| תאריך |
מחבר: בדיקה
תאריך: 19.03.2024
שעה: 15:14
במידה והמעסיק שלי הציע לי שימוע/ לקבל משהו מוסכם לסיום ההתקשרות.
אישרתי לסיים בתנאים מסוימים ולא קיבלתי את התנאים שלי.
כרגע אני בחופשת מחלה ארוכה
1. האם יש למשא ומתן תוקף לפיטורין במידה ולא יסכימו לפשרה שלי?
2. אם לא ערכו שימוע ובמשא ומתן לא הסכמתי לתנאים שלהם, האם יזמנו אותי לשימוע רק לאחר פדיון כל ימי המחלה? כ-5 חודשים?
|
מחבר: אביבה בורנובסקי, עו"ד נוטריון ומגשרת
תאריך: 19.03.2024
שעה: 15:24
שלום רב,
לצערי לא כל כך הבנתי את תיאור האירוע
אני ממליצה לך לפנות ליעוץ פרטני בו תסבירו את מהות השיחה.
באופן כללי אם מעסיק רוצה לפטר עובד עליו לנהוג בהתאם לחוק ולפסיקה לזמן לשימוע ורק אחר כך לפטר.
יתרה מכך אם העובד נמצא בחופשת מחלה אין אפשרות לזמנו לשימוע ו/או לפטר אותו בתקופת המחלה.
בהצלחה
אביבה בורנובסקי, עו"ד ונוטריוןצמנהלת פורום דיני מעבודה
|
מחבר: שמעון י
תאריך: 16.03.2024
שעה: 22:00
יש לי ביטוח מנהלים משנת 92. המעסיק הפריש 8.333 כל השנים.למרות שאני לא חתום על סעיף 14 המעסיק טוען שהחל מ2008 הסעיף חל עלי באופן אוטומטי כי הופרש לי 8.33 . האם הוא צודק?
|
מחבר: אביבה בורנובסקי, עו"ד נוטריון ומגשרת
תאריך: 19.03.2024
שעה: 15:21
שלום רב,
הסעיף יחול רק אם המעסיק הודיע לקופה כי הוא מפריש 8.33% מהשכר
בהצלחה
אביבה בורנובסקי, עו"ד ונוטריון מנהלת פורום דיני עבודה
|
מחבר: מרינה
תאריך: 13.03.2024
שעה: 16:59
שלום. בהסכם עבודה בעת חתימתו, ישנו סעיף:
"הצדדים מאמצים את תנאי האישור הכללי בדבר תשלומי מעבידים לקרן פנסיה ולקופת ביטוח במקום פיצויי פיטורים לפי חוק פיצויי פיטורים, התשכ"ג-1963, אשר בתוקף במועד החתימה על הסכם זה ".
האם זה לא סעיף 14 עם כל המשמעות שלו?
בכל מקרה, לפני כחודש, לפני עליה בשכר, טען המעסיק שבהסכם סעיף 14 חתום חלקית ונשלח עלי נוסח חדש של סעיף זה.
אחרי חתימת הנוסח החדש ועליית השכר, נודה לי שיש לבצע השלמת פיצויים עבורי ע"ס של יותר מ-25000 שח.
ממה נובע הפרש זה בפיצויים? האם סכום זה לא היה אמור לצבור משהו?
תודה
|
מחבר: אביבה בורנובסקי, עו"ד נוטריון ומגשרת
תאריך: 14.03.2024
שעה: 12:06
שלום רב,
לצערי אני לא מבינה את הסעיף המצוטט בהסכם,
אך לעניין סעיף 14 הסעיף נכנס לתוקף מיום החתימה עליו ולא רטרואקטיבית.
כך שאם יש חוסרים בקופה על שנים עברו הם לא אמורים להיכלל בתוך סעיף 14,
אני ממליצה לך לפנות ליעוץ פרטני בעניין זה.
בהצלחה
אביבה בורנובסקי, עו"ד ונוטריון מנהלת פורום דיני עבודה
|
מחבר: זהר
תאריך: 12.03.2024
שעה: 9:45
בבחירות לרשויות המקומיות בפברואר המעסיק שילם לי עבור עבודתי באותו יום שעות נוספות לפי תעריף 150 אחוז ולא 200 אחוז.
