חפש עורך דין לפי תחום משפטי
| |

פורום עורכי דין

פורום דיני עבודה
מנהלי הפורום:
אביבה בורנובסקי, עו"ד נוטריון ומגשרת

כולנו – עובדים ומעסיקים כאחד – נתקלים מפעם לפעם בשאלות הנוגעות למשפט העבודה, הכולל בחובו תחומים שונים ומגוונים כגון פיצויי פיטורין, הלנת שכר, שעות נוספות והסכמי עבודה. אנחנו באתר "פסקדין" מזמינים אתכם להיכנס לפורום דיני עבודה ולקבל תשובה על כל שאלה. המענה בפורום נועד למתן מידע כללי וראשוני בלבד ולא נועד בשום מקרה לשמש כיעוץ משפטי ו/או כתחליף ליעוץ משפטי. אין להסתמך על האמור מבלי להיוועץ עם עורך דין בטרם נקיטת כל פעולה או קבלת החלטה
חיפוש בפורום:
חבר הודעה חדשה
תאריך
  02.10.2023
מחבר: אביבה בורנובסקי, עו"ד נוטריון ומגשרת תאריך: 02.10.2023 שעה: 14:51
שלום רב, עובד שאינו מגיע לאירוע חברה נהוג כי הוא עובד באותו יום רגיל. ולא החברה לא חייבת לאפשר לך לעבוד מהבית את צרכה להגיע לעבודה סדירה במקרה שאינך משתתפת באירוע החברה. בהצלחה אביבה בורנובסקי, עו"ד ונוטירון מנהלת פורום דיני עבודה
  22.09.2023
מחבר: אורן תאריך: 22.09.2023 שעה: 14:59
שלום בית דין לעבודה, תביעת עובד את המעסיק, בסופו של דבר ניתן פסק דין לפי סעיף 79א על סכום של כמה אלפי ש"ח. לא כתוב בפסק הדין תוך כמה זמן צריך לשלם זאת, וגם לא כתוב למי לשלם, האם לתובעת או לעורך הדין שלה. איך זה עובד בדר"כ? 1. התשלום (שמגולם בו גם החלק של התובע וגם של בא כוחו), למי אמור להגיע? 2. וכשלא כתוב תוך כמה זמן, כמה זמן יש לביצוע התשלום? 3. ואם מדובר במעסיק שמקבל הבטחת הכנסה, האם אפשר לחלק לתשלומים, ומה המקסימום האפשרי במקרים כאלו מבחינת החלוקה? תודה
  02.10.2023
מחבר: אביבה בורנובסקי, עו"ד נוטריון ומגשרת תאריך: 02.10.2023 שעה: 14:48
שלום רב מתיאור האירוע עולה כי אתה מיוצג ולכן לדעתי עליך להפנות את השאלות אל עורך הדין שלך. בלי שום קשר פסק דין יש לשלם תוך 30 ימים מיום שהגיע אל הצדדים ויש לשלם את כל הסכום בבת אחת. בהצלחה אביבה בורנובסקי, עו"ד ונוטריון מנהלת פורום דיני עבודה
  21.09.2023
מחבר: רון תאריך: 21.09.2023 שעה: 8:22
שלום. עובדת שלנו נסעה ללימודים באנגליה למספר שנים אך אינה מתכוונת להשתקע שם. אנו מעסיקים אותה בחצי משרה כעובדת מרחוק, ומשלמים עבורה את כל המיסים וההפרשות בישראל. כמה זמן מותר להמשיך בהסדר זה? האם היא צריכה לשלם מיסים גם באנגליה?
