| תאריך |
מחבר: אביבה בורנובסקי, עו"ד נוטריון ומגשרת
תאריך: 26.12.2024
שעה: 14:40
שלום רב,
חוק פיצויי פיטורין מכיר בהתפטרות בגלל מצב רפואי כפיטורין.
לגבי דמי אבטלה לדעתי יהיה עליך להמתין את תקופת האכשרה של שלושה חודשים לפני שתוכלי לגשת אל הביטוח הלאומי בתביעה לדמי אבטלה.
בהצלחה
אביבה בורנובסקי, עו"ד ונוטריון מנהלת פורום דיני עבודה
|
מחבר: ליאת
תאריך: 14.12.2024
שעה: 22:11
היי, המשרד עבר בניין ליד, המנכל החדש לא מחבב אותי וקיבלתי מקום ישיבה פחות טוב ממה שהיה לי, השולחן קטן אולי רבע ממה שהיה לי, רוב הדברים שהיו על הקודם נישארו על הריצפה,בכל המשרד יש הנמכת תקרה ואצלי יש תקרה גבוהה עם הד שביחד עם התאורה שאין עושה לי כאב ראש וכל יום אני חוזרת הביתה ככה עם כאב ראש, פניתי למנכל והוא אמר לי שזה מה יש ואם לא טוב לי שאקח את הדברים שלי ואלך הביתה.ללא קשר מהיום שהגיע אני סובלת מעקיצות השפלות, אפילו הרים עלי קול וביקשתי שינמיך, משקר עלי לאנשים, לא מאשר לי לקחת חופש גם לא יום...אבל כל זה בצד, האם מקום הישיבה עם הד ובלי תאורה נחשב הרעת תנאים?אציין ששאר העובדים קיבלו מקומות טובים ממה שהיה להם. תודה
|
מחבר: ליאת
תאריך: 14.12.2024
שעה: 22:11
היי, המשרד עבר בניין ליד, המנכל החדש לא מחבב אותי וקיבלתי מקום ישיבה פחות טוב ממה שהיה לי, השולחן קטן אולי רבע ממה שהיה לי, רוב הדברים שהיו על הקודם נישארו על הריצפה,בכל המשרד יש הנמכת תקרה ואצלי יש תקרה גבוהה עם הד שביחד עם התאורה שאין עושה לי כאב ראש וכל יום אני חוזרת הביתה ככה עם כאב ראש, פניתי למנכל והוא אמר לי שזה מה יש ואם לא טוב לי שאקח את הדברים שלי ואלך הביתה.ללא קשר מהיום שהגיע אני סובלת מעקיצות השפלות, אפילו הרים עלי קול וביקשתי שינמיך, משקר עלי לאנשים, לא מאשר לי לקחת חופש גם לא יום...אבל כל זה בצד, האם מקום הישיבה עם הד ובלי תאורה נחשב הרעת תנאים?אציין ששאר העובדים קיבלו מקומות טובים ממה שהיה להם. תודה
|
מחבר: אביבה בורנובסקי, עו"ד נוטריון ומגשרת
תאריך: 26.12.2024
שעה: 14:31
שלום רב,
אני ממליצה לך לפנות ליעוץ משפטי פרטני שכן בפורום אין לי אפשרות לרדת לפרטים כך שיכול להיות שישנה הרעה או התעמרות בעבודה אך הדבר מצריך בדיקה פרטנית.
בהצלחה
אביבה בורנובסקי, עו"ד ונוטריון מנהלת פורום דיני עבודה
|
מחבר: עדי
תאריך: 09.12.2024
שעה: 13:51
שלום, עבגתי במקום עבודה עם חוזה שעתי, בו העבודה היתה במשמרות. המקום הצריך בתפקיד גם עבודה בשבת וחג.
בחוזה העבודה המעסיק והעובד מחוייבים לפחות לעבודה של חצי משרה
במשך 5 חודשים במהלך השנה שקדמה לתקופת המחלה (17 יום קלהדרים) עבדתי משרה מלאה, כולל שבתות. ביתר תקופת עבודתי עבדתי חצי משרה.
