| תאריך |
מחבר: הדר
תאריך: 17.04.2023
שעה: 9:05
הי, סיימתי את עבודתי אצל מעסק וביקשתי ממנו טופס 106. קיבלתי תשובה כי אוכל לקבל אותו רק בתחילת 2024 וכי למרות שסיימנו יחסי עובד-מעביד אצטרך לחכות רק לשנה הבאה. האם זה נכון? במידה וכן, האם יש משהו שהוא כן יכול להוציא לי כעת עבור ביטוח לאומי ומס הכנסה. תודה
|
מחבר: אביבה בורנובסקי, עו"ד נוטריון ומגשרת
תאריך: 17.04.2023
שעה: 12:42
שלום רב,
טופס 106 הוא ריכוז הכנסות ותשלומים של העובד והוא מוצא פעם בשנה ולכן צודק המעסיק ועליך להמתין לתחילת השנה הבאה כדי לקבל את הטופס.
בהצלחה
אבבה בורנובסקי, עו"ד ונוטירון מנהלת במשותף של פורום דיני עבודה
|
מחבר: גל
תאריך: 16.04.2023
שעה: 19:39
שלום, במידה והמעסיק פיטר והוא חייב בהודעה מוקדמת של חודש, האם הוא מחוייב לתת 30 ימים קלנדריים מיום השימוע כולל סופ"ש וחגים? או במידה וב-30 ימים זה יוצא על יום העצמאות/חג שבועות, הוא צריך להוריד את ספירת הימים של הערב חג והחג עצמו כי זה לא נכלל ב-30? תודה
|
מחבר: אביבה בורנובסקי, עו"ד נוטריון ומגשרת
תאריך: 17.04.2023
שעה: 12:40
שלום רב,
ימי ההודעה המוקדמת הם קלנדרים ומכילים שישי שבת וחגים אם חלים בתקופת ההודעה המוקדמת כך שאם פוטרת ב3 לאפריל ניתוק יחסי העבודה יהיו ב- 3 למאי גם אם חלים חגים בתקופה זו.
בהצלחה
אביבה בורנובסקי, עו"ד ונוטירון מנהלת במשותף של פורום דיני עבודה
|
מחבר: דניאל
תאריך: 15.04.2023
שעה: 9:16
מעסיק מציע לי לעבוד במשרדו יומיים בשבוע עם חוזה לפי שעות וחשבוניות ללא יחסי עובד מעביד. מבחינה כספית אני מסכים. השאלה היא האם זה חוקי? והאם אין כאן סיכון מבחינת ביטוח לאומי או מס הכנסה ?
|
מחבר: אביבה בורנובסקי, עו"ד נוטריון ומגשרת
תאריך: 17.04.2023
שעה: 12:38
שלום רב
יש חופש עיסוק וכלן אם מתאים לך לעבוד תמורת חשבונית עליך לקחת בחשבון שאת תשלום הביטוח הלאומי ומס הכנסה אתה תשלם לעצמך ולא דרך המעסיק, כמו יש לקחת בחשבון פתיחת תיק במס הכנסה ביטוח לאומי ומע"מ, ולכל אלה יש עלויות.
בהצלחה
אביבה בורנבוסקי, עו"ד ונוטירון מנהלת במשותף של פורום דיני עבודה
|
מחבר: אנונימי
תאריך: 14.04.2023
שעה: 9:43
שלום,
אני התחלתי לעבוד ב 2017 ואני לא חתום על סעיף 14.לפני שנתיים הוחלפו הבעלים והיום נתנו לי חוזה שמצוין בו סעיף 14.האם אני חייב לחתום עליו או שזכותי להשאר על ויתור סעיף 14 מהחוזה הקודם?
והאם הבעלים החדשים יכולים לשנות/להוריד סעיפים שבשבילי הם חשובים או הם חייבים ללכת לפי החוזה הקודם והמקורי?
תודה מראש
|
מחבר: אביבה בורנובסקי, עו"ד נוטריון ומגשרת
תאריך: 17.04.2023
שעה: 12:36
שלום רב,
אם תחתום יחול סעיף 14 רק מיום החתימה שלך כך שבעתיד יערכו לך שני חישובים שונים לפיצויי הפיטוירם.
על החלק שאין סעיף 14 משנת 2017 ועד ליום החתימה יערך חישוב אחד ומיום החתימה והלאה יערך חישוב אחר.
