אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> מגזין >> הוצאה לפועל >> האם סידור מגורים חלוף לפושט רגל הינו בהכרח רכישת דירה חדשה?

האם סידור מגורים חלוף לפושט רגל הינו בהכרח רכישת דירה חדשה?

מאת: אלעד קוגלוביץ' | תאריך פרסום : 03/02/2011 16:14:00 | גרסת הדפסה

לפסק הדין בעניין בן עמי נ' עו"ד יאיר כהן ואח'

בית המשפט המחוזי בירושלים הפחית את סכום הפיצוי לפושט רגל מ- 150,000 דולר ל- 311,000 ש"ח בלבד לשם מציאת סידור מגורים חלוף לדירתו הקודמת שנמכרה לטובת נושיו.

המבקש בן 76, הינו חייב הנמצא בהליכי פשיטת רגל. הנאמן על נכסיו מכר את דירתו בסכום של למעלה ממיליון דולר, והוחלט להעביר לידי החייב פיצוי של 585,000 ש"ח לשם איתור דיור חלוף, כאשר עד כה שוחררו לחייב כספים בסך כולל של 122,400 ש"ח עבור שכר דירה. בבקשה הנוכחית ביקש החייב לשחרר לו את יתרת הכספים שיועדו לו.

מפרק החברה של החייב התנגד נחרצות לבקשתו, וטען כי העברת הכספים לחייב תוריד לטמיון את התמורה שהתקבלה ממכירת הנכס, ולא רק זאת, אלא אף יש להפחית את הסכום שקיבל מלכתחילה. עוד נטען, כי אם יחליט החייב לרכוש דירה במקום לשכור, יש לשעבד אותה כך שביום מן הימים תועבר לטובת הנושים.

הנאמן התנגד להטלת שיעבוד מעין זה על הדירה שתירכש, מכיוון שתכליתו של הסידור החלוף היא סוציאלית ואילו הטלת העיקול תאיין תכלית זו.

השופט דוד מינץ דן בתכליתם של דיני פשיטת הרגל, אשר מחד נועדו לסייע לנושים להשיב להם לפחות חלק מכספם באמצעות מימוש דירתו של החייב, ומאידך לדאוג לצרכיו החיוניים של פושט הרגל, ובראש ובראשונה שלא ייוותר ללא קורת גג לראשו.

נקבע, כי הסידור החלוף אינו חייב להיות תואם את הדיור הקודם שנמכר, לא בגודלו ולא ברמתו, ודי שיבטיח לחייב מגורים למשך כל ימי חייו, וכי משמעה של "המצאת דירה אחרת", כקבוע בפקודה, לא צריכה להיות רכישת דירה בפועל, ודי "להמציא" לחייב דירה כדי שיגור בה, למשל בשכירות, הממומנת מקופת הכינוס.

עקב היות החייב אדם מבוגר, אשר תוחלת חייו הינה כעשר שנים, ושכירת דירה המתאימה לצרכיו בירושלים עולה בסביבות 3,000 ש"ח לחודש, החליט השופט להפחית את הסכום שניתן לחייב בעבור סידור מגורים חלוף מ 585,000 ש"ח ל 311,000 ש"ח בלבד.

לפסק הדין בעניין בן עמי נ' עו"ד יאיר כהן ואח'

למדור: בנקאות והוצאה לפועל

אתר המשפט הישראלי "פסקדין"

www.psakdin.co.il

המידע המוצג במאמר זה הוא מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחבר/ת ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

פרסומת - תוכן מקודם
פסקדין הוא אתר תוכן משפטי ופלטפורמה המספקת שירותי שיווק דיגיטלי למשרדי עורכי דין,
בהכנת הכתבה לקח חלק צוות העורכים של פסקדין.

קטגוריות


שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 


תגובות

הוסף תגובה
אין תגובות
שירותים משפטיים





עורכי דין בתחום הוצאה לפועל באזור :
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות











כתבות נוספות בתחום הוצאה לפועל

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