| תאריך |
מחבר: אביבה בורנובסקי, עו"ד נוטריון ומגשרת
תאריך: 26.07.2023
שעה: 11:34
שלום רב,
לעובד במשכורת חודשית יורדו ממכסת הימים הצבורים את כל הימים שנרשמו לו כמחלה גם אם חל בתוכם שישי שבת.
בהצלחה
אביבה בורנובסקי, עו"ד ונוטירון מנהלת במשותף של םורום דיני בעודה
|
מחבר: עדי
תאריך: 25.07.2023
שעה: 10:03
שלום,קראתי שגם לעובד שעתי מגיע ימי מחלה וחופשה והתנאי הוא מינימום 75 ימים רצופים. מה הכוונה רצופים?
אני עושה בין 2 ל 3 משמרות של 8 שעות בכל שבוע,אז לא יהיה לי רצף
אשמח מאוד לחידוד הנושא
תודה
|
מחבר: אביבה בורנובסקי, עו"ד נוטריון ומגשרת
תאריך: 26.07.2023
שעה: 11:31
שךלום רב,
כן גם לעובד שעתי או יומי מגיע צבירת חופש ומחלה בהתאם לאחוז המשרה שלו.
וזה חל על כל עובד מהיום הראשון.
בלי שום קשר נראה לי שמה שאתה מתכוון הוא צורת החישוב של שווי יום חופשה.
בהצלחה
אביבה בורנובסקי, עו"ד ונוטריון מנהלת במשותף של פורום דיני עבודה
|
מחבר: גלית
תאריך: 24.07.2023
שעה: 18:57
שלום, פוטרתי מעבודתי עקב קיצוצים. ההודעה נעשתה ע"י המקום בו עבדתי בפועל, אך הועסקתי על ידי חברה אחרת (קבלנית). למחרת ההודעה כבר התבקשתי להחזיר ציוד. רק שבועיים אחרי זה נעשה "שימוע" ע"י החברה המעסיקה לצורך הנראות כי החברה בה עבדתי החליטה שלא נמשיך לעבוד בזמן ההודעה המוקדמת ולמעשה פוטרתי במקום ללא אפשרות להמשיך או לטעון משהו. קיבלתי מכתב פיטורים מהחברה המעסיקה (הקבלנית) ב-30.04 ואז גיליתי שבסיום ההעסקה הם רשמו שתקופת העבודה הסתיימה בתאריך זה. פניתי אליהם ושאלתי מדוע שכן יש להם חובה של חודש הודעה מוקדמת ולכן זה צריך להיות יחסי עובד-מעביד עד ה-30.05. הם טענו שהם לא מחשיבים את החודש הזה בגלל שבפועל לא עבדנו. הסברתי להם שזו לא בחירה שלי לא לעבוד בחודש הזה, אלא ביקשו מאיתנו לסיים ולא לעבוד.החזרנו ציוד עוד לפני ה"שימוע" אפילו. זה לא עניין אותם וטענו שהם לא יתנו לנו כלום על החודש הזה. בפועל קיבלתי תלוש על חודש מאי, אך לא קיבלתי על החודש הזה הבראה ולא ימי חופשה (אולי עוד דברים שאני לא יודעת). הם נתנו רק את השכר בסיס וזהו. עכשיו גם גיליתי שיש לי חוב בביטוח לאומי על חודש מאי כי הם לא העבירו להם תשלום על זה. האם זה חוקי או שהם מחוייבים להכיר במאי כחודש עבודה לכל דבר ולהפריש ב"ל ולתת את כל הזכויות שמגיעות (כגון הבראה)? תודה
|
מחבר: אביבה בורנובסקי, עו"ד נוטריון ומגשרת
תאריך: 26.07.2023
שעה: 11:28
שלום רב,
המעסיק שלך צודק אם הפיטוירן שלך נכנסו לאלתר הרי שיחסי העבודה נפסקו באותו ייום וכל מה שהוא צריך לשלם זה את חלף ההודעה המוקדמת כאשר אין יחסי עבודה המעסיק לא משלם את הזכויות הנלוות ליחסי עבודה כמו הבראה וצבירת ימי חוםפש.
