אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> מגזין >> תביעות ביטוח ונזקי רכוש >> עוברים דירה? האם למוביל שלכם יש ביטוח?

עוברים דירה? האם למוביל שלכם יש ביטוח?

מאת: אביגיל דורון, יעל גורליק | תאריך פרסום : 19/11/2013 16:47:00 | גרסת הדפסה

ארזנו, אחסנו הכל בארגזים והמובילים בדרך. לפני שהם מתחילים להזיע, כדאי לוודא שפוליסת הביטוח של חברת ההובלות מכסה את הנזקים שעלולים להיגרם לרכושכם היקר. בדיקה כזו יכולה לחסוך לכם הרבה צרות אחר כך. המקצוענים ופסקדין מסבירים כיצד ואיך למזער סיכונים.

אחד הדברים הראשונים שכדאי להבין, מסבירה עו"ד מיכאלה מזרחי, העוסקת בתחום הביטוח, הוא, שככלל, המוביל הוא המבוטח ולא המזמין. משכך, יש לוודא כי חברת ההובלות ערכה פוליסה המכסה את נזקי ההובלה, ככל שיהיו.

מהי הפוליסה הכי מתאימה?

'פוליסת ביטוח לסחורות בהעברה' היא פוליסה אשר מבטחת סחורות ומטען בעת שמובילים אותו ממקום אחד למשנהו. פוליסה זו נפוצה בקרב בעלי מקצוע המשתמשים בכלי רכב כדי להעביר פריטים וציוד, כמו טכנאים למיניהם, גננים ומובילים. הפוליסה מכסה כמעט את כל הסיכונים שעלולים להתרחש בעת העברת הציוד ממקום למקום. חשוב להדגיש, שהפוליסה מכסה מקרים רבים יותר מאלו המכוסים באמצעות ביטוח מקיף.

עם זאת, חשוב לדעת, שבכל פוליסה יש אותיות קטנות, ולא בטוח שהפוליסה של המוביל שלכם מכסה את כל הנזקים שעלולים להיגרם לרכושכם בזמן ההובלה.

סוכן הביטוח שלומי גילה מסוכנות אורן-מזרח (ראשל"צ) מונה מספר תוספות שכדאי שיופיעו בפוליסה של המוביל שלכם:

  • ביטוח צד שלישי- כאמור, המזמין אינו מבוטח ולכן הוא נחשב לצד ג'. אם המוביל לא ערך במסגרת הפוליסה גם תוספת ביטוח צד ג', המזמין עלול לגלות שאינו זכאי לפיצוי על נזקים שנגרמו לרכושו בעת ההובלה.

  • טעינה ופריקה- כיסוי זה מהווה ביטוח על כל נזק שעלול לקרות לנכסיכם, בעת שטוענים או פורקים אותו לפני או אחרי ההגעה ליעד.

  • כיסוי שינוע- מדובר בתוספת, שמכסה את הנזקים שעשויים להיגרם בטווח הזמן שבישן הפריקה ועד להנחת הציוד ביעד הסופי - ביתכם החדש.

  • ויתור שיבור- תוספת זו מבטלת את זכותה של חברת הביטוח לדרוש את הכסף ששילמה לניזוק ממי שגרם את הנזק.

  • מנוף- תוספת של כיסוי למנוף מחילה את הכיסוי הביטוחי על כל נזק שנגרם לציוד באם שונע בעזרת מנוף.

פרטים נוספים ולא פחות חשובים:

  • סכום הנזק שמכסה הפוליסה - יש לבדוק את הסכום המקסימאלי שמכסה הפוליסה. ככל שהציוד שלכם עולה על סכום זה, עדיף שלא להטעין את המטען החורג בהובלה אחת. אפשר לעשות את ההובלה בכמה "נגלות" ובכך לפתור את הסוגיה.

  • ומה לגבי פריטים יקרי ערך? פריטים יקרים כדאי לבטח באופן עצמאי. עו"ד מיכאלה מזרחי ממליצה על ביטוח 'כל הסיכונים', החל על כל מקום באזור הגיאוגרפי שמוגדר בפוליסה.

  • הרכב המוביל - כדאי לבדוק שהרכב שמבצע את ההובלה שלכם בפועל, הוא הרכב המבוטח.

