אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> מגזין >> דיני צרכנות ותיירות >> האם לקוח שלא נותק משירות רשאי לבטל את החיוב בכרטיס האשראי ?

האם לקוח שלא נותק משירות רשאי לבטל את החיוב בכרטיס האשראי ?

מאת: שירה הימן, עו"ד | תאריך פרסום : 21/12/2010 10:48:00 | גרסת הדפסה

לפסק הדין בעניין מזרחי נ' בזק בינלאומי בע"מ ואח'

אדם שהצטרף לשירותי האינטרנט של בזק בינ"ל, ביקש כעבור שבועיים להתנתק מהשירות, אך בזק בינ"ל המשיכה לחייבו ולבסוף הוא נאלץ לבטל את החיוב באמצעות חברת האשראי. ביהמ"ש חייב את בזק בינ"ל לפצותו וקבע - התנהגות בזק גובלת בחוסר תום לב מוחלט.

התובע הצטרף לשירות גלישה באינטרנט של בזק בינ"ל ללא הגבלת זמן תמורת תשלום חודשי של 49.90 שקלים. לטענתו, שבועיים לאחר שהעביר לבזק בינ"ל את מספר כרטיס האשראי שלו לצורך חיובו, נשרף המחשב, ולכן ביקש לנתקו מהשירות, אך למרות שהתקשר לבזק פעמים רבות והובטח לו כי ינתקו אותו, המשיכה בזק בינ"ל לחייבו בגין השירות, עד שבסופו של דבר, הוא נאלץ להורות לחברת האשראי להפסיק להעביר לבזק בינ"ל את התשלומים.

בתביעה שהגיש לבית המשפט לתביעות קטנות בחיפה נגד בזק בינ"ל ונגד עורכת הדין שייצגה את בזק בינ"ל בהליכים המשפטיים בנושא, דרש האיש את השבת דמי השירות שנגבו ממנו וכן פיצוי בגין עגמת הנפש שנגרמה לו, כאשר בינו ובין עורכת הדין, הושג הסכם דיוני, לפיו ככל שבזק בינ"ל תחויב לפצותו, תשלם לו עורכת הדין סכום זהה.

בזק בינ"ל טענה, כי מאחר ומדובר בשירות שאינו כרוך בתקופת התחייבות, הרי שלו היה התובע מבקש להתנתק, הייתה בקשתו נענית על אתר, אך בפועל התובע ביקש להתנתק רק כארבעה חודשים לאחר ביצוע העסקה, ואז אכן נותק מהשירות. עוד טענה, כי התובע אינו זכאי לקבל חזרה את הכספים שנגבו ממנו, מאחר והקצתה לו שם משתמש ותיבת דואר, וכי למרות שכרטיס האשראי לא כובד, המשיכה לספק לתובע את השירות. בנוסף טענה, כי לא די בכך שהתובע הודיע לחברת בזק על רצונו להתנתק מהשירות, והיה עליו להודיע על כך גם ל בזק בנ"ל.

לא מצא 'פרטנר' בבזק

השופטת נסרין עדוי קיבלה את התביעה, לאחר שקבעה כי היא מקבלת את גרסת התובע כי מחשבו נשרף שבועיים לאחר שביקש להצטרף לשירות, וכי לאחר שבקשותיו להתנתק לא נענו, נאלץ לבטל את החיוב בכרטיס האשראי.

השופטת דחתה את טענת בזק כי היה על התובע למסור הודעה גם לבזק בינ"ל, מאחר והדבר לא בא לידי ביטוי במכתב ההצטרפות לשירות.

נפסק, כי בזק היתה צריכה לברר עם התובע באופן מיידי מהי הסיבה לאי כיבוד הוראות התשלום בכרטיס האשראי, ולא להמתין מספר חודשים במהלכם המשיך התובע לצבור חובות. התובע, כך נפסק, הביע את רצונו לבטל את השירות באמצעות הוראה לחברת האשראי שלא לכבד את החיוב מאחר ולא מצא 'פרטנר' בבזק בינ"ל.

"התנהגות זו גובלת בחוסר תום לב מוחלט, ובניסיון להתעשר על חשבון הצרכן ושלא כדין" כתבה השופטת, וחייבה את בזק לשלם לתובע 180.82 שקלים בגין החיוב עבור השירות, בקיזוז 25 שקלים עבור שירות אינטרנט שהתובע מודה כי קיבל, וכן 265 שקלים בגין הוצאות הגבייה, 150 שקלים עבור הוצאות משפט, ו 1,000 שקלים בגין עגמת נפש. בהתאם להסדר, חויבה עורכת הדין לשלם לתובע סכום זהה.

לפסק הדין בעניין מזרחי נ' בזק בינלאומי בע"מ ואח'

למדור: צרכנות ותיירות

אתר המשפט הישראלי "פסקדין"

www.psakdin.co.il

המידע המוצג במאמר זה הוא מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחבר/ת ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

פרסומת - תוכן מקודם
פסקדין הוא אתר תוכן משפטי ופלטפורמה המספקת שירותי שיווק דיגיטלי למשרדי עורכי דין,
בהכנת הכתבה לקח חלק צוות העורכים של פסקדין.

קטגוריות


שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 


תגובות

הוסף תגובה
אין תגובות
שירותים משפטיים





עורכי דין בתחום דיני צרכנות ותיירות באזור :
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות











כתבות נוספות בתחום דיני צרכנות ותיירות

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