הבנתי שהחוק קובע את ימי המחלה לתשלום כמכפלה של ימי המחלה בפועל במספר ימי העבודה בפועל ברבעון המלא ביותר בשנה שקדמה למחלה מחולק במספר ימי העבודה האפשריים בחברה לרבעון.
זאת במקרה שבשלושה חודשים שקדמו למחלה, העובד לא עבד באופן מלא.
האם זה כך במקרה שלי, כפי שתואר
|
מחבר: אביבה בורנובסקי, עו"ד נוטריון ומגשרת
תאריך: 26.12.2024
שעה: 14:29
שלום רב
לדעתי יש לחשב את שווי יום מחלה לעובד שעתי כממוצע של שלושת החודשים שקדמו למחלה ולא הרבעון שבו עבד באופן מלא.
בהצלחה
אביבה בורנובסקי, עו"ד ונוטריון מנהלת פורום דיני עבודה
|
מחבר: חיים כ.
תאריך: 09.12.2024
שעה: 11:55
אני מעסיק עובדת משק בית מזה שנתיים.
היא עובדת פעם בשבועיים עליהם אני משלם לה סה״כ 350₪ בכל יום עבודה,
כלומר 700₪ לחודש.
היא הציגה לי אישור מחלה שבשלה נעדרה מאותו יום עבודה באותו שבוע.
לדבריה אני צריך לשלם לה סכום מלא על אותו יום העדרות, כלומר 350 ₪.
לפי מה שבדקתי ברשת אני מבין שלעובד משק בית צריך לשלם במצב זה רק 50%
מתוך הסכום ולא סכום מלא.
כמה עלי לשלם לה?
כמו כן, עלי לשלם לה דמי הבראה והצטברות של ימי חופשה (היא לא ניצלה אותם כלל)
על 2024.
מה הנוסחה לחישוב הסכומים הנ״ל?
|
מחבר: אביבה בורנובסקי, עו"ד נוטריון ומגשרת
תאריך: 09.12.2024
שעה: 13:30
שלום רב.
עובדת משק בית זכאית לכל הזכויות הסוציאליות בדיוק כמו כל עובד אחר ולכן אם יש בידה אישור מחלה יש לבדוק אותו היום הראשון מחלתה לא משלמים יום שני ושלישי רק 50% ומהיום הרביעי מלא תבדוק באיזה יום נפל יום המחלה כאשר היא עובדת אצלך ולפי זה יש לשלם לה.
בכל מקרה יש לערוך חישוב של החופש וההבראה המגיעים לעובדת שכן מדובר בעבודה חלקית אצלך.
בהצלחה
אביבה בורנובסקי, עו"ד ונוטריון מנהלת פורום דיני עבודה
|
מחבר: אילן
תאריך: 05.12.2024
שעה: 13:51
לפני כשנה עבדתי בחברת הייטק יצרנית אמריקאית בינלאומית עם קו מוצרים נרחב ומחזור מכירות שנתי של 6 מילארד דולר בתפקיד מנהל מוצר.
בפועל בגלל הרקע החזק שלי בתחום (מסתבר בדיעבד) הגיוס שלי היה במטרה לגנוב ממני כמה שיותר ידע ובפועל הגיעו אלי עשרות משימות לעזרה למנהלי מוצר אחרים בינהם אפילו רכישות חדשות של החברה.
בפועל זה גזל ממני זמן רב והקשה על העבודה על המוצר שלי למרות שהתרעתי, והנ"ל עומד בכל הגדרה של התעמרות.
הטעות המרכזית שנעשתה מבחינתם היא שהם פיטרו אותי בטענה שלא עדכנתי את המערכות במשימות המוצר שלי לצוות בו בזמן שכל הזמן ביקשתי הרשאות למערכת וזה לא ניתן לי בכוונה וניתן להוכיח זאת.
איך להתקדם ?
|
מחבר: אביבה בורנובסקי, עו"ד נוטריון ומגשרת
תאריך: 09.12.2024
שעה: 12:02
שלום רב,
אני ממליצה לך לפנות ליעוץ משפטי פרטני בענייך שכן אין אפשרות בשאלה בתשובה קצרה באתר להבין ולתת יעוץ בשאלה ספציפית כמו שלך.
