אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> מגזין >> דיני עבודה >> המנהל קרא לעובד "אידיוט" - ג'רוזלם פוסט יפצה

המנהל קרא לעובד "אידיוט" - ג'רוזלם פוסט יפצה

מאת: מערכת פסקדין | תאריך פרסום : 17/04/2019 11:27:00 | גרסת הדפסה

עורך דין לענייני עבודה, המנהל קרא לעובד "אידיוט" - ג'רוזלם פוסט יפצהאילוסטרציה: gladkov,123RF

סוכן מכירות שפוטר טען שהושפל באופן קבוע. בית הדין לעבודה קבע כי אף שלא הייתה כאן התנכלות תעסוקתית מובהקת מגיע לו פיצוי על התנהגות אגרסיבית ולא ראויה מצד המנהל.

בית הדין לעבודה בתל-אביב פסק לאחרונה פיצויים של כ-18,000 שקל לסוכן מכירות שפוטר מהג'רוזלם פוסט בשל הליך שימוע לא תקין והתנהלות לא ראויה מצד מנהלו, שלפחות פעם אחת כינה אותו "אידיוט". בפסק הדין של השופט תומר סילורה נבחנה האפשרות לפסוק פיצויים על התנכלות תעסוקתית אף שהעילה עדיין לא מוכרת בחקיקה הישראלית.

התובע עבד כמוכרן של ערכות ללימוד עברית מ-2013 ועד שפוטר כעבור כשנה וחצי. הטענה המרכזית בתביעה שהגיש באמצעות עו"ד יעקב לביא הייתה כי המנהל הישיר שלו ניצל את פגיעותו כעולה חדש וחולה סרטן ונהג להשפיל אותו בפומבי באמצעות שימוש כינויי גנאי כמו "מטומטם" ו"אידיוט".

עוד טען התובע כי הליך הפיטורים לא היה תקני שכן ההחלטה לפטרו הייתה ידועה מראש ולא ניתנה לו הזדמנות להציג את טיעוניו. בנוסף דרש התובע פיצוי על הפרת הבטחה לתנאי העסקה משופרים ולהפרשי בונוסים.  

מנגד טענו עורכות הדין מאיה בית און ונעמה בביש בשם הג'רוזלם פוסט כי נסיונות התובע להתקרבן לא מעוגנים עובדתית, מה גם שלא מדובר בעולה חדש אלא באזרח ישראלי ששירת בצבא והצהיר כי עלה ארצה ב-1995.   

עוד נטען כי הבעיות מול התובע החלו כשהתגלה שהוא משתמש במחלתו בדרך מניפולטיבית כדי למכור. המנהל הישיר הסביר כי התובע הפך במהרה להיות שנוא על העובדים האחרים כיוון שלגלג עליהם, צעק והפריע. קולגה שעבדה עמו אישרה את הדברים והעידה שהתובע היה מוזר, לא נחמד ונהג ללעוס פופקורן בקולי קלות.

לגבי שכרו נטען כי התובע חתם על חוזה מסודר וידע היטב את תנאי עבודתו וכי מלוא השכר שולם כדין. כמו כן נטען שלתובע נערכו שתי שיחות שימוע - בפעם הראשונה ניתנה לו הזדמנות נוספת ואילו לאחר השיחה השנייה הוחלט לפטרו כדין.

שתי הצעות חוק

השופט סילוורה ציין כי אף שטענת ההתנכלות התעסוקתית לא עוגנה בחקיקה הישראלית, אין להתעלם מכך שכיום מונחות על שולחן הכנסת שתי הצעות חוק בנושא שלפיהן התעמרות או התנכלות בעבודה היא עוולה אזרחית שמזכה בפיצויים שנעים בין 50,000 ל-120,000 שקל.

לצד זאת נקבע כי לא כל עובד שנפגע זכאי לפיצוי על התעמרות. "יחסי העבודה מעצם טיבם כרוכים בעימותים ובחיכוכים בין העובד למעסיק וישנן פעולות שעשויות לגרום לפגיעה בעובד, הגם שהן חלק בלתי נפרד מעולם העבודה ומהפררוגטיבה הניהולית של המעסיק - כגון הערות על תפקודו, קבלת הערכה לא חיובית ועוד", נכתב.

במקרה הנוכחי נקבע כי לא הוכחה העסקה פוגענית אך לתובע מגיע פיצוי על התנהגות אגרסיבית של מנהלו הישיר, שכן הוכח שאכן ספג מילות גנאי וצעקות, ולפחות פעם אחת כונה "אידיוט".

כמו כן נפסק כי התובע יפוצה ב-7,500 שקל על פגמים בשימוע. השופט אמנם שלל את הטענה כי ההחלטה על הפיטורים נלקחה מראש אך פסק שההליך לא היה תקני משום שלא תועד והתובע הוזמן רק יום מראש ומבלי שהובהר לו שהוא זכאי לייצוג.

לצד זאת, דרישתו לפיצויים של יותר מ-100 אלף שקל על הפרת הבטחה והפרשי בונוסים נדחתה.

לסכום הפיצויים שנפסקו לתובע יתווספו הפרשי הצמדה וריבית אך לא הוצאות משפט נוכחהפער בין סכום התביעה לבין הפיצויים בפועל. 

המידע המוצג במאמר זה הוא מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחבר/ת ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

בהכנת הכתבה לקחו חלק צוות העורכים של אתר פסקדין

 

פסקי דין קשורים

קטגוריות


שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 


תגובות

הוסף תגובה
אין תגובות
שירותים משפטיים





עורכי דין בתחום דיני עבודה באזור :
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות











כתבות נוספות בתחום דיני עבודה
האם קל יותר לפטר עובדים בזמן הקורונה?
עו״ד שרית לנגה כהן (צילום: אופיר הראל)

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