להלן ציטוט הסבר המעביד:
"אין שום חוק שמגדיר את גובה התשלום שיש לשלם בימי שבתון של בחירות. התשלום של 200% בבחירות לכנסת הושרש מכורח נוהג בלבד ולא מכורח חוק.
ב – 2018 הייתה הפעם הראשונה בה הוחלט על שבתון ביום הבחירות לרשויות המקומיות ללא כל החלטה לגבי אופן התשלום.
לכן בחברה שלנו הוחלט לשלם לפי 150%
בטענה שאין שום חוק שמגדיר את גובה התשלום שיש לשלם בימי שבתון של בחירות. התשלום של 200% בבחירות לכנסת הושרש מכורח נוהג בלבד ולא מכורח חוק.
ב – 2018 הייתה הפעם הראשונה בה הוחלט על שבתון ביום הבחירות לרשויות המקומיות ללא כל החלטה לגבי אופן התשלום.
לכן בחברה שלנו הוחלט לשלם לפי 150 אחוז.
האם הוא צודק
|
מחבר: אביבה בורנובסקי, עו"ד נוטריון ומגשרת
תאריך: 13.03.2024
שעה: 12:09
שלום רב,
לא המעסיק אינו צודק
נהוג לשלם 200% וזה תקף בכל הזמנים החוק קובע שאם לא משלמים 200% משלמים שכר רגיל וצוברים עוד יום חופש שזה בשום פנים ואופן לא 150% אלא 200%
בהצלחה
אביבה בורנובסקי, עו"ד ונוטריון מנהלת פורום דיני עבודה
|
מחבר: יבגני
תאריך: 11.03.2024
שעה: 20:39
שלום,
אני עובד תקני קבוע (משרה תקנית קבועה תחת הסכם קיבוצי) בהיקף של 50 אחוז משרה באחד ממוסדות להשכלה גבוהה בארץ. האם משאבי אנוש יכולים באופן חוקי להכריח אותי לעבור למשרה ארעית (זמנית) או משרת מילוי מקום בטענה שמעוניינים לבטל את המשרה התקנית בה אני עובד הרבה שנים? כמו כן, אם אני מסרב לעבור למשרה זמנית או משרת מילוי מקום שהוצעה לי, האם זו עילה חוקית לפטר אותי מהמוסד בו אני עובד?
תודה מראש
|
מחבר: אביבה בורנובסקי, עו"ד נוטריון ומגשרת
תאריך: 13.03.2024
שעה: 12:06
שלום רב,
יש קרוא את הסכם העבודה שלך וגם את ההסכם הקיבוצי שאתה עובד תחתיו.
בכל מקרה אם רוצים לפטר אותך עליהם לנהוג כחוק ולא להעביר אותך למשרה זמנית.
אנא פנה ליעוץ משפטי פרטני בעניין זה
בהצלחה
אביבה בורנובסקי, עו"ד ונוטריון מנהלת פורום דיני עבודה
|
מחבר: יבגני
תאריך: 13.03.2024
שעה: 14:36
תודה על מענה. האם ניתן לקבל פרטי עו"ד המתמחה בתחום לצורך קבלת ייעוץ בנושא?
|
מחבר: יבגני מויסייב
תאריך: 11.03.2024
שעה: 1:26
שלום רב.
אני התפטרתי לפני 12 שנים מאחד המקומות שעבדתי בדרך משפטית נתנו לי את הפיצויים דרך בית משפט.
אבל המעסיק לא נתן לי טופס 161 אחרי הפיטורים.
היום החברה עדיין קיימת אני יכול לבקש את הטופס לצורך משיכה פנסיה?
