חפש עורך דין לפי תחום משפטי
| |

פורום עורכי דין

פורום דיני עבודה
מנהלי הפורום:
אביבה בורנובסקי, עו"ד נוטריון ומגשרת

כולנו – עובדים ומעסיקים כאחד – נתקלים מפעם לפעם בשאלות הנוגעות למשפט העבודה, הכולל בחובו תחומים שונים ומגוונים כגון פיצויי פיטורין, הלנת שכר, שעות נוספות והסכמי עבודה. אנחנו באתר "פסקדין" מזמינים אתכם להיכנס לפורום דיני עבודה ולקבל תשובה על כל שאלה. המענה בפורום נועד למתן מידע כללי וראשוני בלבד ולא נועד בשום מקרה לשמש כיעוץ משפטי ו/או כתחליף ליעוץ משפטי. אין להסתמך על האמור מבלי להיוועץ עם עורך דין בטרם נקיטת כל פעולה או קבלת החלטה
חיפוש בפורום:
חבר הודעה חדשה
תאריך
  29.10.2023
מחבר: dan תאריך: 29.10.2023 שעה: 13:14
אני עובד(סחיר) באתר בניה בראשון לציון. החל מ8 אוקטובר מקום עבודה שלי סגור על ידי עירית ראשון לציון למרות שאין לה סמחות. האם אני יכול לתבוע יעריהת באופן פרטי בלדרוש פיצוי כספי.
  01.11.2023
מחבר: אביבה בורנובסקי, עו"ד נוטריון ומגשרת תאריך: 01.11.2023 שעה: 11:44
שלום רב, אנא הםנה שאלה זו לפורום האזרחי מסחרי שכן העירייה אינה המעסיק שלך ואין בינכם יחסי עובד מעביד בהצלחה אביבה בורנבוסקי, עו"ד ונוטירון מנהלת פורום דיני עבודה
  28.10.2023
מחבר: אורית תאריך: 28.10.2023 שעה: 18:52
איך מחושבים פיצויי פיטורים לאחר הפחתת שכר לתקופה מוגבלת כאשר הסכם קיבוצי אינו רלוונטי למעסיק ולמועסק?
  01.11.2023
מחבר: אביבה בורנובסקי, עו"ד נוטריון ומגשרת תאריך: 01.11.2023 שעה: 11:42
שלום רב, אם יש תקופה ארוכה בשכר אחד ותקופה נוספת בשכר מופחת עושים חישוב של הפיצויים לכל תקופה בנפרד ומחברים ביחד וזה סכום הפיצויים. בהצלחה אביבה בורנובסקי, עו"ד ונוטירון מנהלת פורום גדיני עבודה
  27.10.2023
מחבר: אנונימי תאריך: 27.10.2023 שעה: 15:17
אם המעסיק שלי הוציא אותי לחל"ת,האם אני יכולה לעבוד בזמן הזה במקום אחר? האם זה עלול לפגוע במקום העבודה שהוציא אותי לחל"ת
  01.11.2023
מחבר: אביבה בורנובסקי, עו"ד נוטריון ומגשרת תאריך: 01.11.2023 שעה: 11:41
שלום רב, הוצאה לחל"ת פירושה ניתוק זמני של יחסי עובד מעביד ולכן אם מצאת עבודה אחרת כל הכבוד תצא לעבוד. בהצלחה אביבה בורנובסקי, עו"ד ונוטירון מנהלת פורום דיני עבודה
  26.10.2023
מחבר: מורן תאריך: 26.10.2023 שעה: 23:04
הי, אם קרתה לי תאונת דרכים ברכב בדרך לעבודה.והמעסיק מאשר. וקיבלתי אישור נפגע עבודה.מרופא.5 ימים. האם זה מה שמספיק לביטוח לאומי בכדי לשלם לי על נפגע עבודה? או שהם צריכים הוכחות כלשהם? נ.ב הייתי אצל כירוג טראומה בקופת חולים ( רופא משפחה הפנה) לא היה משטרה אמבולנס או פינוי לבית חולים. תאונה קלה כאב גב תחתון 5 ימים קיבלתי. האם ביטוח לאומי מחפשים לראות תמונות של רכב או פרטי פרטים של התאונה. או מה שמספיק שזה קרה בדרך לעבודה במסלול והמנהל הישיר מאשר.
  01.11.2023
מחבר: אביבה בורנובסקי, עו"ד נוטריון ומגשרת תאריך: 01.11.2023 שעה: 11:38
שלום רב, יש למלא טופס ב ל 250 ולשלוח אותו לביטוח הלאומי בצירוף כל מסמך הקשור לתאונה. בהצלחה אביבה בורנובסקי, עו"ד ונוטירון מנהלת פורום דיני עבודה
  25.10.2023
מחבר: שיפרה תאריך: 25.10.2023 שעה: 20:36
במידה ויש עובדת שסיימה 6 חודשי חל"ד ומבקשת לצאת לחל"ת.. העיר שלנו ירוקה וחזרנו לעבוד. העובדת אומרת שהיא יכולה לבוא רק 3 ימים בשבוע ל6 שעות. מה קורה במצב הזה? יש לציין כי עבדה אצל המעסיק 10 חודשים עד שיצאה לחלד.
