אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> מגזין >> דיני משפחה >> רצח את אשתו – וביקש לקבל תמונות של בתו לכלא

רצח את אשתו – וביקש לקבל תמונות של בתו לכלא

מאת: מערכת פסקדין | תאריך פרסום : 25/04/2023 10:04:00 | גרסת הדפסה

אילוסטרציה: Omid Ajorlo on Unsplash

לאחר שהבין כי עתירתו לקיום זמני שהות עם הבת בין כותלי הכלא חסרת סיכוי, הגיש הרוצח בקשה מתוקנת לקבלת תמונה עדכנית שלה מדי חצי שנה. השופט קבע שעם הרצח נותקה הזיקה בין התובע לבתו

גבר שהורשע ברצח אשתו לא יזכה לראות את בתו הולכת וגדלה – כך קבע לאחרונה בית המשפט לענייני משפחה בקרית גת. הרוצח ביקש שבית המשפט יתיר לו לקיים זמני שהות עם בתו בין כותלי בית הסוהר, ולחלופין לראות תמונה עדכנית שלה מדי תקופה. השופט בן שלו קבע שהבקשה חסרת בסיס ודחה אותה.

התובע מרצה עונש של מאסר עולם לאחר שהורשע ונגזר דינו בגין רצח רעייתו, אימה של הקטינה. בתביעה שהוגשה לבית המשפט ביולי 2020 עתר התובע, באמצעות עו"ד דפנה יוליוס, לקיים זמני שהות עם בתו בזמן ריצוי העונש. בשלב זה הבהיר לו בית המשפט כי חוק הכשרות המשפטית שולל בעקבות מעשה הרצח את האפוטרופסות שלו על הילדה.

לנוכח ההבהרה שינה התובע את מבוקשו ועתר לקיום מתווה במסגרתו הוא יוכל לקבל תמונה עדכנית של בתו מדי חצי שנה, או כל תקופה אחרת שתיקבע. הנתבעים – משרד הרווחה וכן דודתה של הילדה ובעלה המשמשים לה כמשפחת אומנה – התנגדו לבקשה.

עו"ד אלה שינפלד שייצגה את הדודה ובעלה טענה כי לא קיים בסיס משפטי לבקשת התובע לנוכח העובדה שאפוטרופסותו על הילדה נשללה מפאת פסק הדין המרשיע, שהפך חלוט.

גם האפוטרופא לדין שמונתה לקטינה לאחר הרצח, עו"ד עדי אלאלוף, התנגדה לבקשה. לדבריה משמעות הבקשה הינה למעשה חיוב הורי האומנה לשמור על קשר ישיר עם התובע, ואין להיעתר לכך.

ב"כ היועמ"ש, עו"ד שיר יאיר דוד, הייתה אף היא בדעה שיש לדחות את הבקשה. לדבריה שלילת האפוטרופסות משליכה לרעה אף על זכותו של התובע לקבל תמונות של בתו. נציגת המדינה טענה שלכל היותר יש לבחון את בקשת התובע על רקע סעיף החוק המאפשר לבית המשפט לנקוט באמצעים לשם שמירה על ענייניה של הקטינה.

ואולם לדבריה התובע לא הוכיח שהעברת התמונות לידיו נדרשת לצורך שמירה על ענייניה של בתו, ולכן על התביעה להידחות.

"מעשה קשה וחמור"

השופט שלו כתב שהתובע לא הצביע על מקור כלשהו המאפשר לו לכפות קשר עם בתו. הדברים אמורים לדברי השופט גם ביחס לסוג הקשר באמצעות הורי האומנה וגם ביחס לטיבו, בדרך של משלוח תמונות.

השופט ציין שהתובע הורשע "במעשה קשה וחמור מאין כמותו" שתוצאתו המשפטית היא שלילת האפוטרופסות כלפי הקטינה. הוא הדגיש שהתובע גרם במו ידיו לניתוק הקשר עם ילדתו לאחר שרצח בדם קר את אימה בזמן שהבת הייתה בבית.

יתרה מכך הרשעתו של התובע הפכה חלוטה לאחר שבית המשפט העליון דחה את ערעורו על הכרעת הדין. בנסיבות אלה, הסביר השופט, הזיקה שבין התובע לבתו כאפוטרופוס טבעי עבורה – נותקה כליל.

בתוך כך השופט קיבל את עמדת המדינה לפיה התובע לא הניח תשתית משפטית לקבלת בקשתו בראי שמירת ענייניה של בתו. הוא אף הטיל ספק בטענת התובע לפיה קבלת הבקשה לא תפגע בילדה או בשגרת יומה.

לדברי השופט הורי האומנה והילדה עברו משבר רציני בעקבות מעשיו השפלים של התובע, והם נדרשים לתעצומות נפש בהתמודדותם היום יומית עם האירוע הטראומתי של רצח האם.

בנסיבות אלה השופט דחה את התביעה ולמעשה גזר על הרוצח ניתוק מוחלט מבתו.

המידע המוצג במאמר זה הוא מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחבר/ת ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

בהכנת הכתבה לקחו חלק צוות העורכים של אתר פסקדין

 

פסקי דין קשורים

קטגוריות


שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 


תגובות

הוסף תגובה
אין תגובות
שירותים משפטיים





עורכי דין בתחום דיני משפחה באזור :
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות











כתבות נוספות בתחום דיני משפחה

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