  02.10.2023
מחבר: אביבה בורנובסקי, עו"ד נוטריון ומגשרת תאריך: 02.10.2023 שעה: 14:46
שלום רב, את השאלה הנ"ל יש להפנות אל הפורום העוסק במיסוי. בהצלחה אביבה בורנובסקי, עו"ד ונוטירון מנהלת פורום דיני עבודה
  16.09.2023
מחבר: טל תאריך: 16.09.2023 שעה: 18:37
יש לי חוזה לתקופה קצובה שמסיימת בסוף החודש. כבר 3 שבועות אני בימי מחלה שאמורים להמשך לפחות שבוע אחרי סיום החוזה. האם המעסיק יכול לסיים התקשרות לפי התאריך בחוזה ???
  02.10.2023
מחבר: אביבה בורנובסקי, עו"ד נוטריון ומגשרת תאריך: 02.10.2023 שעה: 14:44
שלום רב, כדי לענות על השאלה הנ"ל יש לתת פרטים נוספים למשל האם יש לך עוד ימי מחלה צבורים, ועל איזה הסכם לתקופה קצובה את חחתומה משל הסכם לתקופה קצובה שחודש כבר לפחות פעם אחת. אני ממליצה לך לפנות ליעוץ פרטני בעניין זה. בהצלחה אביבה בורנובסקי, עו"ד ונוטריון מנהלת פורום דיני עבודה
  12.09.2023
מחבר: לי תאריך: 12.09.2023 שעה: 19:26
שלום, יכול להיות שיהיה משהו בחוזה שימנע ממני להתפטר ממקום העבודה כי לא טוב לי שם? או שזה אסור ובכל מצב ניתן להתפטר? תודה
  14.09.2023
מחבר: אביבה בורנובסקי, עו"ד נוטריון ומגשרת תאריך: 14.09.2023 שעה: 11:50
שלום רב, אני לא מכירה חוק או פסיקה המונעת מאדם לממש את רצונו להתפטר יש הסכמים בהם רשומה סנקציה למשל אם מתפטרים לאחר שהעובד עשה קורס על חשבון המעסיק שעולה כסף עליו להשיב למעסיק את עלות הקורס. כדי לענות על השאלה יש לקרוא את ההסכם עליו חתמת. בהצלחה אביבה בורנובסקי, עו"ד ונוטריון מנהלת פורום דיני עבודה
  12.09.2023
מחבר: דודי תאריך: 12.09.2023 שעה: 10:18
-כל הנדון:הפרת תנאי עבודה 1.בתאריך5/9/23 זומנתי לראיון עבודה ע"י "הממונה הישיר"ע"פ הודעה בדבר פירוט תנאי עבודה(להלן:הממונה) 2.הממונה החתים אתי על הודעה בדבר פירוט תנאי עבודה ועל הצהרה והתחייבות קבלה לעבודה וזימן אותי להדרכה במקום ביום חמישי בתאריך 7/9/23. 3.ביום חמישי בתאריך 7/9/23 הגעתי להדרכה ובסיומה אב הבית זימן אותי למשרדו לראיון בלתי צפוי. לאחר הראיון יצרתי קשר עם הממונה ועדכנתי אותו שעברתי את ההדרכה ואת הראיון אצל אב הבית. 4.מאוחר יותר הממונה התקשר אלי וביקש ממני לשלוח לו ת.ז בוואטסאפ. 5.למחרת ביום שישי 8/9/23 שלחתי לו בוואטסאפ את ת.ז והתקשרתי אליו ולא היה מענה. 6.מאחר ולא קיבלתי כל הודעה מיוחדת יצאתי ביום ראשון בבוקר 10/9/24 למקום ביצוע העבודה,אך התקשרתי לממונה לוודא קבלת ת.ז. הוא ענה לי ואמר שאב הבית לא קיבל אותי לעבודה. מהם הזכויות/הסעדים העומדים לרשותי במצב הנ"ל?