  01.11.2023
מחבר: אביבה בורנובסקי, עו"ד נוטריון ומגשרת תאריך: 01.11.2023 שעה: 11:37
שלום רב, לדעתי על המעסיק כמובן בהסכמת העובדת לבקש אישור הממונה על עבודת נשים להוצאה של העובדת לחל"ת. בהצלחה אביבה בורנובסקי, עו"ד ונוטירון מנהלת פורום דיני עבודה
  25.10.2023
מחבר: איה תאריך: 25.10.2023 שעה: 14:20
הי , הבת שלי עבדה בחנות בקניון בחיפה כ-13 חודשים מ- 8.10 המעסיק הודיע שהחנות לא תיפתח ולא להגיע לעבודה עקב המצב אע" פ שזה לא איזור שפיקוד העורף אסר להגיע לעבודה, קרוב ל9 ימי עבודה שהיתה בבית - המעסיק רוצה לנכות אותם מימי החופשה שהצטברו לה , האם זה מותר ? שלשום היא חזרה לעבודה לאחר שנפתחה החנות ואתמול קיבלה מכתב להוצאה לחלת האם מותר לה להתנגד לחלת ולבקש שיפטרו אותה ? על מנת שתוכל לחפש מקום עבודה אחר ובמידה ותמצא לא תהיה מחוייבת להם וגם שלא תפסיד את כל הזכויות שנצברו לה שם כמו פיצויים וכו כלומר תקבל את הפיצויים וכל מה שצריך אשמח לתשובה
  01.11.2023
מחבר: אביבה בורנובסקי, עו"ד נוטריון ומגשרת תאריך: 01.11.2023 שעה: 11:36
שלום רב, ההוצאה לחל"ת חייבת את הסכמת העובד. אם העובד מתנגד עומדת למעסיק הזכות לפטר את העובד. עוד, בהתאם לחוק חופשה שנתית המעסיק קובע מתי העובד יוצא לחופשה וחופשה של עד 7 ימים אינה מצריכה הודעה ארוכה מראש והכל בתנאי שיש לעובד מספיק ימי חופשה צבורים. בהצלחה אביבה בורנובסקי, עו"ד ונוטירון מנהלת פורום דיני עבודה
  24.10.2023
מחבר: רונה לימור תאריך: 24.10.2023 שעה: 14:24
יש צמצומים במקום העבודה שלי שהודיעו לנו לפני המלחמה, בזמן המלחמה עברנו לעבוד מהבית חלק מהעובדים וחלק במשרד. אני עובד מהבית אבל אז יום אחרי שקיבלתי זימון לשימוע נהייתי חולה ופשוט לא התחברתי לעבודה אבל לא עדכנתי את המעסיק וגם לא שלחתי ימי מחלה בשימוע עצמו רק התרעתי שהייתי חולה ושאני מצטער שלא עדכנתי ושאני אשלח את האישור מחלה אבל עוד לא שלחתי, היום המעסיק הודיע לי שהם החליטו לסיים את ההעסקה שלי האם הוא עדיין יכול לפטר אותי? אם אני שולח לו ימי מחלה באיחור? זה יכול למנוע או לעכב את הפיטורים שלי? תודה על המענה
  25.10.2023
מחבר: אביבה בורנובסקי, עו"ד נוטריון ומגשרת תאריך: 25.10.2023 שעה: 14:42
שלום רב, באופן עקרוני החוק אוסר לקיים שימוע ו/או לפטר עובד בימי מחלה לטענתך הודעת למעסיק על היותך חולה אומנם לא שלחת את אישור המחלה אך הודעת למיטב הבנתי עד סיום ימי המחלה הצבורים לך המעסיק לא יוכל לפטר אותך. בהצלחה אביבה בורנובסקי, עו"ד ונוטריון מנהלת פורום דיני עבודה
  24.10.2023
מחבר: דוד וייל תאריך: 24.10.2023 שעה: 11:04
מעביד שהציע לי משרה הודיע לי: " תחתום על שנ"ג או שאני לא מעסיק אותך". אמרתי לו שע"פ חוק אני לא חייב, והוא בתגובה החליט לבטל ולא להעסיק אותי. האם יש עילה לתלונה, למרות שעוד לא חתמנו, וזאת מכיוון שמנצל כוח שבידיו? (וגם הלחץ הפסיכולוגי הכי חזק, כשעומדים כבר סו"ס לסגור. 99% לא היו עומדים בזה, כאשר זה שאני עומד בזה כי אני ברוך ד' חזק מאוד- עדיין כלל לא משקף את הסטטוס המקובל), וזאת כדי לנסות לגרום לי לוותר על זכות ש.נ. מסודר לפי חוק. או שזה אפי' לא עילה לתלונה... דוד
  24.10.2023
מחבר: אביבה בורנובסקי, עו"ד נוטריון ומגשרת תאריך: 24.10.2023 שעה: 13:45
