אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> מגזין >> קניין רוחני >> אימתי יחשב סימן מסחר ל"סימן מסחר מוכר היטב"?

אימתי יחשב סימן מסחר ל"סימן מסחר מוכר היטב"?

מאת: אמיר הלמר - TheMarker.com | תאריך פרסום : 09/08/2004 16:34:00 | גרסת הדפסה

ת"א 1641/04 מודה שיווק נעליים בע"מ ואח' נ' כהן נסים ואח'

אימתי ראוי להכיר בסימן מסחר כנכנס לגדר ההגדרה של "סימן מוכר היטב" בפקודת סימני מסחר?

שאלה זו עלתה לאחרונה במסגרת סכסוך בין חברת מודה שיווק נעלים, המייצרת ומשווקת את נעלי KRIZA, לבין חברות י.נ. מרין לשיווק וחברת הצעד השלישי, המשווקת נעליים הדומות לאלו של מודה.

מודה הגישה כנגד שתי החברות ובעליהן תביעה ובקשה לצווי מניעה זמניים בטענה כי הנתבעות מעתיקות את דגמי נעלים של KRIZA ומעוולות לפיכך בגניבת עין וגזל מוניטין. במסגרת הבקשות לצווי מניעה טענה מודה, בין השאר, כי הסימן KRIZA , למרות שאינו סימן מסחר רשום, הוא בגדר "סימן מסחר מוכר היטב" וראוי להגנה בהתאם.

"סימן מסחר מוכר היטב" מוגדר בפקודת סימני המסחר כסימן המוכר היטב בישראל, למרות שאינו סימן מסחר רשום בישראל. החוק מוסיף כי לעניין קביעתו של סימן מסחר כ"סימן מוכר היטב" יילקחו בחשבון, בין השאר, המידה שבה הסימן מוכר בחוגי הציבור הנוגע לעניין, והמידה שבה הוא מוכר כתוצאה ממאמצי השיווק שלו.

השופט זפט שנדרש לסוגיה דוחה טענת מודה בעניין זה וקובע כי "יש לצמצם את ההכרה בסימן מסחר מוכר היטב לסימנים שלגביהם הוכח שהמשתמש בהם השקיע מאמצים רבים לאורך תקופה ממושכת בפרסום סימן המסחר ובעקבות מאמציו, סימן המסחר צבר מוניטין נרחב והפך נחלת הכלל בקרב ציבור הצרכנים הרלוונטי".

זפט קובע כי מודה לא הציגה די ראיות להעיד כי סימן המסחר KRIZA צבר מוניטין כה נרחב בקרב צרכני נעלי הנשים עד כי ראוי להכיר בו כסימן מוכר היטב, הראוי להגנה זהה לזה של סימן רשום.

מעבר לקביעה זו מקבל זפט את מרבית טענותיה של מודה. זפט קובע כי מודה הצליחה להוכיח כי לדגמים שונים אותם היא מייצרת קיים מוניטין בשוק הנעליים, וכי הנתבעות משווקות 5 דגמי נעליים הדומות עד כדי זהות בקווי הצורה והדמות לנעליה של מודה.

הדמיון קובע זפט עולה לכדי חשש שציבור הצרכנים הרלוונטי יטעה לחשוב שנעלי הנתבעות הם מתוצרתה של מודה, ולאור זאת קובע זפט כי קיימת תשתית ראייתית להצגת סיכויי זכייה בתביעתה של מודה בעוולת גניבת עין. לפיכך, מחליט זפט להיעתר לבקשת מודה ומוציא צווי תפיסה וכינוס זמניים לגבי 5 דגמים המיוצרים ומשווקים על ידי הנתבעות.

זפט דוחה את הבקשה לצו מניעה זמני נוסף לגבי דגם נעליים אותו הפסיקה מודה לייצר זה לא מכבר.

זפט הטיל על הנתבעות הוצאות ושכ"ט בסך 20 אלף ש"ח.

את מודה ייצגו עוה"ד חנה ויעקב קלדרון ואת הנתבעות עו"ד שחר ולנר.

ת"א 1641/04 מודה שיווק נעליים בע"מ ואח' נ' כהן נסים ואח'

למדור תקשורת וקנין רוחני

אתר המשפט הישראלי "פסקדין"

www.psakdin.co.il

המידע המוצג במאמר זה הוא מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחבר/ת ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

בהכנת הכתבה לקחו חלק צוות העורכים של אתר פסקדין

 

קטגוריות


שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 


תגובות

הוסף תגובה
אין תגובות
שירותים משפטיים





עורכי דין בתחום קניין רוחני באזור :
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות











כתבות נוספות בתחום קניין רוחני

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