בהצלחה
אביבה בורנובסקי, עו"ד ונוטריון מנהלת פורום דיני עבודה
|
מחבר: עדי חפץ
תאריך: 04.12.2024
שעה: 14:32
מחפש עורך דין לדיני עבודה שיוכל לעבור על ההסכם שקיבלתי ולתת חוות דעת האם הוא טוב גם עבורי.
|
מחבר: עדי חפץ
תאריך: 04.12.2024
שעה: 14:31
מחפש עורך דין לדיני עבודה שיוכל לעבור על ההסכם שקיבלתי ולתת חוות דעת האם הוא טוב גם עבורי.
|
מחבר: אביבה בורנובסקי, עו"ד נוטריון ומגשרת
תאריך: 09.12.2024
שעה: 11:59
שלום רב,
באתר פסק דין ישנם שמות ומספרי טלפון של עורכי דין בדיני עבודה מכל הארץ אתה מוזמן לפנות אל כל אחד מהם לפי בחירתך.
בהצלחה
אביבה בורנובסקי, עו"ד ונוטריון מנהלת פורום דיני עבודה
|
מחבר: טלי
תאריך: 02.12.2024
שעה: 9:09
|
מחבר: אביבה בורנובסקי, עו"ד נוטריון ומגשרת
תאריך: 02.12.2024
שעה: 14:31
שלום רב,
סליחה השאלה לא ברורה ולכן אנני מסוגלת לענות.
בהצלחה
אביבה בורנובסקי, עו"ד ונוטריון מנהלת פורום דיני עבודה
|
מחבר: אלכס
תאריך: 01.12.2024
שעה: 19:31
אני עובד כי מהנדס שטח, בגלל שחסר מהנדס משרד רוצים שאני יחליף תפקיד.
זה עבודה שאין לי הרבה ניסיון ולא מתאימה לאופי ויכולות שלי. האם אני יכול לסרב?
איזה צדקה אני אני צריך לטעון שאני לא מתאים לתפקיד ?
תודה,
אלכס
|
מחבר: אביבה בורנובסקי, עו"ד נוטריון ומגשרת
תאריך: 02.12.2024
שעה: 14:30
שלום רב,
מתיאור האירוע לא ברור לי מה השינוי בעבודה. אם מדובר באותה עבודה שאתה מבצע באתר ועכשו נדרש לבצע במשרד אז אני לא רואה שינוי בתנאי העבודה.
בכל מקרה אני ממליצה לך לפנות ליעוץ משפטי פרטני לבדיקת השינוי בעבודה .
בהצלחה
אביבה בורנובסקי, עו"ד ונוטריון מנהלת פורום דיני עבודה
|
מחבר: דניאל יוסובוב
תאריך: 01.12.2024
שעה: 17:45
שלום רב,
עניתי למודעת דרושים בחברה שהציגה דרישה למוקדן/מוקדנית במרכז לוגיסטי.
מתאמת ההשמה של לשכת התעסוקה טענה שהצוות מורכב מנשים ואסור לה לציין את זה במפורש אולם לא קיבלו אותי כי אני גבר.
הבעתי רצון לעבוד בתור מוקדן מכיוון שיש לי ניסיון בתמיכה טכנית דרך הטלפון.
מתאמת ההשמה השיבה לי כי "הצוות מורכב מנשים בלבד", ולכן המעסיקה לא תקבל אותי בעקבות זה!
האם המעסיק יכול להחליט בשבילי החלטה כזאת?
המעסיק עבר על החוק!
חוק שוויון הזדמנויות בעבודה אוסר על אפליה בקבלה לעבודה על רקע מין, ולכן הקביעה של המעסיקה כי זו משרה שמיודעת לנשים בלבד, מעלה חשש כבד לאפליה על רקע מין.
|
מחבר: דניאל יוסובוב
תאריך: 01.12.2024
שעה: 17:45
שלום רב,
עניתי למודעת דרושים בחברה שהציגה דרישה למוקדן/מוקדנית במרכז לוגיסטי.