שלום רב, לא הבנתי את הבעיה. אם בהסכם יש סיכום כמה משולם לך עבור השעות הנוספות שתעשה הרי זה מאוד מקובל במשק ובהסכמי עבודה שמעסיקים משלמים עבור שעות נוספו גלובליות גם אם העובד עבד אותם וגם אם לא. כל החלטה בעניין השעות הנוספות הגלובליות צרכה לבוא במשא ומתן בין הצדדים. בהצלחה אביבה בורנובסקי, עו"ד ונוטריון מנהלת פורום דיני עבודה
  23.10.2023
מחבר: דנה תאריך: 23.10.2023 שעה: 22:09
שלום רב, לאחר 8 שנים בתפקיד כמרצה, הייתי מידי שנה עובדת לכל הפחות ב5 קבוצות של קורסים המלמדת בשנה. המכללה עשתה שינויים בחוג וללא הודעה מוקדמת ביטלו לי את כל השיבוצים בשל סגירת כל הקורסים לחלוטין. ייתכן וישאירו לי קורס אחד בלבד, עדיין לא ידוע אשמח לדעת מהן זכויותי.
  24.10.2023
מחבר: אביבה בורנובסקי, עו"ד נוטריון ומגשרת תאריך: 24.10.2023 שעה: 13:33
שלום רב, לא כתבת האם את מרצה שכירה או עצמאית ומהו ההסכם עליו את חתומה עם המכללה. אני ממליצה לך לפנות ליעוץ משפטי פרטני בעניין זה. בהצלחה אביבה בורנובסקי, עו"ד ונוטירון מנהלת פורום דיני בעדוה
  09.11.2023
מחבר: דנה תאריך: 09.11.2023 שעה: 14:22
שלום רב, אני מרצה,מוגדרת כשכירה. לקראת כל סמסטר אנחנו מקבלים הסכם. בהסכם פר קורס הם מציינים בכל פעם שהם יכולים לבטל לגמרי את הקורס בהודעה של 30 יום לפני. עבדתי במקום מעל 7 שנים ולימדתי כ-8 קורסים בממוצע בשנה. הם לא נתנו הודעה רשמית או עשו שיחת פיטורין שימוע, פשוט קיבלתי הודעה במייל על ביטול אחד המפגשים וכשגיששתי המזכירה אמרה לי שעורכים שינויים. 1. מה הם זכויותי במקרה זה? 2. ישנה אפשרות לחתום אבטלה אם אני עובדת במקום אחר? 3. האם יכולה למשוך פיצויים?
  22.10.2023
מחבר: דניאח תאריך: 22.10.2023 שעה: 22:56
אני עובדת במוקד מכירות. השכר שלי מבוסס על בונוסים. בעלי גויס למילואים אני נשארתי לשמור על שלושת ילדיי מתחת לגילאי 14. אנחנו גרים במרכז ואין מסגרות לימוד. האם המעסיק מחוייב לשלם לי? ובמידה וכן איך יחושב השכר?
  24.10.2023
מחבר: אביבה בורנובסקי, עו"ד נוטריון ומגשרת תאריך: 24.10.2023 שעה: 13:31
שלום רב, המעסיק אמור לשלם לך את השכר הבסיס שלך כל עוד פיקוד העורף מורה על הימנעות הילדים מחזרה ללימודים. בהצלחה אביבה בורנובסקי, עו"ד ונטריון מנהלת פורום דיני עבודה
  22.10.2023
מחבר: חסויה תאריך: 22.10.2023 שעה: 22:32
הי, עד כה איפשרו לנו לעבוד מהבית. יש לציין שלכל עובד בחברה בלי קשר למצב הנוכחי יש מחשב נייד עם התוכנות. עכשיו לאור הודעת פיקוד העורף.נאמר להגיע. חוץ מאלו עם ילדים מתחת לגיל 14. אני בארגון ארצי עובדת כך שאני מתיחסת רק לגוש דן. אני גרה בבת ים וצריכה להגיע עד לוד אזור נמל תעופה. אין תחבורה והנסיעה ברכב. אני די חוששת. ישש אזעקות מבת ים עד בית דגן ןכל האזורים... אין לי כל כך איפה לעצור ופחות מתאים לי בשטח עם ידיים על הראש. בקיצור אין הנחיות מטעם פיקוד העורף על הדרך אלא רק על מקום העבודה שיהיה קרוב לממ"ד. אדגיש: לא עובדת עם קהל רק עם המחשב על תוכנה מסוימת של שכר ואת זה אפשר לעשות מהבית. האם אני חייבת להתייצב? מה קורה אם לא? אין לי ילדים. שנית, אני מטפלת באימי מחברת סיעוד והיא גם כבדת שמיעה.. אין לה טיפול של 24 שעות. אלא מספר שעות חלקי. המנהלת אמרהשזה לא תופס.. תודה לך על המענה .
