פורום עורכי דין

פורום דיני עבודה
מנהלי הפורום:
אביבה בורנובסקי, עו"ד נוטריון ומגשרת

כולנו – עובדים ומעסיקים כאחד – נתקלים מפעם לפעם בשאלות הנוגעות למשפט העבודה, הכולל בחובו תחומים שונים ומגוונים כגון פיצויי פיטורין, הלנת שכר, שעות נוספות והסכמי עבודה. אנחנו באתר "פסקדין" מזמינים אתכם להיכנס לפורום דיני עבודה ולקבל תשובה על כל שאלה. המענה בפורום נועד למתן מידע כללי וראשוני בלבד ולא נועד בשום מקרה לשמש כיעוץ משפטי ו/או כתחליף ליעוץ משפטי. אין להסתמך על האמור מבלי להיוועץ עם עורך דין בטרם נקיטת כל פעולה או קבלת החלטה
חיפוש בפורום:
חבר הודעה חדשה
תאריך
  25.01.2025
מחבר: אלונה תאריך: 25.01.2025 שעה: 21:22
שלום רב, אני עבדתי בעמותה במשך שנה ו3 חודשים. בתאריך 19.12 קבלתי מכתב פיטורין וסיום העסקתי נקבע ל 30.1.25. החל ביום קבלת ההודעה המעביד לא דרש ממני לעבוד, ניתק אותי מעובדיי ולקח את הסמכויות אליו. אני ביקשתי לסיים רק שני פרוייקטים גדולים שהתחלתי. בפועל במכתב הפיטורין לא כתב שהוא מוותר על עבודתי, במציאות נותקתי לחלוטין מפעילות. נותרו לי 6 ימי חופשה, שכעת לקראת גמר חשבון הוא מסרב לפדות לי אותם. לטענתו בחוזה אני חתמתי על סעיף שמודיע לי שאין אפשרות לפידיון ימי חופשה בתום העסקה ושנית לטענתו הוא לא ויתר על עבודתי. שתי שאלות: 1. האם הסעיף שאין אפשרות לפדות ימי חופשה הוא חוקי? 2. האם מותר לו לחפוף לי ימי חופשה אם ויתר על עבודתי בתקופת ההודעה המוקדמת שסוכמה ליותר מחודש?
  27.01.2025
מחבר: אביבה בורנובסקי, עו"ד נוטריון ומגשרת תאריך: 27.01.2025 שעה: 16:03
שלום רב, ישנה אפשרות לחפוף עד 14 ימים מההודעה המוקדמת והחופש כך שחלק מימי ההודעה המוקדמת יחשבו כחופש. לגבי הסעיף בהסכם בו נרשם שאין אפשרות לפדיון ימי חופשה אני לא מצאתי סימוכין חוקי לדבר ולכן אני ממליצה לך לפנות ליעוץ משפטי פרטני עם ההסכם כדי להבין על מה בדיוק חתמת. בהצלחה אביבה בורנובסקי, עו"ד ונוטריון מנהלת פורום דיני בעודה
  24.01.2025
מחבר: גילה לימור תאריך: 24.01.2025 שעה: 17:59
אני מרצה במכללה. נזקקתי לייצוג מטעם הוועד מול המכללהבנוגע לתנאי העסקתי. הוועד סירב לסייע לי, לכן ביקשתי להפסיק לשלם את המס. תשובתם הייתה:"מכוח החוק ולפי ההסכם שחל על מרצי כנרת, ניכוי דמי ועד הוא חובה לכלל המרציםואנו לא מאשרים פטור אישי." מה ניתן לעשות?
  26.01.2025
מחבר: אביבה בורנובסקי, עו"ד נוטריון ומגשרת תאריך: 26.01.2025 שעה: 11:35
שלום רב, כדי להבין האם חובה עליך לשלם את מיסי וועד העובדים עלינו לקרוא את הסכם העבודה עליו את חתומה. בכל מקרה אני ממליצה לך לפנות ליעוץ משפטי פרטני. בהצלחה אביבה בורנובסקי, עו"ד ונוטריון מנהלת פורום דיני עבודה
  22.01.2025
מחבר: צחי ש תאריך: 22.01.2025 שעה: 3:47
אנו רוצים עובדת זרה שתטפל באימי המבוגרת הזכאים למספר שעות מביטוח לאומי ושתטפל גם בתינוק שלי, האם זה אפשרי? תודה
  26.01.2025
מחבר: אביבה בורנובסקי, עו"ד נוטריון ומגשרת תאריך: 26.01.2025 שעה: 11:34
שלום רב, לדעתי אסור להעסיק את העובד הזרה בכל עבודה אחרת אלא רק בעבודה שלמה היא הגיעה טיפול בקשיש ובכל המעטפת שעוטפת את הקשיש. בהצלחה אביבה בורנובסקי, עו"ד ונטריון מנהלת פורום דיני עבודה
  21.01.2025
מחבר: רונן תאריך: 21.01.2025 שעה: 22:59
עבדתי עד לא מזמן באחד מסניפי פרש מרקט. קיבלתי זימון לשימוע בעקבות תקיפה על ידי עובד אלים והודעתי מראש שלא אגיע לשימוע, שאני מוותר על זכות הטיעון ובקשתי מכתב פיטורים שאוכל לקבל אבטלה עד שאחזור לעבוד. המעסיק מסרב לתת לי מכתב פיטורים ומשחק בזכויות שלי.
