אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | חקיקה | כתבי טענות | טפסים | TV | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> מגזין >> דיני צרכנות ותיירות >> נטוויז'ן חייבה בגין שירות שלא הוזמן, ותשלם פי 100 מהסכום שנגבה ביתר

נטוויז'ן חייבה בגין שירות שלא הוזמן, ותשלם פי 100 מהסכום שנגבה ביתר

מאת: שירה הימן, עו"ד | תאריך פרסום : 22/11/2010 09:00:00 | גרסת הדפסה

לפסק הדין בעניין אופיר נ' נטויז'ן 013 בע"מ

לקוח נטויז'ן טען כי חויב ב 33.60 שקלים בגין חבילת שירות מוזל שלא הזמין וכי החיוב לא בוטל מיד עם בקשתו. למרות טענתה של נטוויז'ן כי נותרה חייבת 6.90 שקלים בלבד, חייב אותה ביהמ"ש לפצות את הלקוח ב 690 שקלים.

התובע טען, כי בשנת 2009 התקשרה אליו נציגת שירות מטעם נטויז'ן ובישרה לו כי זכה בהטבה בדמות חבילת חיוג מוזל לחבר העמים. לטענתו, סירב לקבל הטבה כלשהי והמשיך בעבודתו, אך בשנת 2010 הבחין להפתעתו בחשבון החודשי שלו כי הוא מחויב ב 4.21 שקלים בגין החבילה האמורה, ולאחר בדיקה התברר לו כי החיוב החל מחודש אוגוסט 2009. לטענתו, התקשרה אשתו לנטויז'ן וביקשה את הפסקת החיוב אך פנייתה לא נענתה, ורק כעבור כחודשיים, כשפנה שוב לנטוויז'ן בעניין, הסכימה החברה להפסיק את החיוב, אך סירבה להשיב את מלוא החיוב - 33.60 שקלים באופן רטרואקטיבי.

בתביעה שהגיש לביהמ"ש לתביעות קטנות בת"א, דרש האיש את החזר הסכום שנגבה ממנו עבור השירות, וכן דרש לחייב את נטויז'ן בפיצוי לדוגמא בסך 10,000 שקלים, ולשלם לו הוצאות משפט של 1,500 שקלים.

נטויז'ן טענה, כי הציעה לתובע חבילה לחבר העמים הכוללת גם תשלום מוזל לארה"ב - יעד אליו משוחח התובע, והוא הסכים לכך ואף קיבל הודעת דוא"ל בנוגע לחבילה. החברה הודתה כי אשת התובע ביקשה להפסיק את החיוב וכי הדבר לא בוצע עקב טעות, אך לטענתה, לאחר פניית התובע ביטלה את החבילה וזיכתה אותו ב 29.34 שקלים, כך שלכל היותר, כיום היא חבה לו 6.90 שקלים בלבד.

סכום פעוט שהשבתו דורשת זמן ומאמץ

השופטת לימור ביבי-ממן קיבלה את התביעה באופן חלקי, לאחר שקבעה כי הוכח כי התובע אכן לא הזמין את השירות בגינו חויב, ולכל הפחות, לא קיבל את תנאי העיסקה בניגוד לקבוע בחוק, וכי יש לראות בחומרה רבה את מחדלה של נטויז'ן אשר למרות פניית אשת התובע, לא ביטלה את החיוב .

לענין הפיצוי, נקבע כי אמנם, כיום עומד נזקו של התובע על סכום פעוט לכאורה של 6.90 שקלים, אך תכליתו של חוק הגנת הצרכן הינה להרתיע ספקים מגביית כספים שלא כדין, אשר השבתם דורשת מהצרכן להשקיע זמן ומשאבים.

"בשים לב לעקרונות כאמור" כתבה השופטת, "הנני קובעת כי התובע זכאי לפיצוי בסך 690 ש"ח המהווה מכפלת סכום החיוב העודף במאה".

לפיכך, חויבה נטויז'ן לשלם לתובע 696.90 שקלים הכוללים את החיוב העודף והפיצוי, וכן חויבה לשלם לתובע הוצאות משפט של 500 שקלים.

לפסק הדין בעניין אופיר נ' נטויז'ן 013 בע"מ

למדור: צרכנות ותיירות

אתר המשפט הישראלי "פסקדין"

www.psakdin.co.il

המידע המוצג במאמר זה הוא מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחבר/ת ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

גולשים בסלולרי? לשירות מיידי מעורך דין הורידו את Get Lawyer
אתר המשפט הישראלי "פסקדין"

חוקים קשורים

קטגוריות


שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
קוד אבטחה
הקש קוד אבטחה*
 


תגובות

הוסף תגובה
אין תגובות
שירותים משפטיים





עורכי דין בתחום דיני צרכנות ותיירות באזור :
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות











כתבות נוספות בתחום דיני צרכנות ותיירות

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