  24.10.2023
מחבר: אביבה בורנובסקי, עו"ד נוטריון ומגשרת תאריך: 24.10.2023 שעה: 13:28
שלום רב, יש להשמע להוראות פיקוד העורף הן הקובעות אם פיקוד העורף אומר שאפשר להגיע למקום העבודה אז צריך להגיע אליו. בהצלחה אביבה בורנובסקי, עו"ד ונוטטירון מנהלת פורום דיני עבודה
  22.10.2023
מחבר: יאיר רוזנברג תאריך: 22.10.2023 שעה: 19:51
היי, בגלל המלחמה אנחנו נאלצים לפטר את המטפלת של התינוקת שלנו בת ה9 חודשים. המטפלת עבדה אצלנו 7 חודשים. האם היא זכאית לפיצויים? אם הפרשתי לה פיצויים כל חודש, האם אני זכאי להחזר מקופת הפנסיה או לנכות לה מהשכר האחרון?
  24.10.2023
מחבר: אביבה בורנובסקי, עו"ד נוטריון ומגשרת תאריך: 24.10.2023 שעה: 13:26
שלום רב, מה שהופרש לקרן הפנסיה של העובד שייך לו ואין לך זכות לקבל את הכספים גם אם העובד עבד רק 7 חופשים. בהצלחה אביבה בורנובסקי, עו"ד ונוטירון מנהלת פורום דיני עבודה
  21.10.2023
מחבר: איציק מורן תאריך: 21.10.2023 שעה: 0:05
אשתי עובדת במוסד סיעודי והתבקשה בגלל מצב החירום לישון לילה במקום העבודה כמנהל כוננית, השאלה שלי מה התמורה שהיר צריכה לקבל על 8 שעות אלו. ברצוני לציין ששעות הלילה היו בנוסף ליום עבודה רגיל שעבדה בבוקר של אותו לילה ובבוקר שאחרי תודה
  24.10.2023
מחבר: אביבה בורנובסקי, עו"ד נוטריון ומגשרת תאריך: 24.10.2023 שעה: 13:24
שלום רב, יש לקרוא את הסכם העבודה של העובד כדי לדעת מה הפיצויי המגיע לעובד בגין לינה במקום העבודה , בכל מקרה עולה השאלה האם יש ממש עובדת בשעות האלה או ישנה שם בלבד. אני ממליצה לך לפנות ליעוץ משפטי פרטני בעניין זה. בהצלחה אביבה בורנובסקי, עו"ד ונוטירון מנהלת פורום דיני עבודה
  18.10.2023
מחבר: אפרת תאריך: 18.10.2023 שעה: 16:25
שלום אני מורה שנים רבות במקום מסוים ממגזר מסוים.מקום זה לא פיטר אותי בסוף שנה שעברה והשנה הייתי אמורה להמשיך כרגיל. באמצע החופש הגדול האחראית התקשרה אלי לומר שלא מוצא חן בעיני ההנהלה שיש לי נייד לא כשר. אמרתי חה שכרגע זה מה שיש לי ואם מפריע להם יכולים לפטר אותי. מאז לא דיברה איתי, לא אמרה לי מתי עלי ללמד השנה, באזעה יום ושעה. כלום. לא פיטרו אותי אבל גם לא מעסיקים אותי. לא שילמו לי על החודש האחרון. מה עלי לעשות?
  24.10.2023
מחבר: אביבה בורנובסקי, עו"ד נוטריון ומגשרת תאריך: 24.10.2023 שעה: 13:23
שלום רב, המלצתי היא שתפני ליעוץ משפטי בעניין פיטוריך בלא שנערך לך שימוע וגמר חשבון כחוק. בהצלחה אביבה בורנובסקי, עו"ד ונוטירון מנהלת פורום דיני עבודה
  18.10.2023
מחבר: אתי תאריך: 18.10.2023 שעה: 11:55
שלום, אשמח לדעת האם ניתן לפטר עובד (לא במילואים), עקב ירידה משמעותית בהכנסה של העסק? אשמח לקבל קישור לקרוא על זה באתר כל זכות אין שום מידע על זה.
  1. «
  2. 29
  3. 30
  4. 31
  5. 32
  6. 33
  7. 34
  8. 35
  9. 36
  10. 37
  11. 38
  12. 39
  13. »