| תאריך |
מחבר: אביבה בורנובסקי, עו"ד נוטריון ומגשרת
תאריך: 05.09.2023
שעה: 14:46
שלום רב,
בדרך כלל כותבים בהסכם השכר טבלה של ימי החופשה המגיעים לעובד במקרה והוא מתחיל עם מספר ימי חופשה גבוהים מהרשום בחוק.
ולכן צריך לבדוק את הסכם השכר שלך.
בהצלחה
אביבה בורנובסקי, עו"ד ונוטריון מנהלת פורום דיני עבודה
|
מחבר: אלונה
תאריך: 28.08.2023
שעה: 3:24
הי,
מותר למעביד בהסכם עבודה לתת זכויות מעל החוק אבל לא לגרוע מהן.
ולכן מותר שימי החופש שנצברים לא יהיו אחד בחודש אלא יותר.נניח 2-3.
16 ימים בחודש לא הגיוני.
ומכאן ואילך הצבירה היא לפי הוותק/החוק כמו כל עובד. ככל שהוותק עולה יש יותר ימי חופש.
ובכלל הצבירה הא לפי הימים שעבדת בפועל כלומר שאתה עובד פחות ימים, הצבירה פחותה.
כלומר אם לא עבדת בכלל כל החודש ולא קיבלת תחליף שכר שזה תשלום על מילואים מחלה וכו'...לא נצברת חופשה.
תוכל לקרוא הסבר עם דוגמאות באתר "כל זכות" בערך צבירת ימי חופשה וחישוב
|
מחבר: איציק איציק
תאריך: 24.08.2023
שעה: 13:00
שלום,
עו"ד הנתבע ביקש פעם ראשונה ארכה מעו"ד שלי וקיבל אישור. פעם שניה קיבל סירוב מעו"ד שלי, בעקבות זאת פנה לבית המשפט כדי לקבל ארכה נוספת ואישרו לו.
השופטת קבעה להגיש כתב הגנה עד 21.8 ועדין אין כתב הגנה.
עו"ד שלי אומר שאין מה לעשות.
את יכולה בבקשה לרשום לי אם באמת כדאי לא להתייחס לזה שהם עדען לא הגישו כתב הגנה? או שיש מה לעשות בנידון?
תודה
|
מחבר: אביבה בורנובסקי, עו"ד נוטריון ומגשרת
תאריך: 05.09.2023
שעה: 14:44
שלום רב,
אתה מיוצג אנא פנה לעורך דין שלך בכל שאלה גם פרוצידוראלית שכן כל תשובה שאתן לך בלא להכיר את התיק יכול שלא תהיה מותאמת לחוק ולפסיקה .
בהצלחה
אביבה בורנובסקי, עו"ד ונוטריון מנהלת פורום דיני עבודה
|
מחבר: מריה
תאריך: 24.08.2023
שעה: 11:00
התפטרתי עקב מצב בריאותי בחודש יולי 2023- יום עבודה האחרון היה 31.7.23
משך יחסי עובד-מעביד פחות משנה(9 חודשים).כספי פיצויים הופקדו לביטוח פנסיוני. עד היום המעסיק לא העביר טופס 161 ואישור שחרור פיצויים, כמעט ולא משתף פעולה.
בהתאם להסכם שנחתם עם המעביד - ״ויתור המעביד מראש על כל זכות שיכולה ליות לו להחזר כספים מתוך תשלומיו, אלא אם כן הזכות נשללה מכוח סעיפים 16 ו-17 לחוק״ (וזה לא רלוונטי כמובן).
אשמח להנחיות מקצועיות בנושא. תודה!
|
מחבר: אלונה
תאריך: 28.08.2023
שעה: 3:17
שלום,
כל עובד שמפוטר או מתפטר מקבל 161- טופס שמראה כמה כסף יש לך בפיצויים.
רכיב שאותו ניתן למשוך בסיום יחסי עובד מעביד אולם אתה מקטין את הקצבה העתידית לפנסיה.
חוק סעיף 14- מותיר לעובד למשוך את הפיצויים. כולם כבר היום כך.
מאחר וסיימת לעבוד ב-31.7.23 סביר להניח שלאחר שכר אוגוסט שנעשה כעת בספטמבר תקבל את הטופס כלומר בין 10.9.23 ועד סוף ספטמבר.