  12.09.2023
מחבר: אביבה בורנובסקי, עו"ד נוטריון ומגשרת תאריך: 12.09.2023 שעה: 14:47
שלום רב, לדעתי עליך לפנות ליעוץ משפטי פרטני בעניין חזרת המעסיק מקבלתך לעבוד. בהצלחה אביבה בורנובסקי, עו"ד ונוטריון מנהלת פורום דיני עבודה
  11.09.2023
מחבר: מיכל תאריך: 11.09.2023 שעה: 23:57
שלום, עוזרת הבית שלי הגיעה אליי לאחר מספר שנים בדרישה לתשלום זכויות סוציאליות. לאחר בירור העניין נודע לי שאני אמורה גם לבטח אותה בביטוח לאומי אחרת אני חשופה לתביעות. אמרתי לה שאשמח שתמשיך לעבוד אצלי (למרות הפגיעה באמון של הדרישה רק עכשיו..). כשבאתי לפתוח לה תיק בביטוח לאומי היא סירבה. אמרתי לה שזה תנאי להמשך העסקה כי חוק זה חוק ולא חצי חוק והסברתי לה את החשיבות. אבל היא סירבה להמשיך לעבוד אצלי אם זה תנאי. האם הנסיבות האלה מזכות אותה בפיצויי פיטורין למרות שלא פיטרתי אותה?
  12.09.2023
מחבר: אביבה בורנובסקי, עו"ד נוטריון ומגשרת תאריך: 12.09.2023 שעה: 14:50
שלום רב, אומנם לא פיטרת את העוזרת אך הלכה למעשה כן פיטרת אותה כי את מבקש לשנות את התנאים שהיו קבועים בינכם תקופה ארוכה. בהצלחה אביבה בורנובסקי, עו"ד ונוטריון מנהלת פורום דיני עבודה
  11.09.2023
מחבר: איילה תאריך: 11.09.2023 שעה: 6:10
תעזרו בבקשה לפתרון של הסוגיה במידה והסתיימו יחסי עובד ומעביד והמעביד לא הפריש פיצויים לשום קופה, כיצד המעסיק יכול וחייב לשלם פיצויים ? באם זה לעובד או הפרשה של כל הסכום לקופה ? תודה במיד
  12.09.2023
מחבר: אביבה בורנובסקי, עו"ד נוטריון ומגשרת תאריך: 12.09.2023 שעה: 14:45
שלום רב, במידה והמעסיק לא הפריש לקופה ולא גבה ממך את חלקך לקרן הפנסיה עליו לשלם לך בגמר החשבון בכסף את הפיצויים ואת חלקו בתגמולים. בהצלחה אביבה בורנובסקי, עו"ד ונוטריון מנהלת פורום דיני עבודה
  12.09.2023
מחבר: איל תאריך: 12.09.2023 שעה: 16:13
שלום רב! תודה על תשובתך ! הויכוח בין העובד למעביד הינו כיצד משולמים פיצוי פיטורים עם או בלי תגמולים במקרה ולאורך תקופת העסקה של כמה שנים בוצעו הפרשות בודדות בלבד. האחרונה חצי שנה לפני הפסקת עבודה . העובד טוען שמעסיק חייב לשלם פ״פ ישירות לעובד ואילו המעסיק טוען שהוא חייב לשלם פ״פ ותגמולים לקופה שפתוחה למרות שלא היה רצף תשלומים לאורך כל השנים וגם הופרשו מעט מאוד תשלומים. מי צודק ? תודה
  11.09.2023
מחבר: איילה תאריך: 11.09.2023 שעה: 6:04
פיצוי פיטורין שלא הופרשו וסיום העסקה
  12.09.2023
מחבר: אביבה בורנובסקי, עו"ד נוטריון ומגשרת תאריך: 12.09.2023 שעה: 14:40
אילה שלום רב, מה השאלה? אביבה בורנובסקי, עו"ד ונוטריון מנהלת פורום דיני עבודה
  08.09.2023
מחבר: יעל תאריך: 08.09.2023 שעה: 11:47
ראשית תודה לך. שאלתי פה שאלה וענית לי. אני מטפלת באימי קיבלת גמלת סיעוד. כל חברות כ"א האלו רוצים לעשוק אותנו. התחלתי החודש אוגוסט. אומנם הפוליסה עברה לידיהם רק ב-20.8.23 אבל נאמר שיכולים לשלם רטרואקטיבית מהראשון לאוגוסט וכך היה שולמו כל השעות 51 שעות אבל מה עשו? נסיעות הכניסו תשלו 10 ימים. למה? אם שילמו כל החודש איך ימים רק 10? יש לי 11 שעות בשבוע לתת. נכון אסור להם? אני מרגישה שעכשיו כלתלוש ותלוש תהיה "מלחמה" מה ניתן לעשות אם לא יתקנו? תודה לך.