בהצלחה
אביבה בורנובסקי, עו"ד ונוטירון מנהלת במשותף של פורום דיני עבודה
|
מחבר: דימה אלוני
תאריך: 24.07.2023
שעה: 17:45
שלום רב
אני עובד בשכר גלובלי.
5 ימים בשבוע. 8 שעות ביום.
שבוע שעבר איחרתי לעבודה בחצי שעה ובגללי המקום היה סגור. היה גם לקוח שחיכה מחוץ למקום חצי שעה.
המנהל כעס ואמר שהוא רשאי לקזז לי מימי החופש הצבורים שלי את החצי שעה הזו.
האם זה נכון?
מותר לו להוריד לי את חצי השעה הזו מימי החופש הצבורים?
תודה על המענה
|
מחבר: אביבה בורנובסקי, עו"ד נוטריון ומגשרת
תאריך: 26.07.2023
שעה: 11:25
שלום רב,
המעסיק לא יכול לקזז לך את חצי השעה מימי החופש אלא הוא לא ישלם לך עבור החצי שעה הזו החישוב שעות העבודה הרגילות שלך.
בהצלחה
אביבה בורנובסקי, עו"ד ונוטירון מנהלת במשותף של פורום דיני עבודה
|
מחבר: דימה אלוני
תאריך: 27.07.2023
שעה: 15:01
תודה על תשובתך
אבל איך יקוזז אם אני עובד בשכר גלובלי חודשי?
אני לא עובד שעתי
|
מחבר: לירון
תאריך: 24.07.2023
שעה: 13:40
שלום,
לצערי פוטרתי מהעבודה לאחר תקופה ממושכת של כמה שנים, נערך לי שימוע ולאחר שבוע קיבלתי הודעה כתובה שהוחלט לסיים את עבודתי ומועד סיום יחסי עובד מעביד הוא היום (עם התאריך של אותו היום) והחברה תשלם לי על תקופת הודעה המוקדמת במשכורת גמר החשבון
התחלתי לחתום בלשכת התעסוקה לאחר כמה ימים (עדיין לא הגשתי תביעה בביטוח לאומי) אבל המעסיק עדיין משלם לי את המשכורת האחרונה + החודש מראש של ההודעה המוקדמת.
רציתי לשאול מתי להגיד את התביעה בביטוח לאומי והאם ביטוח לאומי יקזזו לי את הסכום ששולם לי ממקום העבודה?
תודה רבה
|
מחבר: אביבה בורנובסקי, עו"ד נוטריון ומגשרת
תאריך: 26.07.2023
שעה: 11:23
שלום רב,
הביטוח הלאומי לא ישלם לך אלא לאחר שיסתימו ימי ההודעה המוקדמת כלומר גם אם פוטרת לאלתר ושולם לך חלף ימי הודעה מוקדמת הביטוח הלאומי יתחיל לשלם רק לאחר שיסתימו ימי ההודעה המוקדמת שעליהם שילם לך המעסיק חלף הודעה מוקדמת.
בהצלחה
אביבה בורנובסקי, עו"ד ונוטירון מנהלת במשותף של פורום דיני עבודה
|
מחבר: חסוי
תאריך: 19.07.2023
שעה: 0:21
שלום, אשמח לעזרה להבין איך לחשב פיצויים. אני התחלתי לעבוד בפברואר 2014 עבדתי עד מאי 2021 שכר מאי בסיס 10000 שח. ביוני 2021 עברתי ניתוח עקב מחלת הסרטן ומאז אני מקבלת קיצבה מבלל וא.כ.ע מהפנסיה.
במרץ 2023 חזרתי חעבודה חלקית של15 שעות חודשיות הבסיס 1000 שח
תודה
|
מחבר: אביבה בורנובסקי, עו"ד נוטריון ומגשרת
תאריך: 23.07.2023
שעה: 12:34
שלום רב,
אני ממליצה לך לפנות לחשבת שכר כדי שתערוך לך את החישוב המדויק. בכל אופן לדעתי את פיצויי הפיטורין שלך צרכים לחשב לפי תקופות תקופה שעבדת עם שכר גבוה ולזה לצרף את התקופה עם השכר הנמוך.
