אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> מגזין >> דיני משפחה >> דרישה לביטול הסעיף המגביל את גיל המעוניינים לאמץ

דרישה לביטול הסעיף המגביל את גיל המעוניינים לאמץ

מאת: מערכת PsakDin.co.il | תאריך פרסום : 30/01/2002 12:55:00 | גרסת הדפסה

ארגון משפחה חדשה הפועל למען הזכות למשפחה, וארבעה עותרים נוספים ביניהם, בני זוג וביתם הקטינה והורה יחיד, עתרו היום לבג"צ בעתירה שעניינה להסיר את הסעיף המגביל את גילם של ההורים המאמצים, באופן הפוגע בזכות האדם להיות הורה.

את העתירה הגישו בשם העותרים עו"ד אירית רוזנבלום יו"ר ארגון משפחה חדשה, עו"ד שמואל אורן ועו"ד דן שלם.

המקרה שעליו מסתמכת העתירה עוסק בשתי משפחות ישראליות אשר אימצו בעבר ילדים באימוץ בן ארצי וחפצו עתה לאמץ ילדים נוספים על מנת להרחיב את התא המשפחתי שלהם ולצרף עוד אח או אחות לאחיו ובן או בת נוסף להוריו. אולם העותרים נתקלו בקושי אותו לא צפו מראש, הנובע מן העובדה כי עברו את הגיל המותר לאימוץ על פי חוק, במסגרת אימוץ בין ארצי.

על פי חוק האימוץ, באימוץ בין ארצי, יכול אדם לאמץ ילד רק באמצעות עמותה מורשית ובלבד שביום הגשת הבקשה לאימוץ הפרש הגיל בינו ובין הילד אינו עולה על 48 שנים. העותרים אשר ביקשו לאמץ ילד נוסף, עברו את גיל 48 ובשל רצונם לאמץ תינוק רך בימים, לא נתקיים בהם התנאי הנדרש בחוק.

לפיכך פנו לקבלת סיוע משפטי מארגון משפחה חדשה. בכתב העתירה טוענת עו"ד אירית רוזנבלום כי, "הזכות למשפחה לרבות זכותו של אדם להיות הורה לצאצאים וזכותו של ילד בן המשפחה, לחיות במשפחה בה יהיו לו אחים ואחיות, הנה זכות יסוד חוקתית על חוקית, שעל החברה ומגינה להגן עליה ולהימנע מפגיעה בה והיא אינה תלויה בגיל".

עו"ד אורן מוסיף כי: "בהכנת העתירה גילינו פגם קשה בהליכי חקיקת החוק, לפיו אין התאמה בין מה שהחליטה הכנסת לבין מה שפורסם בסופו של דבר כחוק רשמי".

ארגון משפחה חדשה תובע אפוא מבג"ץ כי יורה לשר העבודה והרווחה לשנות את ההוראות והכללים שהתקין באופן שמגבלת הגיל בת 48 השנים שצוינה בהוראות וכללים אלו, לא תחייב וניתן יהיה לסטות ממנה. כמו כן גם אם הגורם המוסמך להמליץ או לפסול אימוץ, על רקע היות המאמצים המיועדים מבוגרים מדי יהיה נתון לערעור.

לדברי העותרים נפגעת גם זכותה של ביתם בת הארבע וחצי אשר אף היא אומצה לפני ארבע שנים, לזכות באח או אחות דבר החיוני להתפתחותה, לקידום אישיותה ולרווחתה הנפשית.

בנוסף מציינים העותרים כי למעשה הכלל הקובע הגבלת גיל אינו חוקי. בשל ליקויים חמורים באופן שבו נחקק.

אתר המשפט הישראלי "פסקדין"

www.psakdin.co.il

המידע המוצג במאמר זה הוא מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחבר/ת ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

פרסומת - תוכן מקודם
פסקדין הוא אתר תוכן משפטי ופלטפורמה המספקת שירותי שיווק דיגיטלי למשרדי עורכי דין,
בהכנת הכתבה לקח חלק צוות העורכים של פסקדין.

קטגוריות


שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 


תגובות

הוסף תגובה
אין תגובות
שירותים משפטיים





עורכי דין בתחום דיני משפחה באזור :
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות











כתבות נוספות בתחום דיני משפחה

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