חפש עורך דין לפי תחום משפטי
| |

פורום עורכי דין

פורום דיני עבודה
מנהלי הפורום:
אביבה בורנובסקי, עו"ד נוטריון ומגשרת

כולנו – עובדים ומעסיקים כאחד – נתקלים מפעם לפעם בשאלות הנוגעות למשפט העבודה, הכולל בחובו תחומים שונים ומגוונים כגון פיצויי פיטורין, הלנת שכר, שעות נוספות והסכמי עבודה. אנחנו באתר "פסקדין" מזמינים אתכם להיכנס לפורום דיני עבודה ולקבל תשובה על כל שאלה. המענה בפורום נועד למתן מידע כללי וראשוני בלבד ולא נועד בשום מקרה לשמש כיעוץ משפטי ו/או כתחליף ליעוץ משפטי. אין להסתמך על האמור מבלי להיוועץ עם עורך דין בטרם נקיטת כל פעולה או קבלת החלטה
חיפוש בפורום:
חבר הודעה חדשה
תאריך
  24.10.2023
מחבר: אביבה בורנובסקי, עו"ד נוטריון ומגשרת תאריך: 24.10.2023 שעה: 13:21
שלום אין הגבלה על פיטויר עובדים בתקופת המלחמה ישנם תנאים מסוימים שבהם החוק אוסר על פיטויר עובד בתקופה זו. חומרים תוכל לקרוא באתר הביטוח הלאומי ובאתר משרד העבודה. בהצלחה אביבה בורנובסקי, עו"ד ונוטירון מנהלת פורום דיני עבודה
  16.10.2023
מחבר: מיכל תאריך: 16.10.2023 שעה: 11:26
עובד הודיע היום על הפסקת עבודה – התפטרות נותן למעסיק חודש הודעה מוקדמת ע"פ חוזה שבתוך החודש יש 5 ימי חופש שאושר לו מזמן. האם זה תקין? מצד העובד? האם למעסיק יש עילה בגלל שיש חפיפה, מזכיר פה מדובר בהתפטרות. תודה
  24.10.2023
מחבר: אביבה בורנובסקי, עו"ד נוטריון ומגשרת תאריך: 24.10.2023 שעה: 13:19
שלום רב, יש אפשרות לחפוף בין ימי ההודעה המוקדמת לחופשה ההגבלה היא שהחפיפה לא תעלה על 14 ימים. בהצלחה אביבה בורנובסקי, עו"ד ונוטירון מנהלת פורום דיני עבודה
  15.10.2023
מחבר: גלית תאריך: 15.10.2023 שעה: 14:31
א.ג.נ., אני עובדת כסייעת בגן ילדים, 5 פעמים בשבוע. התגלתה אצלי טרשת נפוצה, שמקשה על ההליכה שלי. רופא תעסוקתית כתבה שאני יכולה לעבוד 3/4 פעמים בשבוע בלי מאמץ פיזי. אני עובדת דרך עיריית נתניה. האם המשכורת שלי תיפגע כאשר אחוז המשרה שלי ירד ? האם הם יכולים להרע את התנאים והשכר (משכורת ושעות עבודה) בעקבות מחלה כרונית ?המשכורת שלי לא גבוהה וזקוקה לה בגלל המצב הכלכלי. בתודה מראש, גלית
  19.10.2023
מחבר: אני תאריך: 19.10.2023 שעה: 0:06
אני לא עו"ד, אבל האם הגשת תביעה לנכות כללית? אם לא כדאי שתבררי את זכויותייך, יש לך זכויות בשל המחלה וכדאי שתבררי לגביהן.