  26.01.2025
מחבר: אביבה בורנובסקי, עו"ד נוטריון ומגשרת תאריך: 26.01.2025 שעה: 11:31
שלום רב, זה שהודעת שאתה לא מתיצב לשימוע לא אומר שהמעסיק פיטר אותך. השימוע כשמו נועד כדי לשמוע את העובד אם העובד מוותר על זכותו להשמיע את דבריו המעסיק יחליט על סמך הניירת שנמצאת ברשותו ויכול להיות שעל סמך הניירת המעסיק החליט שלא לפטר אותך. אני ממליצה לך לפנות ליעוץ משפטי פרטני. בהצלחה אביבה בורנובסקי, עו"ד ונוטריון מנהלת פורום דיני עבודה
  21.01.2025
מחבר: סיון כהן תאריך: 21.01.2025 שעה: 14:52
האם זה חוקי לשלוח מכתב נטישה במצב כזה? במקרה שבו עובד נמצא בהיעדרות זמנית עקב בעיה רפואית (ובפרט אם הוא ממתין להמלצת רופא תעסוקתי ) כאשר המנהלת שלי, ומנהלת משאבי האנוש יודעות את זה? האם זה חוקי לשלוח מכתב נטישה במצב כזה? במקרה שבו עובד נמצא בהיעדרות זמנית עקב בעיה רפואית (ובפרט אם הוא ממתין להמלצת רופא תעסוקתי ) כאשר המנהלת שלי, ומנהלת משאבי האנוש יודעות את זה? אם המעסיק שולח מכתב נטישה בזמן שבו העובד לא יכול היה לשוב לעבודה עקב בעיה רפואית (ושליחותו של הרופא התעסוקתי היא חלק מהתהליך), זה עשוי להוות פעולה לא חוקית. המעסיק היה צריך להמתין להמלצת הרופא ולנקוט בפעולה בהתאם לממצאים של הרופא, ואם העובד נמצא במצב של מחלה או היעדרות מאושרת, לא ניתן להחשיב אותו כ"מנגד" או כ"נטוש". מה כדאי לעשות? 1. *שמור על תיעוד*: חשוב לשמור תיעוד של כל התקשורת עם המעסיק לגבי המצב הרפואי שלך, כולל כל הצהרה או חוות דעת מהרופא התעסוקתי.
  20.01.2025
מחבר: סיון כהן תאריך: 20.01.2025 שעה: 14:27
שלום לכולם, אני נמצאת במצב שבו קיבלתי מכתב נטישה מהמעביד, למרות שאני ממתינה להמלצה מרופא תעסוקתי לאחר שהתמודדתי עם בעיה רפואית שגורמת לי להיעדר מהעבודה. המעסיק יודע על המצב הרפואי שלי והסכים שאפנה לרופא תעסוקתי לצורך בדיקה. עם זאת, קיבלתי מכתב המורה לי כי לא הגעתי לעבודה ולכן אני נחשבת כמפוטר/ת עקב נטישה. האם יש כאן פעולה לא נכונה מצד המעסיק? האם הם יכולים לשלוח לי מכתב נטישה לפני שקיבלתי את חוות דעת הרופא התעסוקתי? אילו צעדים כדאי לי לנקוט כעת? האם יש לי זכויות בתהליך כזה? אשמח לקבל ייעוץ ועזרה בנוגע למצב זה. תודה מראש!