בלי שום קשר נראה כי רכיב הפיצויים שלך נמצא בקרן הפםנסיה ומשם את מקבלת את אובדן כושר העבודה שלך
בהצלחה
אביבה בורנוב סקי, עו"ד ונוטריון מנהלת במשותף של פוורם דיני עבודה
|
מחבר: דני קוד
תאריך: 18.07.2023
שעה: 22:36
שלום רב, אני מתכנן לעבור לעיר שנמצאת במרחק של כ 60 ק"מ מעיר מגורי ועבודתי, אני מתכנן להתפטר בעקבות כך. האם אני זכאי לפיצויי פיטורין?
|
מחבר: אביבה בורנובסקי, עו"ד נוטריון ומגשרת
תאריך: 23.07.2023
שעה: 12:22
שלום רב,
הזכאות לפיצויי פיטורין עם מעבר לעיר אחרת קמה אך ורק לישובים שנמצאים ברשימה שנמצאת בתקנות חוק פיצויי פיטוירין. מכאן שלא כל מעבר מזכה בהתפטרות בדין מפוטר ןלפיצויי פםיטוירן.
בהצלחה
אביבה בורנובסקי, עו"ד ונוטריון מנהלת במשותף של פורום דיני עבודה
|
מחבר: עדי
תאריך: 18.07.2023
שעה: 19:55
הי
אודה לעזרה
אני עובדת כמה חודשים אצל מעסיק
בחוזה צויין שאם אני מתפטרת או מפוטרת אני חייבת בקנס של 1000 שח על כל חודש עבודה בגלל הכשרה
אני עובדת עם תעודה שהגעתי איתה למקום העבודה אך בלי ניסיון ובגלל שאין לי ניסיון אז המעסיק הכניס את הסעיף הזה
אני רוצה לדעת אם זה חוקי ? כי זה נשמע לי המון כסף
אני שוקלת להתפטר ואני רוצה לדעת במידה ואני מוציאה מחלה על 10 ימים ראדונים דל החודש ואז מקבלת את השכר בעישירי לחודש ומודיעה על פיטורים
האם המעסיק יכול להחליט שלא לשלם לי את הנפקדות לפנסיה ולקחת מהכסף הזה את הקנס ?
בנוסף מה קורה במצב שאני חייבת ימי הודעה מוקדמת אבל למעסיק אין ממה לקחת כי כבר שילם לי שכר
האם זה בעייתי לי ??
תודה
|
מחבר: אביבה בורנובסקי, עו"ד נוטריון ומגשרת
תאריך: 23.07.2023
שעה: 12:19
שלום רב,
כל סעיף בהסכם שמסדיר את יחסי העבודה בין הצדדים ומקובל על שני הצדדים והם חותמים עליו הרי שהוא קביל.
לעניין התפטרותך אם יש לך ימי מחלה צבורים ואת חולה ורופא מאשר ונותן לך ימי מחלה הרי שעל המעסיק לשלם לך את שכרך בניכוי האמור בחוק וכן להפקיד לך לקרן פנסיה בגין הימים בהם היית חולה.
בכל מקרה אני ממליצה לך לפנות ליעוץ משפטי פרטני בעניין זה.
בהצלחה
אביבה בורנובסקי, עו"ד ונוטריון מנהלת במשותף של פורום דיני בעודה
|
מחבר: אור כהן
תאריך: 18.07.2023
שעה: 16:38
שלום ,
תקופת הקורונה נדבקתי בקורונה במקום עבודתי הוצאתי תאונת עבודה מביטוח לאומי
לאחר מכן סבלתי מלונג קוביד והלכתי לרופאה תעסוקתית שהביאה לי שנה וחצי מחלה במקטעים של חצי שנה.
במהלך זה לא היה קשר עם מקקום העבודהלמעט פעם אחת ששאלתי היכן אני עומד ונאמר ל שאני ב"אוויר" .
לאחרונה יצרתי קשר עם מקום העבודה על מנת לקבל כספי פיצויים טופס 161 וכו'.