אני אסביר כשמעסיק מפקיד שכר לעובדים בפנסיה לוקח זמן עד שרואים את השכר האחרון משויך. נניח הפקה אחרונה של יולי תראה באוגוסט.
כמו כן הוא מכין לכלל העובדים גמ"ח וזה נעשה בזמן הכנת המשכורות ולא עובד עובד.
לכן זה הצפי. אתה כבר יכול לתזכר אותו בקשר לכך שהחודש אתה מצפה לקבל את הטופס
|
מחבר: נאוה
תאריך: 23.08.2023
שעה: 20:38
אני עובדת בחברה גדולה, דרך חברת אאוטסורסינג כבר 4 שנים. לאחרונה התפטרתי, ולבקשת החברה נשארתי לעבוד 6 חודשים לאחר ההודעה, מיועדת לסיים בעוד כחודשיים. בעוד כחודש יוצאת החברה בה אני מושמת לנופש, לרבות כל עובדי הקבלן. עכשיו הודיעה לי נציגת הקבלן שהם לא מממנים לי את הנופש, כי אני אמורה לסיים חודש אחרי. האם חוקי?
|
מחבר: אביבה בורנובסקי, עו"ד נוטריון ומגשרת
תאריך: 05.09.2023
שעה: 14:42
שלום רב,
לצערי אני לא מבינה כל כך טוב את השתלשלות האירועים את התפטרת חצי שנה מראש לא ידוע לי על תקופה כל כך ארוכה להודעה מוקדמת.
בכל מקרה בעניין הנופש נראה לי שהחברה טועה וכל עוד את עובדת גם תקופת ההודעה המוקדמת אם זה נוהל שהם משלמים עבור כולם עליהם להוציא גם אותך לנופשץ
אני ממיצה לך לפנות לכוח אדם בחרה כדי לבדוק מדוע הם לא מוצאים אותך לנו]ש.
בהצלחה
אביבה בורנובסקי, עו"ד ונוטריון מנהלת במשותף של פורום דיני עבודה
|
מחבר: אורח
תאריך: 23.08.2023
שעה: 14:59
האם מותר למעסיק לקצר לעובד את יום עבודתו באותו היום ובהודעה מאוחרת בע"פ מהרגע להרגע, וגם לא לשלם לו אח"כ לפי יום עבודה רגיל? לדוגמה: אני שכיר שעובד 5 ימים בשבוע לפי הסכם עבודה של 8.4 שעות עם הפסקה. המעסיק שלי שולח אותי לפעמים הבייתה שעה או חצי שעה לפני הזמן שאני אמור לסיים לעבוד ודורש ממני מהרגע להרגע להחתים יציאה יותר מוקדמת ללא הסברים ונימוקים. וזה קורה בתדירות של כל 4 ימים עד 8 ימים בחודש כל חודש. ואני לא מקבל אח"כ תשלום לפי השעות הרגילות והמלאות שהייתי אמור לעבוד לפי ההסכם עבודה שלי.
|
מחבר: אביבה בורנובסקי, עו"ד נוטריון ומגשרת
תאריך: 05.09.2023
שעה: 14:24
שלום רב,
חסרים לי פרטים כדי לענות האם הסתימה העבודה לאותו יום או שיש סיבה אחרת לסיום מוקדם של יום העבודה.
בכל מקרה לדעתי עובד זכאי לקבל שכר רק על השעות אותן הוא עובד בפועל. אך נותרה שאלה אם זה חוקי לשלוח את העובד כל כך הרבה פעמים בחודש הביתה לפני תום שעות העבודה וכדי לענות על כך יש לקרוא את הסכם העבודה שלך .
אני ממליצה לך לפנות ליעוץ משפטי פרטני בעניין זה
בהצלחה
אביבה בורנובסקי, עו"ד ונוטריון מנהלת פורום דיני עבודה
|
מחבר: אבי מיילו
תאריך: 23.08.2023
שעה: 8:36
היי, שאלונת:
הוגשה למקום עבודתי תלונות חיצוניות עליי שנבדקו והסתיימו.
הועברתי לתפקיד אחר ואני ממשיך בעבודתי במקום עבודה זה.
האם ניתן לדרוש ממקום העבודה את שם "המתלונן האנונימי" כדי לתבוע אותו חיצונית על הוצאת דיבה, לשון הרע או כל דבר אחר אפשרי?
