| תאריך |
מחבר: מירית
תאריך: 19.11.2023
שעה: 18:46
שלום עו"ד.
הסייתמה לי תקופת נפגעת עבודה. חזרתי לעבוד.
על כל היעדרות מוציאים מחלה.
1.יש מחלה שלא קשורה לתאונה- האם המעביד משלם?
2. מה לגבי אישור מחלה על כאבים או טיפול עקב התאונה?- הבנתי שביטוח לאומי משלם במסגרת 90 יום.
שאלות:
כשאני מביאה למעסיק אישור מחלה הוא לא יודע את הסיבה.
1.האם אני אמורה לומר לו שזה קשור לתאונה או לא? ולפי זה ידע אם לשלם או לא בשכר החודשי?
2.איך ביטוח לאומי יודע מה לשלם לאחר תאונת עבודה כשחזרתי לעבוד והוצאתי מחלה.
האם אני אמורה לומר לו במפורש שזה קשור לתאונה ואני מבקשת שיכיר באישור?
או שאולי כל התקופה של 90 יום אני תחת ביטוח לאומי?
תודה.
|
מחבר: מירית
תאריך: 22.11.2023
שעה: 7:50
שלום,
חזרתי מנפגע עבודה. ימים ראשונים לא חזרתי בפועל והוצאתי מחלה.
חזרתי ליום אחד בפועל והמשכתי להוציא מחלה.
מעסיק מסרב לשלם.
הוצאתי מכתב התראה.
האם אוכל לתבוע אותו בהמשך?
בעיקר מסרב לשלם את ימי המחלה שהוצאתי לפני שחזרתי בפועל.
גם את השאר מתקמצן.
החודש זה אמור להיכנס לשכר
לאחר מכן אסיים את תפקידי בחברה.
תודה לך
|
מחבר: מירית
תאריך: 23.11.2023
שעה: 22:21
|
מחבר: רוני
תאריך: 18.11.2023
שעה: 9:03
שלום רב,
1. אני עובד משרה זה שנים רבות בעמותה מוכרת בירושלים.מאז תחילת הלחימה קיצר המעביד את יום עבודתי. עבור חודש אוקטובר שולמו לי השעות החסרות תחת כותרת "מצב בטחוני". עבור חודש נובמבר מסרב המעביד לשלם. ביקשתי להמיר את הקיזוז בשכר ע"י שימוש בחלק משעות החופשה הצבורות שלי. המעביד סירב. האם זו זכותו המשפטית מחד לקזז שעות משרה ומאידך לסרב להמיר את קיזוז השכר בשעות חופשה צבורות?
2. אני עובד אצל המעביד בשעות הערב עבורן משולמת תוספת על שכר הבסיס. עבור חודש אוקטובר שולמו לי השעות החסרות בתעריף שכר הבסיס לא כולל התוספת. לדברי המעביד איני זכאי לתוספת מכיוון שלא עבדתי בפועל. האם ע"פ החוק הוא חייב לשלם לי את תוספת "שעות הערב" גם עבור השעות החסרות?
בתודה ובברכה
|
מחבר: אביבה בורנובסקי, עו"ד נוטריון ומגשרת
תאריך: 28.11.2023
שעה: 11:36
שלום רב,
לעניין החוק המעסיק אינו חייב לפדות לך את שעות החופש הרציונל של החופש הוא שהעובד יצא ממש לחופש כדי להתאוורר, אך אני לא מבינה למה המעסיק מסרב לפדות לך את שעות החופש כדי שתקבל משכורת מלאה בתקופה קשה זו.
לעניין השאלה השנייה לא ברורה לי ההתחשבנות עבור השעות .
ולכן אני ממליצה לך לפנות ליעוץ משפטי פרטני בעניין זה.
בהצלחה
אביבה בורנובסקי, עו"ד ונוטריון מנהלת פורום דיני עבודה
|
מחבר: נירית
תאריך: 15.11.2023
שעה: 0:14
לעו"ד שלום לך
בשל מצב רפואי וקושי כלכלי אני מבקשת התייחסותך- בתודה מראש.
מבקשת לשאול. אני עובדת 5 שנים ברציפות באותו מקום עבודה ובשל מצב הרפואי וקושי כלכלי אני בדילמה ולפני קבלת החלטה שתסייע לי במצבי.