תודה.
|
מחבר: אביבה בורנובסקי, עו"ד נוטריון ומגשרת
תאריך: 13.03.2024
שעה: 12:03
שלום רב,
אם קיבלת את הפיצויים דרך בית נשפט כלומר לא היתה קופה עבור מה אתה זקוק לטופס 161 אם אין קופה עם כסף ברכיב הפיצויים אין טופס 161
בהצלחה
אביבה בורנובסקי, עו"ד ונוטריון מנהלת פורום דיני עבודה
|
מחבר: קטיה טימושניה
תאריך: 03.03.2024
שעה: 10:22
שלום, אני עובד במקום עבודה יותר משנה. בחודש אוקטובר נפצעתי בעבודה ויצאתי לתאונת עבודה (הודעתי למעסיק שכשאני אחזור ארצה לחזור לחצי משרה אם יתאפשר, המעסיק אמר כשיגיע הזמן נדבר) במהלך התקופה הזו התחילה המלחמה והמעסיק הוציא אותי לחלת שנגמר ב24.2.25. כרגע המעסיק יצר איתי קשר ואמר שאין צורך בעובדים ואני מפוטר ביקשתי טופס פיטורין, המעסיק יצר איתי קשר שוב ואמר שלפי חוק בגלל שביקשתי עוד בחופשת המחלה לחזור לחצי משרה והוא לא צריך את זה אז זה אומר שאני מתפטר מרצון ועכשיו צריך לתת לו את הזמן שמגיע לו לפי חוק והכל מתהפך עליי.
השאלה שלי האם זה חוקי ? האם באמת ככה הדברים עובדים? למרות שלא רציתי להתפטר ועכשיו הוא פוגע לי בזכויות מול ביטוח לאומי, אשמח לתשובה
|
מחבר: אביבה בורנובסקי, עו"ד נוטריון ומגשרת
תאריך: 13.03.2024
שעה: 12:01
שלום רב,
אנא פני ליעוץ משפטי פרטני, מתיאור האירוע לא נראה לי כי הבקשה לעבודה בחצי משרה הינה התפטרות.
בהצלחה
אביבה בורנובסקי, עו"ד ונטריון מנהלת פורום דיני עבודה
|
מחבר: שירן פינקלשטיין
תאריך: 03.03.2024
שעה: 1:43
המעסיק הוציא אותי לחל"ת עקב המלחמה (מלון) באמצע חודש אוקטובר 2023.
כיוון והמלון נשאר פתוח אך בתפוסות לא גבוהות, על בסיס כמעט יומי מנהל המלון מבקש ממני ללמד אותו איך לעשות דברים הקשורים לתפקיד שלי ו/או לעזור לו מהמחשב בבית ואפילו בחודשיים הראשונים ביקש ממני להגיע למשרד מספר פעמיים לבצע משימות אך לאחר שסירב לשלם לי על ימי עבודה או דלק הפסקתי להגיע למשרד.
ניראה כי הוא שואף בכל שיחת טלפון ללמוד את התפקיד שלי יותר ויותר על מנת שיוכל לחסוך את המשכורת שלי ולא להחזיר אותי לעבודה.
כבר מספר רב של פעמים שאלתי את מנהל המלון מהו הצפי לחזרתי לעבודה והוא מתחמק בצורה שיטתית ומספר סיפורים שאי אפשר שלא להבין שאין לו כוונה להחזיר אותי לעבודה אלא הוא מנסה למרוח אותי תוך כדי שאני עוזר לו.
1. האם על פי חוק הוא מחוייב להודיע לי האם יש או אין כוונה להחזיר אותי לעבודה ובמידה וכן, האם הוא מחוייב לתת לי תאריך חזרה לעבודה?
2. מה החוק אומר על זה שהוא "מבקש" ממני לעזור לו בזמן חל"ת?
חשוב לציין שבסוף החודש הנוכחי יהיה לי ותק של שנה במקום העבודה.
תודה מראש
|
מחבר: אביבה בורנובסקי, עו"ד נוטריון ומגשרת
תאריך: 13.03.2024
שעה: 11:59
שלום רב,
חל"ת הינו ניתוק זמני של יחסי העבודה ולכן לא ברור לי למה המעסיק מתקשר אליך.
בכל מקרה אתה יכול לבקש בכתב לסיים את החל"ת ואם אין למעסיק עבודה עליו לפטר אותך.