  20.01.2025
מחבר: סיון כהן תאריך: 20.01.2025 שעה: 14:23
שלום לכולם, אני נמצאת במצב שבו קיבלתי מכתב נטישה מהמעביד, למרות שאני ממתינה להמלצה מרופא תעסוקתי לאחר שהתמודדתי עם בעיה רפואית שגורמת לי להיעדר מהעבודה. המעסיק יודע על המצב הרפואי שלי והסכים שאפנה לרופא תעסוקתי לצורך בדיקה. עם זאת, קיבלתי מכתב המורה לי כי לא הגעתי לעבודה ולכן אני נחשבת כמפוטר/ת עקב נטישה. האם יש כאן פעולה לא נכונה מצד המעסיק? האם הם יכולים לשלוח לי מכתב נטישה לפני שקיבלתי את חוות דעת הרופא התעסוקתי? אילו צעדים כדאי לי לנקוט כעת? האם יש לי זכויות בתהליך כזה? אשמח לקבל ייעוץ ועזרה בנוגע למצב זה. תודה מראש!
  20.01.2025
מחבר: סיון כהן תאריך: 20.01.2025 שעה: 14:21
שלום לכולם, אני נמצאת במצב שבו קיבלתי מכתב נטישה מהמעביד, למרות שאני ממתינה להמלצה מרופא תעסוקתי לאחר שהתמודדתי עם בעיה רפואית שגורמת לי להיעדר מהעבודה. המעסיק יודע על המצב הרפואי שלי והסכים שאפנה לרופא תעסוקתי לצורך בדיקה. עם זאת, קיבלתי מכתב המורה לי כי לא הגעתי לעבודה ולכן אני נחשבת כמפוטר/ת עקב נטישה. האם יש כאן פעולה לא נכונה מצד המעסיק? האם הם יכולים לשלוח לי מכתב נטישה לפני שקיבלתי את חוות דעת הרופא התעסוקתי? אילו צעדים כדאי לי לנקוט כעת? האם יש לי זכויות בתהליך כזה? אשמח לקבל ייעוץ ועזרה בנוגע למצב זה. תודה מראש! שלום לכולם, אני נמצאת במצב שבו קיבלתי מכתב נטישה מהמעביד, למרות שאני ממתינה להמלצה מרופא תעסוקתי לאחר שהתמודדתי עם בעיה רפואית שגורמת לי להיעדר מהעבודה. המעסיק יודע על המצב הרפואי שלי והסכים שאפנה לרופא תעסוקתי לצורך בדיקה. עם זאת, קיבלתי מכתב המורה לי כי לא הגעתי לעבודה ולכן אני נחשבת כמפוטר/ת עקב נטישה. האם יש כאן פעולה לא נכונה מצד המעסיק? האם הם יכולים לשלוח לי מכתב נטישה לפני שקיבלתי את חוות דעת הרופא התעסוקתי? אילו צעדים כדאי לי לנקוט כעת? האם יש לי זכויות בתהליך כזה? אשמח לקבל ייעוץ ועזרה בנוגע למצב זה. תודה מראש!
  26.01.2025
מחבר: אביבה בורנובסקי, עו"ד נוטריון ומגשרת תאריך: 26.01.2025 שעה: 10:56
שלום רב, עובד שהסתימו לו ימי המחלה הצבורים לו וממשיך לא להגיע לעבודה נחשב כנוטש את עבודתו. אני ממליצה לך לפנות ליעוץ פרטני בעניין שהעלאת בשאלה. בהצלחה אביבה בורנובסקי, עו"ד ונוטריון מנהלת פורום דיני עבודה
  20.01.2025
מחבר: איילת תאריך: 20.01.2025 שעה: 10:39
לפני שנה נגמרה לי הזכאות לשעת הורות ועדיין ממשיכים לחשב לי את השעות שאני צריכה לעבוד לפי שעת הורות. האם מחובתי לעדכן את המעסיק שיש לו טעות או שזה בעיה שלהם?
  26.01.2025
מחבר: אביבה בורנובסקי, עו"ד נוטריון ומגשרת תאריך: 26.01.2025 שעה: 10:53
שלום רב, כמובן שעליך להודיע למעסיק כי הסתימה התקופה בה מגיע לך שעת הורות. חוקי העבודה עוסקים בתום הלב של שני הצדדים הן העובד והן המעסיק ואם מצאת שגיאה בתלוש השכר שלך גם אם היא לטובתך עליך להודיע למעסיק על כך. בהצלחה אביבה בורנבוסקי עוד ונוטריון מנהלת פורום דיני עבודה
  16.01.2025
מחבר: אבי תאריך: 16.01.2025 שעה: 19:57
שלום רב, רציתי בבקשה לשאול האם חישוב ערך יום חופש לעובד שעתי נעשה לפי אחוז המשרה, או לפי ערכו של יום עבודה ממוצע ללא קשר לכמות הימים בשבוע בהם העובד השעתי עובד בפועל? למשל, מקום העבודה פועל 7 ימים בשבוע, אך אני עובד בו רק 3 ימים בשבוע. תודה רבה!