מתאמת ההשמה של לשכת התעסוקה טענה שהצוות מורכב מנשים ואסור לה לציין את זה במפורש אולם לא קיבלו אותי כי אני גבר.
הבעתי רצון לעבוד בתור מוקדן מכיוון שיש לי ניסיון בתמיכה טכנית דרך הטלפון.
מתאמת ההשמה השיבה לי כי "הצוות מורכב מנשים בלבד", ולכן המעסיקה לא תקבל אותי בעקבות זה!
האם המעסיק יכול להחליט בשבילי החלטה כזאת?
המעסיק עבר על החוק!
חוק שוויון הזדמנויות בעבודה אוסר על אפליה בקבלה לעבודה על רקע מין, ולכן הקביעה של המעסיקה כי זו משרה שמיודעת לנשים בלבד, מעלה חשש כבד לאפליה על רקע מין.
|
מחבר: אביבה בורנובסקי, עו"ד נוטריון ומגשרת
תאריך: 02.12.2024
שעה: 14:26
שלום רב,
מתיאור האירוע עולה חשש כי המעסיק עובר על חוק שוויון הזדמנויות בעבודה.
אך יש לבדוק את מכלול האירוע כדי לתת תשובה משפטית הוגנת.
אני ממליצה לפנות ליעוץ משפטי פרטני בעניין זה.
בהצלחה
אביבה בורנובסקי, עו"ד ונוטריון מנהלת פורום דיני עבודה
|
מחבר: דנה
תאריך: 01.12.2024
שעה: 12:34
שלום,
אני עובדת שנה וחמישה חודשים במקום עבודה. במעמד הראיון הובטח לי שאחרי שנה יהיה דיון שכר ובעקבותיו העלאה בשכר (לכן הסכמתי לשכר נמוך יותר מציפיות השכר המקוריות שלי).
לצערי לא התעקשתי להכניס את זה כסעיף לחוזה.
במשך כמה חודשים רדפתי אחרי המנהלת שלי בנסיון לדבר איתה על כך, עד שבסופו של דבר בספטמבר היא אמרה שהיא תוכל לתת לי את ההעלאה בתלוש של אוקטובר.
התלוש של אוקטובר התקבל ולא הייתה העלאה. היא אמרה לי שהיא תוכל בעצם רק בינואר.
בשבוע שעבר נאמר לי שכרגע אין צפי בכלל להעלאה הזו.
מאחר ואני עובדת בכספים, אני רואה שיש עובדים שכן קיבלו העלאות בשנה האחרונה. אני כמובן לא יודעת אם זה משהו שסוכם מולם בע"פ או דרך החוזה.
האם יש לי דרך להתנהל עם מקום העבודה באופן משפטי, שהרי הובטח לי בע"פ כמה פעמים ובסופו של דבר לא קיבלתי כלום.
|
מחבר: אביבה בורנובסקי, עו"ד נוטריון ומגשרת
תאריך: 02.12.2024
שעה: 14:23
שלום רב,
ישנה פסיקה האומרת שגם הסכמים בעלפה יש לכבד.
אני ממליצה לך לפנות ליעוץ משפטי כדי לבדוק את האפשרות להוכיח את הטענות שלך כלפי המעסיק.
בהצלחה
אביבה בורנובסקי, עו"ד ונוטריון מנהלת פורום דיני עבודה
|
מחבר: קרן
תאריך: 30.11.2024
שעה: 22:05
עובדת מעל 4 שנים ומעוניינת להתפטר בדין מפוטר כדי לקבל דמי אבטלה ללא המתנה .
האם התפטרות עקב מצב בריאותי לקוי של ילד תקף לגבי ילד שיצא ביולי האחרון מהוסטל לאחר גמילה מסמים ויש גם עניין של לעבור לעיר אחרת כדי לבודד אותו מהשפעה רעה (המלצת עו״ס).האם בשל 2 הגורמים האלה יש לי סיכויים לקבל דמי אבטלה ללא המתנה ?
|
מחבר: קרן
תאריך: 30.11.2024
שעה: 22:04
עובדת מעל 4 שנים ומעוניינת להתפטר בדין מפוטר כדי לקבל דמי אבטלה ללא המתנה .