תודה.
|
מחבר: אביבה בורנובסקי, עו"ד נוטריון ומגשרת
תאריך: 05.09.2023
שעה: 14:20
שלום רב,
לאור הבדיקה וסגירת התלונה אני לא חושבת שהמערכת תיתן לך את שם המתלונן או המתלוננת עליך שכן מדובר בתלונה חיצונית למערכת דרך אגב תלונה כזו יכולה להיות גם בלי שם.
בשולי הדברים אוסיף כי אתה ממשיך לעבוד במערכת ואפילו העבירו אותך לתפקיד אחר ולכן אנני רואה הגיון רב בדרישתך לקבל את שם המתלונן נגדך.
בהצלחה
אביבה בורנובסקי, עו"ד ונוטריון מנהלת פורום דיני עבודה
|
מחבר: אבי מיילו
תאריך: 23.08.2023
שעה: 10:35
הכוונה לחייב אפילו משפטית את מקום עבודתי למסור לי את שם "המתלונן האנונימי" עליי
|
מחבר: יעל דורון
תאריך: 22.08.2023
שעה: 16:42
שלום
אני עובדת בחברה שנה וארבעה חודשים. בחוזה ההעסקה שלי המעסיק התחייב לי ליום חופש אחד בשבוע. (חוץ משבת כמובן)
לא כתוב איזה יום.
בהתחלה ניסינו את יום שלישי ואחר כך זה עבר לחמישי וזה נשאר על אותו יום במשך למעלה משנה.
המעסיק הודיע לי עכשיו שאני צריכה להחליף את היום החופשי כי זה לא מתאים לצרכי החברה ושעליי להחליף ליום חופשי אחר.
אני לא מעוניינת להחליף את היום אבל המעסיק אמר שלא מעוגן לי בחוזה יום ספציפי ושהוא מחליט את זהות היום החופשי לפי צרכי החברה.
האם אני חייבת להחליף את היום?
|
מחבר: אביבה בורנובסקי, עו"ד נוטריון ומגשרת
תאריך: 05.09.2023
שעה: 14:16
שלום רב,
כדי להבין מה הוא בדיוק היום החופשי הנוסף יש לקרוא את הסכם העסקה שלך. בכל מקרה ישנה הסתמכות שלך על יום ספציפי קרי יום חמישי ונראה לי ששינוי ביום מצריך את הסכמתך, אך שוב בלי לקרוא את ההסכם קשה לתת תשובה בעניין זה.אני ממלצה לך לפנות ליעוץ משפטי פרטני בעניין
בהצלחה
אביבה בורנובסקי, עו"ד ונוטריון מנהלת פורום דיני עבודה
|
מחבר: דודי
תאריך: 21.08.2023
שעה: 23:13
שלום, אני גבר ומחליף את אשתי בחופשת לידה החל משבוע 8 עד שבוע 20 לערך ( מתוכם בתשלום דמי לידה שבוע 8 עד 15). בשבוע 17 לחופשת לידה שבשלב זה אני כבר לא זכאי לדמי לידה אני מתכנן נסיעה לחו"ל עם הבנים הגדולים שלנו ואשתי על אף שחזרה לעבודה תישאר כמה ימים בבית עם התינוק. השאלה היא האם יש איזושהי בעיה או מניעה חוקית ( למיטב הבנתי מאחר וזה נעשה בתקופה שבה אני כבר לא זכאי לדמי לידה אין בעיה מבחינת ביטוח לאומי )... והשאלה הנוספת האם במקום העבודה שלי יכולים להפעיל עליי אי אילו סנקציות מאחר ומצד אחד בחופשת לידה ומצד שני "מבלה" בחו"ל ללא התינוק. תודה...
|
מחבר: אביבה בורנובסקי, עו"ד נוטריון ומגשרת
תאריך: 05.09.2023
שעה: 14:14
שלום רב,
לדעתי לא מדובר כאן ביופשת לידה שהרי הביטוח הלאומי משלם בסה"כ 15 שבועות ואתה מבקש לצאת לחו"ל בשבוע ה-17 ולכן נראה לי שזו חחל"ת.
ואני לא שמעתי על הגבלות לימיאה מהארץ בתקופת חל"ת.
בהצלחה
אביבה בורנובסקי, עו"ד ונוטריון מנהלת פורום דיני עבודה
|
מחבר: דניאל
תאריך: 21.08.2023
שעה: 2:27
שלום.