בהצלחה
אביבה בורנבוסקי, עו"ד ונוטריון מנהלת במשותף של פורום דיני עבודה
|
מחבר: יוסי ממו
תאריך: 14.04.2023
שעה: 5:46
שלום . בהמשך לתגובתך באם מענק קבוע היה אמור להיכלל כמרכיב פנסיוני . באם החברה בה אני מועסק טעתה ומזה 20 שנים לא הכלילה את המענק כמרכיב פנסיוני האם ניתן לתבוע רטרו רק 6/7 שנים אחורה ? או מתחילת התעסוקה? שנת 2020 ?
|
מחבר: יוסי ממו
תאריך: 14.04.2023
שעה: 5:47
לא שנת 2020 אלא משנת 2000
|
מחבר: מוטי
תאריך: 14.04.2023
שעה: 0:46
שלום
אישה מבוגרת עם מחלות רקע, נתבעת בבית דין לעבודה, ונקבע דיון הוכחות.
מטבע הדברים דיון הוכחות זה לא דבר קל לאף אחד, בטח לא לאנשים מבוגרים ולא בריאים, חקירה נגדית וכו'. דבר שממש לא מתאים לאישה מבוגרת ועם מחלות רקע (כולל יתר לח"ד)
האם יש מענה ופתרון למצב שכזה?
תודה
|
מחבר: יוסי ממו
תאריך: 13.04.2023
שעה: 16:26
שלום .באם קיבלתי מענק קבוע ולא משתנה שאינו תלוי בכלוםמ 1500 ש"ח למעלה מעשרים שנים, האם היה זה אמור להיות מרכיב בתוך חישובי הפרשה הפנסיה ? נ.ב. קיבלתי בזמנו מכתב מהנהלה שאקבל מענק קבוע 1500 ש"ח וכך נעשה 23 שנים כמובן השאלה...?
|
מחבר: אביבה בורנובסקי, עו"ד נוטריון ומגשרת
תאריך: 13.04.2023
שעה: 20:26
שלום רב,
אם מדובר הרכיב סתמי שאינו תלוי בדבר אזי לדעתי מדובר בשכר לכל דבר ועניין וממש לא משנה מה שמו בתלוש ולכן הוא צריך להיות חלק מהרכיבים לפנסיה.
בהצלחה
אביבה בורנבוסקי, עו"ד ונוטירון מנהלת במשותף של פורום דיני עבודה
|
מחבר: עדי חפץ
תאריך: 13.04.2023
שעה: 15:16
לפני כשבועיים התחלתי לכבוד בחברה להפצה כנהג מסאית מעל 15 טון.
יש לציין שעד אז עסקתי כ16 שנה כנהג אוטובוס.
לאחרונה נכהסה תקנה חדשה לנהגי המשאיות שעליהם לעבור הסמכה של ריתום וקשירת משא.שכן מי שלא יעשה זאת ייספוג דוח וניקוד.כמובן שאני לא ידעתי.
התחלתי לעבוד וביום השלישי נעצרתי לביקורת על ידי מתנ"א וקיבלתי דוח.
יום לאחר המקרה לא עדכנו אותי מהחברה מתי עליי להתייצב לעבודה ורק יומיים לאחר מכן הודיעו לי על סיום העבודה עד אשר אעבור את ההסמכה.אותו יום שלא הודיעו לי מתי לבוא לא שולם.האם עליהם לשלם את אותו יום?
|
מחבר: אביבה בורנובסקי, עו"ד נוטריון ומגשרת
תאריך: 13.04.2023
שעה: 20:24
שלום רב,
לצערי לא ברור לי לוח הזמנים עבדת שלושה ימים וביום הרביעי לא הציבו אותך לעבודה אף שהיית זמין לעבודה ולא הודיעו לך שלא להגיע לעבודה.אם זה המקרה לדעתי החברה צרכה לשלם לך עבור היום הזה שכן היית זמין לעבודה והיא לא הודיעה לך שלא להגיע לעבודה.
