פורום עורכי דין

פורום דיני עבודה
מנהלי הפורום:
אביבה בורנובסקי, עו"ד נוטריון ומגשרת

כולנו – עובדים ומעסיקים כאחד – נתקלים מפעם לפעם בשאלות הנוגעות למשפט העבודה, הכולל בחובו תחומים שונים ומגוונים כגון פיצויי פיטורין, הלנת שכר, שעות נוספות והסכמי עבודה. אנחנו באתר "פסקדין" מזמינים אתכם להיכנס לפורום דיני עבודה ולקבל תשובה על כל שאלה. המענה בפורום נועד למתן מידע כללי וראשוני בלבד ולא נועד בשום מקרה לשמש כיעוץ משפטי ו/או כתחליף ליעוץ משפטי. אין להסתמך על האמור מבלי להיוועץ עם עורך דין בטרם נקיטת כל פעולה או קבלת החלטה
חיפוש בפורום:
חבר הודעה חדשה
תאריך
  09.09.2024
מחבר: ריקי אלימלך תאריך: 09.09.2024 שעה: 21:53
שלום רציתי לדעת מה קורה במצב של פיטורים מבחינת ביטוח לאומי אני נמצאת במקום עבודה עם וותק של 10 שנים ישבתי בבית במשך עשרה חודשים ללא משכורת על ימי מחלה ללא יתרה , שחזרתי המעסיק פיטר אותי ושפניתי לביטוח לאומי על מנת לקבל דמי אבטלה ביקשו תלושי שכר של 12 חודש אחרונים מה שאין לי מן הסתם כי ישבתי בבית האם אני זכאית למשהו אולי השלמת הכנסה או משהו כלשהו
  17.09.2024
מחבר: אביבה בורנובסקי, עו"ד נוטריון ומגשרת תאריך: 17.09.2024 שעה: 12:00
שלום רב, נכון שאין לך תלושי שכר אך לא סתם ישבת בבית היו לך ימי מחלה ולכן תמלאי את הטופס של הביטוח הלאומי ותני להם את 12 התלושים האחרונים שכן יש לך וגם את אישורי המחלה. נראה לי שזה אמור להספיק להם ואם לא הם יבקשו ממך את המסמכים שכן יספקו אותם. בהצלחה אביבה בורנובסקי, עו"ד ונוטריון מנהלת פורום דיני עבודה
  09.09.2024
מחבר: יאנה תאריך: 09.09.2024 שעה: 15:26
אני עליתי לארץ לפני 30 שנה ואין לי משפחה אחרת בארץ למעט משפחה של דודה. אין משפחה ממדרגה ראשונה. האם מגיע לי תשלום על 3 ימי אבל?
  09.09.2024
מחבר: אביבה בורנובסקי, עו"ד נוטריון ומגשרת תאריך: 09.09.2024 שעה: 15:49
שלום רב, ימי אבל מקבלים רק אבלים ממדרגה ראשונה, לא עבור דוד או דודה שנפטרו. בהצלחה אביבה בורנובסקי, עו"ד ונוטריון מנהלת פורום דיני עבודה
  08.09.2024
מחבר: מיכל תאריך: 08.09.2024 שעה: 17:28
אושר לי אובדן כושר עבודה מלא 100% לשנה שלמה אכע זמני לשנה איני יכול לעבוד אבל איני יודע גם מה יהיה בהמשך לאחר תהליך השיקום שיסתיים בעוד שנה מבחינת המעסיק מה יקרה, האם חלת. האם פיטורים, האם התפטרות איני יכול לקבל ממנו שכר מה קורה במצב שכזה, מה הדין? האם אפשר חלת לשנה?