בהצלחה
אביבה בורנובסקי, עו"ד ונוטריון מנהלת פורום דיני עבודה
|
מחבר: לאוניד
תאריך: 26.02.2024
שעה: 22:10
שלום רב!
אבי עבד כרופא דרך הקבלן במשל הרבה שנים. בדצמבר הקבלן אמר שהוא הפסיד מכרז לעבודה הזו לקבלן אחר. קבלן אחר (שזכה במכרז הזה) הציע לאבי להמשיך לעבוד דרכו, ואבי כרגע ממשיך לעבוד שם דרך הקבלן החדש. אבל הקבלן הישן מסרב לפטר את אבי ולתת לו מכתב פיטורין. בלי המכתב אבי לא יכול לקבל כספי הפטורין. האם אפשר לפתור את הבעיה הזאת?
בכבוד רב,
לאוניד
|
מחבר: אביבה בורנובסקי, עו"ד נוטריון ומגשרת
תאריך: 13.03.2024
שעה: 11:57
שלום רב.
התיאור האירוע נראה שאביך התפטר ולא פוטר ישנה חובה על הברה שהפסידה במרכז למצוא לאביך מקום עבודה חילופי ורק אם לא מצאה עליה לפטר אותו.
אביך המשיך לעבוד באותו מקום בלי לבדוק אם יש לחברה שהפסידה מקום חילופי עבורו.
בכל מקרה אם אביך רוצה את כספי הפיצויים הוא יכול ללכת לפקיד השומה במס הכנסה להביא 12 תלושי שכר ממקום העבודה הישן וכמה תלושי שכר מהמקום החדש ולבקש אישור לפטור ממס עבור הפיצויים כאשר האישור צריך להיות מופנה לקרן הפנסיה ממנה רוצה אביך למשוך את כספי הפיצויים.
בהצלחה
אביבה בורנובסקי, עו"ד ונוטריון מנהלת פורום דיני עבודה
|
מחבר: אתי כהן
תאריך: 26.02.2024
שעה: 15:50
האם עפ"י חוק מותר למעסיק לפטר עובד רק בגלל שהגיע לגיל פנסיה - ולא בגלל סיבה אחרת כגון - אי התאמה לתפקיד וזאת לאחר שנות עבודה של כ-15 שנה אצל אותו המעביד
לא מדובר במנהל/ת מחלקה ? העובד/ת במקרה זה רוצה להמשיך בעבודתו . לא מדובר בעבודה פיזית !!
אודה על תשובתך.
|
מחבר: אביבה בורנובסקי, עו"ד נוטריון ומגשרת
תאריך: 13.03.2024
שעה: 11:52
שלום רב,
החוק קובע מהו גיל הפרישה נכון להיום גיל 67. המעסיק ממש לא חייב להמשיך להעסיק את העובד אחרי גיל פרישה, ואם המעסיק לא מוצא סיבה להמשיך להעסיק את העובד אזי עובד יוצא לפנסיה.
בהצלחה
אביבה בורנובסקי, עו"ד ונוטריון מנהלת פורום דיני עבוהד
|
מחבר: שרון שמשון
תאריך: 16.02.2024
שעה: 21:13
שלום!
אני עובד בתור מלגזן במפעל ייצור שתי משמרות של 12 שעות כל אחת.
האם מגיעה לי הנחה בתשלום מס הכנסה, ואם כן כמה?
|
מחבר: אביבה בורנובסקי, עו"ד נוטריון ומגשרת
תאריך: 13.03.2024
שעה: 11:49
שלום רב,
אנא פנה לחשבת השכר במקום העבודה שלך אורך המשמרת אינו קובע לצורך חישוב המס אלא מיקום המפעל.
בהצלחה
אביבה בורנובסקי, עו"ד ונוטריון מנהלת פורום דיני עבודה
|
מחבר: אפריים
תאריך: 12.02.2024
שעה: 9:35
לא שולמו ימי מלחמה נמסר לנו
כי מקום העבודה סגור בפקודת
פיקוד העורף מוסד חינוך אני
עובד במוסד חינוך עי חברת קבלן
כמאבטח.עד עתה לא שולם בעבור
ימים הנוסד היה סגור לעבודה.
