| תאריך |
מחבר: אביבה בורנובסקי, עו"ד נוטריון ומגשרת
תאריך: 17.07.2023
שעה: 10:35
שלום רב,
אם לא הגעתם לעבודה ולא עמדתם לרשותו של המעסיק כלומר הוא הודיע לכם מספיק זמן מראש שלא להגיע לדעתי המעסיק פטור מלשלם לכם עבור אותו יום ואתם יכולים לקבל תשלום עבור יום חופש אם אתם רוצים.
בהצלחה
אביבה בורנובסקי, עו"ד ונוטריון מנהלת במשותף של פורום דיני עבודה
|
מחבר: עידית
תאריך: 11.07.2023
שעה: 19:02
קודם כל תודה רבה על הפורום המבורך הזה!!
אשמח לעזרה בחישוב מתן הודעה מוקדמת. אני עובדת במשכורת שעתית שנה וחודשיים כשהחודשיים האחרונים בחל"ת. המעסיק טוען שעלי לתת חודש הודעה מוקדמת ואני הבנתי שבשעתי על שנת עבודה מדובר על שבועיים הודעה מוקדמת. אשמח לעזרתכם.ן תודה
|
מחבר: אביבה בורנובסקי, עו"ד נוטריון ומגשרת
תאריך: 12.07.2023
שעה: 13:25
שלום רב,
המעסיק שלך טועה עוטבד שעתי לא נותן לאחר שנה הוטדעה מוקדמת של חודש אלא של 14 ימים מיכוון שאת עובדת 14 חודשים עליך לתת 15ימי הודעה מוקדמת.
יש לסים לב ימם קלנדרים לא ימי עבודה.
בהצלחה
אביבה בורנובסקי, עו"ד ונוטריון מנהלת במשותף של פורום דיני עבודה
|
מחבר: דימה אלוני
תאריך: 10.07.2023
שעה: 14:18
שלום.
אני עובד בחברה 5 ימים בשבוע. 8 שעות ביום.
זו לא עבודת כפיים. אני עובד ליד שולחן מול מחשב.
האם מגיעה לי הפסקה? (בתוך שעות העבודה בתשלום)
תודה
|
מחבר: אביבה בורנובסקי, עו"ד נוטריון ומגשרת
תאריך: 12.07.2023
שעה: 13:22
שלום רב,
לאף עובד לא מגיע חצי שעת הפסקה לארוחה בתשלום אלא אם המעסיק מורה לעובד להיות זמין לו בזמן הארוחה.החוק קובע כי חצי שעת ההפסקה לארוחה הינה על חשבון העובד
בהצלחה
אביבה בורנובסקי, עו"ד ונוטטירון מנהלת במשותף של פורום דיני בעודה
|
מחבר: דנה לב
תאריך: 10.07.2023
שעה: 12:25
היי
בסוף החודש (יולי), אני עוזבת מקום עבודה לאחר 3 וחצי שנים. אני התפטרתי.
מה מגיע לי מבחינת דמי הבראה? (הם משלמים ביולי דמי הבראה)
מגיע לי שנה שלמה או משהו חלקי?
האם אני מקבלת את זה בתלוש המשכורת האחרון (בשביל זכויות סוציאליות) או שהמעסיק יכול להוציא לי תלוש נפרד עם דמי הבראה ותשלום ימי חופשה בלי הזכויות כי הסתיימו יחסי עבודה?
תודה
|
מחבר: אביבה בורנובסקי, עו"ד נוטריון ומגשרת
תאריך: 12.07.2023
שעה: 13:20
שלום רב,
גם אם התפטרת מגיע לך גמר חשבון כלומר על המעסיק לבדוק לשלם לך דמי הבראה ופידיון ימי חופשה וכל תשלום אחר עד ליום העבודה האחרון שלך. את כל התשלומים עורכים במשכורת הקרובה למועד העזיבה כלומר במשכורת חודש יולי שתשולם לך ב-10 לאוגוסט.
בהצלחה
אביבה בורנובסקי, עו"ד ונוטירון מנהלת במשותף של פורום דיני בעודה
|
מחבר: אלכסנדר
תאריך: 09.07.2023
שעה: 14:27
שלום,
כחלק מהעבודה שלנו אנחנו טסים לחול לעבור אצל הלקוח ל1-2 שבועות כל כמה חודשים. למנהל מחלקת יש דרישות שמרגישות מגוחכות ורצינו לבדוק אם יש לו זכות לדרוש את הדברים האלו מאיתנו, או שחלקם נגד החוק.