  09.09.2024
מחבר: אביבה בורנובסקי, עו"ד נוטריון ומגשרת תאריך: 09.09.2024 שעה: 15:48
שלום רב, לא המעסיק מחליט על אובדן כושר עבודה אלא הרופא, אם יש לך קרן פנסיה הרי שהרופא של קרן הפנסיה הוא המחליט בעניין המשך אובדן כושר עבודה. אני ממליצה לך לפנות ליעוץ משפטי כדי לוודא שהינך מקבלת את כל הזכויות הנוגעות לאובדן כושר עבודתך. בהצלחה אביבה בורנובסקי, עו"ד ונוטריון מנהלת פורום דיני עבודה
  08.09.2024
מחבר: שני לוין תאריך: 08.09.2024 שעה: 16:24
שלום רציתי לדעת במצב פיטורים מעבודה מה עלי לבקש מהמעסיק כלומר בגמר חשבון מה הזכיות שלי מהמעסיק , אני שואלת כי המעסיק מחויב לתת הכל עפ חוק אבל הןא לא בהכרח מעדכן אותי מה הזכויות שלי לדרוש בגמר חשבון בתודה
  09.09.2024
מחבר: אביבה בורנובסקי, עו"ד נוטריון ומגשרת תאריך: 09.09.2024 שעה: 15:45
שלום רב, כאשר עובד מפוטר על המעסיק לעשות לו גמר חשבון כלומר לשלם לו פידיון ימי חופשה במקרה שנותרו לו ימי חופשה צבורים, וכן לשלם לו את דמי ההבראה עד ליום העבודה האחרון. כמו כן לתת לעובד מכתב פיטורין מכתב המשחרר את קרן הפנסיה וקרן ההשתלמות אם יש לזכות העובד, וכן לתת לעובד טופס 161. בכל מקרה אני ממליצה לפנות ליעוץ משפטי פרטני בעניין המסמכים שעל העובד לקבל במקרה של פיטורין. בהצלחה אביבה בורנבוסקי, עו"ד ונוטריון מנהלת פורום דיני עבודה
  08.09.2024
מחבר: הודיה אפי תאריך: 08.09.2024 שעה: 9:31
שלום . אני עובדת כתשע שנים במקום עבודה ואני תשע חודש לא נמצאת בעבודה יש כמובן אישורי מחלה , לפני שנה בערך נעדרתי מהעבודה כחצי שנה גם מאותה סיבה וכמובן היה אישורי מחלה השאלה שלי האם יש למקום העבודה עילה לפיטורים על אף אישורי המחלה והאם הפיטורים תלויים בחתימת הוועד העובדים במקום העבודה כי הבנתי שאם הוועד לא חותם הפיטורים לא מתקיימים כמו כן במידה ויש למקום העבודה את הזכות לפיטורים האם יש מה לעשות בנידון בתודה .
  08.09.2024
מחבר: אביבה בורנובסקי, עו"ד נוטריון ומגשרת תאריך: 08.09.2024 שעה: 14:33
שלום רב, החוק אוסר פיטורי עובד בזמן מחלה רק אם יש לו ימי מחלה צבורים. אם אין לעובד ימי מחלה צבורים הרי שהחוק לא מגן על העובד מפני פיטורים ואפשר לפטר אותו. אני לא מבינה כל כך את השאלה בקשר לחתימת הוועד על מסמך פיטורים. הוועד אינו מפטר את העובד יתרה מכך תפקיד איש הוועד לייצג את האינטרסים של העובד בפני ההנהלה. בכל מקרה אני ממליצה לך לפנות ליעוץ משפטי בעניין זה. בהצלחה אביבה בורנובסקי, עו"ד ונוטריון מנהלת פורום דיני עבודה
  03.09.2024
מחבר: אפרת בר טוב תאריך: 03.09.2024 שעה: 9:46
עוזרת ביית התפטרה כעת. עובדת אצלי מ1998 ב2008 נפתחה קרן פנסיה על פי חוק ומשחררת לה כספי פיצויים 6%ופנסיה מאז. האם יש לשלם פיצויים על התקופה מ1998 עד 2008. עבדה כל התקופה 4 שעות בשבוע. תודה רבה
  05.09.2024
מחבר: אביבה בורנובסקי, עו"ד נוטריון ומגשרת תאריך: 05.09.2024 שעה: 14:13
שלום רב, חוק פיצויי פיטורין לא השתנה אם העובדת התפטרה אזי היא לוקחת את מה שיש בקופה וזהו אין השלמות. בהצלחה אביבה בורנובסקי, עו"ד ונוטריון מנהלת פורום דיני בעודה
  02.09.2024
מחבר: אייל תאריך: 02.09.2024 שעה: 7:15
שלום רב אני עובד במקום עבודה מזה כ 5 שנים בתור טכנאי שירות. במהלך השנים היה לי רכב חברה שעבד על דלק ושימש הן לעבודה והן לשימוש פרטי לאחר שעות העבודה. בקרוב מתכונים להחליף לי את הרכב לרכב חשמלי החברה דורשת שאת טעינת הרכב הבצע בשעות הפנאי ולא בזמן העבודה אין לי אפשרות לטעון בבית כי אני גר בשכירות ואין לי עמדת טעינה בבית ואין לי חנייה כידוע טעינת רכב חשמלי לוקחת זמן רב האם יכולים לדרוש ממני לטעון את הכרב בזמני הפרטי או שזה צריך להיות בזמן עבודה???