זכאות שלי ? ומה עלי לעשות
פניתי לחברה
תשובה לא קיבלנו כסף מהמדינה
להעביר לכם.
|
מחבר: אביבה בורנובסקי, עו"ד נוטריון ומגשרת
תאריך: 13.03.2024
שעה: 11:47
שלום רב,
אקדים ואמר כי לא בכל הארץ היתה הוראה לסגור את מוסדות החינוך על ידי פיקוד העורף.
בכל מקרה אם לא קיבלת תשלום על הימים שבהם לא עבדת בהוראת פיקוד העורף אתה יכול לפנות לביטוח הלאומי ולשאול האם המעסיק הגיש את הימים האלה לביטוח הלאומי לתשלום.
בהצלחה
אביבה בורנובסקי, עו"ד ונוטריון מנהלת פורום דיני עבודה
|
מחבר: דנה ויס
תאריך: 21.06.2024
שעה: 22:13
אני עובדת ב https://www.lala-fruits.co.il/ הוצאת ימי מחלה מעבל למה שמותר לי בשנה הזאת, האם אני יכולה איכשהו לקבל על זה גם כסף ?
|
מחבר: רלי
תאריך: 09.02.2024
שעה: 6:39
התפטרתי מהעבודה ב 10.1.24 אחרי כשנתיים וחצי בחברה. הבוס העדיף שאת רוב ימי התקופה אחרי ההתפטרות אני אעביר בבית בתשלום.
היום קיבלתי את תלוש המשכורת ואני רואה שהם איחדו את ינואר ואת הימים הנותרים + פדיון חופשה של פברואר והמיסים חוגגים.
האם אני יכולה לדרוש מהם לפצל את המשכורת?
שחודש ינואר ישולם בנפרד ופברואר בנפרד כדי להוריד בסכום המיסים.
|
מחבר: אביבה בורנובסקי, עו"ד נוטריון ומגשרת
תאריך: 13.03.2024
שעה: 11:37
שלום רב,
מאוד מקובל בשוק העבודה שכאשר עובד מפוטר אות מתפטר משלמים לו גמר חשבון במשכורת הקרובה ומכללים בה את כל רכיבי גמר חשבון.
אני לא רואה הפרה של חוקי העבודה.
בכל מקרה חישוב מס הכנסה הינו שנתי ולכן אם לדעתך שילמת יותר מידי אנא פני למס הכנסה והם יחזירו לך את המיסים העודפים ששילמת.
בהצלחה
אביבה בורנובסקי, עו"ד ונוטריון מנהלת פורום דיני עבודה
|
מחבר: איציק
תאריך: 07.02.2024
שעה: 7:04
היי. אני עובד כפרילסר כבר שנה וחצי בחברה מסויימת. המשכורת שלי בנויה מאחוזים לפי הרווח שאני מייצר לחברה (שיווק באינטרנט)
עם הזמן ההכנסות ירדו, וכך גם שכר שלי. אני חושב לעזוב ולפתוח עסק שיווק באינטרנט בעצמי. בהסכם שלי כפרילנסר יש הסכם אי תחרות בו אני מחוייב לתקופת צינון של 3 חודשים. האם אני באמת חשוף לתביעה מצד החברה בה אני עובד כרגע? מה אני אמור לעשות לשבת בבית 3 חודשים ולא להרויח כסף? אשמח לדעת איך עלי לנהוג בנושא, תודה לעוזרים
|
מחבר: אביבה בורנובסקי, עו"ד נוטריון ומגשרת
תאריך: 13.03.2024
שעה: 11:34
שלום רב,
לא מדובר כאן ביחסי עבודה אלא בהסכם מחסרי הכולל תנאי אי תחרות בבקשה תפנה את השאלה אל הפורום האזרחי מסחרי.
בהצלחה
אביבה בורנובסקי, עו"ד ונוטריון מנהלת פורום דיני עבודה
|