אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | חקיקה | כתבי טענות | טפסים | TV | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> מגזין >> דיני צרכנות ותיירות >> איסתא התייחסה בזלזול ולא עזרה, ותפצה

איסתא התייחסה בזלזול ולא עזרה, ותפצה

מאת: שירה הימן, עו"ד | תאריך פרסום : 27/12/2010 09:00:00 | גרסת הדפסה

לפסק הדין בעניין אורן נ' איסתא תיירות

אדם שרכש באמצעות איסתא כרטיס טיסה לארה"ב דרך לונדון, טען כי לאחר שמשטרת ההגירה לא איפשרה לו להכנס לאנגליה נאלץ לחזור לארץ, אך כשביקש את עזרתה של איסתא, סירבה זו לסייע לו והתייחסה אליו בצורה מזלזלת. ביהמ"ש קבע כי איסתא תפצה אותו ב 3,000 שקלים.

התובע טען, כי רכש מאיסתא כרטיס טיסה משולב לארה"ב דרך אנגליה באמצעות חברת אייר ניו זילנד תמורת 1,400 דולר, כאשר הטיסה לארה"ב עתידה היתה להתקיים כחודשיים לאחר ההגעה לאנגליה. לטענתו, כשהגיע ללונדון, פקחית של משטרת ההגירה לא איפשרה לו להכנס לאנגליה, ולמרות שניסה להקדים את טיסתו לארה"ב, לא הצליח בכך והועלה על טיסה בחזרה לישראל.

לטענתו, כשהגיע לארץ, ניסו הוא ואביו ליצור קשר עם איסתא, אך זו סירבה לסייע להם, וכשהגיע אביו למשרדי החברה, סירבו לאפשר לו להיפגש עם אחד הנציגים בתואנה כי הפגישות מתואמות מראש. עוד טען התובע, כי כאשר ביקש לבחון האם קיימת אפשרות להציל לפחות את חלקו של הכרטיס מלונדון לארה"ב, נאמר לו כי עליו לכתוב מכתב לחברת אייר ניו זילנד, אך למרות שעשה כן, לא נענה. בתביעה שהגיש לביהמ"ש לתביעות קטנות בת"א, טען הנוסע כי איסתא אחראית לנזקיו ולכל הפחות לאובדן כרטיס טיסת ההמשך מלונדון לארה"ב אשר את עלותו העריך ב 1,100 דולר, וכי הוא זכאי לפיצוי נוסף של 6,000 שקלים בגין היחס המחפיר כלפיו.

איסתא טענה, כי היא אינה אחראית לכך שהתובע לא הוכנס ללונדון, ואף אינה אחראית לחוסר יכולתו לנצל את כרטיס הטיסה מלונדון לארה"ב, בהיותה הגורם המתווך בלבד, וכי מתשובת חברת התעופה עולה כי התובע לא יכל לבטל את כרטיס ההמשך לארה"ב תוך קבלת חלק מעלות הכרטיס, ואף לא לנצלו.

אטימות שאין לקבלה

השופטת לימור ביבי-ממן קיבלה את התביעה באופן חלקי. ראשית דחתה השופטת את טענת איסתא כי תפקידה מסתכם בתיווך בלבד בין הלקוח לחב' התעופה.

לגופו של עניין, נקבע כי איסתא הפרה את חובותיה כלפי התובע, הן באופן התייחסותה למצוקתו והן בכך שלא סייעה לו להמשיך את הקשר עם חברת התעופה. נקבע, כי התובע הוכיח כי זכה ליחס משפיל ובלתי נאות ממרבית נציגי איסתא (מלבד אחד), וכי ביטוי ליחס זה ניתן למצוא בסירובה להכניס את אביו של התובע למשרדיה. השופטת הדגישה את מצוקת התובע אשר מועד טיסתו לארה"ב הולך וקרב והוא אינו מצליח לקבל מענה לבעייתו.

"הנני סבורה כי התנהלות הנתבעת הייתה בגדר אטימות לסבלו ומצוקתו של הזולת ומשכך, אין לקבלה. ויודגש - גם באם הנתבעת לא הייתה מוחזקת כאחראית לטיפול בתובע, ואינני סבורה כי כך הם פני הדברים, הנני סבורה כי מוטלת עליה החובה האנושית להשיב לו ולהתנהג אליו בכבוד - ואולם, אפילו חובה זו הפרה הנתבעת" כתבה השופטת, והוסיפה כי נראה כי איסתא כלל לא ניסתה לסייע בידי התובע או למצוא פתרונות יצירתיים לבעייתו.

לעניין הפיצוי, נקבע כי מאחר ואין בהכרח קשר ישיר בין התנהלותה של איסתא לבין כלל הנזקים שנגרמו לתובע לטענתו, הרי שבנסיבות המקרה, יש לחייב את איסתא לפצות את התובע ב 3,000 שקלים וכן לשלם לו הוצאות משפט של 500 שקלים.

לפסק הדין בעניין אורן נ' איסתא תיירות

למדור: דיני צרכנות ותיירות

אתר המשפט הישראלי "פסקדין"

www.psakdin.co.il

המידע המוצג במאמר זה הוא מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחבר/ת ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

גולשים בסלולרי? לשירות מיידי מעורך דין הורידו את Get Lawyer
אתר המשפט הישראלי "פסקדין"

קטגוריות


שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
קוד אבטחה
הקש קוד אבטחה*
 


תגובות

הוסף תגובה
אין תגובות
שירותים משפטיים





עורכי דין בתחום דיני צרכנות ותיירות באזור :
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות











כתבות נוספות בתחום דיני צרכנות ותיירות

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