  05.09.2024
מחבר: אביבה בורנובסקי, עו"ד נוטריון ומגשרת תאריך: 05.09.2024 שעה: 14:11
שלום רב, לצערי לא מצאתי כל התייחסות בפסיקה לרכב חשמלי, לדעתי אם המעסיק מבקש שתטעין את הרכב לאחר שעות העבודה ולך אין עמדת טעינה אזי יש להשאיר את הרכב בחצרי המעסיק כל לילה כדי שיטען. כמובן שזה יגרום לכך שלא יהיה מדובר ברכב אישי ולכן גם לא תצטרך לשלם ששוי מס על הרכב בהצלחה אביבה בורנובסקי, עו"ד ונוטריון מנהלת פורום דיני עבודה
  29.08.2024
מחבר: יובל אהרונוביץ תאריך: 29.08.2024 שעה: 16:20
הי, האם יש השלכות משפטיות אם אני חותם על חוזה עבודה ומבטל אותו טרם התחלת העבודה, עקב חתימה על חוזה אחר במקום שיותר מתאים לי? אגב, בחוזה הראשון רוצים שאתחיל רק בסוף אוקטובר... תודה.
  05.09.2024
מחבר: אביבה בורנובסקי, עו"ד נוטריון ומגשרת תאריך: 05.09.2024 שעה: 14:04
שלום רב, כמו שעובד מסתמך על הסכם שנחתם איתו במבטיח עבודה גם אם תחילתה באוקטובר הרי שהמעסיק אותו דבר, הוא מסתמך על כך שהעובד יגיע לעבודה לאחר שחתם איתו הסכם. ומכאן יכול להיות השלכות משפטיות של הפרת הסכם. בהצלחה אביבה בורנובסקי, עו"ד ונוטריון מנהלת פורום דיני עבודה
  29.08.2024
מחבר: חסוי חסוי תאריך: 29.08.2024 שעה: 0:37
שלום. אני אזרחית עובדת צה"ל. המדור שלי, בו אנו ב 50% משרה, עתיד לעבור מבסיס צבאי למתקן אזרחי המרוחק כ 10 ק"מ מהבסיס, באזור הידוע כפקוק מאד. כיום המשרד הינו אישי. במקום האזרחי, העבודה במתחם של משרדים מתחלפים "we work", ללא יכולת לאפסן חומר מקצועי או ציוד אישי (מטען, אביזרי הגיינה וכו'). בשל מצב רפואי מורכב של הילדים שלי, קנינו דירה בשכונה שגובלת בבסיס הנוכחי (7 דק' נסיעה לבסיס ולבי"ח). ואילו זמן הנסיעה למתחם האזרחי הינו 35 דק' ברכב. אין מביתי קו אוטובוס ישיר. אני נשואה למשרת קבע שבמצב חירום ביטחוני מוקפץ ממושכות (לאותו בסיס נוכחי שלי). ארבעת הילדים שלנו בני מתחת ל 14. שניים עם אוטיזם (בני 7, 11). מתוכם הקטן עם טלאי בלב ונוטל טיפול תרופתי לאפילפסיה. המעבר, ירחיק אותי מזמינות למצב חירום בריאותי. מעל 15 דק' התקף אפילפסיה סיכון למוות. כיום פורסת את חצי המשרה על 4 ימים קצרים, ובמקום החדש מצופה מכולם לפרוס על 3 ימים ארוכים, ולציין כי פריסה על 4 בהכרח תגרום לי לספוג יום נוסף של מעל שעה בפקקים. לציין כי מאז הקורונה העבודה "מול הלקוחות" הינה בזום בלבד ולכן רב הימים מאז הקורונה אנו עובדים מהבית, ורק יום אחד מהמשרד (יום ישיבה והדרכה). אין הכרח למעשה בעבודה מהמשרד ביתר הימים. עם המעבר למתחם החדש, אושר לנו רק יום 1 של עבודה מהבית ועד ל 6 שעות בלבד. האם התנאים הייחודיים של משפחתי מעמידים אותי בהגדרה של הרעה שמזכה בפיצויי פיטורים במקרה של התפטרות?