נאמר לי שהוצאתי לחל"ת בגלל שלא היו לי ימי מחלה צבורים .
לעולם לא דיברו איתי על כך או שאלו להסכמתי .
האם חוקי להוציא לחל"ת ללא הודעה מוקדמת וללא הסכמה?
|
מחבר: אביבה בורנובסקי, עו"ד נוטריון ומגשרת
תאריך: 23.07.2023
שעה: 12:16
שלום רב,
אני מצטערת אך אינני מבינה את הסטואציה משנת 2020 ועד היום אינך עובדת?, לא ברור מתיאור האירוע מתי הוצאת לחל"ת. האם כבר בשנת 2020 רק עכשו.
אני ממליצה לך לפנות ליעוץ משפטי פרטני בעניין זה.
בהצלחה
אביבה בורנובסקי, עו"ד ונוטריון מנהלת במשותף של פורום דיני עבודה
|
מחבר: אור כהן
תאריך: 23.07.2023
שעה: 14:23
קודם כל תודה על המענה
מ2021 איני עובד , אין תאריך לחל"ת כי המעסיק הוציא אותי ללא ידיעתי לחל"ת כי לא היו צבורים לי ימי מחלה
והצגתי למעסיק את האישור מרופאה תעסוקתית שהיה במשך שנה וחצי במקטעים של חצי שנה.
השאלה שלי אם חוקי להוציא לחל"ת ללא הסכמה שלי לתקופה בלתי מוגבלת? ואם יש על מה לטעון לפיצוי כספי מעבר למה שנצבר בקרן פיצויים ( 8 ושליש ע"פ חוק)?
|
מחבר: דנה
תאריך: 17.07.2023
שעה: 14:23
שלום
אני חברה באיגוד מקצועי שמאגד בתוכו עובדים מכל הקשת של מגזר החברה הישראלית
יו״ר האיגוד של הארגון לקח צד מסוים במפה הפוליטית ונואם בהפגנות פוליטיות של אותו צד תוך שהוא מציג מצג שווא שהעובדים באותו צד שלו ועומדים מאחוריו בתפיסת עולם פוליטית שלו כאדם פרטי
האם יש פה עבירה על החוק של יור הארגון ומה ניתן לעשות?
תודה
|
מחבר: אביבה בורנובסקי, עו"ד נוטריון ומגשרת
תאריך: 23.07.2023
שעה: 12:12
שלום רב,
אני לא רואה בעמדת יושב ראש הארגון המקצועי שלכם בעיה.לכל אדם יש זכות לעמדה פוליטית לפי פסקי הדין האחרונים היחידים שאינם יכולים להפגין או להביע את עמדתם הינם הפרקליטים בשרות המדינה וזאת מתוקף החלטת בג"צ האוסורת עליהם.
בהצלחה
אביבה בורנובסקי, עו"ד ונוטריון מנהלת במשותף של פורום דיני עבודה
|
מחבר: ליאון
תאריך: 17.07.2023
שעה: 0:50
שלום רב. אני בעל תעודה הכשרה של הנדסאי תעשייה וניהול עובד 15 שנה ברצף במשרה מלאה בתחום בחברה פרטית קטנה. האם אמור להיות הבדל בין שכר לבעל וותק של 8 שנים לבין שכר לבעל וותק של 15 שנים? אשמח לתשובה.
אגב- ראיתי שהשכר הממוצע במקצועי לבעלי וותק של 5 שנות ניסיון + הינו כ- 14000 ש"ח ברוטו ואני תוהה האם כבעל וותק באותה החברה 15 שנה נהוג ומקובל לדרוש שכר גבוה יותר עקב הוותק שהוא פי 3 מאשר וותק של 5 שנים...
|
מחבר: אביבה בורנובסקי, עו"ד נוטריון ומגשרת
תאריך: 17.07.2023
שעה: 10:48
שלום רב,
אין משמעות כספית מבחינת השכר לוותק בחברה קטנה המשמעות היא בתנאים הסוציאלים למשל במספר ימי ההבראה שמגיעים לך או מספר ימי החופש. כאן יש משמעות לוותק.עוד השכר תמיד נגזר ממשא ומתן, אם השכר אינו נראה לך אתה יכול לפנות למעסיק בדרישה להעלאת שכר.