  26.01.2025
מחבר: אביבה בורנובסקי, עו"ד נוטריון ומגשרת תאריך: 26.01.2025 שעה: 10:49
שחום רב, אין קשר בין מספר הימים בהם העסק עובד לבין שווי יום החופש של עובד שעתי החישוב נעשה כך: שכר העבודה היומי הממוצע כפול במספר ימי החופשה, כאשר שכר העבודה היומי הממוצע הוא הסכום שמתקבל מחילוק השכר ברוטו ששולם לעובד ב-3 החודשים שקדמו לחופשה במספר 90. בהצלחה אביבה בורנובסקי, עו"ד ונוטריון מנהלת פורום דיני עבודה
  16.01.2025
מחבר: לירן תאריך: 16.01.2025 שעה: 8:41
השכר שלי במשך שנה עמד על 10,000 ש"ח גלובאלי. המעסיק העלה לי את השכר בעד 1000 ש"ח אבל בנספח לחוזה העסקה נרשם ששכר הבסיס יעמוד על 8,000 ש"ח+שעות נוספות בסך 3,000 ש"ח שיכסו 40 שעות נוספות בחודש. האם אני נפגעת מהתהליך? האם הרעה בתנאי השכר הרי השכר הקובע שהוא שכר הבסיס נפגע . טעמתי בשכר גלובאלי משלמים שעות נוספות? להבנתי ההליך אינו תקין ופוגע בתנאי ההעסקה שלי
  16.01.2025
מחבר: לירן תאריך: 16.01.2025 שעה: 8:41
השכר שלי במשך שנה עמד על 10,000 ש"ח גלובאלי. המעסיק העלה לי את השכר בעד 1000 ש"ח אבל בנספח לחוזה העסקה נרשם ששכר הבסיס יעמוד על 8,000 ש"ח+שעות נוספות בסך 3,000 ש"ח שיכסו 40 שעות נוספות בחודש. האם אני נפגעת מהתהליך? האם הרעה בתנאי השכר הרי השכר הקובע שהוא שכר הבסיס נפגע . טעמתי בשכר גלובאלי משלמים שעות נוספות? להבנתי ההליך אינו תקין ופוגע בתנאי ההעסקה שלי
  16.01.2025
מחבר: לירן תאריך: 16.01.2025 שעה: 8:41
השכר שלי במשך שנה עמד על 10,000 ש"ח גלובאלי. המעסיק העלה לי את השכר בעד 1000 ש"ח אבל בנספח לחוזה העסקה נרשם ששכר הבסיס יעמוד על 8,000 ש"ח+שעות נוספות בסך 3,000 ש"ח שיכסו 40 שעות נוספות בחודש. האם אני נפגעת מהתהליך? האם הרעה בתנאי השכר הרי השכר הקובע שהוא שכר הבסיס נפגע . טעמתי בשכר גלובאלי משלמים שעות נוספות? להבנתי ההליך אינו תקין ופוגע בתנאי ההעסקה שלי
  16.01.2025
מחבר: אביבה בורנובסקי, עו"ד נוטריון ומגשרת תאריך: 16.01.2025 שעה: 13:59
שלום רב, כדי לענות על השאלה שלך יש לבדוק את ההסכם הישן מול החדש הגדול נראה לי שיש פגיעה כי הפקדות לפנסיה עושים לפי השכר הבסיס בלא השעות הנוספות וגם שווי יום חופש נעשה לפי השכר הבסיסי ללא השעות הנוספות, אך שוב יש לבדוק את ההסכמים. אני ממליצה לך לפנות ליעוץ משפטי פרטני בענין זה. בהצלחה אביבה בורנובסקי, עו"ד ונוטריון מנהלת פורום דיני עבודה
  15.01.2025
מחבר: ערגה תאריך: 15.01.2025 שעה: 17:33
חברת נקיון שעובדת אצלי. איך אני בודקת שהקבלות חשבוניות שלו חוקיות
  16.01.2025
מחבר: אביבה בורנובסקי, עו"ד נוטריון ומגשרת תאריך: 16.01.2025 שעה: 13:56
שלום רב, כל מעסיק יש לו תיק במס הכנסה ובמע"מ אפשר לבקש אישור ניהול ספרים מנותן השירות או לבדוק באירגון חברות הניקיון אם החברה רשומה שם. בהצלחה אביבה בורנובסקי, עו"ד ונטריון מנהלת פורום דיני עבודה
  15.01.2025
מחבר: גדי תאריך: 15.01.2025 שעה: 12:25