  12.09.2023
מחבר: אביבה בורנובסקי, עו"ד נוטריון ומגשרת תאריך: 12.09.2023 שעה: 14:39
שלום רב, צו ההרחבה בנושא נסיעות קובע שעל המעסיק לשלם או מספר הימים שבהם נסע העובד בפועל לעבודתו או חופשי חודשי הנמוך מבינהם. החברה שילמה לך רק עבור הימים שבהם היתה להם פוליסה פתוחה מול הביטוח הלאומי. בהצלחה אביבה בורנובסקי, עו"ד ונוטריון מנהלת פורום דיני עבודה
  07.09.2023
מחבר: אלמוני תאריך: 07.09.2023 שעה: 20:18
שלום עבדתי לפני יותר משנה אצל מעסיק והוא לקח ממני דמי הפרשות לקרן פנסיה והשתלמות מתלוש השכר אך לא העביר בפועל את החלק שלי והחלק של המעסיק כולל הפרשה לפיצויים אני פניתי אליו פעמים רבות שישלם לי את הכסף לחשבון בנק כי לא ניתן להפקיד לקרן הפנסיה לאחר סיום יחסי עובד מעביד אך הוא לא משלם , פניתי לחברת הביטוח אך הם אומרים שלא מוצאים את ההפקדות ויפנו למעסיק , כך זה כבר יותר משנה ההרגשה שלי היא שחברת הביטוח מחפה על המעסיק כי יש לו יותר מ 1000 עובדים שמבוטחים אצלהם , השאלה היא האם ניתן להגיש תביעה נגד המעסיק ונגד חברת הביטוח בבית הדין האזורי לעבודה ?
  12.09.2023
מחבר: אביבה בורנובסקי, עו"ד נוטריון ומגשרת תאריך: 12.09.2023 שעה: 14:36
שלום רב, התביעה היא אך ורק כנגד המעסיק, ועליה להיות מוגשת לבית הדין האזורי לעבודה באזור מגורך. בהצלחה אביבה בורנובסקי, עו"ד ונוטריון מנהלת פורום דיני עבודה
  07.09.2023
מחבר: שמואל תאריך: 07.09.2023 שעה: 15:09
חתמתי הסכם התקשרות עם עו"ד בנוגע להגשת תביעת חוב למוסד לביטוח לאומי / לממונה על הליכי חדלות פרעון ושיקום כלכלי בשל זכויות שלי הנובעות מיחסי עבודה ומסיום יחסי העבודה עם המעסיק שלי. סוכם על שכר טרחה בתיק בגובה 20% מהסכום שייגבה בתיק, לא כולל מע"מ. לא נקבע בהסכם האם הגבייה מתייחסת לסכום ברוטו או לסכום נטו לאחר ניכויי המס. נוצרה מחלוקת בנושא. האם ראוי להשתמש בבוררות ?
  07.09.2023
מחבר: שמואל תאריך: 07.09.2023 שעה: 15:09
חתמתי הסכם התקשרות עם עו"ד בנוגע להגשת תביעת חוב למוסד לביטוח לאומי / לממונה על הליכי חדלות פרעון ושיקום כלכלי בשל זכויות שלי הנובעות מיחסי עבודה ומסיום יחסי העבודה עם המעסיק שלי. סוכם על שכר טרחה בתיק בגובה 20% מהסכום שייגבה בתיק, לא כולל מע"מ. לא נקבע בהסכם האם הגבייה מתייחסת לסכום ברוטו או לסכום נטו לאחר ניכויי המס. נוצרה מחלוקת בנושא. האם ראוי להשתמש בבוררות ?
