אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> מגזין >> דיני צרכנות ותיירות >> מכשירי השמיעה התקלקלו לעיתים תכופות- קלינאית התקשורת שמכרה אותם תפצה

מכשירי השמיעה התקלקלו לעיתים תכופות- קלינאית התקשורת שמכרה אותם תפצה

מאת: אורנית אבני-גורטלר, עו"ד | תאריך פרסום : 27/10/2008 08:39:00 | גרסת הדפסה

לפסק הדין בעניין בוהן סמי נ' ליאורה בירן

בית המשפט קבע, כי קלינאית תקשורת, מנהלת במכון "קולן" באשדוד, מכרה לאשה כבדת שמיעה מכשירי שמיעה שהתקלקלו לעיתים תכופות, ושייתכן כי אף לא התאימו למצבה. לפיכך, הורה ביהמ"ש על ביטול העסקה וחייב את הקלינאית להשיב לתובעת ולבעלה חלק מהסכום ששולם וכן לפצותם בגין עגמת נפש.

התובע הגיש לביהמ"ש לת"ק באשדוד תביעה בשם אשתו הלוקה בשמיעתה, לחייב את הנתבעת, קלינאית תקשורת ומנהלת במכון "קולן" באשדוד, לשלם לו סכום של 17,800 שקלים, כהחזר כספי עבור מכשירי השמיעה שרכש במכון בעלות של 8,200 שקלים, אשר לטענתו אינם תקינים, וכפיצוי על עוגמת הנפש שנגרמה לו ולמשפחתו כתוצאה מקלקולים חוזרים ונשנים במכשירים.

לטענת התובע, במרץ 2006 הוא רכש עבור אשתו שני מכשירי שמיעה מהנתבעת. לאחר מספר ימים אחד המכשירים התקלקל ונמסר לקלינאית לתיקון, ועל אף שביקש לזרז את התיקון, המכשיר חזר מתיקון רק לאחר שלושה שבועות. לאחר התיקון, המכשירים הוסיפו להתקלקל והוכנסו לתיקון, כשבכל פעם שאחד המכשירים מצוי בתיקון, אשתו לא יכולה לתפקד או לשמוע.

הקלינאית טענה בכתב ההגנה, כי טיפולה בעניינה של אשת התובע היה מסור, ולראיה - על אף שהאחריות על המכשירים הסתיימה בפברואר 2008, בכל זאת המשיכה לתת שירות, וגם בחודש מאי 2008 דאגה שיוחלף לאשת התובע מגבר.

עוד טענה הקלינאית, כי השמיעה של אשת התובע הידרדרה עד כדי ליקוי עמוק, ולכן הבעיה אינה במכשירים אלא במצבה הרפואי.

לא סביר שהמכשירים התקלקלו פעמים כה רבות

השופטת גילת שלו מביהמ"ש לת"ק באשדוד קבעה, כי מהמסמכים עולה, כי מכשיר אוזן ימין נמסר לתיקון 11 פעמים ומכשיר אוזן שמאל נמסר לתיקון 5 פעמים. לפיכך, פסקה השופטת:" אין חולק כי המכשירים התקלקלו מספר רב של פעמים, כבר זמן קצר לאחר רכישתם, וכי היו בתיקון במשך תקופות ארוכות".

השופטת ציינה, כי המסקנה התבקשת היא, כי הקלקולים התכופים במכשירים נגרמו בשל ליקוי בייצורם, או בשל היותם בלתי מתאימים לשימוש הרגיל בהם, או כפי שניסתה הקלינאית לטעון שמדובר במכשירים טובים אך שאינם מתאימים למצבה הרפואי של אשת התובע.

כך או כך, נקבע כי נפלה במכשירים אי התאמה לפי סעיף 11 לחוק המכר, המצדיקה את ביטול העסקה בין הצדדים.

" לא נראה לי סביר כי מוצר כלשהו, שנעשה בו שימוש סביר ורגיל, מתקלקל פעמים כה רבות. ואם בתוך תקופת האחריות התקלקל המוצר פעמים רבות כל כך, היה על הנתבעת להחליפו כאשר התבקשה לעשות כן, ולא להמתין לתום תקופת האחריות ובכך להתנער מחובתה כמוכרת לספק מוצר תקין", כתבה השופטת בפסק הדין.

השופטת קבעה, כי הקלינאית תשיב לתובע סכום של 1,408 שקלים , שכן הוא קיבל חלק מהסכום הנתבע כהחזר מקופת החולים.

באשר לפיצוי בגין עגמת נפש, נפסק כי הקלינאית תשלם לתובע ולאשתו סך של 3,500 שקלים. לדברי השופטת: "בית המשפט יכול רק לדמיין כיצד יכול אדם להסתדר משך תקופות ארוכות ללא אחד מחושיו, וכיצד הלקות הזו משפיעה על אורח חייו וחיי משפחתו. לפיכך, אני סבורה כי נגרמה עוגמת נפש רבה לאשת התובע, לתובע ולילדיהם...".

בסיכום, חויבה הקלינאית לשלם לתובע סך של 4,908 שקלים, וכן את אגרת ביהמ"ש בסך 178 שקלים והוצאות משפט בסך 300 שקלים.

לפסק הדין בעניין בוהן סמי נ' ליאורה בירן

למדור צרכנות

אתר המשפט הישראלי "פסקדין"

www.psakdin.co.il

המידע המוצג במאמר זה הוא מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחבר/ת ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

פרסומת - תוכן מקודם
פסקדין הוא אתר תוכן משפטי ופלטפורמה המספקת שירותי שיווק דיגיטלי למשרדי עורכי דין,
בהכנת הכתבה לקח חלק צוות העורכים של פסקדין.

חוקים קשורים

קטגוריות


שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 


תגובות

הוסף תגובה
אין תגובות
שירותים משפטיים





עורכי דין בתחום דיני צרכנות ותיירות באזור :
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות











כתבות נוספות בתחום דיני צרכנות ותיירות

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