| תאריך |
מחבר: ירון כהן
תאריך: 08.05.2023
שעה: 19:05
אני עובד במשכורת חודשית וחליתי למשך 4 ימים (יום א' עד ד').
בימים א' ו- ב' עבדתי למרות אישור המחלה שברשותי.
האם יום ג', שהיה היום השלישי למחלה, ייספר כיום הראשון מבחינת התשלום או כיום השלישי ?
משמע, האם אקבל תשלום של 0 ימים או של חצי יום על יום ג' ?
ותשלום של חצי יום או יום שלם על יום ד' ?
|
מחבר: אביבה בורנובסקי, עו"ד נוטריון ומגשרת
תאריך: 10.05.2023
שעה: 10:07
שלום רב,
אם עבדת בימי המחלה קיבלת תשלום עבור העבודה הנ"ל, ולכן יש לתקן את אישור המחלה כך שיתאים לימי המחלה שבאמת היית חולה בהם, יש לזה השפעה על ימי המחלה הצבורים לך.
בלי שום קשר ולשאלתך לדעתי אתה לא אמור לקבל שכר על היום הראשון בו נעדרת מהעבודה ותשלום של 50% על היום השני .
בהצלחה
אביבה בורנבוסקי, עו"ד ונוטירון מנהלת במשותף של פורום דיני עבודה
|
מחבר: מתעניינת בקבלת דמי אבטלה מהיום הראשון
תאריך: 08.05.2023
שעה: 10:26
1.נאלצתי להתפטר בגלל שבעלי נוסע קיבל עבודה בחול במוסד אקדמי מטעם מכון ללימודי ארץ ישראל ויהדות. האם זו יכולה להיות סיבה מוצדקת לקבל דמי אבטלה מהיום הראשון ולא לחכות 90 יום?
2.יש לי ילד עם צרכים מיוחדים שנמצא בתהליכים אבחוניים כבר תקופה וקשיי הסתגלות למערכת וזקוק לסיוע וטיפולים לעתים גם במהלך היום - זו יכולה להיות סיבה מוצדקת להתפטרות (הילד היה בן 7 השבוע) ?
|
מחבר: אביבה בורנובסקי, עו"ד נוטריון ומגשרת
תאריך: 10.05.2023
שעה: 10:04
שלום רב,
התפטרותך עקב עבודה בחו"ל של בן משפחה אינה נחשבת להרעה מוחשית בתנאי העבודה ואינה מזכה בתשלום דמי אבטלה מהיום הראשון.
היא גם לא נכללת בתנאים שהחוק קובע כתנאי שרואים את ההתפטרות כפיטורים.
בהצלחה
אביבה בורנובסקי, עו"ד ונוטריון מנהלת משותף של פורום דיני עבודה
|
מחבר: אביבה בורנובסקי, עו"ד נוטריון ומגשרת
תאריך: 10.05.2023
שעה: 10:04
שלום רב,
התפטרותך עקב עבודה בחו"ל של בן משפחה אינה נחשבת להרעה מוחשית בתנאי העבודה ואינה מזכה בתשלום דמי אבטלה מהיום הראשון.
היא גם לא נכללת בתנאים שהחוק קובע כתנאי שרואים את ההתפטרות כפיטורים.
בהצלחה
אביבה בורנובסקי, עו"ד ונוטריון מנהלת משותף של פורום דיני עבודה
|
מחבר: דנה
תאריך: 07.05.2023
שעה: 13:49
היי.
אני עובדת במשרה מלאה חמישה ימים בשבוע. (משכורת חודשית קבועה)
ביום חמישי חליתי (אני יודעת שעל יום מחלה ראשון אין תשלום)
היום יום ראשון, עדיין לא שבתי לעבודה (ויש לי עוד כמה ימים להחליף בבית)
האם שישי ושבת נחשבים כימים של ה 50% תשלום (ואז לא מורידים מהמשכורת כי גם ככה זה לא ימי עבודה) והחל מיום א' זה תשלום מלא או שימים א' + ב' הם הימים של ה 50% תשלום?
אודה לתשובתכם
|
מחבר: אביבה בורנובסקי, עו"ד נוטריון ומגשרת
תאריך: 10.05.2023
שעה: 10:01
שלום רב,
בהתאם לחוק יש להוריד ממכסת ימי המחלה הצבורים לך את כל ימי המחלה שנרשנו לך על ידי הרופא לדעתי התשלום בימי שישי ושבת אם זה יוצא היום השני והשלישי לא יופחת ועל המעסיק לשלם לך מהיום הריבעי למחלתך 100% כלומר משכרך יופחת רק יום מחלה אחד.