  12.09.2023
מחבר: אביבה בורנובסקי, עו"ד נוטריון ומגשרת תאריך: 12.09.2023 שעה: 14:34
מר שמואל שלום רב, לא הבנתי מה השאלה. אביבה בורנובסקי, עו"ד ונוטירון מנהלת פורום דיני עבודה
  07.09.2023
מחבר: אני תאריך: 07.09.2023 שעה: 8:06
תלוש השכר שלי מורכב מסעיפים מומצאים כמו 'תמורה מיוחדת' ו'שעות נוספות גלובלי', והמעסיק שלי מנצל את זה כדי להפריש לי לקרן הפנסיה משכר הבסיס בלבד, ולא מהברוטו הכולל האם זה חוקי?
  12.09.2023
מחבר: אביבה בורנובסקי, עו"ד נוטריון ומגשרת תאריך: 12.09.2023 שעה: 14:33
שלום רב, כדי לענות על השאלה יש לראות רצף תלושים שלך וזאת כדי לקבוע איזה רכיב אמור להכנס לפנסיה ואיזה לא. ככלל צו ההרחבה בנושא הפנסיה קובע כי יש לשלם לפנסיה אך ורק על רכיב שהוא שכר, לא שעות נוספות לא תוספות כמו תוספת מיוחדת או נסיעות אני ממליצה לך לפנות ליעוץ משפטי פרטני בעניין זה. בהצלחה אביבה בורנובסקי, עו"ד ונוטריון מנהלת במשותף של פורום דיני עבודה
  06.09.2023
מחבר: יעל הררי תאריך: 06.09.2023 שעה: 21:12
אני עובדת ותיקה כסייעת צמודה. האם העיריה המעסיקה אותי יכולה לחייב אותי לעבוד כסייעת לילדה נכה במצב קשה מאד(מונשמת , מואכלת בפג, ) כאשר אני מרגישה שזה מעל לכוחותי ועד כה עבדתי עם ילדות קלות הרבה יותר אלרגיות וכדו', האם יש לי זכות לסרב. בהריון ובכלל?
  06.09.2023
מחבר: יעל הררי תאריך: 06.09.2023 שעה: 21:09
בתור עובדת ותיקה כסייעת צמודה לילדה נפגעתי מרפורמת הסייעות שנחתמה לאחרונה עם ועד העובדים ברמה הארצית. כעת התנאים שלי והמשכורת שלי פחות טובים. בעיריה המעסיקה טוענים שמה ששולם עד כה היה לא חוקי ואין מה לעשות כרגע הם כפופים להסכם שנחתם. האם הם יכולים לשנות כך בלי חוזה חתום את תנאי ההעסקה.? האם מותר להם לעשות שינויים לרעתי בזמן שאני בהריון ובכלל?
  12.09.2023
מחבר: אביבה בורנובסקי, עו"ד נוטריון ומגשרת תאריך: 12.09.2023 שעה: 14:30
שלום רב, לדעתי העירייה חייבת להצמד אל ההסכם הקיבוצי שהיא חתמה עליו. אך מיכוון שאת בהריון עליהם לבקש אישור חריג להפחתה של שכרך בתקופה זו. אני ממליצה לך לפנות אל משאבי אנוש עם השאלה הנ"ל ולראות מה יענו במשאבי אנוש אצלכם. בהצלחה אביבה בורנובסקי, עו"ד ונוטטריון מנהלת במשותף של פורום דיני עבודה
  1. «
  2. 31
  3. 32
  4. 33
  5. 34
  6. 35
  7. 36
  8. 37
  9. 38
  10. 39
  11. 40
  12. 41
  13. »