אני פרילנסר, אזרח ישראלי שעובד עם חברה ישראלית כ 8 שנים (לפני כ 4 שנים נרכשה ע"י חברת ענק בינלאומית).
לפני כ 4 שנים עזבתי את הארץ אך המשכתי לעבוד עם הסניף הישראלי כרגיל מרחוק.
אני עובד איתם כמעט במשרה מלאה וזאת תמיד הייתה הכנסתי היחידה.
במידה והחברה מעוניינת להפסיק את העבודה איתי, האם אני זכאי למשהו או שעזיבת הארץ מבטלת כל אפשרות?
תודה
|
מחבר: אביבה בורנובסקי, עו"ד נוטריון ומגשרת
תאריך: 21.08.2023
שעה: 12:32
שלום רב,
אתה בעצמך אומר שאתה פרילנסר כלומר עצמאי ולכן על איזה זכויות אתה מדבר,
בכל מקרה אם אתה רוצה שיכרו בך כשכיר עליך להוכיח בבית הדין בארץ כי אתה עומד בקריטריונים להכרה בהיותך שכיר אף שאתה מגדיר את עצמך כפרילנסר (עצמאי)ומתוך הכרה זו יגזרו הזכויות המגיעות לך כשכיר
בהצלחה
אביבה בורנובסקי, עו"ד ונוטריון מנהלת פורום דיני עבודה
|
מחבר: דניאל
תאריך: 21.08.2023
שעה: 14:59
העובדה שעברתי לעבוד מחו"ל מרחוק לא מבטלת את האפשרויות שלי לבקש מבית דין בישראל הכרה כשכיר? החוק הישראלי עדיין תקף לגבי כשאני עובד עם סניף ישראלי של חברה בינלאומית?
תודה
|
מחבר: אורין ד
תאריך: 20.08.2023
שעה: 17:21
שלום, שאלתי היא ספציפית לגבי פסיכולוגית חינוכיים, שכמה אלפים מהם מועסקים בעיריות ומועצות. פסיכולוגים בשרות ציבורי כפופים לכל כללי המח"ר ובנוסף זכאים לכמה תנאים ספציפיים שהוגדרו בהסכמים. מקובל בחלק מהרשויות שכאשר פסיכולוג עובר מעירייה/מועצה לאחרת (מבחירתו, מעבר דירה ועוד), מורידים לו דרגה אחת ואפילו שתיים. זה בניגוד לכללי המח"ר וגם הסכם הפסיכולוגים עם השלטון המקומי, שם מצוין בפירוש, שלצורך קביעת דרגתו של עובד, תילקח בחשבון תקופת העסקה קודמת. האם זה חוקי? האם הבעיה מוכרת לכם? ככל הידוע לי אף פסיכולוג עוד לא ניסה לתבוע את המעסיק שלו.
|
מחבר: אביבה בורנובסקי, עו"ד נוטריון ומגשרת
תאריך: 21.08.2023
שעה: 12:29
שלום רב,
אני לא מכירה את הנוהל הזה של הורדה בדרגה, ולדעתי זה גם לא חוקי,
ולכן אני ממליצה לך לפנות ליעוץ משפטי פרטני בעניין זה.
בהצלחה
אביבה בורנובסקי, עו"ד ונוטריון מנהלת פורום דיני עבודה
|
מחבר: מירסול
תאריך: 20.08.2023
שעה: 13:47
האם אפשר מידי חודש להעביר את שכר העובד בקיבוץ, רק אחרי ה-20 בחודש שאחרי חודש ההשתכרות. האם זאת הלנת שכר, או שמא הנהלת החשבונות רשאית להעביר את השכר בכול מועד שתרצה?
|
מחבר: אביבה בורנובסקי, עו"ד נוטריון ומגשרת
תאריך: 21.08.2023
שעה: 12:27
שלום רב,
זו הלנת שכר החוק קובע במפורש ואי אפשר לוותר על זכות זו, כי השכר ישולם עד היום ה-9 שלאחר חודש העבודה.
בהצלחה
אביבה בורנבוסקי, עו"ד ונוטירון מנהלת פורום דיני עבודה
|
מחבר: לי
תאריך: 17.08.2023
שעה: 0:42
שלום
1. האם לכל עובד, גם אם לא עובד כפיים אלא משרד, מגיעה לפחות הפסקה אחת רצופה של חצי שעה? (בעבודה הנמשכת בדיוק 8 שעות)
2. הנסיעה הלוך למקום העבודה וחזור ממנה בתח"צ עולה לי 30 שקל.
