אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> מגזין >> נזקי גוף ותאונות >> האם כינוי עו"ד 'לא חכם' מאחר ולא ניהל משפט בתקשורת מהווה לשון הרע ?

האם כינוי עו"ד 'לא חכם' מאחר ולא ניהל משפט בתקשורת מהווה לשון הרע ?

מאת: שירה הימן, עו"ד | תאריך פרסום : 09/08/2010 10:46:00 | גרסת הדפסה

לפסק הדין בעניין שרעף אסף נגד לשכת עורכי הדין בישראל

בית משפט השלום בת"א דחה תביעת דיבה שהגיש עו"ד בגין פרסום בביטאון לשכת עורכי הדין אשר התייחס אליו בין היתר כ'לא חכם' מאחר ולא עשה שימוש בתקשורת באחד התיקים שניהל. נקבע, כי הפרסום אכן מהווה לשון הרע, אך מדובר בהבעת דעה שהעובדות המצוינות בה נכונות.

התובע, עו"ד במקצועו, ייצג אישה שהגישה תביעת לשון הרע נגד אחד מבעלי רשת בתי הקפה "ארומה", על שהשתמש כלפיה בביטויים גסים, בוטים וגזעניים. לאחר התביעה התקבלה במישור החבות, נחתם הסכם פשרה בין בעלי הדין ולפיו שילם הנתבע ללקוחה פיצוי של 100,000שקלים. הפרשה זכתה לפרסום רב באמצעי התקשורת השונים, ולאחר שהסתיימה, פורסם בביטאון לשכת עורכי הדין טור דעה בו הביע הכותב את דעתו כי עורכי דין צריכים לעשות שימוש רב בתקשורת, ולהמחשת עמדתו הביא את פרשת ארומה, ומתח ביקורת על התנהלותו התקשורתית של התובע, כשכתב בין היתר: "...אם היה לה עורך דין חכם- ייתכן שהיה גורם לפרסום כבר מזמן וחוסך מהלקוחה שלו שנתיים של הליכים משפטיים מתישים."

התובע טען, כי הפרסום גרם לו פגיעה תדמיתית קשה ונזק ממון ממשי, והגיש תביעת דיבה על סך מליון שקלים.

השופט חגי ברנר דחה את התביעה. ראשית נקבע, כי אמנם הדברים שפורסמו מהווים לשון הרע, מאחר ועלולים להשפיל ולפגוע בתדמיתו של התובע.

עם זאת, נקבע, כי ללשכה ולכתב עומדות הגנות החוק, מאחר ומדובר בהבעת דעה, אשר העובדות העומדות בבסיסה - אמת הן. השופט ציין, כי לטעמו התובע דווקא ראוי לשבח על שבחר לנהל את העימות בבית המשפט, ולא באמצעות אמצעי התקשורת, אך לצורך הגנת החוק, יש לבחון אך אם העובדות הן נכונות, ולא אם הדעה שהובעה ראויה.

בנוסף ציין השופט כי הסכום הנתבע הוא מופרז, אך למרות זאת לא חייב את התובע בהוצאות משפט.

"אינני עושה צו להוצאות, שכן לא ראוי בעיני הטיעון לפיו עורך דין שמנהל את ההליך המשפטי בין כותלי בית המשפט ולא בזירה התקשורתית, איננו חכם ואיננו מבצע את מלאכתו כהלכה, במיוחד כאשר טיעון כזה מקבל במה דווקא בבטאון של הלשכה, שאמורה לעודד התנהלות אחרת של חבריה ושמירה על כבודו של מקצוע עריכת הדין" כתב השופט.

לפסק הדין בעניין שרעף אסף נגד לשכת עורכי הדין בישראל

למדור: נזיקין

אתר המשפט הישראלי "פסקדין"

www.psakdin.co.il

המידע המוצג במאמר זה הוא מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחבר/ת ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

פרסומת - תוכן מקודם
פסקדין הוא אתר תוכן משפטי ופלטפורמה המספקת שירותי שיווק דיגיטלי למשרדי עורכי דין,
בהכנת הכתבה לקח חלק צוות העורכים של פסקדין.

חוקים קשורים

קטגוריות


שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 


תגובות

הוסף תגובה
אין תגובות
שירותים משפטיים





עורכי דין בתחום נזקי גוף ותאונות באזור :
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות











כתבות נוספות בתחום נזקי גוף ותאונות

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