בהצלחה
אביבה בורנובסקי, עו"ד ונוטריון מנהלת במשותף של פורום דיני עבודה
|
מחבר: שמרית
תאריך: 06.05.2023
שעה: 12:49
האם מקובל להגיד לבית הדין תביעה שעניינה פיצוי בגין הלנת שכר בלבד? השכר שולם - חלקו הארי לאחר שבועיים והחלק השני אחרי חודש ימים.
|
מחבר: אביבה בורנובסקי, עו"ד נוטריון ומגשרת
תאריך: 07.05.2023
שעה: 12:57
שלום רב,
החוק מתיר תביעה כזו ולכן בית הדין ידון בה.
אני לא מוצאת הגיון בתביעה זו שכן השכר שולם נכון באיחור אבל שולם.
בכל מקרה אין בעיה להגיש תביעה כזו.
בהצלחה
אביבה בורנובסקי, עו"ד ונוטירון מנהלת במשותף של פורום דיני עבודה
|
מחבר: איילה
תאריך: 04.05.2023
שעה: 0:04
מבקשת לברר באם ישנה הרעת תנאים במצבי. אני מועסקת 24 שנים על בסיס חוזה אישי(למרות שלא קיים בידי שום חוזה לאורך השנים). לאחרונה החליטו במקום עבודתי שהם מכילים הסכם קיבוצי על רוב הסקטורים במקום עבודתי שכוללים גם אותי ושנהיה כפופים להסכם עפ"י המגזר הציבורי בהסכם הקיבוצי. למרות שקיימים בכלל הסקטורים המדוברים לאורך שנים חלק שהיו בהסכם קיבוצי וחלק שהיו בחוזה אישי. יש לציין שלא העלו בפני כיצד אני יושפע מכך מבחינת וותק השנים (24 שנים) יתרונות וחסרונות בין הסכם קיבוצי לעומת חוזה אישי. האם אני יכולה להתנגד למהלך היות ואני מבצעת את עבודתי ברמת מטה החברה (לחברה קיימים מספר שלוחות בארץ) לעומת עובדים אחרים שמבצעים את עבודתם רק בשלוחה אחת
|
מחבר: איילה
תאריך: 04.05.2023
שעה: 0:03
מבקשת לברר באם ישנה הרעת תנאים במצבי. אני מועסקת 24 שנים על בסיס חוזה אישי(למרות שלא קיים בידי שום חוזה לאורך השנים). לאחרונה החליטו במקום עבודתי שהם מכילים הסכם קיבוצי על רוב הסקטורים במקום עבודתי שכוללים גם אותי ושנהיה כפופים להסכם עפ"י המגזר הציבורי בהסכם הקיבוצי. למרות שקיימים בכלל הסקטורים המדוברים לאורך שנים חלק שהיו בהסכם קיבוצי וחלק שהיו בחוזה אישי. יש לציין שלא העלו בפני כיצד אני יושפע מכך מבחינת וותק השנים (24 שנים) יתרונות וחסרונות בין הסכם קיבוצי לעומת חוזה אישי. האם אני יכולה להתנגד למהלך היות ואני מבצעת את עבודתי ברמת מטה החברה (לחברה קיימים מספר שלוחות בארץ) לעומת עובדים אחרים שמבצעים את עבודתם רק בשלוחה אחת
|
מחבר: אביבה בורנובסקי, עו"ד נוטריון ומגשרת
תאריך: 07.05.2023
שעה: 12:55
שלום רב,
לא פרטת מה ההרעה שאת חושבת שתהיה לך בתנאי העבודה במעבר בין חוזה אישי להסכם קיבוצי.
אני ממליצה לך לפנות ליעוץ משפטי פרטני כדי להבין האם באמת תהיה הרעה בתנאי עבודתך.
בהצלחה
אביבה בורנובסקי, עו"ד ונוטירון מנהלת במשותף של פורום דיני בעודה
|
מחבר: אורטל
תאריך: 03.05.2023
שעה: 22:31
היי עובדת במקום העבודה על תקן חצי משרה
כבר שנה וכמעט שבוע
ובשל הרעת תנאים החלטתי להתפטר
רציתי לדעת אם כי גם בנסיבות האלה חלה עליי ההודעה המוקדמת
ואם כן ואני לא מעוניינת להגיע יותר מה עליי לעשות
כדי לא לאבד את הזכויות המגיעות לי?
אשמח לקבל תשובה בהקדם תודה מראש.
|
מחבר: אביבה בורנובסקי, עו"ד נוטריון ומגשרת
תאריך: 07.05.2023
שעה: 12:48
שלום רב,
כמובן שעליך לתת את ימי ההודעה המוקדמת גם אם התפטרת בגין הרעה בתנאי עבודתך.
