לפסק הדין בעניין עמר נ' חברת פלאפון תקשורת בע"מ
בית משפט השלום בטבריה הורה לפלאפון להשיב לתושבת רמת הגולן, למעלה מ 50,000 ש"ח בגין חיובה בתשלום עבור שימוש במכשיריה, למרות בעיות קליטה ממושכות שמנעו את השימוש ברשת הסלולארית.
לטענת התובעת, תושבת רמת הגולן, הציעו לה נציגי פלאפון להצטרף כמנוייה בתמורה להטבות ומבצעים שונים, והיא הסכימה להצעה ורכשה 12 מכשירים סלולאריים לעסקיה, בכפוף להבטחת הנציגים כי בעיות הקליטה הידועות באזור רמת הגולן נפתרו.
אולם, לטענתה, בעיות הקליטה באזור היו כה חמורות, עד כי נאלצה להפסיק את השימוש במכשירים כעבור חודש אחד בלבד, ושבה להשתמש בשירותיה של חברת סלקום, בה הייתה מנויה קודם לכן, כאשר בקשותיה החוזרות והנשנות לביטול ההסכם עם פלאפון ולהשבת הסכומים שנגבו ממנה, לא נענו, והיא חויבה בגין המכשירים ודמי השימוש בסך של 68,909.85 ש"ח. לפיכך ביקשה התובעת, כי בית המשפט יורה לפלאפון על השבת הכספים ופיצויה בגין עגמת הנפש שנגרמה לה, שכן בעיות הקליטה פגמו באיכות עבודתה וביכולתה לתת שירות ללקוחות ולספקים.
פלאפון טענה, כי הובהר לתובעת כי במקום יש איכות קליטה טובה, אולם מעצם טיבו של השירות הסלולארי, ייתכן כי בזמן או במקום מסוים לא הייתה קליטה אופטימאלית, וכי הסיבה האמיתית בגינה ביקשה התובעת להפסיק את ההתקשרות עמה הייתה עסקה זולה יותר שניתנה לה ע"י סלקום. עוד נטען, כי בהסכם מעולם לא התחייבה פלאפון לבטל את העסקה במידה ויהיו בעיות קליטה וכי היא ממילא חסינה מפני תביעות בגין היעדר קליטה.
השופטת אילונה אריאלי קבעה, כי עדות התובעת הייתה מהימנה ואמינה, וכי הוכח כי הסכימה לביצוע ההתקשרות עם פלאפון רק בכפוף לכך שהקליטה באזור ביתה ועסקיה ברמת הגולן תהיה טובה. משפלאפון לא מילאה תנאי מהותי זה, כך נקבע, הפרה את העסקה באופן המצדיק ביטולה.
עוד נקבע, כי התובעת עשתה שימוש במכשירי פלאפון במשך חודש אחד בלבד והעובדה כי לאחריו חזרה להשתמש במכשירי סלקום תומכת בטענותיה, וכך גם תלונותיה על בעיות הקליטה אשר בגינן שלחה פלאפון טכנאי לבדיקה, כאשר הימנעות פלאפון מהצגת כל תיעוד בעניין זה נזקפת לחובתה. כמו כן, נדחתה טענת פלאפון בדבר עסקה טובה יותר שהוצעה לתובעת ע"י סלקום, לאחר שהובאו בפני ביהמ"ש חשבוניות המעידות כי העסקה עם פלאפון הייתה משתלמת יותר.
כן נקבע, כי לפלאפון אין חסינות מפני תביעות הנוגעות לבעיות קליטה ממושכות באזור נרחב, אשר גורמות באופן חוזר ונשנה לאי זמינות, ואינן טבעיות וסבירות לשירות הסלולארי אותו צופה הלקוח.
"הזכות החוקית לביטול החוזה עקב הפרתו היסודית איננה מותנית בקיומו של סעיף המאפשר זאת בהסכם", כתבה השופטת ודחתה טענת פלאפון, כי אין בהסכם סעיף המאפשר ביטולו בשל בעיות קליטה. כן הוסיפה השופטת, כי פלאפון לא הייתה רשאית להתנות את ביטול ההסכם בתשלום הקנס ומלוא הסכום עבור המכשירים, שכן מדובר בבקשה מוצדקת לסיום ההתקשרות.
לעניין סכום ההשבה נקבע, כי יש לנכות מסכומי הגבייה את עלות המכשירים עצמם, בשל העובדה כי התובעת המשיכה להחזיק בהם חרף הודעתה על ביטול ההסכם, ועל כן חויבה פלאפון בהשבת 52,019.85 ש"ח ובפיצוי התובעת ב 3,000 ש"ח נוספים בגין עגמת הנפש שנגרמה לה.
לפסק הדין בעניין עמר נ' חברת פלאפון תקשורת בע"מ
למדור: דיני צרכנות
אתר המשפט הישראלי "פסקדין"
www.psakdin.co.il
המידע המוצג במאמר זה הוא מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחבר/ת ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.
פרסומת - תוכן מקודם
פסקדין הוא אתר תוכן משפטי ופלטפורמה המספקת שירותי שיווק דיגיטלי למשרדי עורכי דין,
בהכנת הכתבה לקח חלק צוות העורכים של פסקדין.