בהצלחה
אביבה בורנובסקי,עו"ד ונוטריון מנהלת במשותף של פורום דיני עבודה
|
מחבר: מיכאל
תאריך: 16.07.2023
שעה: 18:32
התקבלתי לעבודה לפני כשנה וחצי כמנהל חשבונות ראשי, כך רשום בחוזה שהיה עם המנכ"ל הקודם שקיבל אותי לתפקיד.
המנכל התחלף ואני לא בא לא טוב, לא מקצועית אלא ברמה האישית!!
אין מה לפנות לבעלים כי זו רק החלטת מנכ"ל.
מה שעשה אמר לי שאני מנהל חשבונות ולא מנהל חשבונות ראשי, שינה לי את הגדרת התפקיד בע"פ ע"י התנהגות שנראית לעין ע"י כולם, מקטין אותי בצורה פוגענית.
האם זו הרעת תנאים?
גם אם אתפטר ואזכה לאבטלה זה לא מה שיעזור לי, אני רוצה לעבוד ולא להיות להיות מובטל. אני בן 55.
האם יש לי עילה לתביעה בגין הרעת תנאים?
|
מחבר: אביבה בורנובסקי, עו"ד נוטריון ומגשרת
תאריך: 17.07.2023
שעה: 10:44
שלום רב,
אני ממליצה לך לפנות ליעוץ משפטי פרטני כדי לבדוק מה בדיוק ההרעה המוחשית בתנאי עבודתך, אולי תביעה בגין התעמרות תהיה מוצלחת יותר כעולה מתיאור האירוע.
בהצלחה
אביבה בורנובסקי, עו"ד ונוטריון מנהלת במשותף של פורום דיני עבודה
|
מחבר: לי כהן
תאריך: 14.07.2023
שעה: 13:15
שלום ותודה מראש,
אבא שלי הוא שומר וסייר בישוב בשומרון.
לצורך סיור על גדר המערכת, הישוב רכש רכב מסוג ריינג'ר, ללא מיזוג אויר או חימום. הרכב גם חדיר לגשם, גם לגשם קל.
בקיץ הרכב רותח מחום, ובחורף הטמפרטורות יורדות אפילו מתחת ל-5 מעלות בלילה והקור בריינג'ר בלתי נסבל, במיוחד בנסיעה שאז גם נכנסת רוח וכו'.
והשאלה היא: האם חוקי לדרוש סיור בתנאים כאלו?
תודה רבה מראש!
|
מחבר: אביבה בורנובסקי, עו"ד נוטריון ומגשרת
תאריך: 17.07.2023
שעה: 10:42
שלום רב,
לצערי אני לא יכולה לענות על השאלה שכן אין לי מידע מה בדיוק עושה השומר סייר, לידעתך יש הבדל בין שומר לסייר ולכן יש לקרוא את הסכם העבודה שאביך חתום עליו.
אני ממליצה לכם לפנות ליעוץ משפטי פרטני בעניין זה.