בהצלחה
אביבה בורנובסקי, עו"ד ונוטירון מנהלת במשותף של פורום דיני עבודה
|
מחבר: גדי
תאריך: 03.05.2023
שעה: 14:37
שלום רב ,
מה אפשר לעשות אם המעסיק לא מספק עמדת אבטחה הולמת אלא עמדה עם מיזוג בלבד ללא מקור מים, ללא שירותים במקום ולעיתים גם שולח את המאבטח לעמדת רכב שלפיו זוהי עמדה תקנית לכל דבר ?
|
מחבר: אביבה בורנובסקי, עו"ד נוטריון ומגשרת
תאריך: 07.05.2023
שעה: 12:47
שלום רב,
יש לבדוק באופן פרטני את הטענות שלך ושכן על המעסיק לדאוג לסביבת עבודה ראויה.
אני ממליצה לך לפנות ליעוץ משפטי פרטני.
בהצלחה
אביבה בורנובסקי, עו"ד ונוטירון מנהלת במשותף של פורום דיני עבודה
|
מחבר: יפה
תאריך: 03.05.2023
שעה: 10:43
קבלנו מהסתדרות מענק עד 6000 שקל
אני לא קיבלתי כי באוגוסט לא עבדתי היתה קייטנת קיץ ולא עשיתי
ולא הוציאו לי תלוש על החודש הזה
ואין לי שנה רצוף בגלל זה
הם קוראים לזה הפסקת עבודה
השאלה אם זה נכון חוקית ויש מה לעשות בענין
|
מחבר: אביבה בורנובסקי, עו"ד נוטריון ומגשרת
תאריך: 07.05.2023
שעה: 12:45
שלום רב,
לצערי אני לא יכולה לענות על השאלה שכן חסרים לי נתונים .
אני ממליצה לך לפנות ליעוץ משפטי פרטני כדי לבדוק את עניין קבלת המענק והתנאים לקבלתו.
בהצלחה
אביבה בורנובסקי, עו"ד ונוטירון מנהלת במשותף של פורום דיני עבודה
|
מחבר: זאב אלמליח
תאריך: 02.05.2023
שעה: 12:46
היי בתי משוחררת מצה"ל החלה לעבוד בחקלאות להתפעתה שיחררו היום את כולם אחרי עבודה של 5 שעות במקום יום שלם האים המעסיק מחוייב לשלם על יום שלם למרות שהוא שיחרר מוקדם הוא טוען שאין הזמנות מה הדין תודה לעונים
|
מחבר: אביבה בורנובסקי, עו"ד נוטריון ומגשרת
תאריך: 07.05.2023
שעה: 12:10
שלום רב,
צריך לראות את הסכם העבודה שלך הבת שלך ככל. אם עובד עומד לרשות המעסיק על המעסיק לשלם לו שכר על זמנו גם אם לא סיפק לו עבודה, אך יש הרבה הסכמים בהם יש יוצאים מן הכלל ולכן חייבים לבדוק ממש מה כתוב בהסכם.
בכל מקרה אני ממליצה לך לפנות ליעוץ פרטני בעניין זה
בהצלחה
אביבה בורנובסקי, עו"ד ונוטירון מנהלת במשותף של פורום דיני עבודה
|
מחבר: שרונה
תאריך: 02.05.2023
שעה: 11:14
היי,
יש לי פנסיה פעילה במצב ריסק זמני. מתחילה עבודה חדשה, האם המעסיק לפי החוק אמור להפריש לפנסיה מהתלוש הראשון או אחרי 3 חודשי עבודה, שבסיומם אני מקבלת רטרו על כול 3 חודשי עבודה?
אציין שהעבודה היא דרך כוח אדם
תודה.
|
מחבר: אביבה בורנובסקי, עו"ד נוטריון ומגשרת
תאריך: 07.05.2023
שעה: 12:08
שלום רב,
זה ממש לא חשוב שאת עובדת דרך חברת כוח אדם הצו אומר שיש להפריש לקרן הפנסיה מהיום הראשון כאשר ניתנת למעסיק שהות של שלושה חודשים לסדר את כל הטעון סידור ואז הוא צריך להפריש רטרואקטיבית מיום העבודה הראשון.
כמובן שעליך למסור לממעסיק את כל נתוני הםנסיה שלך בכתב
בהצלחה
אביבה בורנובסקי, עו"ד ונוטירון מנהלת במשותף של פורום דיני עבודה
|
מחבר: דנה אוהד
תאריך: 29.04.2023
שעה: 23:18
שלום רב,
אני עובדת בדואר, כעת יש תוכנית התייעלות עם פנסיית גישור.
כאשר פניתי להיכלל בהסדר נאמר לי שאני לא בקריטריונים, למרות שאנשים צעירים ממני בגיל ובוותק יצאו בהסדר.
כעת שוקלת להתפטר.