  • השתתפות עצמית - רצוי לוודא שבחוזה מול המוביל או בפוליסה עצמה, מצוין במפורש, כי מי שנושא בהשתתפות העצמית הוא המוביל ולא המזמין. לדברי עו"ד מזרחי, מאחר שהמזמין אינו המבוטח אלא המוביל, החובה לשלם את ההשתתפות העצמית, ככל שתוטל, רובצת על המוביל - המבוטח. עם זאת, כדאי לוודא את הדברים הללו מראש.

  • תוקף הפוליסה - שימו לב לתאריכים. מספיק שהפוליסה הסתיימה אתמול, וכבר אתם יודעים שהרכוש אינו מבוטח. כדאי גם לנסות לברר האם הפוליסה שולמה ואין חובות של המוביל כלפי חברת הביטוח.

     

עיון בפוליסת הביטוח של המוביל יכולה למנוע מכם עגמת נפש רבה. כאשר הפוליסה כוללת את כל התוספות והכיסויים המותאמים להובלות, אתם יכולים להיות רגועים.

מאתר המקצוענים נותנים מספר טיפים ליום ההובלה:

את התכשיטים וחפצי ערך יקרים ללבכם וכיסכם כדאי להוביל לבד. לגבי המחשב האישי - חובה לגבות את הקבצים טרם ההובלה. אם המחשב משמש אתכם לעבודה יומיומית כדאי גם אותו לארוז בנפרד ולקחת איתכם ברכב הפרטי.

אסור להתבייש! כדאי ורצוי לשאול את המוביל את כל השאלות הרלוונטיות על סוג הביטוח שברשותו ואף לבקש לראות את החוזה עצמו. מוביל מקצועי, שערך ביטוח ראוי, לא אמור להסס, אלא לשתף עמכם פעולה.

ומה קורה אם נגרם לרכוש נזק והמוביל מסרב לפצות?

במוקד הגישור ויישוב המחלוקות של המקצוענים מספרים כי לאחרונה נסגר בהצלחה הליך גישור בן חודשיים. במקרה דנן, המוביל נעזר במנוף וכך נפל אחד מהארגזים מגובה רב ומדפי העץ וסולם ממתכת שהיו בו נפגעו. המוביל אמר כי בחוזה מצוין בפירוש כי הוא אחראי רק לנזק שיגרם בסך 200 דולר ומעלה.

הלקוחה, מצידה, העריכה כי נגרם לה נזק של 600 ש"ח. לבסוף הצליחו במוקד להביא לפשרה בה המוביל דאג לתיקון מדפי העץ ופיצה את הלקוחה ב-200 ש"ח. במקרים רבים, אומרים במוקד, כי הפשרה מושגת על ידי תקשורת נכונה וליבון הסוגיה.

במקרים אלה, אכן מגיעים לגישור כספי או פתרונות אחרים: בעל המקצוע חוזר לדירה להשלים את העבודה, בעל מקצוע אחר מגיע להשלים את העבודה ללא עלות נוספת ללקוח ולפעמים מספיקה התנצלות כנה מהמוביל.

במקרים חמורים במיוחד, ניתן לתבוע את חברת ההובלה ואת חברת הביטוח שביטחה אותה. עילת התביעה של המזמין כלפי המוביל תהיה לפי פקודת הנזיקין, ואילו התביעה כנגד חברת הביטוח תהא מכח חוק חוזה ביטוח.

למדור: ביטוח

אתר המשפט הישראלי "פסקדין"

www.psakdin.co.il

המידע המוצג במאמר זה הוא מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחבר/ת ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

בהכנת הכתבה לקחו חלק צוות העורכים של אתר פסקדין

 

קטגוריות


שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 


תגובות

הוסף תגובה
אין תגובות
שירותים משפטיים





עורכי דין בתחום תביעות ביטוח ונזקי רכוש באזור :
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות











כתבות נוספות בתחום תביעות ביטוח ונזקי רכוש
הטלת ריבית עונשית על חברות ביטוח – בשורה אמיתית למבוטחים?
עו"ד מאירה זוהר. צילום: צילום: ולדימיר בונדרב
בשורה להורים: ביטוח סיעודי גם לילדים שאובחנו לפני גיל 3
עו"ד סיגל רייך-הלל, צילום: דניאל בבצ'יק

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