שלום, בשנתיים האחרונות עבדתי במשרה חלקית וקיבלתי יום חופשה אחד בכל חודש, כשנאמר לי שערך כל יום חופש מחושב לי אחוז משרה ב3 החודשים האחרונים. בחודש האחרון פתאום קיזזו לי ימים בטענה שאני עובד משרה חלקית, ואילו ערך כל יום עדיין נקבע לפי אחוז משרה. האם מותר לקזז פעמיים - גם פחות ימי חופש וגם לקבוע את הערך לפי המשרה החלקית? והאם מותר להוריד ימים רטרואקטיבית אחרי שבמשך מעל לשנתיים החישוב התבצע בדרך מסוימת? אציין שהמעסיק תמיד התיר לצבור ימי חופשה תודה רבה
  16.01.2025
מחבר: אביבה בורנובסקי, עו"ד נוטריון ומגשרת תאריך: 16.01.2025 שעה: 13:54
שלום רב, לא הצלחתי להבין מה עשתה המעסיקה חישוב שווי יום חופש נעשה לפי הממוצע השכר של שלושת החודשים האחרונים. עד כאן נראה כי החברה פעלה כחוק מכאן אני לא מבינה מה בדיוק נעשה. אני ממליצה לך לפנות ליעוץ משפטי פרטני בעניין זה. בהצלחה אביבה בורנובסקי, עו"ד ונוטריון מנהלת פורום דיני עבודה
  15.01.2025
מחבר: אלעד יחזקאל תאריך: 15.01.2025 שעה: 10:48
החברה שבה אני עובד החליטה לעבור משיטת תשלום ארוחות צהריים בתלוש השכר לשיטת תן ביס נטען. השינוי נכשה ללא הסכמתי וללא הודעה מראש . האם הדבר יכול להחשב להפרת חוזה חד צדדית מצידם?
  16.01.2025
מחבר: אביבה בורנובסקי, עו"ד נוטריון ומגשרת תאריך: 16.01.2025 שעה: 13:50
שלום רב, אני לא רואה בכך הפרת הסכם עבודה בכל מקרה ההוצאה נרשמת בתלוש השכר שלך ואתה משלם עליה את המיסים. לדעתי השיטה לתשלום ארוחת הצוהרים נתונה בידי המעסיק ויש כמובן לזכור כי זו הטבה מיוחדת שאינה ניתנת בעל המשק. בהצלחה אביבה בורנובסקי, עו"ד ונוטריון מנהלת פורום דיני עבודה
  15.01.2025
מחבר: עובד תאריך: 15.01.2025 שעה: 9:02
שלום. אני מועסק לא מעט שנים בחברה, טכנית כעצמאי (תשלום מול חשבוניות), בפועל לפי כל התבחינים נחשב שכיר. עלות השכר שלי (סך ההכנסות המעסיק) די דומה לעלות שכר של שכיר שמקביל אלי. לפני כשנה מונה מנהל חדש שאיני מסתדר איתו. חשוב לציין כי אין הסכם העסקה. בהנחה שבשלב זה אני מפסיק את עבודתי שם ביוזמתי - האם אהיה זכאי לפיצויי פיטורין?
  15.01.2025
מחבר: שי לוי תאריך: 15.01.2025 שעה: 7:17
אני עובדת בתור ראש צוות בסופר ביקשו מימני לעבור לעבוד בסופר אחר רחוק או בסופר קרוב אבל בתפקיד נחות מימה שאני עכשיו. סירבתי וביקשתי להישאר בסופר שלי או בסופר קרוב אבל באותו תפקיד ולא נחות. ועכשיו קיבלתי זימון לשימוע. והשימוע הוא על תאריך של יום חופש שביקשתי. מה לעשות מבחינת השימוע? ומה לעשות מבחינת היום חופש?
  16.01.2025
מחבר: אביבה בורנובסקי, עו"ד נוטריון ומגשרת תאריך: 16.01.2025 שעה: 13:48
שלום רב, את יכולה לבקש לדחות את השימוע ליום אחר, לפני או אחרי יום החופש שלך אם הוא חשוב לך. או שאת יכולה להתייצב לשימוע ולא לקחת באותו יום חופש. בכל מקרה אני ממליצה לפנות ליעוץ משפטי בטרם השימוע כדי להבין את המשמעויות ולגבש את דרכך . בהצלחה אביבה בורנובסקי, עו"ד ונוטריון מנהלת פורום דיני עבודה
  1. «
  2. 7
  3. 8
  4. 9
  5. 10
  6. 11
  7. 12
  8. 13
  9. 14
  10. 15
  11. 16
  12. 17
  13. »