  15.10.2023
מחבר: ריקי תאריך: 15.10.2023 שעה: 13:49
שלום מעסיק שאינו מפעיל את העסק בגלל מלחמה מי משלם לעובד שאינו מגיע בגלל מצב מלחמה המעסיק או ביטוח לאומי
  14.10.2023
מחבר: לאו ק תאריך: 14.10.2023 שעה: 5:35
שלום, האם יש עילה לתביעה נגד המעסיק או משהו נגדי פה? תודה. בגיל 14 התחלתי לעבוד בסופר מרקט ליד הבית, הייתי עד לזה שמחקו תאריכים פגי תוקף בכמה שנים וכשמצאתי פגי תוקף אמרו לי להשאיר, היה גוקים וחולדות במחסן. גם המעסיק במשמרות נתן הוראה לעבוד עד 22:00-23:00 שמותר לי רק עד 20:00. הפסקות חצי שעה ללא תשלום שלדעתי מותר לי יותר לפי החוק ולפעמים בלי הפסקה כי יש עומס ועדיין הורדת תשלום. הנחה אותי למכור סיגריות ואלכוהול שרק היום גיליתי שאסור לי למכור כי אני קטין, גם היה מצב שמכרתי לעצמי אלכוהול ופעם אחת מכרתי לעצמי ונתתי לחבר שעבר במהלך המשמרת שישמור… היה מחסיר לי כסף במשכורת לפעמים, היה מעסיק אותי בשנת לימודים שלפי החוק אסור, ולאחרונה לא עבדתי ועובד במקום ביקש ממני לחמם לו כמה דברים כי הבית שלי קרוב באתי שמתי במגשים וחזרתי עם אוכל מוכן ואחרי כמה ימים המעסיק גילה מאז הוא לא ענה לטלפון, לא רצה לשלם לי את השיק של החודש הקודם . לא מעסיק למשמרות.לפני יומיים המוצר היה פגום שקניתי באתי לסופר ואשתו לא רצתה להביא לי זיכוי כי לא הייתה לי קבלה כי היה עובד חדש שזרק לפח ואמרתי טוב לא נורא אבל הוא מכיר אותי הביא בסוף זיכוי אחרי שרבתי איתה . איימתי על המעסיק בתביעה והוא הביא לי את השיק בטענה שהוא היה שם כל הזמן למרות שלא היה ולא ענה. לא עונה לשאלות על פיצוי פיטורין (ותק של שנה ו3 חודשים). ויש עכשיו נוהל מהיום לכל העובדים לא למכור לי דברים. נכנסתי לסופר העובד אמר שלא מותר לו למכור לי ויצאתי בבושת פנים. האם זה חוקי? האם במשפט זה שחיממתי לעבודים והנושא של האלכוהול יבוא לרעתי? האלכוהול לא ידעתי בכלל כי הנחתי שאם מותר לי למכור שאני קטין מותר לי למהור לעצמי. הוא ניצל עוד עובדים. אם אפרסם בפייסבוק על הפגי תוקף זה לשון הרע? תודה רבה!
  24.10.2023
מחבר: אביבה בורנובסקי, עו"ד נוטריון ומגשרת תאריך: 24.10.2023 שעה: 13:18
שלום רב, אני ממליצה לך לפנות ליעוץ משפטי פרטני כי לא מדובר פה רק בנושא הפיצויים שלך אלא העוד נושאים שלא דווקא קשואים ליחסי עבודה. בהצלחה אביבה בורנובסקי, עו"ד ונוטירון מנהלת פורום דיני עבודה
  14.10.2023
מחבר: אנונימי תאריך: 14.10.2023 שעה: 1:10
שלום, הייתי מעוניין לדעת אם מעסיק יכול לקצר את שעות העבודה על דעת עצמו בתקופת המלחמה ככה שהמשכורת תהיה נמוכה יותר? תודה מראש
  24.10.2023
מחבר: אביבה בורנובסקי, עו"ד נוטריון ומגשרת תאריך: 24.10.2023 שעה: 13:15
שלוםרב, גם התקופת מלחמה חלים חוקי העבודה והמעסיק שלך צריך לקבל את אישורך לצימצום משרתך. יש לשים לב שאין איסור על פיטורין בתקופת המלחמה למעט חריגים הכתובים בחוק ולכן אולי עדיף לקבל שכר מופחת בתקופה זו מאשר לא לקבל שכר כלל. בהצלחה אביבה בורנובסקי, עו"ד ונוטריון מנהלת פורום דיני עבודה
  12.10.2023
מחבר: תמר תאריך: 12.10.2023 שעה: 14:36