בהצלחה
אביבה בורנובסקי, עו"ד ונוטירון מנהלת במשותף של פורום דיני בעודה
|
מחבר: הילה
תאריך: 09.04.2023
שעה: 10:36
הי שלום, אני בחורה עם נכות גבוהה 100% כולל אי כושר. עבדתי 3שנים רצוף בחברה, עזבתי שם מרצוני (אחרי שהמעסיק החמיר תנאים וגרם לי לעזוב בכל מני דרכים לא נעימות, כולל הורדה בשכר) העניין הוא שאני לא מבינה ככ מה מגיע לי ומה לא..? אני מבינה שימי חופשה שלא לקחתי מעולם (כי אני חננה כזו שמתחשבת באחרים) הוא יכל לפדות אותם לכסף?
|
מחבר: אביבה בורנובסקי, עו"ד נוטריון ומגשרת
תאריך: 13.04.2023
שעה: 20:15
שלום רב,
על המעסיק לערוך לך גמר חשבון הכולל תשלום עבור ימי החופשה שניצברו לזכותך אך לא נוצלו, דמי הבראה עד ליום התפורתך וכל תשלום אחר המגיע לך בגין עבודתך.
כמו כן על המעסיק להנפיק לך טופס 161 ומכתב המשחרר את קרן הפנסיה לזכותך.
בהצלחה
אביבה בורנבוסקי, עו"ד ונוטירון מנהלת במשותף של פורום דיני עבודה
|
מחבר: הדר
תאריך: 08.04.2023
שעה: 16:07
שלום, אם המעסיק מתאם שימוע ב-VR (טימס/זום במחשב). האם זה חוקי, או שיש חובה שזה יעשה פרונטלי פנים מול פנים ולא במחשב? תודה
|
מחבר: אביבה בורנובסקי, עו"ד נוטריון ומגשרת
תאריך: 13.04.2023
שעה: 20:13
שלום רב,
מאז משבר הקורונה נוצרו דרכים רבות לעריכת שימוע ושימוע בזום הינו אחד מהם.לעובד קמה זכות לבקש שימוע אישי ולא בזום אם הדבר אינו נוח לו.
בהצלחה
אביבה בורנובסקי, עו"ד ונוטירון מנהלת במשותף של פורום דיני עבודה
|
מחבר: קטי
תאריך: 05.04.2023
שעה: 15:18
אני שכירה כ7 חודשים רצוף באותו מקום עבודה, לפני כן הייתי עצמאית.
במידה ואני מתפטרת בהריון בחודש שלישי האם אהיה זכאית לדמי לידה?
|
מחבר: אביבה בורנובסקי, עו"ד נוטריון ומגשרת
תאריך: 13.04.2023
שעה: 20:11
שלום רב,
התנאים המזכים יולדת בדמי לידה הם:אם שילמת דמי ביטוח לאומי עבור 10 חודשים מתוך 14 החודשים שלפני יום הפסקת העבודה, או עבור 15 חודשים מתוך 22 החודשים - תהיי זכאית לדמי לידה מרביים עבור 15 שבועות (105 ימי זכאות).
בכל מקרה אני ממליצה לפנות אל הביטוח הלאומי כדי לוודא את התקופה בה שילמת דמי ביטוח לאומי הן בעצמאים והן כשכירה.
בהצלחה
אביבה בורנבוסקי, עו"ד ונוטירון מנהלת במשותף של פורום דיני עבודה
|
מחבר: אמא
תאריך: 04.04.2023
שעה: 10:51
שלום
בבנין אצלנו מתקשים למצוא ועד יש הצעה שמי שיבחר לא ישלם ועד בית.
1. האם זה מותר ובאיזה רוב.
2. מה לעשות כדי שלא ההיו תלונות חוקיות שלהם (חברי הועד) או שלנו ביחסי עובדים על כל הזכויות והחובות.
|
מחבר: אמא
תאריך: 04.04.2023
שעה: 10:51
שלום
בבנין אצלנו מתקשים למצוא ועד יש הצעה שמי שיבחר לא ישלם ועד בית.
1. האם זה מותר ובאיזה רוב.
2. מה לעשות כדי שלא ההיו תלונות חוקיות שלהם (חברי הועד) או שלנו ביחסי עובדים על כל הזכויות והחובות.
|
מחבר: אביבה בורנובסקי, עו"ד נוטריון ומגשרת
תאריך: 13.04.2023
שעה: 20:08
שלום רב,
את השאלה הנ"ל יש לנהנות לפורום המקרעין הם מתמאים יותר בחוקי וועד הבית.
