מחבר: אילן
תאריך: 18/07/2017
שעה: 00:30
שלום רב
קראתי את חוק לשון הרע ואת סעיפי ההגנה במקרה תביעה אך עדיין לא ברור לי מה היקף העניין לציבור ועניין של כוונה לפגוע במזיד. ברצוני לכתוב חוות דעת על שירות שקיבלתי מבעל עסק. לגבי "אמת דיברתי" הכל בסדר, הדברים מבוססים ומוכחים. אבל לגבי עניין לציבור - לדעתי יש עניין לציבור לדעת על צורת השירות הקלוקלת, אבל יוכל בעל העסק לטעון אחרת. איך מחליטים האם יש עניין לציבור או לא? ולגבי עניין של "במזיד" או רצון לפגוע", בוודאי שבעל העסק עלול להיפגע מזה, ובוודאי שזה יכול לפגוע בשמו הטוב, אבל העסק מפרסם עצמו באתרים שמציעים דירוג כוכבים וכתיבת חוות דעת. לי היה מאד עוזר לו קראתי חוות דעת עליו לפני שפניתי אליו, וחוות הדעת שלי, שמבוססת על עובדות בלבד בוודאי תגרום לאנשים מסויימים לא לפנות אליו, אבל כנגד הפגיעה בעסק יתכן שזה יעזור לאנשים אחרים לא לחוות עגמת נפש כמו שאני חוויתי, ואולי בעל העסק באמת יזהר להבא. אז איך אוכל להגן על עצמי מפני תביעת לשון הרע? ומה זה תום לב? אני לא אוכל לטעון שזה היה במקרה או בתום לב שכתבתי חוות דעת, אני בפירוש בדעה ששירות לקוי ופוגע כזה צריך להופיע בחוות דעת עליו. גם בדף שלו בפייסבוק. אז איך הגנת תום לב מסייעת לי במקרה והוא יתבע אותי?
עם הלחיצה על הכפתור שלח, אני מאשר/ת שהבנתי שהתכנים המופיעים באתר נועדו לספק אינפורמציה בלבד ואינם בגדר עצה משפטית, חוות דעת מקצועית או תחליף להתייעצות עם מומחה. נא לעיין בתנאי השימוש באתר.