אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> מגזין >> דיני צרכנות ותיירות >> גן הילדים עבר לרחוב אחר - ההורים יקבלו חזרה את דמי ההרשמה

גן הילדים עבר לרחוב אחר - ההורים יקבלו חזרה את דמי ההרשמה

מאת: שירה הימן, עו"ד | תאריך פרסום : 06/01/2011 10:14:00 | גרסת הדפסה

לפסק הדין בעניין תלחמי נ' אבדאח

הורים שרשמו את בנם הפעוט לגן ילדים, טענו כי הגן עבר לרחוב המרוחק מביתם ולשכונה לא בטוחה ודרשו פיצוי של 10,000 שקלים. בית המשפט קבע כי הם זכאים לקבל חזרה את דמי הרישום, אך לא הוכיחו נזקים נוספים.

התובע ואישתו רשמו בחודש ינואר את בנם הפעוט לגן ילדים המנוהל על ידי הנתבעת. לטענתו, בעת הרישום נמסר להם כי הגן עתיד להעתיק את מקומו למקום סמוך, אולם בחודש יוני התברר להם כי הגן עתיד לעבור לרחוב המרוחק מביתם, בשכונה שלטענתם אינה בטוחה והם אינם מעוניינים שבנם יהיה בגן בשכונה זו, ובנוסף לטענתו, מבנה הגן החדש אינו ראוי לשמש גן ילדים ואין לו את ההיתרים הדרושים. התובע טען, כי משכך, החליטו הוא ואישתו שלא להביא את בנם לגן החדש ובחודש יולי הודיעו על כך למנהלת הגן, ודרשו לקבל חזרה את דמי ההרשמה, אך זו סירבה.

בתביעה שהגיש לבית המשפט לתביעות קטנות בחיפה, טען האב כי מאחר ובחודשי הקיץ קיים קושי במציאת גן חלופי, רק בחודש אוקטובר נמצא גן עבור בנו, ולכן, הוא נאלץ להסיע את בנו כמעט מידי יום להוריו על מנת שישמרו עליו. התובע טען, כי מאחר ומנהלת הגן הפרה את ההסכם ביניהם, עליה לפצותו ב 10,000 שקלים.

מנהלת הגן טענה, כי על פי הטופס שעליו חתמה אשת התובע בעת ההרשמה, דמי ההרשמה לא יוחזרו. לטענתה, שילמה באמצעות כספים אלו עבור ביטוח לבנו של התובע ועבור רכישת ציוד לגן. עוד טענה, כי הודיעה להורים מספר חודשים מראש, כי הגן עומד לעבור מקום, ומספר הילדים בגן החדש אף עלה על מספרם בגן הקודם, וכי הסיבה האמיתית להוצאת הילד מהגן, היא רצונם של ההורים לחסוך את עלות הגן למשך תקופת חופשת הלידה של האם, אשר ילדה במועד סמוך.

תנאי הגן שונו חד צדדית

השופטת רננה גלפז מוקדי קיבלה את התביעה באופן חלקי בלבד. נקבע, כי מאחר והגן עבר למיקום אחר, ותנאי הגן שונו והם אינם זהים לאלו שהיו בעת ביצוע ההרשמה, על מנהלת הגן להשיב לתובעים את דמי ההרשמה. השופטת דחתה את טענת המנהלת לפיה הוצאת הילד נבעה מחופשת הלידה של האם.

"מאחר שתנאי הגן שונו, באופן חד-צדדי, בהחלטה של הנתבעת, לטעמי, זכאים היו התובע ואשתו לקבל החלטה כי לאור השוני במיקום הגן, במבנה ובסביבתו, הם אינם רוצים שבנם ישהה בגן החדש. בנסיבות אלה, ראוי היה לבטל את ההסכם בין הצדדים ולהורות על השבה" כתבה השופטת, והוסיפה כי מנהלת הגן לא הוכיחה כי נגרמו לה הוצאות כלשהן בגין הרשמתו של בן התובע לגן.

עם זאת, נקבע כי התובע לא הוכיח את טענותיו לגבי ההוצאות הנוספות שנגרמו לו, ובין היתר לא הביא כל ראיה להוכחת טענתו כי לא ניתן היה למצוא גן חלופי בחודשי הקיץ.לפיכך, נקבע כי מנהלת הגן תשיב לתובע את דמי ההרשמה - 600 שקלים, וכן תשלם לו הוצאות משפט של 400 שקלים, ובסך הכל תפצה אותו ב 1,000 שקלים.

לפסק הדין בעניין תלחמי נ' אבדאח

למדור: צרכנות ותיירות

אתר המשפט הישראלי "פסקדין"

www.psakdin.co.il

המידע המוצג במאמר זה הוא מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחבר/ת ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

פרסומת - תוכן מקודם
פסקדין הוא אתר תוכן משפטי ופלטפורמה המספקת שירותי שיווק דיגיטלי למשרדי עורכי דין,
בהכנת הכתבה לקח חלק צוות העורכים של פסקדין.

קטגוריות


שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 


תגובות

הוסף תגובה
אין תגובות
שירותים משפטיים





עורכי דין בתחום דיני צרכנות ותיירות באזור :
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות











כתבות נוספות בתחום דיני צרכנות ותיירות

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