אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> מגזין >> הוצאה לפועל >> גם בפשיטת הרגל: ימשיך לשלם מזונות בהתאם להסכם הגירושין

גם בפשיטת הרגל: ימשיך לשלם מזונות בהתאם להסכם הגירושין

מאת: עו"ד רביה-טל שבח | תאריך פרסום : 24/05/2018 12:56:00 | גרסת הדפסה

עורך דין פשיטת רגל, בית המשפט לא הסכים לבטל חוב מזונות של גרוש שנקלע לחובותעו"ד רביה-טל שבח (צילום: נויה שבח) [תמונת אילוסטרציה חיצונית: Katy Spichal, 123rf.com]

"חיובו של אב כלפי ילדיו התלויים בו ממשיך להתקיים גם לאחר הגירושין ובהינתן פסק דין מחייב לעניין גובהם, לא נמצא דופי בהטלת חיוב מזונות במסגרת צו הכינוס על ידי כונס הנכסים", כתב השופט.

בית המשפט המחוזי בירושלים דחה לאחרונה בקשה לביטול תשלומי מזונות שהגיש גבר גרוש שנמצא בהליכי פשיטת רגל. השופט דניאל טפרברג דחה את עמדתו של המבקש, שאין הצדקה לחייבו במזונות כל עוד גרושתו וילדיו לא הגישו מה שנקרא "בקשה לקציבת מזונות".

בין המבקש לבין גרושתו נחתם הסכם גירושין שקיבל תוקף של פסק דין ביולי 2016, בו התחייב לשלם מזונות ילדים חודשיים בסך 4,000 שקל.

ביולי 2017 ניתן צו כינוס לנכסיו, במסגרתו נקבע כי ימשיך לשלם את מלוא המזונות בנוסף לתשלום של 2,500 שקל לקופת הכינוס לטובת נושיו.

לפני כששה שבועות הוא הגיש בקשה דחופה לביטול חיוב המזונות שניתן לו במסגרת צו הכינוס. הבקשה התייחסה למזונות שלאחר צו הכינוס (על חובות שהצטברו לפני כן ניתן להגיש תביעת חוב).

בין היתר, המבקש טען כי משלא הוגשה בקשה לקציבת המזונות לפי סעיף 128(א) לפקודת פשיטת הרגל, לבית המשפט אין כל מקום לחייבו בתשלום זה.

לשיטתו, בקשה לקציבת המזונות צריכה להיעשות לפי בקשת הזכאי לכך – במקרה זה ילדיו – ותלויה באישורו של בית המשפט של פשיטת הרגל, שאינו כפוף למזונות שנקבעו בבית המשפט למשפחה. 

מכיוון שבקשה כזו לא הוגשה לא היה מקום לחייבו במזונות במסגרת הצו.

המנהל המיוחד התנגד לבקשה וטען כי האפשרות לבקש קציבת מזונות אינה מונעת חיוב במזונות וודאי שאי אפשר להשתמש בה כדי להתחמק מתשלום זה. 

לדאוג לילדי גרושים

"השאלה הניצבת בפנינו היא בדבר סמכותו של בית המשפט לקצוב מזונות במסגרת הליך פשיטת רגל גם בטרם הוגשה בקשה לפי סעיף (א)128 לפקודת פשיטת הרגל", הסביר השופט טפרברג.

לאחר ניתוח של הדברים, השופט הסכים עם המנהל המיוחד, שטען כי ככל שהמבקש אינו מסוגל לשלם את סכום המזונות שנפסק ראוי שיגיש בקשה לקציבת המזונות וינקוב בסכום שנראה לו מתאים. אם וכאשר תוגש בקשה כזו, בית המשפט ישקול את סכום המזונות, תוך איזון בין צורכי הילדים לבין זכויותיהם של יתר הנושים.

לפי השופט,  לא ייתכן שהמבקש ייצא נשכר מכך שעדיין לא הוגשה בקשה לקציבת מזונות, כך שמחד יתחמק מתשלום המזונות ומאידך ייקבע לו חיוב חודשי נמוך יחסית עבור נושיו (שהרי התשלום לנושים התחשב גם בכך שהוא חייב במזונות).

השופט המשיך והבהיר כי "חיובו של אב כלפי ילדיו התלויים בו ממשיך להתקיים גם לאחר הגירושין ובהינתן פסק דין מחייב לעניין גובהם, לא נמצא דופי בהטלת חיוב מזונות במסגרת צו הכינוס  על ידי כונס הנכסים".

בהקשר זה השופט הוסיף כי לא ראוי בעיניו לעשות הבחנה בין ילדים שהוריהם גרושים לבין ילדים שהוריהם חיים ביחד. "אלו ואלו מגיע כי יתחשבו בהם ובצרכיהם על פי מצבם בעת מתן צו הכינוס", כתב.

  • ב"כ המבקש: עו"ד לירום סנדה ואח'
  • המנהל המיוחד: גינצבורג יצחק

* עו"ד רביה-טל שבח עוסקת בדיני משפחה ופשיטת רגל

** הכותבת לא ייצגה בתיק

המידע המוצג במאמר זה הוא מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחבר/ת ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

בהכנת הכתבה לקחו חלק צוות העורכים של אתר פסקדין

 

פסקי דין קשורים

קטגוריות


שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 


תגובות

הוסף תגובה
אין תגובות
שירותים משפטיים





עורכי דין בתחום הוצאה לפועל באזור :
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות











כתבות נוספות בתחום הוצאה לפועל

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