שלום וברכה בסיום חופשת הלידה שלחתי למעסיק שלי אישור מחלה וכתבתי לו שהסתיימה לי החל''ד ואני מתחילה חופשת מחלה וכשהייתי אמורה לקב את המשכורת הוא אמר לי שאני לא זכאית בגלל שלא חזרתי לעבודה ורק אם הייתי חוזרת ואחר כך יוצאת הייתי זכאית האם זה נכון או שמגיע לי שכר על הימי מחלה ? תודה רבה
  24.10.2023
מחבר: אביבה בורנובסקי, עו"ד נוטריון ומגשרת תאריך: 24.10.2023 שעה: 13:12
שלום רב, לצערי לא הבנתי את השאלה האם הארכת את חופשת הלידה שלך כך שאת בחופשה ללא תשלום ומכאן אין לך זכאות לתשלום דמי מחלה או שהודעת שאת חוזרת לעבודה בתום חופשת הלידה שלך וחלית ואז יש לבחון האם את הזכאות בהתאם לאישורי המחלה והחזרה שלך לעבודה. בהצלחה אביבה בורנובסקי, עו"ד ונוטריון מנהלת במשותף של פורום דיני עבודה
  11.10.2023
מחבר: עידו תאריך: 11.10.2023 שעה: 12:53
שלום רב, אני שכיר כ 7 שנים אצל מעסיק. השכר שלי גלובלי חודשי וקבוע בכל התקופה. בשנה האחרונה המעסיק שלי החליט לסגור את מקום העבודה בימי שישי ולהוריד לי את שעות העבודה הנ"ל מימי החופש. נוצר מצב שבכל חודש אני צובר מספר שלילי של יום עבודה אחד. לאורך השנה האחרונה אני צובר חוב של ימי חופשה שליליים המצטברים בימי החופש שלי ואיני יכול לקחת חופשה בעצמי. האם המהלך הנ"ל חוקי ואני יכול לדרוש שינוי במצב הקיים על סמך דיני עבודה?
  11.10.2023
מחבר: אביבה בורנובסקי, עו"ד נוטריון ומגשרת תאריך: 11.10.2023 שעה: 15:57
שלום רב, המעבר לחמישה ימי עבודה התרחש במשק באפריל 2018 והם נקבע כי שבוע העבודה יהיה 42 שעות אם אתה עובד במתכונת של 5 ימים במשרה של 42 שעות שבועיות אין מה להוריד לך ימי חופש. אני ממליצה לך לפנות ליעוץ משפטי פרטני בעניין זה. בהצלחה אביבה בורנובסקי, עו"ד ונוטירון מנהלת פורום דיני עבודה
  10.10.2023
מחבר: איריס תאריך: 10.10.2023 שעה: 17:02
עברתי לגור בקצרין מחיפה .עבדתי בכסייעת בעירית חיפה 5 וחצי שנים.מסרבים לשחרר את כספי הפיצויים .לטענתם מעבר מעל 40 קילומטר לא מספיק כדי לזחרר את הפיצויים.רק מעבר עם בעל למקום עבודה או נישואין .אני גרושה ואין לי זכות לשחרר את הפיצויים?
  10.10.2023
מחבר: איריס תאריך: 10.10.2023 שעה: 16:36
עברתי לגור בקצרין מחיפה .עבדתי בכסייעת בעירית חיפה 5 וחצי שנים.מסרבים לשחרר את כספי הפיצויים .לטענתם מעבר מעל 40 קילומטר לא מספיק כדי לזחרר את הפיצויים.רק מעבר עם בעל למקום עבודה או נישואין .אני גרושה ואין לי זכות לשחרר את הפיצויים?
  11.10.2023
מחבר: אביבה בורנובסקי, עו"ד נוטריון ומגשרת תאריך: 11.10.2023 שעה: 15:52
שלום רב, מעבר מגורים במרחק של 40 ק"מ אינו הקריטריון היחידי ולקריטריון זנ מלווים מספר קריטריונים נוספים בהם החוק מכיר במעבר כהתפטרות לצורך קבלת פיצויי פיטוירון במקרה שלך את לא עומדת באף אחד מהקריטריונים הנוספים שהם מעבר לרגל נישואין או מעבר לישוב חקלאי או עיר פיתוח . לצערי קצין אינהנמצאת ברשימת הישובים המוגדרים כאזורי פיתוח הרשימה המלאה נמצאת בתקנות םיצויי םיטורין סעיף 12 (ב) בהצלחה אביבה בורנובסקי, עו"ד ונוטריון מנהלת פורום דיני עבודה
  11.10.2023
מחבר: איריס תאריך: 11.10.2023 שעה: 16:01
האם קרן הפיצויים שייכת לי בכל מקרה?