1. הוא אמר לנו שהוא לא מרשה לעשן בהליכה בדרך אל ו מ הלקוח כי הם נראים כמו פרחות, יש לו זכות להתערב במה שאנחנו עושים בדרך הלוך/חזור מהלקוח? זה הרגיש כמו חדירה משמעותית לפרטיות
2. השעות עבודה כמעט בלתי מוגבלות בחול, כמעט כל פרויקט יהיה 10+ שעות עבודה כל יום, לפעמים ימי 14 שעות
3. הדרישות לבוש: אנחנו נדרשים ללבוש חליפה ללקוחות בחול, כולל חגורה ונעליים אלגנטיות. לא מספקים לנו אף אחד מהדברט האלו (צריכים לקנות על חשבוננו), והוא מתערב בזה ברמה של איזה אבזם חגורה הוא מסכים, איזה נעליים (לא רק צבע, ממש לרמת המרקם, לא חלק מידי, לא מט מידי, ללא פסים, וכ'ו), וזה יגרום לעוד הוצאות מאיתנו, אין חוק שמגן עלינו מזה? (זה לא מצוין בחוזה עבודה)
4. הם מחזירים ימי מנוחה אם טסו/עבדו בסופש, אבל רק לפי שיקולם, למשך אם נחתת בארץ בשבת ב4 בבוקר אתה לא מקבל על זה יום מנוחה בחזרה, זה חוקי? יש חוק שמסביר על מה/כמה מגיע יום מנוחה חזרה?
תודה רבה!
|
מחבר: אביבה בורנובסקי, עו"ד נוטריון ומגשרת
תאריך: 12.07.2023
שעה: 13:17
שלום רב,
מעוטלם לא קראתי על דרישות מהסוג הנ"ל בטח שאסור מעסיק לקבוע צבע נעלים או מרקם של הבד שאותו אתם לובשים.
אני ממליצה לכם לפנות ליעוץ משפטי פרטני יכול להיות שהמעסיק אינו מודע לכך שחלק מהדרישות שלו אינן לגטימיות במערך יחסי העבודה בארץ
בהצלחה
אביבה בורנובסקי, עו"ד ונוטריון מנהלת במשותף של פורום דיני עבודה
|
מחבר: אורי לשם
תאריך: 09.07.2023
שעה: 11:25
יצאתי למילואים בחודש נוב 2021 לאחר שעות העבודה ביצעתי שירות מילואים שעליהם קיבלתי ימי מילואים, כשהגשתי את ימי המילואים למעסיק נאמר לי שלא ניתן לשלם על יום מילואים ועל יום עבודה באותו היום ולכן לא יעבירו לי תשלום על ימי המילואים, לאחר כמעט שנתיים נודע לי שהדבר אפשרי ודרשתי את תשלום ימי המילואים מהחברה והם אכן שילמו לי, האם מדובר בהלנת שכר וניתן לדרוש פיצויים?
|
מחבר: אביבה בורנובסקי, עו"ד נוטריון ומגשרת
תאריך: 12.07.2023
שעה: 13:13
שלום רב,
כמובן שאפשר לקבל שכר עבור עבודה ותשלום עבור ימי מילואים המעסיק שלך טעה.
לעניין פיצויי הלנה לדעתי לא תוכל לתבוע כי המעסיק שילם לך את מה שהיה צריך גם אם באיחור אך שילם.
בהצלחה
אביבה בורנובסקי, עו"ד ונוטריון מנהלת במשותף של פורום דיני עבודה
|
מחבר: חני
תאריך: 06.07.2023
שעה: 1:51
התקבלתי לעבודה בחברת הייטק, וחתמנו חוזה בתחילת פברואר. מועד תחילת העבודה נועד להיות תחילת מרץ.
ומיים לפני תחילת העבודה מודיעים לי שהיות והפרוייקט שבגינו שכרו אותי התבטל הם מודיעים לי על ביטל החוזה.
אציין שלא נאמר לי טרם חתימת החוזה ששכורים אותי לשם פרוייקט מסוים.
הודעתי להם שאני בהריון ולא אוכל בשלב זה להתקבל למקום עבודה חילופי. אבל זה לא שכנע אותם.
