחלוקת שעות. אינני מטפלת בשעות הבוקר כלל, אני בעבודה. מנסה לומר שזה יכול לעשות בעיה חלילה במחלה או חג. בפועל אני עם אימי בסוף שבוע - ימי שישי ושבת. עזרה בניקיונות, עזרה בקניות. מסיעה אותה. כאמור גם במהלך השבוע, אנחנו בקשר יומיומי ואני מלווה אותה לרופאים וכו' אם היא חולה אני זאת שסועדת אותה. למה לא מרשים לעבוד בשבת אין 200 אחוז אומרים. אבל בפועל זו המציאות. לסיכום: האם כשיש מערכת שעות פקטיבית ימים ושעות, משלמים בסופו של דבר לפי עבודתי בפועל!!! האם קשיש יש לתת לו את כל השעות שביטוח לאומי קבע בשבוע או אם נופל חג פחות שעות נותנים לקשיש? או שמטפל משלים ביום אחר ואם כן מתי מקבל דמי חג. שיהיה ברור 200% לא ישלמו. תודה לך
  05.09.2023
מחבר: אביבה בורנובסקי, עו"ד נוטריון ומגשרת תאריך: 05.09.2023 שעה: 14:55
שלום רב, על חוקי העבודה חלים גם על מטפלת סיעודית אף אם היא אמא שלך. כלומר את עובדת שעתית דמי חגים תקבלי רק לאחר שלושה חודשי עבודה בשרותה דמי מחלה תקבלי בהתאם לחוק יום ראשון לא משלמים ויום שני ושלישי מקבלים רק 50% והכל אם יש לך ימי מחלה צבורים הבראה תקבלי רק לאחר תום שנת עבודה אחת מלאה. בהצלחה אביבה בורנובסקי, עו"ד ונוטריון מנהלת פורום דיני עבודה
  27.08.2023
מחבר: רינה תאריך: 27.08.2023 שעה: 12:19
אני בהריון ומעונינת לצאת לחופשה ללא תשלום למשך החודשים הקרובים (לא במסגרת חופשת הלידה אלא קודם לכן). לפי מה שהבנתי אני חייבת את הסכמת המעסיק כל זמן שאין לי אישור מרופא שהעבודה מסכנת את ההריון. השאלה היא האם איסור פיטורי עובדת בהריון יועיל לי אם אצא לחופשה ללא הסכמת המעסיק.
  05.09.2023
מחבר: אביבה בורנובסקי, עו"ד נוטריון ומגשרת תאריך: 05.09.2023 שעה: 14:51
שלום ארב, החוק אינו מגן על עובדים שנוטשים את מקום העבודה שלהם. ומתיאור האירוע זה מה שאת מבקשת לעשטת. אני מאוד ממליצה לך לא לנטוש עכשו את מקום העבודה. ולנסות לצאת לחל"ת בהסכמת המעסיק. בהצלחה אביבה בורנובסקי, עו"ד ונוטריון מנהלת פורום דיני עבודה
  28.08.2023
מחבר: אלונה תאריך: 28.08.2023 שעה: 3:30
הי, איסור פיטורי עובדת בהריון. איסור זה אינו גורף זה לא שאישה בהריון יכולה לעשות מה שבא לה ולא יפטרו אותה למשל לגנוב בעבודה ולא יעשו לה כלום. החוק בעצם אומר שאסור לפטר עובדת בשל ההריון. ולכן אם מעסיק רוצה לפטר עובדת בהריון הוא צריך אישור תמ"ת. להראות שהפיטורין הן לא מסיבת היותה בהריון אלא ללא קשר להריון. נ.ב תמיד אפשר לפטר עובדת אחרי שחוזרת מחל"ד כעבור 60 יום. אם יש לך ימי מחלה את רשאית לנצלם. כנ"ל ימי חופש. ניתן גם להקדים יציאה לחל"ד שבועיים קודם. לידה קלה.
  26.08.2023
מחבר: עובדת היי טק בטיפולי פוריות תאריך: 26.08.2023 שעה: 16:05
אני עובדת בהיי טק באותה חברה 10 שנים, המשרד מאד רחוק מביתי כשעתיים נסיעה לכל כיוון והסכמתי לקחת את העבודה אחרי שנאמר לי בע״פ (זה לא בחוזה) שאוכל לעבוד מהבית. ובמשך 10 שנים הגעתי למשרד פעמיים בשבוע וזה התקבל למרות שהיה חריג מאחר ושאר העובדים היו צריכים להגיע כל יום. במהלך הקורונה יצא שהרוב עבדו מהבית, אבל לאחרונה רצו להחזיר את העובדים לעבוד מהמשרד כמו לפני הקורונה, ויצאה מדיניות חדשה שצריך לעבוד 3 פעמים בשבוע מהמשרד ומי שלא יגיע יורידו לו יום חופש או מהמשכורת. הוראה זאת יצאה שאני במהלך טיפולי פוריות ואני לא מוכנה לסוע יותר מפעמיים בשבוע למשרד כי זה נסיעה ארוכה וברור שאני יכולה לעבוד מהבית ואין שום סיבה עניינית מבחינה של עבודה. האם שינוי המדיניות בחברה הוא חוקי במקרה שלי שאני בעמדה נחותה כי הרי אם זה לא מקובל עלי יהיה לי קשה לחפש עבודה חדשה בזמן שאני בטיפולי פוריות?
  05.09.2023
מחבר: אביבה בורנובסקי, עו"ד נוטריון ומגשרת תאריך: 05.09.2023 שעה: 14:49
שלום רב, בהתאם לסיפור כל הזמן עבדת מהבית ורק פעמים בשבוע הגעת למשרד, ןלכן אני רואה בכך הסתמכות , ולדעתי החברה אינה יכולה לשנות את התנאים שלך עתה בתקופה בה את בטיפולי פוריות. אני ממליצה לך לפנות ליעוץ משפטי פםרטני בענין. בהצלחה אביבה בורנובסקי, עו"ד ונוטירון מנהלת במשותף של םפורום דיני עבודה
  24.08.2023
מחבר: יואב תאריך: 24.08.2023 שעה: 14:31
במקרים בהם על פי הסכם העבודה האישי העובד התחיל את עבודתו עם ימי חופשה שנתית גבוהים מאלו הנקובים בחוק (לצורך הדוגמא העובד התחיל עם 16 ימים). האם לעובד כאמור מגיע על פי חוק בחלוף 5 שנים לקבל תוספת לימי החופשה (2 ימים) כך שיעמוד על 18 ימי חופשה שנתית סה"כ. מדובר כמובן על עבודה של 5 ימי עבודה בשבוע לתשובתכם אודה
  05.09.2023
מחבר: אביבה בורנובסקי, עו"ד נוטריון ומגשרת תאריך: 05.09.2023 שעה: 14:46
שלום רב, בדרך כלל כותבים בהסכם השכר טבלה של ימי החופשה המגיעים לעובד במקרה והוא מתחיל עם מספר ימי חופשה גבוהים מהרשום בחוק. ולכן צריך לבדוק את הסכם השכר שלך. בהצלחה אביבה בורנובסקי, עו"ד ונוטריון מנהלת פורום דיני עבודה
  1. «
  2. 32
  3. 33
  4. 34
  5. 35
  6. 36
  7. 37
  8. 38
  9. 39
  10. 40
  11. 41
  12. 42
  13. »