האם ישנה האפשרות שימנעו ממני את פיצויי הפיטורים , מיכוון שאני מטפורת ולא מפוטרת.
האם אני זכאית לימי המחלה והחופשה שהצטברו לזכותי במהלך השנים?
|
מחבר: אביבה בורנובסקי, עו"ד נוטריון ומגשרת
תאריך: 30.04.2023
שעה: 13:30
שלום רב,
דמי מחלה לפי החוק אינם נתנים לפידיון רק ימי חופשה צבורים ניתנים לפידיון.
בשולי הדברים אמליץ לך לפנות ליעוץ משפטי פרטני בטרם תתפטרי.
בהצלחה
אביבה בורנובסקי, עו"ד ונוטריון מנהלת המשותף של פורום דיני עבודה
|
מחבר: רון אמיר
תאריך: 27.04.2023
שעה: 21:47
שלום רב,
אני עובד כשכיר באחת מקופות החולים.
החלק הארי במשכורת, מעל 70%, מגיע מביקורי בית המוגדרים בתלוש "שכר בגין עבודה נוספת" והמעביד מפריש עבורם לפיצויים ולקצבה. שאר השכר, פחות מ-30%, מוגדר "שכר קבוע".
בימים אלה הודיע לי המעביד כי מעתה תוגבל משמעותית כמות ביקורי הבית שאוכל לבצע.
כך בחישוב שנתי לא אוכל לבצע ביקורים בסכום העולה על 50% מה"שכר הקבוע". לדבריו הוא לא ישלם עבור ביקורים שיבוצעו מעבר למכסה זו. יישום הוראה זו יגרום כמובן לירידה דרסטית בשכרי.
עוד הודיע לי המעביד כי אף שבעבר כתב לי שההוראה תיושם החל מחודש מאי 2023, בכוונתו להחיל את ההוראה רטרואקטיבית כבר מינואר 2023.
האם הוא זכאי להחיל את ההוראה רטרואקטיבית?
בתודה ובברכה.
|
מחבר: אביבה בורנובסקי, עו"ד נוטריון ומגשרת
תאריך: 30.04.2023
שעה: 13:28
שלום רב,
קופת החולים אינה יכולה להוריד לך שכר רטרואקטיבית בשום פנים ואופן, אם יש בידך מסמך על כך שההוראה תכנס לתוקפה ממאי הרי זה הזמן שבו ההוראה תכנס לתקופה וקופת החולים אינה יכולה להוריד לך שכר על עבודה שביצעת.
בהצלחה
אביבה בורנובסקי, עו"ד ונוטריון מנהלת במשותף של פורום דיני עבודה
|
מחבר: אופיר שקיר
תאריך: 27.04.2023
שעה: 19:23
אם אני מוזמן למקום עבודה לבצע פיחות מסתיימת טרם הסכם העבודה נכנס לתוקף, האם אני מבוטח כנגד נזקין אישיים?
|
מחבר: אביבה בורנובסקי, עו"ד נוטריון ומגשרת
תאריך: 30.04.2023
שעה: 13:25
שלום רב
לא הבנתי את השאלה אך בכלליות כל מעסיק באששר הוא מחויב על פי החוק בביטוח חבות מעסיקים.
בהצלחה
אביבה בורנובסקי, עו"ד ונוטריון מנהלת במשותף של פורום דיני עבודה
|
מחבר: עידן
תאריך: 27.04.2023
שעה: 8:47
בוקר טוב
ברצוני לשאול בשנת 21 תבעתי מעסיק שלי שחייב לי 300000₪ על שעות נוספות ועוד….
וזאת ממש לפני זמן ההתיישנות וזאת בגלל איומים על חיי וחיי אישתי שקיבלתי מהמעסיק .
ביום הדיון עו״ד של המעסיק הביא אישור על תהליך פשיטת רגל ולכן לא קיבלתי כסף אלה רק 50000₪ מביטוח לאומי כי רב התביעה הינה על שעות נוספות.
לפני כמה ימים חבר אמר לי שאני יכול לתבוע אותו תביעה אישית ולעשות לו צו עיקוב יציאה מהארץ.
שאלתי היא האם לאור המקרה הנ״ל יש או אין התיישנות כי למעשה תבעתי לפני אך הוא הגיש פשיטת רגל?
המון תודה
|
מחבר: אביבה בורנובסקי, עו"ד נוטריון ומגשרת
תאריך: 27.04.2023
שעה: 13:02
שלום רב,
לדעתי חלה התישנות על התביעה שלך 7 שנים מיום שהתגלתה לך עילת התביעה עברו.
בהצלחה
אביבה בורנובסקי, עו"ד ונוטירון מנהלת במשותף של פורום דיני עבודה
|