אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> מגזין >> נזקי גוף ותאונות >> מד"א תפצה נהג אמבולנס שסובל מכאבי גב אחרי שהוריד חולה מקומה שנייה

מד"א תפצה נהג אמבולנס שסובל מכאבי גב אחרי שהוריד חולה מקומה שנייה

מאת: מערכת פסקדין | תאריך פרסום : 30/06/2022 11:13:00 | גרסת הדפסה

אילוסטרציה: Mat Napo. Unsplash

בתביעה שהגיש הנהג, שמתנדב בחברה, הוא סיפר שנאלץ להוריד את החולה במדרגות בסיוע של מתנדב נוסף אחד בלבד, מה שגרם לו לפגיעה בגב ולכאבים שלא חלפו. הצדדים הגיעו להסכם פשרה והוא יפוצה על נזקיו

השופט קובי אסולין אישר לאחרונה הסכם פשרה בין מד"א לבין נהג אמבולנס שמתנדב בחברה. המתנדב תבע את החברה בטענה כי שלחה אותו להוריד חולה מקומה שנייה כשלצידו מתנדב נוסף אחד בלבד, מה שהטיל עומס רב על גבו ובהמשך התברר כהיצרות חוליות. החברה הכחישה את האירוע והנזק אך הסכימה לפצות את התובע.

התובע, יליד 1983, התנדב לשמש כנהג אמבולנס במד"א. בכתב התביעה, שהוגש על ידי עו"ד אדיר שויגמן ממשרד אונגר-שויגמן, הוא סיפר שבאפריל 2013 הוטל עליו להוריד חולה על לוח גב מהקומה השנייה לאמבולנס.

היות שהצוות שנשלח על ידי מד"א כלל רק אותו ומתנדב נוסף, השניים לא פעלו בהתאם לכללי ההרמה הנכונה. מלוא כובד משקל החולה הוטל על התובע, שחש כאב עז בגב התחתון וקול פקיעה עם הקרנה לרגלו השמאלית.

עוד נכתב בתביעה כי במסגרת תחקיר שערכה מד"א לאחר התאונה הופקו הלקחים שיש להעביר הדרכות הרמה נכונה גם במסגרת קורס המתנדבים.

לדברי הנהג, הנתבעת התרשלה כשהורתה לו להרים חולה ולהעבירו דרך המדרגות תוך התעלמות מהסיכון הנשקף לבריאותו. עוד לדבריו, היא הנהיגה שיטת עבודה לקויה, מסוכנת ולא בטיחותית. התובע הוסיף שהנתבעת לא הדריכה אותו כיאות בדבר אופן הרמת משאות כבדים ולא דאגה לספק לו כלי הרמה או נשיאה שיעזור בהרמת החולה.

התובע הוסיף כי בעקבות התאונה טופל במסגרת קופת החולים, הופנה לטיפולי פיזיותרפיה, כירופרקטיקה ומרפאת כאב. בצילום עמוד שדרה מותני נצפתה היצרות קשה בין החוליות.

לדבריו, התאונה הוכרה על ידי ביטוח לאומי כתאונת עבודה ונקבעה לו נכות של 10%. התובע ציין שמאז התאונה הוא סובל מכאבים והגבלה בתנועות הגב, מהקרנת הכאבים לשכמות ולגפיים, מקשיים בכיפוף, בהרמת משאות, בעמידה ובישיבה ממושכות והטיפולים בו צפויים להימשך גם בעתיד.

הוא ציין כי הוא מרצה במקצועו ומגבלותיו עקב התאונה גרמו לו לצמצם את היקף משרתו.

תוקף של פסק דין

מד"א, שיוצגה על ידי עו"ד תומר סדרס, טענה להגנתה כי החברה לא התרשלה כלפי המתנדב. לדבריה, התובע סבל מבעיות גב לפני האירוע הנטען והוא אך מנסה לתלות את תחלואיו בתאונה שלחברה לא הייתה שום אפשרות למנוע.

במקביל הכחישה החברה את עצם אירוע התאונה ונסיבותיה. היא הוסיפה כי אם התובע נחבל באותו יום הדבר נבע מרשלנותו המלאה. לטענתה, ככל שהתובע הרים את החולה, הוא פעל בניגוד לנהלי העבודה שהיו מוכרים לו היטב ואין לו אלא להלין על עצמו.

לשיטתה, התובע הרים את החולה על דעת עצמו, לא ביקש סיוע מאיש הצוות שעמד לצידו, התעלם מקיומם של עזרים רפואיים שהיו ברשותו ופעל בחוסר זהירות.

החברה גם הכחישה כי נגרם לתובע נזק משמעותי בעקבות האירוע וציינה כי התובע מסוגל לתפקד באותו אופן בו תפקד לפני האירוע.

כאמור, הצדדים הגיעו להסכם פשרה שלפיו מד"א וחברת הראל המבטחת אותה ישלמו לתובע סך של 70,000 שקל.

השופט קובי אסולין מבית משפט השלום ברחובות נתן תוקף של פסק דין להסכם הפשרה.

לפסק הדין בתיק 55266-07-19

המידע המוצג במאמר זה הוא מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחבר/ת ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

בהכנת הכתבה לקחו חלק צוות העורכים של אתר פסקדין

 

קטגוריות


שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 


תגובות

הוסף תגובה
אין תגובות
שירותים משפטיים





עורכי דין בתחום נזקי גוף ותאונות באזור :
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות











כתבות נוספות בתחום נזקי גוף ותאונות

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