אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> מגזין >> פלילי >> נרתם לטיפול: עונש קל לאדם שהיכה את בת זוגו ואיים שיהרוג אותה

נרתם לטיפול: עונש קל לאדם שהיכה את בת זוגו ואיים שיהרוג אותה

מאת: מערכת פסקדין | תאריך פרסום : 30/11/2017 12:44:00 | גרסת הדפסה

עורך דין פלילי, נרתם לטיפול: עונש קל לאדם שהיכה את בת זוגו ואיים שיהרוג אותה[אילוסטרציה חיצונית: loganban, www.123rf.com]

הנאשם הגיע להסדר טיעון עם המדינה, ובחודשים האחרונים השתלב בהצלחה במסגרת טיפולית, ואף מסייע לבת זוגו מבחינה כלכלית. השופט השתכנע שהמקרה מצדיק את קבלת ההסדר.

בית משפט השלום בבאר שבע אישר הסדר טיעון וגזר עונש קל יחסית – 80 שעות שירות לתועלת הציבור תוך ביטול הרשעה – על נאשם שהורשע בעבירות של איומים, תקיפת בת זוג בנסיבות מחמירות והיזק לרכוש במזיד.

נגד הנאשם הוגש כתב אישום בחודש פברואר השנה, בו תואר כיצד בת זוגו ביקשה ממנו לקום באמצע הלילה ולהרגיע את בנם התינוק, שבכה. בתגובה האיש אמר לך בטון מאיים ש"כדאי לה לקום".

לאחר שלא קמה, הוא נעמד, והיכה את אשתו במותנה השמאלית. בהמשך – כך על פי כתב האישום במתוקן שבו הנאשם הודה – הוא איים עליה בכך שאמר לה שיהרוג אותה. בעקבות זאת היא התקשרה לאחיה שאסף אותה מהבית.

בנוסף, בכתב האישום תואר אירוע שהתרחש כחודשיים-שלושה לפני כן, ובו הנאשם לקח קערת זכוכית וניפץ אותה על שולחן במהלך ארוחת שבת, לאחר שאשתו ביקשה ממנו לעזור לה לפנות את הכלים.

למרות זאת, שירות המבחן שערך תסקיר בעניינו של הנאשם המליץ על ביטול ההרשעה ועונש של שירות לתועלת הציבור.

בבית המשפט הצדדים הציגו הסדר טיעון שלפיו הנאשם יודה במיוחס לו בכתב האישום המתוקן – וכן "הסדר המשך" במסגרתו הגיעו להסכמה שלפיה יש לאמץ את המלצת השירות.

המדינה, שיוצגה על ידי עוה"ד פנחס סויסה משלוחת תביעות נגב דרומי, טענה כי מעיון בתסקירי שירות המבחן נראה כי בחצי השנה האחרונה הנאשם השתלב בהצלחה במסגרת טיפולית "דיאלוג מחודש", הכוללת פגישות אישיות וכן טיפול קבוצתי.

כמו כן, צוין כי אשתו מבקשת שלא להחמיר עם הנאשם, שאף מסייע לה כלכלית וכן במגורים.

"נכון וראוי"

עוה"ד אושרי בן ישי שייצג את הנאשם ביקש אף הוא לאמץ את הסדר הטיעון, והצביע על הירתמות הנאשם למסגרת הטיפולית ושינוי דרכיו. בתוך כך הוא העיר כי הנאשם אינו יכול ליצור קשר עם בת זוגו בשל ההגבלות שהוטלו עליו במסגרת תנאי המעצר.

"הסדר הטיעון בין הצדדים סביר, נכון וראוי, ונכון לאמצו", כתב השופט יואב עטר בפסק דינו, שמטבע הדברים היה קצר, ללא נימוקים נרחבים להכרעה.

בהתאם למה שסוכם בהסדר, השופט ביטל את הרשעת הנאשם ודן אותו ל-80 שעות שירות לתועלת הציבור (של"צ), כולל צו מבחן למשך שנה, במהלכה הנאשם יהיה נתון לפיקוח קצין המבחן.

לקריאת פסק הדין

המידע המוצג במאמר זה הוא מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחבר/ת ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

בהכנת הכתבה לקחו חלק צוות העורכים של אתר פסקדין

 

קטגוריות


שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 


תגובות

הוסף תגובה
אין תגובות
שירותים משפטיים





עורכי דין בתחום פלילי באזור :
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות











כתבות נוספות בתחום פלילי
קנאביס לשימוש עצמי: מהיום קנס במקום תיק פלילי
עו״ד נדב גרינולד (צילום: עומר לוי)

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