בהצלחה
אביבה בורנובסקי, עו"ד ונוטירון מנהלת במשותף של פורום דיני עבודה
|
מחבר: אבי
תאריך: 14.07.2023
שעה: 9:07
שלום רב
קודם כל תודה על הפורום,
רציתי לשאול, אני עובד במקום עבודה מכירתי,
שרוב העבודה היא לקוחות נכנסים, ומי שרוצה להגדיל את הבונוס שלו כשנכנסים נגמרים יש גם שיחות יוצאות (שברור שכל עובד מעדיף נכנסים ויש כאלה עובדים שאפילו במחיר של לא לעשות כלום לא מוכנים לעשות שיחות יוצאות),
אני לעומת זאת כן משתדל כמה שיותר לבצע גם יוצאות, וגם מקום העבודה מעודד את הנושא באופן כללי... (כל מקום עבודה רוצה להגדיל את מעגל הלקוחות)
חשוב לציין אין מודל תגמול מיוחד ליוצאת לעומת נכנסת,
ואני שאני בנאדם מכירתי ובנאדם שאוהב לעבוד מצליח להכניס ביוצאות בלי להגזים בשעתיים מה שעובד אחר יעשה ב6-7 שעות,
יש לי מנהלת שממש מתעמרת בי ברמה שכל העובדים כבר אומרים לי שזה כבר מוגזם,
שאני נכנסתי למחלקה היה עומס מטורף בלקוחות הנכנסים, נכנסתי ונתתי עבודה, ותוך כמה חודשים העומס התאפס והגיע למצב שאין על מה לעבוד, מה עוד שבמקביל נהייתה ירידה דרסטית בכמות הלקוחות,
יצויין כי באותה תקופה קיבלתי יחס אוהד מכיוון המנהלת שלי,
וברגע שנגמרה העבודה, בהתחלה היא ניסתה לחייב אותי להוציא רק יוצאות, שעמדתי על הרגליים האחוריות, היא אמרה לי שהיא רוצה להעלות לי את הבונוס אבל היא צריכה "לבחון" כמה אני מסוגל,
לאחר אותה תקופה, היא הציגה לי מודל תגמול משפיל בכל קנה מידה, שסירבתי להמשיך כך...
ומאז אותו יום, המנהלת דואגת להציף בעיות מול ההנהלה מעליה,
לאחרונה הציגו לנו מודל תגמול שבו העלו את התגמול אך יחד עם זאת שמו סעיף שבו המנהל יכול להוריד אחוז משמעותי מהבונוס, במידה והעובד פעל שלא כדין במזיד כשהדוג'שהיא נתנה שהעובד גרם לחברה לנזק של אלפי ש"ח במזיד,
עכשיו: לפעמים נתקלים במקרים שבהם מוציאים שיחה יוצאת ללקוח שמסתבר שהוא כבר פנה כנכנס, ואז לרוב מבררים מול המנהלת אם ניתן לבצע את המכירה,
בחודש שעבר היה לקוח שלא שאלתי את המנהלת, וקיבלתי על כך הפחתה שנזכיר מיועדת למי שגרם לנזק לחברה ולא עניין פנים ציוותי, אבל יחד עם זאת קיבלתי הוראה בפעם הבאה שזה קורה לבדוק מול המנהלת שלי,כשהמנהלת מציינת: תהיה ישר זה ישתלם לך...
וכך קרה שוב, התקשרתי ללקוח שבתחילת השיחה ציין כי התקשרו אליו, אמרתי לו שאבדוק וסיימנו את השיחה וביום למחרת ביקשתי מהמנהלת אישור כיצד לפעול כנדרש, ביום למחרת שאלתי כנדרש, ואז קיבלתי מייל של הפחתה בתגמול בגלל שביקשתי אישור למרות שלא הצעתי לו את השירות (הרי ברור שאני לא יציע לו את זה שוב, על זה נפלתי פעם שעברה)
ומה שהכי אירוני בסיפור שכל ההפחתות נובעות מהרצון לפעול ולהגדיל עוד את מעגל הלקוחות...
כיצד לפעול בנושא?
|
מחבר: אביבה בורנובסקי, עו"ד נוטריון ומגשרת
תאריך: 17.07.2023
שעה: 10:40
שלום רב,
לכל מנהל יש מנהל משלו, ולכן אני הייתי מבקשת שעיחה עם משאבי אנוש והמנהל הגבוה יותר יחה שכמובן גם המנהלת שלך תשתתף בה, בשיחה אתה יכול לעלות את כל הטענות שלך ולראות אם יש לך אוזן קשבת בהנהלה.
בהצלחה
אביבה בורנובסקי, עו"ד ונוטריון מנהלת במשותף של פורום דיני עבודה
|
מחבר: חיה
תאריך: 12.07.2023
שעה: 13:56
שלום
היה בעייה בדלת העבודה ולא יכלו להיכנס לעבודה, ולכן אמרו לנו לא להגיע לעבודה והמעסיק אינו רוצה לשלם, האם המעסיק חייב לשלם ?
תודה רבה
|