אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> מגזין >> דיני משפחה >> סירבה לוותר על הכתובה, ותשלם על כל חודש של מגורים בדירה המשותפת

סירבה לוותר על הכתובה, ותשלם על כל חודש של מגורים בדירה המשותפת

מאת: עו"ד מאיה הדס | תאריך פרסום : 15/12/2014 15:41:00 | גרסת הדפסה

photo by Nikola from morgueFile.com

בהסכם הגירושין התחייבה האישה לוותר על הכתובה, אבל בעקבות התלבטויות הבעל אם לתת לה גט או לא, היא החליטה לדרוש את הכתובה בכל זאת. ביהמ"ש הודיע כי לא יתן יד ל"תכסיסנות כתובה".

לאחר סכסוך גירושין ממושך, בפברואר 2013 ערכו בני זוג הסכם גירושין עקרוני ותמציתי במסגרת דיון בבית המשפט לענייני משפחה בנצרת. בהסכם נקבע, כי הצדדים יתגרשו בהסכמה בבית הדין הרבני, וכי האישה תקנה את זכויות הבעל בדירת המגורים ותוותר על כתובתה. הצדדים גם התחייבו להגיש בתוך שבועיים הסכם גירושין כולל ומפורט המבוסס על ההסכם הראשוני.

לכתבות נוספות בנושא:

אלא שבני הזוג המשיכו להתנגח ולהציף את ביהמ"ש בבקשות: הבעל טען, כי האישה אינה מקדמת את רכישת הדירה ובינתיים נהנית ממגורי חינם, בעוד שהוא נאלץ לשלם על שכירות. הבעל גם הודיע שהוא מסרב להסדיר את הגט ללא חתימה על ההסכם המפורט.

רק כתשעה חודשים לאחר מכן שינה הבעל את דעתו והודיע כי הוא מסכים להתגרש. במקביל, הוא הגיש תביעה לחייב את אשתו בדמי שימוש בדירה בסך של 4,000 שקל מיום החתימה על ההסכם.

האישה טענה, כי הבעל לא זכאי לדמי שימוש, מכיוון שהוא עזב את הדירה בהסכמה. לטענתה, הוא זה שעיכב את החתימה על ההסכם ואת פירוק השיתוף בדירה בכך שלא קיים את הסדרי הראיה עם בנם בן ה-3, לא נתן לה גט במועד שנקבע בהסכם ולא שיתף פעולה בעריכת ההסכם הסופי. אז הודיעה האישה, כי היא גם חוזרת בה מהסכמתה לוותר על הכתובה.

לא תיהנה מהדירה בחינם

סגן הנשיא השופט אסף זגורי קבע, כי אף ששני הצדדים גם יחד הפרו את ההסכם, תביעת הבעל לדמי שימוש בגין ההפרה דווקא מוצדקת.

סגן הנשיא הוסיף, כי התעקשות האישה לקבל את כתובתה לאחר שכבר הסכימה לוותר עליה מחבלת בהסכם וככל הנראה נועדה לעכב את רכישת חלקו של הבעל בדירה. ברור לה, קבע השופט, שכך לא יתקבל גט.

"כפי שבית המשפט אינו מתיר 'תכסיסנות גט' של בעלים המעכבים סידור גט בבית הדין הרבני חרף מתן הסכמה לכך בבית המשפט, כך לא יתיר 'תכסיסנות כתובה' של נשים במטרה למצב עצמן בעמדה טובה יותר בסכסוך הרכושי הנוגע לאיזון המשאבים", קבע סגן הנשיא.

סגן הנשיא זגורי הוסיף, כי גם אם הבעל עזב את הדירה בהסכמה, לא סביר שהאישה תיהנה משימוש חינם בדירה המשותפת לתקופה ארוכה, בזמן שהיא מסכלת את ביצוע ההסכם. פגיעה זו אינה מידתית, בייחוד משום שעברו כבר למעלה משנתיים מאז החתימה על ההסכם.

לפיכך, תביעת הבעל התקבלה חלקית, כך שהאישה חויבה לשלם לו דמי שימוש ראויים עד ליום שבו היא תעביר לו את חלקו בדירה, בהתאם להערכת שמאי. עם זאת, דמי השימוש ישולמו רק מהמועד שבו הודיע על הסכמתו למתן הגט, שכן עד אז, ההסכם לא קויים באשמתו.

 

  • ב"כ התובע: עו"ד גרי ספייסר

  • ב"כ הנתבעת: עו"ד טלי רונן

     

    *עו"ד מאיה הדס עוסקת בדיני משפחה.

    ** הכותבת לא ייצגה בתיק.

    *** המידע המוצג במאמר זה הנו מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחברת ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

    אתר המשפט הישראלי "פסקדין"

    www.psakdin.co.il

     

המידע המוצג במאמר זה הוא מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחבר/ת ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

בהכנת הכתבה לקחו חלק צוות העורכים של אתר פסקדין

 

פסקי דין קשורים

קטגוריות


שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 


תגובות

הוסף תגובה
אין תגובות
שירותים משפטיים





עורכי דין בתחום דיני משפחה באזור :
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות











כתבות נוספות בתחום דיני משפחה

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