אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> מגזין >> רשלנות רפואית >> תביעה: בן 44 התעוור בגלל טיפול לקוי בשחפת

תביעה: בן 44 התעוור בגלל טיפול לקוי בשחפת

מאת: מערכת פסקדין | תאריך פרסום : 08/12/2022 13:03:00 | גרסת הדפסה

אילוסטרציה: CDC, Unsplash

בתביעה נגד בית החולים האנגלי בנצרת נטען כי התובע קיבל טיפול תרופתי נגד שחפת במינונים גבוהים שהובילו לפגיעה קשה בראייה

לבית משפט השלום בחיפה הוגשה תביעת רשלנות רפואית נגד בית החולים האנגלי בנצרת. התובע טופל בבית החולים ב-2018 לאחר שלקה בשחפת. הוא קיבל טיפול בתרופה שאחת מתופעות הלוואי שלה היא פגיעה בראייה. למרות זאת, במהלך הטיפול לא נעשתה התייחסות למצב הראייה ובסופו של דבר נגרם לו נזק בלתי הפיך והוא התעוור.

בתביעה שהגיש באמצעות עו״ד אייל בן ישי סיפר התובע שבאפריל 2018 הופנה למיון בית החולים עקב שיעול וירידה במשקל. בבדיקה הוא נמצא חיובי לחיידק שחפת עמיד, ובאותו יום החל טיפול תרופתי למשך חודשיים וחצי. חרף הסיכונים הידועים והרבים בנטילת התרופה שקיבל, לא ניתנו לו הסברים, חלופות לטיפול או הנחיות כיצד לנהוג אם יחול שינוי בראייה.

כעבור כשלושה חודשי טיפול, במהלך ביקורת, הוא קיבל מרשם נוסף לתרופה וגם אז לא ניתנה כל התייחסות לתופעת הלוואי של התרופה, אף שהתלונן על ״ראייה של ערפל״.

ביולי אותה שנה הוא התלונן בפני רופא משפחה על טשטוש ראייה קשה והופנה לבדיקת רופא עיניים.

רק בחלוף ארבעה חודשים מתחילת הטיפול, במהלך ביקורת במרפאת השחפת של בית החולים, צוין כי התובע הפסיק כליל את הטיפול התרופתי בשל הפרעות ראייה.

באפריל 2019 אובחנה אצלו פגיעה בעצב הראייה בשל הטיפול בתרופה, ללא אפשרות להטבה כלשהי.

התובע טוען כי איבד את ראייתו בעקבות הטיפול, כשחרף תלונותיו הרופאים התעלמו מהנזקים שנגרמו לו והתנהגו אליו בצורה מזלזלת תוך האשמות שווא לפיהן הפסיק את הטיפול הרפואי שלא לצורך.

בעקבות מצבו הרפואי הקשה ואובדן הראייה בשתי העיניים, נותר התובע עם נכות רפואית ותפקודית מלאה לצמיתות. הוא איבד את עצמאותו, את איכות חייו ואת האפשרות לנהל שגרת חיים ראויה.

נזק קבוע

בחוות דעת רפואית שצירף התובע נקבע כי הטיפול שקיבל לא בוצע בהתאם לסטנדרטים רפואיים מקובלים. בין היתר, לא הוסברו לתובע הסיכונים והוא לא הודרך לפנות לרופא עיניים או לרופא הריאות בעת שינויים חדשים בראייה. כמו כן, הוא לא הונחה להפסיק מיידית את התכשיר עם הופעת התסמינים. בנוסף, התובע החל את הטיפול התרופתי בטרם נערכו בדיקות בסיסיות ולא הונחה לבצע בדיקת מעקב לאחר חודש של טיפול.

המומחה קבע שמדובר בהתנהלות בלתי קבילה עם נזק קבוע ובלתי הפיך לעצב הראייה, אותו אפשר היה למנוע על ידי נקיטת צעדים פשוטים ובסיסיים שחייבים להיות ידועים לכל רופא המטפל בחולי שחפת.

בכתב התביעה גם נטען כי הרישומים הרפואיים הקשורים לאירועים נעשו בצורה לקויה ובכך נגרם לתובע ״נזק ראייתי״. זאת ועוד, מהתובע נמנע מידע שהיה מסייע לו לקבל הסכמה מודעת לטיפול הרפואי, והזכות שלו לאוטונומיה על גופו נפגעה.

בחוות דעת נוספת נכתב כי התובע במצב סיעודי מלא ותלוי לחלוטין בעזרת הזולת. עוד נקבע כי לתובע צרכים שיקומיים רבים בשל מצבו, בהם הצורך בהתאמת דיור, טיפול רפואי ופרא רפואי תומך, עזרה וליווי בניידות ועוד.

התובע סיכם כי בעקבות הטיפול הרשלני הוא נאלץ לעבור מסכת ייסורים ונדון לעיוורון למשך כל חייו.

מבית החולים האנגלי נמסר: "כתב התביעה התקבל בבית החולים. אנו לומדים את התביעה ונגיב כמקובל בבית המשפט."

המידע המוצג במאמר זה הוא מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחבר/ת ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

בהכנת הכתבה לקחו חלק צוות העורכים של אתר פסקדין

 

קטגוריות


שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 


תגובות

הוסף תגובה
אין תגובות
שירותים משפטיים





עורכי דין בתחום רשלנות רפואית באזור :
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות











כתבות נוספות בתחום רשלנות רפואית
הסדר הפשרה לנפגעי אלטרוקסין: לא משקף את הנזק לחולים
עו"ד אסף גרינבוים (צילום: סטודיו תומאס)

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