אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | חקיקה | כתבי טענות | טפסים | TV | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> מגזין >> דיני צרכנות ותיירות >> הדקה ה-90 וקווי חופשה לא התנהגו כראוי לאחר שפרצה במלון שריפה, ויפצו

הדקה ה-90 וקווי חופשה לא התנהגו כראוי לאחר שפרצה במלון שריפה, ויפצו

מאת: אורנית אבני-גורטלר, עו"ד | תאריך פרסום : 03/12/2008 07:13:00 | גרסת הדפסה

לפסק הדין בעניין (באירמוב דילרה )דילה נ' הדקה התשעים בע"מ

ביהמ"ש קבע, כי הדקה ה-90 וקווי חופשה לא יכלו לצפות את אירוע השריפה במלון בו שהו התובעים. אולם, החברות לא סייעו לתובעים לאחר שפרצה השריפה, ועל כן יפצו אותם ב- 2,500 שקלים.

התובעים התקשרו עם הדקה ה-90 בע"מ כדי שהיא תספק להם חבילת תיור לטורקיה. חבילת התיור כללה טיסות ומלון 5 כוכבים על בסיס "הכל כלול". חברת קווי חופשה בע"מ שימשה בתור הספק בארץ לצורך רכישת כרטיסי הטיסה והמלון.

בתאריך 21/7/07, יום לאחר הגעת התובעים למלון, פרצה שריפה במלון אשר בדיעבד התברר כי מקורה בבעיה במערכת החשמל של המלון. בעקבות השריפה פונו התובעים מחדריהם באמצע הלילה, תוך שהם לוקחים כל דבר יקר ערך שניתן היה להציל. התובעים ציינו, כי הם פונו לרחוב סמוך למלון ולאחר מכן לבריכת המלון.

לטענת התובעים, נגרמו להם נזקים לאחר השריפה, כדוגמת ריח רע של פלסטיק חרוך שנאלצו לספוג, המזגנים היו מושבתים, המעליות לא פעלו, האינטרנט לא עבד וכיו"ב. כל אלו, גרמו לדבריהם, לשהייה בלתי נסבלת.

התובעים טענו, כי הנוהג במקרים כאלו הוא, שנציגי סוכנויות הנסיעות מגיעים למלון לטפל בלקוחותיהם, אולם במקרה הנדון, אף נציג לא הגיע מלבד נציג של חברת Belmondo Travel (ממנה רכשה קווי חופשה את המלון), אשר התנהג כלפיהם בצורה מחפירה.

החברות הנתבעות הכחישו את טענות התובעים, והטילו את האחריות האחת על השנייה.

אף נציג לא הגיע למלון

השופט אברהם טננבוים מביהמ"ש לת"ק בירושלים קבע, כי שריפה אינה בגדר האירועים שעל הנתבעות לפצות בגינם. " לא יעלה על הדעת כי הנתבעות יהיו חבות בכל תקלה ובעיה שלא ניתן היה לצפותה. כך למשל לא נחייב את הנתבעות על כל פגם מזערי שלא מצא חן בעיני הנוסעים או להפך כל אירוע קטסטרופאלי שלא יכלו הנתבעות למונעו", כתב השופט בפסק-הדין.

עם זאת, נקבע כי יש לקבל את התביעה בקשר להתנהגות הנתבעות לאחר השריפה. השופט פסק, כי הדקה ה-90 וקווי חופשה התנהגו בצורה לקויה, שכן אף נציג מטעמן לא בא לטפל בעניינים של התובעים, ועל כן התובעים זכאים לפיצוי.

נקבע, כי פיצוי בסך של 2,500 שקלים בגין עוגמת נפש והוצאות מהווה פיצוי ראוי בנסיבות המקרה.

לפסק הדין בעניין (באירמוב דילרה )דילה נ' הדקה התשעים בע"מ

למדור צרכנות

אתר המשפט הישראלי "פסקדין"

www.psakdin.co.il

המידע המוצג במאמר זה הוא מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחבר/ת ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

גולשים בסלולרי? לשירות מיידי מעורך דין הורידו את Get Lawyer
אתר המשפט הישראלי "פסקדין"

קטגוריות


שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 


תגובות

הוסף תגובה
אין תגובות
שירותים משפטיים





עורכי דין בתחום דיני צרכנות ותיירות באזור :
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות











כתבות נוספות בתחום דיני צרכנות ותיירות

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