האם התפטרות עקב מצב בריאותי לקוי של ילד תקף לגבי ילד שיצא ביולי האחרון מהוסטל לאחר גמילה מסמים ויש גם עניין של לעבור לעיר אחרת כדי לבודד אותו מהשפעה רעה (המלצת עו״ס).האם בשל 2 הגורמים האלה יש לי סיכויים לקבל דמי אבטלה ללא המתנה ?
|
מחבר: אביבה בורנובסקי, עו"ד נוטריון ומגשרת
תאריך: 02.12.2024
שעה: 14:21
שלום רב,
אני ממליצה לך לפנות ליעוץ משפטי פרטני בעניין רצונך להתפטר בדין מפוטר שכן לפי הפסיקה יש מספר סיבות שמזכות עובד להתפטר בדין מפוטר.
בהצלחה
אביבה בורנובסקי, עו"ד ונוטריון מנהלת פורום דיני עבודה
|
מחבר: מירב
תאריך: 29.11.2024
שעה: 12:40
שלום רציתי לברר עובד שעתי שמתפטר לאחר שנתים אלו תשלומים מגיעים לו עפי חוק לדוגמא האם מגיע לו דמי הבראה?
|
מחבר: אביבה בורנובסקי, עו"ד נוטריון ומגשרת
תאריך: 02.12.2024
שעה: 14:19
שלום רב,
מגיע לעובד שמתפטר כי יערך לו גמר חשבון כחוק,
כלומר אם המעסיק חייב לו דמי הבראה עליו לשלם לו אותם עד ליום העבודה האחרון וכך גם לגבי ימי חופשה.
בהצלחה
אביבה בורנובסקי, עו"ד ונוטריון מנהלת פורום דיני בעודה
|
מחבר: מור
תאריך: 28.11.2024
שעה: 19:40
היי,אני עובדת 12 שנה באותו מקום, אושרה לי עבודה מהבית במשך 3 שנים,לאחרונה נמכרה החברה בפעם השלישית וההנהלה החדשה החליטה שאין יותר עבודה מהבית, הודיעו לי על כך לפני מס' ימים על ידי המנהלת הישירה כי ב 1.12 כל מי שעובד מהבית חייב להגיע למשרד ומי שלא יגיע יקבל שימוע.יאמר שמעולם לא קיבלתי תלונות או טענות על ביצוע העבודה אלא רק תשבחות וכל רבעון תשלום בונוס מלא,נערכה לי שיחה עם מנהלת משאבי אנוש שרצתה לשמוע את הצד שלי, הסברתי לה שאושרה לי עבודה מהבית ועצם זמן האישור הארוך מהווה חוזה עבודה ביננו על עבודה מהבית. למחרת קיבלתי זימון לשימוע מסיבת שינוי בתנאי העבודה
השאלה שלי האם מדובר בהרעת תנאים? האם עצם שאמרו לי שאם לא אסכים זה יגיע לשימוע זה מהווה אינדיקציה לפיטורים שלא בתום לב?
אשמח לדעת מה החוק אומר לגבי שינוי תנאי העסקה והפרת חוזה בעל פה וכיצד עליי להתנהל בשימוע
תודה מור
|
מחבר: אביבה בורנובסקי, עו"ד נוטריון ומגשרת
תאריך: 02.12.2024
שעה: 14:17
שלום רב,
מתיאור האירוע לא ברור לי האם חלק מחוזה העבודה שלך הינו שאת עבודת מהבית.
בכל מקרה לדעתי הזמנה לשימוע למי שמסרב לעבוד מהמשרד אינה אינדיקציה לפיטורין שלא בתום לב.
אני ממליצה לך לפנות ליעוץ משפטי פרטני בענייך.
בהצלחה
אביבה בורנובסקי, עו"ד ונוטריון מנהלת פורום דיני עבודה
|
מחבר: קובי ש
תאריך: 28.11.2024
שעה: 11:31
עובד אשר סיים שרות סדיר והחל לעבוד בחברה ולאחר זמן נניח שנה וחצי החליט לחתום לקבע. האם כשפורש זכאי לפיצויים כדין מפוטר?
|