  23.08.2024
מחבר: עדינה תאריך: 23.08.2024 שעה: 0:50
לפני חודש עשו לי שימוע עם מספר טענות. רחרי שבוע דרשתי החלטה. נכתב שנתנו לי הזדמנות להשתפר. עשיתי טעות(תחום הכספים) ולא נגרם מזה כל נזק. בגלל זה פיטרו,אבל נכתב בהמשך לשימוע. האם זה חוקי? כלומר,ניצלו שהיה שימוע חודש לפני..
  05.09.2024
מחבר: אביבה בורנובסקי, עו"ד נוטריון ומגשרת תאריך: 05.09.2024 שעה: 14:01
שלום רב, לפי תיאור האירוע קיבלת תשובה ישירה לאחר השימוע וניתנה לך הזדמנות נוספת. ישנה בעיה בכך שניתנה החלטה נוספת בעניין השימוע כך שלאחר חודש פוטרת ללא שימוע חדש, אך אם השימוע היה בדיוק על אותו נושא טענות בעניינים כספים הרי שנראה שיש רצף באירועים וישנה אפשרות לתת החלטה בעניין זה על סמך השימוע היחיד שנערך לך. בכל מקרה אני ממליצה לך לפנות ליעוץ משפטי כדי לבדוק האם באמת ישנו רצף אירועים . בהצלחה אביבה בורנובסקי, עו"ד ונוטריון מנהלת פורום דיני עבודה
  05.09.2024
מחבר: עדינה תאריך: 05.09.2024 שעה: 15:37
עבר מלא זמן. כבר לקחתי עורך דין,הוא שלח מכתב,כמראה לא מספיק נכון וסגרתי עם מעסיק בפרשה. כגי לא לשמוע מהם בחיים.
  05.09.2024
מחבר: עדינה תאריך: 05.09.2024 שעה: 15:37
עבר מלא זמן. כבר לקחתי עורך דין,הוא שלח מכתב,כמראה לא מספיק נכון וסגרתי עם מעסיק בפרשה. כגי לא לשמוע מהם בחיים.
  21.08.2024
מחבר: מתעניינת תאריך: 21.08.2024 שעה: 22:22
שלום, האם ניתן להוציא צו עשה נוסף לצו עשה שהוחלט לפני כחודש בבית הדין לעבודה ולא מומש?
  22.08.2024
מחבר: מתעניינת תאריך: 22.08.2024 שעה: 11:47
הצו אינו עוסק בנושא כספי אלא באי חזרה למקום העבודה
  05.09.2024
מחבר: אביבה בורנובסקי, עו"ד נוטריון ומגשרת תאריך: 05.09.2024 שעה: 13:55
שלום רב, יש בידך כבר צו עשה אין דבר כזה צו עשה על צו עשה. בית הדין אמר את דברו ויש לקיים את הצו. אני ממליצה לך לפנות ליעוץ משפטי פרטני בעניין זה. בהצלחה אביבה בורנבוסקי, עו"ד ונוטריון מנהלת פורום דיני עבודה
  20.08.2024
מחבר: אור אור תאריך: 20.08.2024 שעה: 21:30
שלום אני עובדת מזה עשר וחצי שנים במקום עבודה,. 9 חודשים מנובמבר אני נעדרת ויש אישורי מחלה , העניין הוא שאין לי כיסוי מבחינת יתרת ימי מחלה וימי היעדרות מופיעים , כהעדרות ללא יתרות. אני מדגישה שלא מדובר בחלת או כל הגדרה אחרת. פשוט העדרות ללא יתרות יש לציין שעדיין מתקיימים יחסי עובד מעביד לפחות טכנית עד שאחזור ויפטרו אותי בכל אופן האם אני זכאית תחת הנסיבות לדמי הבראה כי לא הפרישו לי שקל בתודה
  05.09.2024
מחבר: אביבה בורנובסקי, עו"ד נוטריון ומגשרת תאריך: 05.09.2024 שעה: 13:53
שלום רב, לדעתי את לא זכאית לדמי הבראה, שכן גם אם את לא חושבת שאת נמצאת בחופשה ללא תשלום מעשית את שם אין לך ימי מחלה צבורים ולא משלמים לך שכר, אזי את נמצאת בחל"ת. בהצלחה אביבה בורנובסקי, עו"ד ונוטריון מנהלת פורום דיני עבודה
  19.08.2024
מחבר: אבי תאריך: 19.08.2024 שעה: 0:01