רציתי לדעת האם יש לי זכויות בכזה מקרה
|
מחבר: אביבה בורנובסקי, עו"ד נוטריון ומגשרת
תאריך: 12.07.2023
שעה: 13:11
שלום רב,
אני ממליצה לך לפנות ליעוץ משפטי פרטני בעניין זה ,
לדעתי עומדת לך עילת ההסתמכות בעניין אי התחלת העבודה.
בהצלחה
אביבה בורנובסקי, עו"ד ונוטירון מנהלת במשותף של פורום דיני עבודה
|
מחבר: דיאנה
תאריך: 06.07.2023
שעה: 0:44
אני עובדת מעל לשנה במשמרות בחצי משרה.
בממוצע 3 ימים משתנים (ימים לא קבועים שמשתנים כל שבוע בתיאום עם העובדת השנייה) בשבוע.
אני עובדת עם עוד עובדת.
התחלתי לימודים וכרגע יש לי 2 אילוצים (יום ראשון בוקר ויום שלישי בוקר)
הודעתי למעסיק שלי והוא אמר שהעובדת השנייה לא מוכנה לעבוד בימים שאני לא יכולה לעבוד והוא יחפש עוד עובדת שתחליף אותי ויוריד לי את היקף המשרה ליום אחד בלבד בשבוע במקום 3 ימים.
האם זה נחשב הרעה בתנאים? מה עליי לעשות?
|
מחבר: אביבה בורנובסקי, עו"ד נוטריון ומגשרת
תאריך: 12.07.2023
שעה: 13:02
שלום רב,
לא נראה לי שהמעסיק מבקש לשנות את תנאי העסקה שלך אלא את לא יכולה לעבוד בימי ראשון ושלישי.
בכל מקרה אני מתקשה להבין למה העובדת האחרת אינה מעוניינת לעבוד בימי ראשון ושלישי הרי בהתאם לתיאור אתן לא עובדות בימים קבועים אלא משתנים בתיאום. האם אי אפשר לתאם עם העובדת האחרת שלסימסטר הזה היא תעבוד בימי ראשון ושלישי כאשר את לא יכולה? תנסי לדבר איתה
בהצלחה
אביבה בורנובסקי, עו"ד ונוטירון מנהלת במשותף של פםורום דיני עבודה
|
מחבר: יניב
תאריך: 04.07.2023
שעה: 13:27
סיכמתי על סיום העסקה בחברה. כחלק מהסיכום נקבע שאסיים אחרי מספר חודשים ולא חודש. להלן השאלןת:
1. האם חובה לערוך הסכם סיום העסקה לאור אורך ההודעה המוקדמת שעלי לחתום עליו או שאפשר פשוט להחליט על תאריך. לא מבין למה החברה מייצרת חוזה חדש עבור זה
2. במסגרת החוזה מופיע סעיף שאומר שאני מוותר על כל טענה מכל סוג שהוא במסגרת ההסכם?
האם זה חוקי? האם זה סביר? האם לא אוכל בהמשך לתבוע על סוגיות של יחס או על טעות בתשלומים אם אגלה כזו. אין לי שום תכנית כזו אבל לא מעוניין לוותר על הזכות
The Employee hereby confirms that the entitlements as detailed above constitute the full and final
settlement of everything the Employee is entitled to from the Company and beyond the
requirements of law; and that subject to the fulfillment of the terms detailed above, the Employee
hereby warrants, confirms and undertakes that neither the Employee, nor anyone on his behalf,
has nor shall have any claims, demands and/or causes of action, against the Company and/or its
subsidiaries, assigns, representatives, agents, officers, directors, employees, affiliates, and/or
shareholders (including any of their representatives, agents, officers, directors or employees)
concerning the Employee’s employment by the Company and/or the termination of such
employment, including, without limitation, any and all claims, demands and/or causes of action
in connection with salary payments, severance pay, any claim concerning the hearing process,
bonuses, pension payments or deductions, any notice period or pay in lieu thereof, overtime pay,
pay for work on the weekly day of rest or during holidays, vacation pay or redemption of such,
stock options, discrimination, any and all reimbursements or refunds for expenses of any kind,
convalescence pay, sick days, and any payment and/or social benefit of any kind whatsoever.