בלי שום קשר אפשר לפנות גם לתרבות הדיור בשאלה הנ"ל
בהצלחה
אביבה בורנובסקי, עו"ד ונוטירון מנהלת במשותף של פורום דיני עבודה
|
מחבר: מיכל
תאריך: 04.04.2023
שעה: 8:01
שלום רב, אני נמצאת כעת בחל"ת לאחר חל" ד ובמקום עבודתי משולמים בימים אלה בונוסים עבור שנת העבודה הקודמת בה עבדתי מלא + הייתי בחופשת לידה בתשלום. מקום העבודה טוען שאיני זכאית לבונוס כיוון שביום התשלום איני עובדת. האם הם צודקים? מותר להם שלא לשלם לי?
|
מחבר: אביבה בורנובסקי, עו"ד נוטריון ומגשרת
תאריך: 13.04.2023
שעה: 20:06
שלום רב.
כדי לענות על השאלה שלך יש לקרוא את הסכם העבודה שלך ובמיוחד את הסעיפים העוסקים בבנוס. יש לשים לב כי בונוס הוא תשלום שנועד להוות תמריץ לעובד להגיע לתוצאות טובות יותר למעסיק.ולכן יש לבדוק גם אם בתקופה בה עבדת לפני יצאתך לחופשה הלידה יצרת למעסיק תוצאות טובות יותר המזכות אותך בבנוס בהתאם לתנאים הקבועים בהסכם העבודה שלך.
אני ממליצה לך לפנות ליעוץ משפטי פרטני בעניין זה.
בהצלחה
אביבה בורנובסקי, עו"ד ונוטריון מנהלת במשותף של פורום דיני עבודה
|
מחבר: בתאל אסולין
תאריך: 02.04.2023
שעה: 17:32
שלום, לפני כשנה וחצי עבדתי בחברה פרטית קטנה (שנסגרה מאז) ואחת מהעובדות לשעבר החליטה לתבוע את מנהלות החברה על התעמרות בעבודה.
שני הצדדים והנציגים שלהם פנו אלי מספר פעמים וביקשו כל אחד בתורו שאבוא להעיד לטובתם אך הבהרתי שוב שוב שאיני מעוניינת להיכנס לנושא הזה ושאין לי צד או חלק בזה.
כרגע קיבלתי צו הבאה לדיון הוכחות למרות שהבהרתי שאני לא מעוניינת להעיד.
מה הזכויות שלי? האם אני יכולה לערער על צו הבאה?
|
מחבר: אביבה בורנובסקי, עו"ד נוטריון ומגשרת
תאריך: 03.04.2023
שעה: 11:40
שלום רב,
אנני יודעת איזה צו בדיוק קיבלת אך את יכולה לכתוב לבית הדין ולמסור כי אין לך מידע בקשר עם הנושא.
אך אם בית הדין יחליט כי עליך להופיע בפניו את חייבת להופיע.
בכל מקרה אני ממליצה לך לקבל יעוץ משפטי פרטני בנושא זה.
בהצלחה
אביבה בורנובסקי, עו"ד ונוטריון מנהלת במשותף של פורום דיני עבודה
|
מחבר: משה
תאריך: 01.04.2023
שעה: 10:48
אני עובד במפעל ב - 3 משמרות 6 ימים בשבוע בשכר שעתי לפי שעה של 33 שקל 6 ימים בשבוע למרות שבהסכם העבודה רשום 5 ימים אני תמיד עובד שבת בוקר צהריים או לילה ומשלמים על זה 150% אורך משמרת היא 8 שעות אבל לא בשבת , ופעם בשבוע 9 שעות , אני עובד יותר מ 182 שעות בחודש ולמרות זאת השכר הברוטו לחישובי אחוזי הפרשות שהמעסיק מוכן לשלם לי לקרן פנסיה , פיצויים וקרן השתלמות הוא בערך 4500 שקל ברוטו , הטענה שלי היא שהוא חייב לשלם לפחות לפי 182 שעות כפול 33 שקל וזה יוצא ברוטו 6006 שקל שזה יהיה נשכר ברוטו לעניין ההפרשות האם זה נכון ? אני מרוויח בערך 8000 שקל ברוטו בחודש ולפעמים יותר .
|
מחבר: אביבה בורנובסקי, עו"ד נוטריון ומגשרת
תאריך: 02.04.2023
שעה: 14:07
שלום רב,
החוק קובע כי שעות נוספות אינן באות בחשבון לתשלום פנסיה אך עבודה בשישי ושבת לפי שכר בסיס כן נחשבת לשכר לפנסיה
אני ממליצה לך לפנות ליעוץ משפטי פרטני כדי לבדוק את תלושעי השכר שלך.
בהצלחה
אביבה בורנבסקי, עו"ד ונוטירון מנהלת במשותף של פורום דיני עבודה
|