1. לאיזה תקופת חל"ד (ארוכה) אני זכאית לקבל / לצאת -בתשלום ?
2.מה פרק הזמן שאני זכאית לצאת/ לקבל לפני יום הלידה המשוער -בתשלום ?
*האם האפשרות לצאת לפני הינה רק בהוראת רופא בלבד ?
לעורכת הדין תודה רבה על התייחסותך רק בשורות טובות
|
מחבר: אביבה בורנובסקי, עו"ד נוטריון ומגשרת
תאריך: 21.11.2023
שעה: 14:19
שלום רב,
חופשת ללא תשלום (חל"ת) הקבועה בחוק אומרת כי יולדת זכאית ל- 6 חודשי חופשה לידה מהם הביטוח הלאומי משלם רק עבור 15 שבועות עוד היולדת יכולה להאריך את החופשה לעוד רבע מתקופת עבודה ועד שנה מיום הלידה.
יש לשים לב כי התפטרות לצורך טיפול הרך הנולד יש להתפטר לפני תום תשעה חודשים מיום הלידה.
עובדת זכאית לצאת לחופשת לידה 7 שבועות לפני תאריך הלידה המשוער והביטוח הלאומי ישלם לך את התשלום של דמי הלידה בזמן זה.
בהצלחה
אביבה בורנובסקי, עו"ד ונוטירון מנהלת פורום דיני עבודה
|
מחבר: מורן
תאריך: 12.11.2023
שעה: 11:22
שלום,
אני עובדת 100% מהבית, לפי החוזה 8 שעות בכל יום, ושישי מספר פעמים בשנה.
בשל המצב יש לנו פחות עבודה, ונוצר מצב שמבקשים ממי שעובד במשמרת בוקר לצאת אחרי מס' שעות (שעתיים- שלוש) כדי שתישאר עבודה למשמרת ערב.
השכר נפגע כתוצאה מכך (אני מקבלת פר שעה), ולא משלמים לנו על השעות שהחסירו מאיתנו.
האם זה חוקי?
תודה רבה.
|
מחבר: אביבה בורנובסקי, עו"ד נוטריון ומגשרת
תאריך: 21.11.2023
שעה: 14:12
שלום רב,
היה על המעסיק לקבל את הסכמתך להפחתה באורך המשמרת כדי להשאיר עבודה למשמרת הבאה.
ברור לי כי בתקופה זו שבה אנו נמצאים במלחמה ישנה ירידה בעבודה אך על המעסיק להודיע מראש על ההפחתה האחוז המשרה.
אפ לא עשה כן לדעתי עליו לשלם לכם עבור השעות בהם יכולתם לעבוד אך לא עבודתם בהוראתו.
אני ממליצה לך לפנות ליעוץ משפטי פרטני בעניין זה.
בהצלחה
אביבה בורנובסקי, עו"ד ונוטריון מנהלת פורום דיני עבודה
|
מחבר: יגל
תאריך: 12.11.2023
שעה: 7:43
שלום.
אני בתקופת הודעה מוקדמת לאחר התפטרות מרצוני.
אני כרגע בימי מחלה בעקבות חולי.
אם אני ממשיך ימי מחלה למרות שאין לי כבר ימים צבורים
זה בסדר מבחינה חוקית?
|
מחבר: לאה
תאריך: 19.11.2023
שעה: 18:35
הי,
אם אתה חולה בהחלט אפשר לתת למעסיק אישור מחלה.
לגבי תשלום- מחלה משולמת עד היתרה הצבורה. לאחריה אין תשלום ומן הסתם גם אין ניצול של ימים כי לא נשארה יתרה.