This Agreement is and shall, be considered a settlement and
notice of waiver in accordance with
Section 29 of the Severance Pay Law of 1963.
|
מחבר: אביבה בורנובסקי, עו"ד נוטריון ומגשרת
תאריך: 12.07.2023
שעה: 12:46
שלום רב,
סיום העסקה שלך אינו בהליך רגיל ולכן החברה מבקשת לערוך הסכם הממצא את הסכמות בינכם בקשר עם סיום עבודתך בשרותה.
אני לא כול כך מבינה את האמור בעניין ויתור על זכויות, יש לקרוא את כל ההסכם כדי להבין מה משמעות הפסקה הנ"ל.
בהצלחה
אביבה בורנבוסקי, עו"ד ונוטירון מנהלת במשותף של פורום דיני עבודה
|
מחבר: אביה משה
תאריך: 03.07.2023
שעה: 16:01
היי,
הוזמנתי להליך שימוע לפני פיטורין.
ההליך היה לא חוקי מכיוון שהמעסיק
אמר לי מפורשות בפגישה שהוקלטה לפני השימוע שעומדים לפטר אותי מחוסר ברירה מסיבות כאלה ואחרות, שגם אם לגיטימיות, זה לא נושא השאלה כעת.
גם במהלך השימוע עצמו התגלו פגמים שפוסלים חד-משמעית את ההליך לפי פסיקות בית הדין לעבודה. לא הבאתי לידיעתו את העובדות הנ"ל, כדי לחכות להחלטה שתתקבל לאחר השימוע.
מה שנכתב עד כה מגובה אצלי ומוכח באופן שאינו ניתן לערעור.
כעת המעסיק אומר כי מבחינתו הוא מעוניין שאמשיך כרגיל, כאילו לא היו דברים מעולם.
לאור ההתרחשויות עד כה והעובדה שנמסר לי עוד לפני השימוע שהפיטורין הם עובדה מוגמרת, אם אקבל החלטה שאני היא זו שלא רוצה להמשיך כעת, האם אני יכולה לדרוש מכתב פיטורין (התפטרות לא עומדת על הפרק מבחינתי)?
תודה לעונים.
|
מחבר: אביבה בורנובסקי, עו"ד נוטריון ומגשרת
תאריך: 12.07.2023
שעה: 12:43
שלום רב,
אין כאן חרטה
המעסיק שקל לפטר אותך ולאחר שבוצע הליך שימוע הוחלט שלא לפטר אותך.
אני לא מוצאת כאן חרטה או התחרטות על כל המשתמע מכך.
בלי שום קשר אם תחליטי להתפטר אין למעסיק שום סיבה לתת לך מכתב פיטוירן, כי זו החלטה שלך. ומכתב פיטורין מקבלים רק עם המעסיק מפטר אותך.
בהצלחה
אביבה בורנובסקי, עו"ד ונוטירון מנהלת במשותף של פורום דיני בעודה
|
מחבר: אורה
תאריך: 03.07.2023
שעה: 15:49
שלום. (סטודנטית)
התפטרתי מעבודה לאחר 4 וחצי שנים ב 31.7.2022 ועכשיו מתחילה עבודה חדשה השבוע ורציתי לברר בנוגע לפנסיה , היא כרגע מוקפאת ורציתי לדעת האם בעבודה החדשה יפקידו לי בעוד 3 חודשים רטרואקטיבי או בעוד 6 חודשים יתחיל לי קרן פנסיה חדשה?
רק היום מישו אמר לי שהייתה לי את האפשרות להפקיד כמה שקלים כל חודש על מנת שהיא תהיה פעילה.
תודה על המענה.
|
מחבר: אביבה בורנובסקי, עו"ד נוטריון ומגשרת
תאריך: 12.07.2023
שעה: 12:39
שלום רב,
קודם כל נכון הוא שהאם היית מתקשרת לקרן הפנסיה במעמד סיום העבודה הקודמת הם היו אומרים לך לשמור על רצף זכויות תמורת סכום סמלי הם היו מחזקים את הקרן פעילה.
לעניינו הקרן שלך נכון לזה הרגע בהתאם לתיאור האירוע אינה פעילה ולכן המעסיק החדש יתחיל להפקיד לך לקרן פנסיה חדשה רק מתום שישה חודשי עבודה בשרותו.