האם ההחזר יהיה בדיוק הסכום הזה או פחות ממנו? כיצד זה מחושב?
תודה רבה
|
מחבר: אביבה בורנובסקי, עו"ד נוטריון ומגשרת
תאריך: 21.08.2023
שעה: 12:25
שלום רב
עובד כפים מקבל הפסקות רגילות (למנוחה וארוחה) אם הוא עובד לפחות 6 שעות ביום, עובדים במשרד ובעבודות שאינן עבודות כפיים מקבלים הפסקה (למנוחה וארוחה) אם הם עובדים יותר מ-8 שעות או יותר מ-9 שעות ביום תלוי אם הם עובדים 5 ימים או 6 ימים בשבוע.
לעניין הנסיעות צו ההרחבה בעניין החזר נסיעות קבע כי המקסימום החזר הוצאות לנסיעה מהבית לעבודה והחזרה הינו 22.60 ש"ח ולכן ממש לא משנה כמה את משלמת עבור הנסיעה ההחזר יהיה מקסימום 22.60 ש"ח ליום עבודה.
בהצלחה
אביבה בורנובסקי, עו"ד ונוטריון מנהלת פורום דיני עבודה
|
מחבר: רוני
תאריך: 16.08.2023
שעה: 16:58
שלום רב,
אני עובד משרה כ-19 שנה בעמותה. לאחרונה הודיע המעביד על העלאת שכר לכל עובדי הסקטור שלי. ברם, לדברי המעביד ההעלאה תשולם רק לעובד החותם על כך שהוא מסכים כי במקרה פיטורין ישולמו פיצויי הפיטורין ע"פ חלוקה לשתי תקופות. הראשונה ממועד תחילת ההעסקה ועד מועד ההעלאה והשניה ממועד ההעלאה. מכיוון שלא חתמתי על המסמך לא שילם לי המעביד את ההעלאה. האם הוא רשאי ע"פ החוק להתנות את קבלת ההעלאה בחתימה כנ"ל? האם אי התשלום אינו הלנת שכר?
בתודה ובברכה,
|
מחבר: רוני
תאריך: 16.08.2023
שעה: 16:58
שלום רב,
אני עובד משרה כ-19 שנה בעמותה. לאחרונה הודיע המעביד על העלאת שכר לכל עובדי הסקטור שלי. ברם, לדברי המעביד ההעלאה תשולם רק לעובד החותם על כך שהוא מסכים כי במקרה פיטורין ישולמו פיצויי הפיטורין ע"פ חלוקה לשתי תקופות. הראשונה ממועד תחילת ההעסקה ועד מועד ההעלאה והשניה ממועד ההעלאה. מכיוון שלא חתמתי על המסמך לא שילם לי המעביד את ההעלאה. האם הוא רשאי ע"פ החוק להתנות את קבלת ההעלאה בחתימה כנ"ל? האם אי התשלום אינו הלנת שכר?
בתודה ובברכה,
|
מחבר: אביבה בורנובסקי, עו"ד נוטריון ומגשרת
תאריך: 21.08.2023
שעה: 12:20
שלום רב,
הפסיקה קבעה כי המקרה בו יש תנודות גבוהות בשכר אזי חישוב הפיצויים יעשה על כל תקופה בנפרד.
כך שאני מבינה מהשאלה שהמעסיק מבקש להצמד לפסיקה ואנני רואה בעיה בעניין זה.
לשאלה האם התניה של העלאה בחתימה הינה חוקית נראה לי שמכוון שזה העלאה שנקבעה בתוך המפעל המעסיק אינו חייב לתת אותה לכולם או למי שאינו עומד בתנאים להעלאת השכר.
בהצלחה
אביבה בורנובסקי, עו"ד ונוטריון מנהלת במשותף של פורום דיני בעודה
|
מחבר: שאלה
תאריך: 15.08.2023
שעה: 8:11
שלום,
אישתי חתמה על חוזה ל 9 חודשים שאח"כ הוארך ב 4 חודשים נוספים. החוזה מסתיים בעוד שבועיים והיא צפויה ללדת ממש לפני סיום החוזה. האם המעסיק מחויב להפריש לה לפנסיה וקרן השתלמות על התקופה עבורה היא זכאית לדמי לידה?
|