אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> מגזין >> מקרקעין ונדל"ן >> נציגות דיירים זכתה ב-1.5 מיליון ש' לתיקון לקויים ברכוש המשותף

נציגות דיירים זכתה ב-1.5 מיליון ש' לתיקון לקויים ברכוש המשותף

מאת: מערכת פסקדין | תאריך פרסום : 11/06/2023 13:10:00 | גרסת הדפסה

אילוסטרציה: Mark Potterton, Unsplash

הנציגות ביקשה לממש את ערבות הבדק אך חברת אלקטרה שבנתה את הבניין התנגדה וביקשה צו מניעה. בסופו של דבר הצדדים הגיעו לפשרה והערבות תחולט בחלקה

בית המשפט המחוזי בתל-אביב אישר לאחרונה הסדר פשרה בין נציגות הדיירים בבניין ברמת-גן לבין חברת אלקטרה בנייה. ההליכים החלו לאחר שהנציגות פנתה לממש ערבות בדק בשל ליקויים ברכוש המשותף בבניין. אלקטרה ביקשה צו מניעה נגד חילוט הערבות. בעקבות פשרה אליה הגיעו הצדדים בית המשפט הורה על חילוט ערבות בסך של 1,500,000 שקל.

ההסכם להקמת הבניין נחתם ב-2014 בין קבוצת רכישה לבין החברה. הפרויקט כלל 120 דירות  ב-32 קומות, קומה מסחרית וקומת מרתף בהתאם לתכנון שבוצע על ידי הנציגות. מסירת החזקה בשטחים הציבוריים לנציגות התבצעה לב-2018.

לטענת הנציגות, ברכוש המשותף קיימים ליקויי בנייה אשר על בסיס חוות-דעת מומחים מטעם הדיירים, עלות התיקון שלהם מסתכמת בכ-2,500,000 שקל. לדבריהם, חרף פניותיהם החוזרות ונשנות, אלקטרה לא תיקנה את הליקויים במהלך השנים. 

לפיכך שלחה הנציגות הודעה לבנק לאומי בדבר מימוש הערבות הבנקאית האוטונומית שהבנק הוציא בתחילת הפרויקט. 

אלקטרה עתרה לבית המשפט המחוזי בבקשה לצו מניעה באמצעות עו"ד שלמה כרוב. היא טענה כי לא מדובר בערבות "אוטונומית" אלא בערבות בדק. לגבי ערבויות אלה לטענתה נקבע בפסיקה שהמוטב רשאי לבקש את חילוטן רק בגין החיובים למענם הן ניתנו ויש לבחון את דרישת המימוש לאור עסקת היסוד.

היא הוסיפה כי אין כל עילה לחילוט הערבות. לדבריה, היא עמדה בכל התחייבויותיה בהתאם להסכם לרבות לביצוע תיקוני בדק של הליקויים שהיו באחריותה.

חיוב נפרד ועצמאי

בתגובה טענו הדיירים, באמצעות באי-כחם עוה"ד רפי שפטר ודנה שמיר, כי מתקיימים שני התנאים להגדרת הערבות הבנקאית כאוטונומית – המימוש ללא תנאי ומיידיות המימוש. לטענתם, ערבות בנקאית אוטונומית מהווה חיוב נפרד ועצמאי לחלוטין מעסקת היסוד. הם הדגישו שכל טענות החברה הן טענות חוזיות רגילות שאין בהן כדי למנוע את חילוט הערבות.

הדיירים גם הפנו לשתי חוות הדעת עליהן הם מסתמכים ואשר משקפות עלות תיקונים של כ-2,500,000 שקל.

הם הוסיפו והדגישו כי אלקטרה בנייה הודיעה כי בדעתה לתקן אך ורק את הליקויים אותם מצא מומחה מטעמה, אולם גם זאת לא עשתה. הם ציינו שהעבודות אותן ביצעה הסתכמו ב-4 ימי עבודה וב"מריחות צבע".

לאחר דיון שהתקיים בבקשה לצו המניעה, ובהמלצת בית המשפט, הגיעו הצדדים להסכמה ולפיה ימומש סך של 1,500,000 שקל מסכום הערבות הבנקאית.

השופט גלעד הס מבית המשפט שמחוזי בתל אביב נתן להסכמה תוקף של פסק דין.

המידע המוצג במאמר זה הוא מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחבר/ת ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

בהכנת הכתבה לקחו חלק צוות העורכים של אתר פסקדין

 

קטגוריות


שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 


תגובות

הוסף תגובה
אין תגובות
שירותים משפטיים





עורכי דין בתחום מקרקעין ונדל"ן באזור :
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות











כתבות נוספות בתחום מקרקעין ונדל"ן
תיקון 4 – תמ"א 38
עו"ד שחר ולנר (צילום: שי שברו)

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