אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> מגזין >> סדר דין אזרחי וראיות >> האם ניתן להגיש בקשה לעיון חוזר בהחלטה הדוחה עיכוב הליכים לצורך בוררות?

האם ניתן להגיש בקשה לעיון חוזר בהחלטה הדוחה עיכוב הליכים לצורך בוררות?

מאת: שירה הימן, עו"ד | תאריך פרסום : 07/10/2010 10:38:00 | גרסת הדפסה

לפסק הדין בעניין Proneuron Biotechnologies ,Inc. נגד טבע תעשיות פרמצבטיות בע"מ

האם, ובאילו תנאים, ניתן להגיש בקשה לעיון חוזר בהחלטה הדוחה בקשה לעיכוב הליכים לצורך בוררות שעמדה בהליך של ערעור ?

בית המשפט העליון קבע בדעת רוב כי לצורך ההליך הנוכחי יש להשאיר שאלה זו ב'צריך עיון'. בדעת מיעוט, קבע השופט רובינשטיין, כי לגישתו, קיימת אפשרות עקרונית לעיון חוזר בהחלטה הדוחה בקשה לעיכוב הליכים לצורך בוררות שעמדה בהליך של ערעור, אך הדבר ייעשה במקרים חריגים ונדירים ביותר.

בין המבקשות לחברת טבע נחתם הסכם, במסגרתו הועברו לטבע זכויות במולקולה שפיתחו המבקשות, וזו התחייבה לערוך ניסוי קליני לבחינת יעילות המולקולה, כאשר בהסכם נכללה תניית בוררות, לפיה ככלל סכסוכים יידונו בהליך בוררות בלונדון ויחול עליהם הדין הישראלי. בעקבות טענות המבקשות כי טבע הפרה את ההסכם, הוגשה המרצת פתיחת לבית המשפט ולאחר מכן נדחתה בקשת טבע לעיכוב הליכים למרות קיומה של תניית בוררות, עקב חשיבותו הציבורית של הנושא.

כעבור זמן, הגישו מספר חולים שנטלו חלק בניסוי תביעת נזיקין נגד טבע, ובעקבות זאת, הגישה היא בקשה לעיון חוזר בהחלטה הדוחה בקשת עיכוב הליכים ובקשתה התקבלה. על החלטה זו, הוגשה בקשת רשות ערעור לביהמ"ש העליון.

כאמור, השופט רובינשטיין קבע, כי בהתאם לעמדה שננקטה בעניין Novartis, ניתן להכיר עקרונית באפשרות לעיין מחדש גם בהחלטה הדוחה בקשה לעיכוב הליכים לצורך בוררות, אך לגישתו, השימוש באפשרות זו תעשה במשורה ובמקרים חריגים ונדירים בלבד.

במקרה הנדון, קבע השופט, לא היה מקום לאפשר עיון חוזר בהחלטה שלא לעכב הליכים, הן מאחר ומדבור בהכרעה בטענה מקדמית משמעותית והן מאחר ואין לראות בתביעה שהגישו החולים שינוי נסיבות המצדיק עיון מחדש.

השופטים פרוקצ'יה ודנציגר ביקשו כאמור להשאיר את שאלת היקף האפשרות לעיין מחדש בהחלטה שלא לעכב הליכים לצורך בוררות בצריך עיון, לאור נסיבותיו הספציפיות של המקרה.

לפסק הדין בעניין Proneuron Biotechnologies ,Inc. נגד טבע תעשיות פרמצבטיות בע"מ

למדור: סדר דין אזרחי וראיות

אתר המשפט הישראלי "פסקדין"

www.psakdin.co.il

המידע המוצג במאמר זה הוא מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחבר/ת ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

פרסומת - תוכן מקודם
פסקדין הוא אתר תוכן משפטי ופלטפורמה המספקת שירותי שיווק דיגיטלי למשרדי עורכי דין,
בהכנת הכתבה לקח חלק צוות העורכים של פסקדין.

קטגוריות


שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 


תגובות

הוסף תגובה
אין תגובות
שירותים משפטיים





עורכי דין בתחום סדר דין אזרחי וראיות באזור :
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות











כתבות נוספות בתחום סדר דין אזרחי וראיות

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