  07.10.2023
מחבר: אלי תאריך: 07.10.2023 שעה: 5:23
שלום, במקום עבודה קודם המעסיק הפריש לביטוח מנהלים 8.33% לטובת הפיצויים, האם קיימת חובה למעסיק החדש להמשיך ולהפריש 8.33% לפיצויים במסגרת אותה פוליסת ביטוח מנהלים
  11.10.2023
מחבר: אביבה בורנובסקי, עו"ד נוטריון ומגשרת תאריך: 11.10.2023 שעה: 15:44
שלום רב, כאשר עובד מגיע עם קופת פניסה פעילה על המעסיק החדש להמשיך ולהפקיד לו את אותם ערכים שאיתם הגיע ןלכן אם הגעת אל המעסיק החדש עם קופה שבה מופקד רכיב הפיצויים כ-8.33% מהשכר על המעסיק להמשיך ולהפקיד לך 8.33% בהצלחה אביבה בורנובסקי, עו"ד ונוטריון מנהלת פורום דיני עבודה
  04.10.2023
מחבר: אורלי תאריך: 04.10.2023 שעה: 10:41
בוקר טוב, עובד שהסכם העבודה שלו הינו 6.5 שעות ביום ועבד מעבר לשעות בהסכם השעות נחשבות כשעות נוספות?
  05.10.2023
מחבר: אביבה בורנובסקי, עו"ד נוטריון ומגשרת תאריך: 05.10.2023 שעה: 12:16
שלום רב, לא מדובר בשעות נוספות אלא בשעות עודפות שהתשתלום עליהם הוא כמו על שעה רגילה. אלא אם העובד יעבוד מעבר ל-8.36 שעות ביום אחד רק אז יתחילו לחשב לו שעות נוספות. בהצלחה אביבה בורנובסקי, עו"ד ונוטריון מנהלת פורום דיני עבודה
  30.09.2023
מחבר: א.ע. תאריך: 30.09.2023 שעה: 19:45
שלום , בני עובד שנה וחודשיים באותו מקום עבודה. בדצמבר עתיד להתגייס לצבא . ברצוני לדעת האם יכול להתפטר חודשיים לפני הגיוס ולהיות זכאי לפצויים .
  05.10.2023
מחבר: אביבה בורנובסקי, עו"ד נוטריון ומגשרת תאריך: 05.10.2023 שעה: 12:18
שלום רב, לא מצאתי תקופה מינמלית שהעובד חייב לעבוד לפני גיוסו אך הוא חייב לתת את ימי ההודעה המוקדמת וגם את תאריך הגיוס ו/או העתק מצו הגיוס שלו למעסיק. חודשים לי באופן אישי נראה מספיק זמן להודיע למעסיק על הגיוס. בהצלחה אביבה בורנובסקי, עו"ד ונוטריון מנהלת פורום דיני עבודה
  27.09.2023
מחבר: נושקי תאריך: 27.09.2023 שעה: 11:33
הי, אם אני עוברת לעבוד ממשרה מלאה למשרה חלקית, האם במידה ואתפטר, זה פוגע בסכום הפיצויים? מועסקת במקום העבודה מ 2007, לא חתומה על סעיף 14. תודה
  02.10.2023
מחבר: אביבה בורנובסקי, עו"ד נוטריון ומגשרת תאריך: 02.10.2023 שעה: 14:58
שלום רב, אם את מתפטרת פיצויי הפיטוירן שנמצאים בקרן הפנסיה הם שלך בכל מקרה. אם יפטרו אותך יעשו חישוב של הפיצויים לתקופה בה עבדת במשרה מלאה ואליה יוספו את החישוב של הפיצויים לתקופה בה עבדת במשרה חלקית. בהצלחה אביבה בורנובסקי, עו"ד ונוטריון מנהלת פורום דיני עבודה
  25.09.2023
מחבר: גיא תאריך: 25.09.2023 שעה: 17:52