אבל זה מסביר ( באישור מרופא) מדוע אתה נעדר למעסיק
|
מחבר: רוני
תאריך: 12.11.2023
שעה: 7:20
שלום רב
האם עובד שעתי שנאלץ לסיים את עבודתו באמצע יום העבודה, בהוראת המעביד, בשל הצפה במקום העבודה, זכאי לתשלום עבור השעות החסרות?
|
מחבר: אביבה בורנובסקי, עו"ד נוטריון ומגשרת
תאריך: 21.11.2023
שעה: 14:07
שלום רב,
לדעתי המעסיק צריך לשלם על שעות המשמרת בהם הוא שלח את העובד הביתה בגלל תקלה
בהצלחה
אביבה בורנובסקי, עו"ד ונוטריון מנהלת פורום דיני עבודה
|
מחבר: איתי
תאריך: 11.11.2023
שעה: 16:00
לאחרונה עומס העבודה שהוטל עליי עלה באופן משמעותי. בכוונתי להודיע למעסיק כי אין בכוונתי לקחת על עצמי משימות נוספות והוא מוזמן לתת אותן לעובד אחר או לבצע אותן בעצמו. אני מניח שהוא ירצה לפטר אותי בעקבות כך, וממילא אין לי רצון להמשיך לעבוד במקום - אבל אני רוצה לדעת האם זה ייחשב לי כפיטורים גם ביחס לזכויות שלי מול המעסיק וגם ביחס לזכאות לדמי אבטלה, ולא כאילו שהתפטרתי.
|
מחבר: מור
תאריך: 21.11.2023
שעה: 0:29
שלום,
ראשית ממליצה לך לקבוע שיחה עם המנהל ולא שיחת מסדרון. ותסביר לו יפה את טענותיך אולי יתחשב בזה.
לגבי פיטורים:
ראשית מעסיק שחושב לפטר עובד הוא קורא לו לשימוע. האמת שרצוי שקודם יקרא לו לשיחה ויבהיר לו דברים ולאחר מכן אם אין שיפור שימוע.
בשימוע מעלים את הטענות במטרה לשמוע מה יש לעובד לומר.
מנגד אומר לך שאף פעם לא ראיתי שאחרי שימוע לא יהיה פיטורין.
המטרה של ימוע זה באמת לשמוע את העובד ולחשוב אם לפטר או לא בתום לב.
אבל שוב בד"כ כבר גמלה החלטה למעסיק.
ברגע שמפטרים אותך אתה זכאי ללכת ללשכת התעסוקה וזה היום הקובע לדמי אבטלה.
אם אתה תתפטר אז תלך ללשכת תעסוקה 3 חודשים ורק לאחר כן תהיה זכאי לאבטלה.
אז רצוי שיפטרו ולא שתתפטר.
מה גם כשמפטרים אותך ויש לך וותק של שנה ומעלה אתה מבל השלמה לפיצויים ל-8.3%
בהצלחה
|
מחבר: מ. דה מ.
תאריך: 09.11.2023
שעה: 16:12
ועד הבית שלנו מעסיק גנן שמגיע כל שבועיים עם כמה עובדים קבועים שלו ומבצעים אצלנו עבודות גינון.
השאלה היא מה אנחנו צריכים לעשות מבחינת דיני עבודה כדי לא להיות חשופים לתביעות פוטנציאליות מצד העובדים של הקבלן?
1. צריך חוזה עבודה ברור עם הקבלן עם פירוט של שעות עבודה ומספר עובדים?
2. צריך לוודא שהמספרים מסתדרים, כלומר שהסכום שאנחנו משלמים לקבלן יותר גבוה מהמינימום ההכרחי לשעות העבודה של העובדים?
3. צריך סעיף בחוזה שבו הוא מתחייב לספק את כל הזכויות ולקיים את כל חוקי העבודה מול העובדים שלו?
4. האם כדאי להכניס לסעיף כזה רשימה ארוכה של עשרות זכויות וחוקים כמו שמופיעה בהסכמי שירותים של עיריות?
|
מחבר: אביבה בורנובסקי, עו"ד נוטריון ומגשרת
תאריך: 21.11.2023
שעה: 14:04
שלום רב,
התשובה לכל השאלות היא כן. (למעט האחרונה) חייבים לחתום עם הקבלן על הסכם בו הוא לוקח אחריות על העובדים שלו מבחינת דיני עבודה. בקשר לשאלה האחרונה אני ממש לא ממליצה לרשום את כל דיני העבודה החלים בישראל שכן הם רבים מאוד אלא לכתוב כהצהרה של המעסיק שהוא מודע לכל שהוא חייב לשמור על חוקי העבודה הנהוגים בישראל ולשלם לעובדיו בהתאם לחוק.