בהצלחה
אביבה בורנובסקי, עו"ד ונוטירון מנהלת במשותף של פורום דיני בעודה
|
מחבר: איתמר
תאריך: 03.07.2023
שעה: 8:19
אביבה שלום, מעסיק סגר חברה בע''מ לאחר הליך הקפאת הליכים.בתקופת הקפאת הליכים המעסיק שילם לעובדים מפרעה על חשבון שווי שכר עבודה חודשי. המעסיק החתים את העובדים שיחזירו לו את תשלום המפרעה וזאת לאחר שיקבלו את תשלום שכר העבודה בתקופה שלעיל מהביטוח הלאומי. (לאחר שיתבעו מהביטוח הלאומי פיצויים עקב פש"ר) .הבעלים של החברה שלעיל שנסגרה הקים חברה חדשה שרכשה את הפעילות של החברה שנסגרה במסגרת התמחרות מטעם בית משפט.כעת הבעלים במסגרת החברה החדשה דורש השבת המפרעה. עובד שפוטר מהחברה החדשה בדק ומצא שלא שולמו לו כספים (או שולמו בחסר) לקופות פנסיה וגמל ,וזאת בהסתמך על חוזה עבודה. כעת העובד שלח למעסיק לו הוא חייב את תשלום המפרעה, הודעת קיזוז בגין הכספים שלא שולמו מהחברה שנסגרה לקרנות שלעיל. האם פעל העובד כדין? האם העובד יכול לתבוע או לקזז גם בגין הלנת שכר?
|
מחבר: אביבה בורנובסקי, עו"ד נוטריון ומגשרת
תאריך: 03.07.2023
שעה: 11:48
שלום רב,
כדי לענות על השאלה יש לבדוק את ההסכם של העובדים עם החברה הישנה ואת היחסים בין החברה שפשטה את הרגל לחברה החדשה שקנתה אותה,
ולכן אני ממליצה לך לפנות לפרטני בעניין זה.
בהצלחה
אביבה בורנובסקי, עו"ד ונוטריון מנהלת במשותף של פורום דיני עבודב
|
מחבר: אלון
תאריך: 30.06.2023
שעה: 19:45
שלום רב, אני פרילנס כרופא שעובד מעל 8 שעות ליום, מס״פעמים בשבוע. נדרש להיות במקום העבודה ולא לצאת (קיימים שירותים במרפאה). האם הדבר חוקי? האם לא מגיעה לי הפסקה מינימלית להתרעננות? תודה!!!
|
מחבר: אביבה בורנובסקי, עו"ד נוטריון ומגשרת
תאריך: 03.07.2023
שעה: 11:45
שלום רב,
בלי שום קשר לעיסוקך כל עובד שעובד 8.36 שעות ביום מגיעה לו הפסקה של חצי שעה ביום לארוחה ועוד הפסקות לשרותים כמה שצריך.שים לב ההפסקה לארוחה היא על חשבון העובד והעובד יכול לצאת את מקום העבודה.
בהצלחה
אביבה בורנובסקי, עו"ד ונוטריון מנהלת במשותף של פורום דיני עבודה
|
מחבר: אלון
תאריך: 03.07.2023
שעה: 14:06
|
מחבר: הריונית
תאריך: 30.06.2023
שעה: 6:23
רופא מומחה להריון בסיכון קבע שעליי לעבוד מביתי בלבד. בהצגת האישור למעסיק, האם עליו לכבד את ההנחיה? תודה רבה
|
מחבר: אביבה בורנובסקי, עו"ד נוטריון ומגשרת
תאריך: 03.07.2023
שעה: 11:42
שלום רב,
הנחיות בקשר לחלקיות משרה צורת עבודה ומקום עבודה יש לקבל מרופא תעסוקתי.
בהצלחה
אביבה בורנובסקי, עו"ד ונוטירון מנהלת במשותף של פורום דיני עבודה
|
מחבר: צחי
תאריך: 29.06.2023
שעה: 22:46
קיבלתי מכתב פיטורים.
המעסיק הפקיד לי למנורה מבטחים.
רשום לי
6.5 מעסיק
6 עובד
8.33 פיציום
האם מגיע לי השלמה?
תודה
|
מחבר: אביבה בורנובסקי, עו"ד נוטריון ומגשרת
תאריך: 03.07.2023
שעה: 11:26
שלום רב,
יש לערוך חישוב בין מה שיש בקופה לבין השכר ברוטו שלך וכמובן שיש לבדוק האם אתה חתום על סעיף 14 בקרן הפנסיה
בהצלחה
אביבה בורנובסקי, עו"ד ונוטריון מנהלת במשותף של פורום דיני עבודה
|