שלום, יש לי צימרים וכבר כמה שנים יש לי עובד שגר איתי בדירה כמו שותפים ומרוויח שכר אבל אני משלם מזון,שכ"ד,ביגוד,חשבונות. בגלל שזה כמו חבר אני לא מכתיב לו שעות הוא קם מנקה חדר בצימר,חוזר לעשן , ,הולך לאכול ,עושה לנו ולצימרים כביסה , מסדר מטבח שהוא מדותף לי , לו ולצימרים ,יוצא לסידורים,הכל בזמן שלו,אני מעריך שהוא עובד נטו כ 5 ש"ע ביום. אבל לא ניתן לדעת בדיוק . הוא לא מסכים ליום חופש,לדבריו עובד אחר יעשה לו בלגן, אפילו טיסה ומלון לחול על חשבוני לא מסכים, נראה לי שמפחד שאמצא לו תחליף.אני מפחד שיבוא יום ומישהו ידבר איתו ואז פתאום יתבע אותי על שעות נוספות , על העסקה של 7 ימים בשבוע, למרות תכתובות שלי שאני מחייב אותו לצאת ליום חופש הוא פשוט לא יוצא. אני יודע שזה מקרה מסובך אבל ממש מפחד שיום אחד זה יפגע בי .
  02.10.2023
מחבר: אביבה בורנובסקי, עו"ד נוטריון ומגשרת תאריך: 02.10.2023 שעה: 14:54
שלום רב, לא ברור לי מדוע העובד מסרב לצאת ליום חופשי אך העברה הינה שלך כמעסיק ואם תהיה לך ביקורת של משרד התמ"ת הם לא יתחשבו בכך שהעובד מסרב לצאת ליום חופש, ולכן לדעתי עליך להודיע לעובד כי הוא לא יכול להופיע לעבודה ביום שבת וכי זהו יום המנוחה שלו. אני ממליצה לך לפנות ליעוץ משפטי פרטני כדי להבין אך אתה אמור להגן יל עצמך בעניין הנ"ל. בהצלחה אביבה בורנובסקי, עו"ד ונוטירון מנהלת פורום דיני עבודה
  23.09.2023
מחבר: לימור אור תאריך: 23.09.2023 שעה: 8:39
הי ושנה טובה. החברה בה אני עובדת מארגנת טיול לכלל העובדים עם שינה- בארץ. השאלה שלי: בד"כ נהוג לשלם לעובדים יום עבודה על כך גם נסיעות נראה לי( כלומר לא פוגעים בעובד) ולא מורידים לו חופש. גם לא נהוג להטיל שווי של הטיול על העובד. שאלתי: אם אני מסרבת להשתתף: 1.האם יכולים לחייב אותי להשתמש ביום חופש? זאת במידה ולא ינתנו לי לעבוד כי המקום סגור. 2. האם יכולים לא לשלם לי על יום עבודה? בעוד אלו שיוצאים לטיול יקבלו יום עבודה? 3. מה לגבי עבודה מהבית?- חייבים לאפשר לי? אני מרגישה שאם לא אגיע אפגע כלכלית.
  02.10.2023
מחבר: אביבה בורנובסקי, עו"ד נוטריון ומגשרת תאריך: 02.10.2023 שעה: 14:51
שלום רב, עובד שאינו מגיע לאירוע חברה נהוג כי הוא עובד באותו יום רגיל. ולא החברה לא חייבת לאפשר לך לעבוד מהבית את צרכה להגיע לעבודה סדירה במקרה שאינך משתתפת באירוע החברה. בהצלחה אביבה בורנובסקי, עו"ד ונוטירון מנהלת פורום דיני עבודה
  1. «
  2. 30
  3. 31
  4. 32
  5. 33
  6. 34
  7. 35
  8. 36
  9. 37
  10. 38
  11. 39
  12. 40
  13. »