בהצלחה
אביבה בורנובסקי, עו"ד ונוטריון מנהלת פורום דיני עבודה
|
מחבר: עדי
תאריך: 09.11.2023
שעה: 16:03
היי, אני פרילאנס בתחום המדיה. היה לי לקוח גדול (למעשה היחיד שהיה כמו מעסיק ) שלא עמד בהתחייבויות כלפי. אחרי ייעוץ משפטי החלטתי שלא לתבוע יחסי עובד מעביד אבל אני כן רוצה לתבוע משמרות שלא שולמו לי במסגרת תביעות קטנות.
השאלה היא כזו - אפשר לחלק את המשמרות האלה לכמה סוגים - משמרות שבוטלו ברגע האחרון, משמרות שבוטלו יומיים או שלושה לפני, ומשמרות שלא נקבעו בכלל אבל ללקוח הייתה מחויבות כלפי למינימום משמרות בשבוע והוא לא עמד בזה.
הם לייצר בתביעה הפרדה או להתייחס לכל הסוגים באותה צורה?
|
מחבר: אביבה בורנובסקי, עו"ד נוטריון ומגשרת
תאריך: 13.11.2023
שעה: 14:07
שלום רב,
אם לא חילים עליך יחסי עובד מעביד הצורה לתבוע הינה אך ורק בבית משפט אזרחי
בהצלחה
אביבה בורנובסקי, עו"ד ונטריון מנהלת פורום דיני עבודה
|
מחבר: אלונה
תאריך: 09.11.2023
שעה: 15:54
הי,
אם רופא משפחה נתן אישור נפגע עבודה שבועיים.
יש לו את הסמכות להאריך אותו?
או אולי הוא צריך אישור מחלה מאורתופד כדי להאריך את אישור נפגע עבודה?
ושאלה שניה:
יש לי טופס 250+ אישור תאונת דרכים בדרך לעבודה מבי"ח המסלול הוא נכון לעבודה.
יש סיבה שביטוח לאומי לא יכיר בזה?
והאם ביטוח לאומי מכיר על כל התקופה שנותן רופא משפחה כנפגע עבודה או שיכול להחליט שמאשר חלק מהתקופה?
למשל לפי מידת הכאבים שהסיפרתי לפיזיותרפיסט?
שכבתי שבוע במיטה ולא יכולתי לשבת.היה לי לחץ נוראי.
בשבוע השני התחלתי פיזיותרפיה: ברוב חוצפתה אמרה הפיזיותרפסטית שאשב בעבודה עם כרית ואקום כל חצי שעה ואסתובב לא לשבת כל היום.
למה אני צריכה לסבול בלשבת על כסא 8.5 שעות?ולמה אני צריכה להביא כרית או חימום לעבודה?
בעקרון אמרה שאני צריכה להיות בתנועה ולשכב במיטה זה לא טוב כמובן שנתנה תרגילים.
מנסה לומר אם ביטוח לאומי מקבלאת אישור הרופא כמו שהוא או מתחיל לשחק משחקים אם יכולתי לעבוד עם כדורים ושאר ירקות?
תודה
|
מחבר: אביבה בורנובסקי, עו"ד נוטריון ומגשרת
תאריך: 13.11.2023
שעה: 14:03
שלום רב,
ראי תגובתי בשאלה הקודמת
בהצלחה
אביבה בורנובסקי, עו"ד ונוטירון מנהלת פורום דיני עבודה
|
מחבר: אלונה
תאריך: 09.11.2023
שעה: 15:39
שלום,
היתה לי תאונת עבודה. רופא הוציא אישור לשבועיים.
אם אני הולכת לרופא המומחה ( אורתופד) והוא כעת מביא לי המשך אישור מחלה.
האם אוכל להביא לרופא המשפחה שיעשה מזה אישור נפגע עבודה יותר ארוך?
שאלה שניה:
התפטרתי בזמן התאונה כשאני בבית. הבנתי שאם התביעה של ביטוח לאומי לא תתקבל.
אז תמיד אוכל להמיר זאת במחלה.
אבל אם כבר אהיה אחרי הודעה מוקדמת איך אהפוך את זה למחלה? הרי כבר יעשו לי 161. הבנתי שלוקח זמן עד שביטוח לאומי משלם.
לכן חשבתי לתת למעסיק לשלם את המשך המחלה ( של רופא מומחה). ובמקביל להאריך אישור נפגע עבודה.
