אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> מגזין >> תחום >> מעטפה ובה טופסי בחירה לנשיאות ארה"ב לא הגיעה ליעדה - הדואר יפצה

מעטפה ובה טופסי בחירה לנשיאות ארה"ב לא הגיעה ליעדה - הדואר יפצה

מאת: שירה הימן, עו"ד | תאריך פרסום : 16/09/2010 14:22:00 | גרסת הדפסה

לפסק הדין בעניין אשלמן נגד חברת דואר ישראל בע"מ

אזרחי ארה"ב המתגוררים בישראל טענו, כי לא הצליחו לקבל אישור כי מעטפה ששלחו באמצעות דואר ישראל, ובה טופסי בחירה לנשיאות ארה"ב, אכן הגיעה ליעדה, ודרשו מהדואר פיצוי של 10,000 שקלים. בית המשפט קבע כי הם זכאים לפיצוי אך על פי החוק, סכום הפיצוי מוגבל ל 596 שקלים לכל דבר דואר.

התובעים, זוג אזרחים אמריקאים המתגוררים בישראל, טענו כי על מנת לממש את זכות הבחירה לנשיאות ארה"ב בבחירות שנערכו ב 4/11/08, שלחו ביום 16/9/08 את טופסי הבחירה שלהם במעטפה רשמית של הממשל האמריקאי בדואר רשום באמצעות דואר ישראל. לטענתם, כחודש לאחר מכן, משלא הצליחו לקבל אישור אודות הגעת הטפסים ליעדם באתר האינטרנט של חברת הדואר, ביקשו לבצע חקירת מסירת דואר רשום, ונענו כי חקירה מסוג זה אורכת כ 45 יום. התובעים הוסיפו וטענו, כי סמוך ליום הבחירות ניסו שוב להתחקות אחר הטפסים, ואף יצרו קשר עם מחלקת קשרי חוץ של הדואר ו עם הדואר בארה"ב, אך ללא הועיל.

בתביעה שהגישו לבית המשפט לתביעות קטנות בנצרת, דרשו התובעים פיצוי של 10,000 שקלים בגין אובדן הטפסים, תוך שהם מדגישים את החשיבות הרבה שייחסו לההשתתפות בבחירות בשל היותן בחירות היסטוריות בארה"ב, ובפרט מאחר והתובע הוא תושב ארעי בישראל, שזכות הבחירה היחידה הנתונה לו היא בארה"ב.

חברת הדואר טענה, כי למרות שעד ליום הגשת כתב ההגנה לא התקבלו תשובות סופיות ממנהל הדואר בארה"ב, היא מוכנה לפנים משורת הדין לפצות את התובעים בסכום הפיצוי המירבי הקבוע בחוק - 561 שקלים עבור כל דבר דואר.

פיצוי עד לתקרה הקבועה בחוק

השופטת כרמלה רוטפלד-האפט קיבלה את התביעה באופן חלקי בלבד, לאחר שקבעה כי אמנם הפגיעה בזכות הבחירה של התובעים עקב אובדן המעטפות, אינה ניתנת לכימות, אך עם זאת גובה הפיצוי בגין מקרים מסוג זה קבוע בחוק, ומוגבל לתקרת מקסימום של 561 שקלים לכל דבר דואר.

נקבע, כי מהראיות שהוצגו עולה, כי קיימת סבירות גבוהה כי המעטפות ובהן טופסי הבחירה אכן אבדו, וכי למרות שחברת הדואר אינה בהכרח אחראית לאובדן, הרי שהתחייבה לפנים משורת הדין לפצות את התובעים, ומשכך עליה לעשות כן.

לעניין הפיצוי נקבע, כי אין ספק כי הפגיעה בזכות הבחירה של התובעים הינה גדולה לאור חשיבותה של זכות הבחירה, אך עם זאת החוק קובע פיצוי מקסימלי בגין מקרים מסוג זה, עקב היותה של חברת הדואר חברה ממשלתית, וגם אם קיימת ביקורת על הגבלת אחריותה של הדואר, הרי שלא ניתן לסטות מהוראות החוק.

לפיכך, נפסק כי חברת הדואר תפצה את התובעים בסכום של 561 שקלים עבור כל דבר דואר, ובסך הכל תשלם להם פיצוי של 1,192 שקלים בגין שני הפריטים שאבדו, וכן הוצאות משפט של 300 שקלים.

לפסק הדין בעניין אשלמן נגד חברת דואר ישראל בע"מ

למדור: צרכנות ותיירות

אתר המשפט הישראלי "פסקדין"

www.psakdin.co.il

המידע המוצג במאמר זה הוא מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחבר/ת ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

פרסומת - תוכן מקודם
פסקדין הוא אתר תוכן משפטי ופלטפורמה המספקת שירותי שיווק דיגיטלי למשרדי עורכי דין,
בהכנת הכתבה לקח חלק צוות העורכים של פסקדין.

חוקים קשורים

שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 


תגובות

הוסף תגובה
אין תגובות
שירותים משפטיים





חיפוש עורך דין לפי עיר :
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות











כתבות נוספות

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