הייתי בחופשת מחלה של שבוע והייתי צריך לחזור לעבודה ביום א׳, יום שישי לפני הסוף שבוע המעסיק שלח עובד לקחת לי את הרכב הצמוד . הרכב הוא רכב פרטי ולא מסחרי ואני לא עובד נהג או סוכן אלה עובד מפעל. הרכב צמוד לי בתלוש ואני כמובן משלם עליו מס, ולא קטן כי השכר שלי מעל 10000. ביום ראשון חזרתי לעבודה והגעתי בכוחות עצמי , המעסיק לא החזיר לי את הרכב וחוץ מזה עוד מתעלם ממני ואני מרגיש שבורח מתשובות . השאלה היא דבר ראשון האם זה חוקי ולא הרעת תנאים ? ואיך כרגע אני צריך להתנהל ביחס למצב שנגרם לי ? בתודה מראש 🙏🏻…
  05.09.2024
מחבר: אביבה בורנובסקי, עו"ד נוטריון ומגשרת תאריך: 05.09.2024 שעה: 13:50
שלום רב, כדי לענות על השאלה שלך יש לבדוק את הסכם העבודה ו/או הסכם שמתוקפו קיבלת את הרכב. ככלל רכב ניתן לעבודה ולכן אם העובד חולה או בחופשה המעסיק יכול לבקש את הרכב בחזרה כדי שישמש משהו אחר לצורך העבודה המקרה שלך חזרת מחופשת מחלה והרכב עדין לא הוחזר לך ולכן הדבר מצריך בדיקה יותר מעמיקה. אני ממליצה לך לפנות ליעוץ משפטי פרטני העניין זה. בהצלחה אביבה בורנובסקי, עו"ד ונוטריון מנהלת פורום דיני עבודה
  18.08.2024
מחבר: רובי תאריך: 18.08.2024 שעה: 11:22
קיבלתי מכתב כזה, מה המשמעות מבחינת הזכויות? "הנדון: זימון לשימוע טרם סיום העסקה 1. הריני להודיעך כי הוחלט להזמינך בפני ועדת השימוע לשימוע טרם סיום העסקה בשל הטעמים שלהלן : 1.1. ביום 01/07/2014 התחלת לעבוד בחברה בתפקיד מחלקי שוברי מיסים ומים. 1.2. במסגרת דו"ח ביקורת שנערך עייי מבקר החברה עלה כי קליטת בוצעה שלא כדין שכן תפקידך אינו מופיע בעץ הארגוני של החברה. . אשר על כן, הנך מוזמן לשימוע במסגרתו תיבחן האפשרות לסיום העסקתך מטעם זה. בטרם החברה תעשה כן ניתנת בידך האפשרות להשמיע טענותיך בעניין בפני ועדת השימוע אשר 2 3. תתקיים בתאריך 27.8.24 בשעה 11:00 במשרדי החברה ברחוב אופנהיימר 10, קומה 5, רחובות. 4. הרכב ועדת השימוע הינו: מיימ מנכייל החברה, חשבת החברה, יועצת משפטית לחברה. לשימוע יוזמן גם המנהל הישיר. 5. הנך רשאי להגיע לשימוע בליווי גורם מייצג ותוכלי לטעון כל טענה בנדון, ואף להביא כל מסמך או ראיה כדי לתמוך בטענותיך. • 6. לחילופין, במידה ותעדיף שלא להתייצב בפני ועדת השימוע או לוותר על ההליך, הנך רשאי להעביר את עמדתך לוועדה בכתב וזאת עד למועד השימוע הנייל. 7. הועדה תתכנס בו ביום למתן החלטה בעניינך. 8. כל החלטה שתתקבל בעניינך וכפוף לה תישלח לך הודעה מתאימה בכתב." תודה רבה
  18.08.2024
מחבר: אביבה בורנובסקי, עו"ד נוטריון ומגשרת תאריך: 18.08.2024 שעה: 12:26
שלום רב, זהו מכתב הזמנה לשימוע והכל כתוב בו למה אתה מוזמן לשימוע ואיך עליך לנהוג. אני ממליצה לך לפנות ליעוץ משפטי פרטני בעניין התנהלות בזמן השימוע. בהצלחה אביבה בורנובסקי, עו"ד ונוטריון מנהלת פורום דיני עבודה
  1. «
  2. 14
  3. 15
  4. 16
  5. 17
  6. 18
  7. 19
  8. 20
  9. 21
  10. 22
  11. 23
  12. 24
  13. »