כך שאם חלק זה לא יתקבל לפחות שולמה לי מחלה. ואם יסכימו להכיר בחלק זה אז יתקזזו מול תשלום על המשך מחלה עם דמי פגיעה.
אפשר?
|
מחבר: אביבה בורנובסקי, עו"ד נוטריון ומגשרת
תאריך: 13.11.2023
שעה: 14:03
שלום רב,
רופא המשפחה שלך רשאי להמיר את הוראות הרופא המומחה לאישור נפגע עבודה ,
ולא ברורה לי הסיבה מדוע הביטוח הלאומי לא יכיר בתביעתך כנפגעת עבודה.
טני ממליצה לך לפנות ליעוץ משפטי פרטני כדי למצות את זכויותיך הן בביטוח הלאומי והן מבחינת המעסיק שלך.
בהצלחה
אביבה בורנובסקי, עו"ד ונוטירון מנהלת פורום דיני עבודה
|
מחבר: לירז אלשך
תאריך: 09.11.2023
שעה: 9:40
אני עובדת במועצה המקומית עומר כ-13 שנה. כ-9 שנים עבדתי ב-25% משרה בשרות הפסיכולוגי. ב-4 שנים האחרונות אני עובדת גם ברווחה הישובית ב-50% משרה. עקב פוגענות מצד מנהלת הרווחה אני מבקשת עתה לעזוב את העבודה ברווחה ולהישאר עם ה-25% משרה של השרות הפסיכולוגי. משאבי אנוש טוענים שאני לא יכולה להישאר רק עם ה-25% משרה של השרות הפסיכולוגי. או הכל או לא כלום. האם זה תקין?
|
מחבר: אביבה בורנובסקי, עו"ד נוטריון ומגשרת
תאריך: 13.11.2023
שעה: 14:00
שלום רב,
לדעתי לא נראה לי שיש קשר בין עבודתך בשרות הפסיכולגי של העיריה לבין עבודתך ברווחה.
אני ממליצה לך לפנות ליעוץ משפטי פרטני בעניין זה
בהצלחה
אביבה בורנובסקי, עו"ד ונוטירון מנהלת במשותף של פורום דיני בעודה
|
מחבר: שמעון
תאריך: 08.11.2023
שעה: 11:26
האם ניתן להוציא לחלת מילואימניק שסיים מילואים והעסק סגור
|
מחבר: אביבה בורנובסקי, עו"ד נוטריון ומגשרת
תאריך: 13.11.2023
שעה: 13:56
שלום רב,
בהסכמת העובד ניתן להוציא כל עובד לחל"ת
בהצלחה
אביבה בורנובסקי, עו"ד ונוטירון מנהלת פורום דיני עבודה
|
מחבר: אליעזר פך
תאריך: 07.11.2023
שעה: 22:46
בוקר טוב.
אנו מעסיקים עובדת בהיקף מישרה של 28 ש"ע חודשיות.
לפרקים, אנו מרחיבים את שעות העבודה(מישתנה).
אנו מחשבים את זכויותיה ביחס של 28/182.
האם העובדת זכאית לזכויות ביחס לשעות העבודה בפועל או לפי הבסיס(28 ש"ע)?
תודה.
|
מחבר: אביבה בורנובסקי, עו"ד נוטריון ומגשרת
תאריך: 13.11.2023
שעה: 13:55
שלום רב,
הזכויות נגזרות מהקף המשרה כלומר אצלכם הקף המשרה משתנה כל חודש וכך גןם הזכויות הנגזרות
בהצלחה
אביבה בורנובסקי עו"ד ונוטירון מנהלת פורום דיני עבודה
|
מחבר: אור
תאריך: 07.11.2023
שעה: 17:17
שלום
אני עובדת במוקד כסטודנטית והייתי רשומה בסידור עבודה שני עד שישי 9 שעות ושישי בוקר עד 1 . מקום העבודה אמרו שישלמו לנו כבר לתלוש אבל רק על ימים ראשון עד חמישי. האם הם היו אמורים לשלם לי לפי 9 שעות ביום כמו שהייתי אמורה לקבל או לפי אחוז משרה?
כי נראה שהם שילמו לי רק 20 שעות על אותם ימים של המלחמה.
תודה על המענה.
|